Gereden Mini CooperS JCW GP

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Gereden Mini CooperS JCW GP

Bericht door markk » 02 jul 2008, 17:31

Zojuist kwartiertje / half uurtje mogen sturen in een Mini CooperS John Cooper Works GP versie (218 pk versie naar horen zeggen)

- Ziet er leuk uit (zwart/grijs/spoilertje/sportuitlaat/18" zwarte velgen/etc._)
- Zit direct goed. Mooi leer van binnen, dik stuurtje, toerenteller voor de neus. Klaar.
- Starten, aardig geluidje maar mag harder/opener
- Rijden, heerlijk sportief en hard onderstel. Begon al snel te hoeken met dat ding met DSC off. Weinig leercurve. Zeker ook niet te hard voor dagelijks gebruik. Maar goed ik ben wat verpest en vindt al vaak wat te comfi...
- Pendalen staan direct goed voor heel/toe en tussengas bij terugschakelen.
- Heerlijke plofjes in de uitlaat bij gas los
- Schakelen doet ie prima.
- Compressor motortje is lekker bij de les in lage toeren (<3k rpm) bij het warmrijden
- Compressor motortje viel tegen bij doortrekken. Ding wil niet echt graag toeren maken. Had boven 3k rpm meer verwacht maar komt er niet uit. Mis een beetje een eindschot bovenin. Is wel een belevingskwestie want de snelheidsmeter geeft aan dat het snel rap gaat. Blok mag tot 7k rpm ofzo maar gevoelsmatig schakel je al net op/over de 6k rpm. Daarbij loopt ie nog wel maar echt lekker de toerenbegrenser injanken doet ie niet.
- Remmen zijn aardig maar kan stukken beter. Denk dat een setje echte blokken, goede remvloeistof en stalen leidingen al een hele verbetering zou geven.

Superbakkie. Zou m'n vrouw d'r 206gti er direct op inruilen :-)
Zou er wel een echte sportuitlaat onderschroeven en de remmen wat upgraden...

Moest wel even slikken bij de genoemde nieuwprijs van 45k. Dat is ie niet waard vind ik. Maar goed dat heb ik met alle Mini's. Ik vind ze super totdat ik de prijs hoor...


Mark.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jul 2008, 17:40

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vncrsdqkcfsv

Deze toevallig ?

Anyway voor 33K lijkt het me een betere deal. Met een scheef oog zit ik ook wel naar dit karretje te kijken voor woon/werk. Ondanks dat de prijs een stuk betaalbaarder is, krijg je voor die poen ook een 130i. En tov een gewone Cooper S 8K duurder.

Wat ik me zit af te vragen, kun je er een achterbank inzetten ? Die strutbar tussen de achterste wielkasten lijkt in de weg te zitten, maar kan die niet verwijderd worden ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 02 jul 2008, 17:41

Rico v Velzen schreef:
Wat ik me zit af te vragen, kun je er een achterbank inzetten ? Die strutbar tussen de achterste wielkasten lijkt in de weg te zitten, maar kan die niet verwijderd worden ?
Koop dat een 'gewone' S. Die dingen zijn niet voor niks gedaan, natuurlijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jul 2008, 17:42

Klopt alleen mist die dat speciale van dit model.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 02 jul 2008, 17:43

De keus 130 vs mini is voor mij niet moeilijk hoor......

Moet bekennen dat ik nog niet eerder in een mini heb gereden, vast prima maar come on.

N.

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 02 jul 2008, 18:21

De balk achterin zit er voor de sier (min of meer). Het is een veiligheidseis zodat bagage achterin blijft bij een botsing (min of meer).

De balk kan er wel af, die draagt niet bij aan de stevigheid van het chassis. De rode zijschotten zijn echter anders van vorm dan de standaard Cooper S waardoor er niet zomaar een achterbank ingezet kan worden. De GP is 80 kg lichter dan een standaard Cooper S doordat er o.a. geen achterbank in zit, geen achterruitenwisser en een aluminium achterbrug.

Hans had voor de stang wel een bestemming voor in zijn GP:

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/4164.jpg[/img]

Feit is dat de GP een compleet pakket is wat mooi op elkaar is afgestemd (op de remmen na) maar inderdaad niet goedkoop. Wat andere software er op en betere remmen en je kan veel plezier beleven aan de GP.

Ik heb een flink verbouwde Cooper S met 255 pk maar met de langere overbrengingsverhoudingen van mijn pre-facelift Mini is deze ongeveer even snel als de GP.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 jul 2008, 18:23

Nandor schreef:De keus 130 vs mini is voor mij niet moeilijk hoor......

Moet bekennen dat ik nog niet eerder in een mini heb gereden, vast prima maar come on.

N.
+1 en ik heb wel eens in de mini gereden, maar voor dat geld liever een 130i!! 100x meer auto op meerder vlakken.

Michel

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 02 jul 2008, 18:31

staat er 1 te koop bij van Poelgeest in Katwijk en blijft wel een gaaf bakkie om te zien... 8)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 03 jul 2008, 00:10

Rico v Velzen schreef:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vncrsdqkcfsv

Deze toevallig ?

