Renzo, *update* Nieuw project Subaru Impreza P1 op P2

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 03 jun 2008, 00:18

Zoals op die foto ja. Ik heb dezelfde en weet dat ze niet standaard zijn.

Ik weet eigenlijk bijna niks van Impreza's :oops: Weer wat geleerd. :)

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 03 jun 2008, 08:49

Er zijn meer varianten AR, DE STI V3, V4, V5, V6

Elke vorm van STI had weer een eigen vleugel.
Renzo

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 05 jun 2008, 16:52

renzo vd wolff schreef:Ik kocht de auto met een gereviseerde motor(bleek uit de facturen, foto's enz)
Maar hij liep gewoon in de puin na 6000km.De foto's spreken voor zich denk ik.........................
Lekker ingebouwd dan.... Als alles loszit etc... Kun je niet terug naar die gasten die dat ingebouwd hebben? Of zijn dat allemaal hobbyisten?

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jun 2008, 18:04

Mooie auto Renzo !

Groetjes aan Ilja ;)

Ilija

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 10 jun 2008, 23:56

Zo weer thuis, vanavond naar een (vriend en mede clublid)Coen gereden en even bij 2 Subs een nwe uitlaat gemonteerd.
Bij Coen is mijn SRS onder gegaan en ikzelf heb er nu een Davinci 3"onder zitten incl bellmouth downpipe.
Maar mieters zeg :shock: wat geeft dat een verschil in optrekken, hij pakt vele malen soepelere op, hij loopt weer als een kogeltje.
Ik had hem al in huis maar wilde eerst even de motor inrijden, we waren nu op een 1500 km en dus werd het wel tijd dat hij eronder kon.
Ik zal morgen even foto's maken, Coen heeft een klein filmpje gemaakt.

Hier nog even een paar foto's
[img:500:374]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJDXTNJL.jpg[/img]
[img:360:480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UOV87WG6.jpg[/img]
[img:500:374]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JVPYZPFK.jpg[/img]
[img:500:374]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRYEPUQH.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHYE8VOZ.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YG6FOV7O.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6OOO8SDM.jpg[/img]

Filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=AbK6GmNQx-s
Renzo

renzo vd wolff

Re: Renzo, *update* nieuw uitlaat systeem, P2

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 00:59

Zodan ,na een hoop meelezen en niet reageren zal ik toch het stof er eens afblazen :shithappens: .
De zwarte GT turbo is niet meer.
Deze is vorig jaar in onderdelen helemaal verkocht en ben ik aan een nieuwe uitdaging begonnen.
Ik heb van een kennis een Prodrive P1 coupe gekocht, in algehele lege toestand.
Daarnaast heb ik ook een donor STI in de UK gekocht om de P1 weer terug op te bouwen tot straatauto.
Ingrediënten: STI 2 liter blok met AVCS(variabele klep-timing) VF35, 6bak met DCCD, rondom Brembo remmerij en zo nog wat zaken.
Ik ben nu een kleine 7 maanden onderweg en het einde is bijna in zicht(NOT :coffee: ) maar mag de pret niet drukken.
Dus ik zal hieronder neerzetten tot hoever ik nu inmiddels ben.

Renzo

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:02

De donor voor de P1 is een MY'05 STI type Uk geworden met 6bak incl Manuele/automatische DCCD.
Hieronder een reisverslag.

We zijn om 3 uur vertrokken vanuit Alkmaar richting Calais, Coen en Marcel waren gezellig mee.
Zo konden we mooi allemaal een stukkie rijden en sta je dr niet alleen voor,
coen had een kort nachtje, dus Marcel nam het eerste deel voor zn rekening en Coen mooi te maffen achterin :mrgreen:
Afbeelding
Trucker Marcel :mrgreen:
Afbeelding
Rond de klok van 8 uur ofzo kwamen we dan aan in Calais, kaartyje kopen, dor de douane enz staan we voor aan in de rij.
Afbeelding
De bus hebben we mogen lenen van Ewac, waar de broer van Marcel werkt en de trailer van Chris Douma(Zerospec)
Helemaal top, bedankt Chris.
Met het hele spul de trein in, links en rechts en cm of 7 over aan het randje, maar pastte allemaal netaan.
Afbeelding Afbeelding
Toen we waren aangekomen op de plaats van bestemming eerst even een rondje om de auto gelopen, hij stond bij een handelaartje bij huis in de tuin en hebben we hem horen lopen.
Ik had hem gekocht met voorschade, dus datw as bekend, ik wist ook via de telefoon dat de motor gewoon liep, hij klonk in iedergeval gewoon netjes dus das mzzl hebben.
De boekjes zitten er ook bij en is nieuw verkocht aan een Dame, die hem met 35500 Miles heeft verkocht, de jongen die hem daarna kocht heeft heem gekocht met een 50000 miles beurt op 35500, dus de distributie en dergelijke zijn allemaal vervangen zo ook alle vloeistoffen.
Volgens mij is er nog nooit greookt ind e auto, alles is zo schoon en netjes, hij ruikt gewoon bijna nieuw. Op de schade na dan.
Op de terug weg bij de trein heb ik even wat foto's genomen op de trailer.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Uit eindelijk hadden we nog een uur eerder de trein dus dat was wel lekker.
Uit eindelijk ging ik om 2 uur moe maar voldaan weer naar mn bedje om vervolgens om 7:15 wer eruit te springen voor de Jubileum dag op lelystad.