Anyway voor 33K lijkt het me een betere deal. Met een scheef oog zit ik ook wel naar dit karretje te kijken voor woon/werk. Ondanks dat de prijs een stuk betaalbaarder is, krijg je voor die poen ook een 130i. En tov een gewone Cooper S 8K duurder.

Wat ik me zit af te vragen, kun je er een achterbank inzetten ? Die strutbar tussen de achterste wielkasten lijkt in de weg te zitten, maar kan die niet verwijderd worden ?
Yep precies zo 1. Leuk bakkie hoor :-)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 03 jul 2008, 01:24

Ik vind het wel een erg gaaf apparaat en als je dichtbij CPZ woont... :wink:

Gebruikersavatar
JW 120d
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:05

Bericht door JW 120d » 03 jul 2008, 11:38

Rico v Velzen schreef:Deze toevallig ?
Nee, deze 8) :wink:

Is een leenauto van de zaak :shock:

Fotootje hier.

Gr.,
JW (nieuw hier)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 03 jul 2008, 11:46

Hehe.. eindelijk iemand die het begrijpt! :D

Blok mag tot 7k rpm ofzo maar gevoelsmatig schakel je al net op/over de 6k rpm. Daarbij loopt ie nog wel maar echt lekker de toerenbegrenser injanken doet ie niet.
Klopt! Ik had dit opgelost met een K&N Filter icm een Rvs 4-2-1 spruitstuk en hij trekt heerlijk door naar 7200 toeren! De mijne staat ook nog te koop, die staat bij Mini Den Haag voor €34950,-


[img][img:538:358]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/16570.jpg[/img][/img]

Rondje samen met Dennis op Zandveurt

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
En hier staat het leven van mijn (ex) GP 8)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 03 jul 2008, 13:55

JW 120d schreef:
Rico v Velzen schreef:Deze toevallig ?
Nee, deze 8) :wink:

Is een leenauto van de zaak :shock:

Fotootje hier.

Gr.,
JW (nieuw hier)
He "JW 120d (die nog moet komen :-))" ----> welkom...

Mark.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 jul 2008, 14:27

Hans GP1630 schreef:Hehe.. eindelijk iemand die het begrijpt! :D

Blok mag tot 7k rpm ofzo maar gevoelsmatig schakel je al net op/over de 6k rpm. Daarbij loopt ie nog wel maar echt lekker de toerenbegrenser injanken doet ie niet.
Klopt! Ik had dit opgelost met een K&N Filter icm een Rvs 4-2-1 spruitstuk en hij trekt heerlijk door naar 7200 toeren! De mijne staat ook nog te koop, die staat bij Mini Den Haag voor €34950,-


[img][img:538:358]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/16570.jpg[/img][/img]

Rondje samen met Dennis op Zandveurt

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
En hier staat het leven van mijn (ex) GP 8)

Ging die nou harder de bocht door met het meehangen van Dennis :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 jul 2008, 00:00


Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 04 jul 2008, 00:33

@ JW, rij jij niet een blauwe 964 RS ?? Volgens mij heb ik je eens een foto gestuurd, of niet??

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 04 jul 2008, 10:35

Rico v Velzen schreef:http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... bj-08.html


Nieuw nog te koop.
Wat een gave aanbieding. Dat er nog een nieuwe zonder km's stond wist ik al. Is dit de auto die langs de A2 lange tijd (of nu nog) op die paal had gestaan?
Volgens mij staat er nog ergens 1. Heeft echt de hele tijd alleen maar als showauto stil gestaan.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 04 jul 2008, 12:12

Zojuist een bod gedaan :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 04 jul 2008, 12:44

je was me net voor .. :wink:

Gebruikersavatar
Buco
Berichten: 161
Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport

Bericht door Buco » 04 jul 2008, 22:24

Tijdens mijn testrit in de GP (maar toen was het asfalt net niet droog) had ik echt bijzonder veel last van wheelspin in de eerste 2 versnellingen. Nou was ik natuurlijk wat dat betreft een beetje verwend met de AWD, maar je kon er gewoon niet normaal mee rijden. Je hoefde het gas maar net aan te raken of daar ging ie weer. Daarbij kreeg ik wat last van claustrofobie in zo'n klein hokkie. (ben zelf niet de kleinste :D). Ook inderdaad behoorlijk duur geprijst. (wel exclusief natuurlijk) Maar nee, voor dat zelfde geld is mijn keus toch gevallen voor de STi.

Gr.
Peter

Gebruikersavatar
Buco
Berichten: 161
Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport

Bericht door Buco » 04 jul 2008, 22:25

Harrie schreef:Volgens mij staat er nog ergens 1. Heeft echt de hele tijd alleen maar als showauto stil gestaan.
Is dat niet die in Dordrecht (BMW-dealer)?

Gr.
Peter

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 04 jul 2008, 23:55

Die van Dubbelsteyn is volgens mij al over de 3.000 km heen. Heel af en toe maakt dat ding een rondje.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 05 jul 2008, 11:05

Zag hem idd vorige week nog staan. Gaaf ding!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 jul 2008, 12:14

Grappig. Van de week bij Andre en Hielke geweest en die vonden de Mini met JW pakket helemaal niks.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 05 jul 2008, 12:17

Dat is toch wat anders dan een GP?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], mark123 en 8 gasten