De auto staat nu thuis in de schuur en ga vd week een beginnetje maken om alle het schade plaatwerk eraf te slopen en de motor vrij te maken.
De auto is echt super netjes en alle stempels in het boek Qua onderhoud zijn aanwezig vanaf nieuw.
De bak is een 6bak met DCCD met zowel een maueel stand als een automaat stand, dus maar eens uitvogelen hoe dat over te bouwen is in de P1.

Keep u updated.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Update:

Een paar weken later op een zondag de P1 opgehaald in Brabant.
Maar wat een drama zeg rond eindhoven, daar is geen doorkomen aan.
Maargoed, alles is weer heelhuids thuis gekomen.
Hieronder ene paar kiekjes van het transportje :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Hieronder een scannetje van het kenteken, het is een echte P1 op nl kenteken en ook nog eens de aanmerking van 18.2 kenteken plaatjes.
en 205 Kw.
Het is dan ook de engiste P1 die ook daadwerkelijk als P1 op NL kenteken staat
Afbeelding

Update woensdag avond:
Hier een blik vanuit de kofferbak op het wel hele lege interieur van de P1, met alvast het donor dashboard uit de STI.
Afbeelding

En hier vanuit de lekkere brede deuropening, het dash ligt klaar voor een proefpassing.
Afbeelding

Kofferbak van de STI vol met dashboard goodies die de P1 moeten verfraaien.
Afbeelding

Renzo en _marcel_ tijgeren zich door het dashboard van de WRX STI om alles netjes eruit te krijgen.
Afbeelding

Renzo gaat effe proefzitten in de P1. "broemmm, broemmm, psssjjjt" :mrgreen:
Afbeelding

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Update:

Zo, weer een update :-D het STI dashboard zit erin :hello1:
We hebben de originele STI MY’05 balk gebruikt en deze aangepast voor in de P1.
Dus je moet wel het een en ander aanpassen aan de balk zelf, niks aan de auto.
Het bovendeel van het dashboard ook lichtjes aangepast voor de passing en zoals de foto’s hier onder laten zien zit het erin.
Alles past, vanaf bovenkant dashboard incl afwerkrand tot aan de middenconsole aan toe.
Dus nu alles past, gaat alles er weer uit om ruimte te maken voor de kachelunit van de STI.
Hiervoor zullen we wat gaten moeten maken in het schutbord voor bijvoorbeeld de kachelunit slangen, en de airco doorvoeren die naar de aircoradiateur en aircopomp gaan.

Maar goed de foto's 8)
De originele dashboard balk van de STI
Afbeelding Afbeelding

Eerst eens passen met de middenconsole, het opgaande deel past er in 1 keer mooi in zonder aan te passen.
Afbeelding

Het bovendeel erop, met wat aanpassingen
Afbeelding

Het uiteindelijke resultaat na ongeveer 4 uurtjes rommelen :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Ook het afsluit deel of afwerkrand boven op past gewoon wonderwel knap erin.
Afbeelding

Zo, op naar de volgende updeet :!:

M@rcel bedankt weer he :lol:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

zo , weer een kleine update dan.

Vanavond zo goed als de laatste hand aan het pasmaken van de kachelunit.
De unit zelf en de aanjager hangen op hun plek en de dashboard balk past er prima voor langs.
Het enige waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, is de doorvoer van de verwarmings unit.
Deze zal ik nog iets moeten aanpassen denk ik.
Maar het past voor de rest prima en heb eigenlijk maar 2 montage beugels moeten verlassen.
De GT unit hang niet helemaal in de midden, terwijl die van de STI dat wel doet.
Dus de ophangbeugeltjes met een puntlas boortje los geboord en opnieuw op het schutbord gelast.

De kachel-unit en aanjager op hun plek
Afbeelding

De dashboardbalk er weer op gemonteerd
Afbeelding

Het bovendeel van het dashboard er weer op om te kijken of de uitstroom opening van de kachunit netjes op de plek valt
Afbeelding

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:03

Het dashbord zat erin maar was niet erg tevreden over de doorvoeren van de kachel en airco.
Dus resoluut het besluit genomen, we hallen een wak in de STI.
Dus de beide doorvoeren eruit geslepen en de doorvoer van de draadboom(rond70mm) ook uit de STI gehaald.
Alles in de P1 er weer uit en alles afgetekend en een gat gemaakt met een zaag.
hieronder een paar foto's, morgen kijken of ik een foto kan plaatsen als de 70mm doorvoer erin zit.

Yuri doet vijlkunstje :mrgreen: (check de tong tussen de lippen actie :lol: )
Afbeelding

Een vriend die een wak maakt voor het plaatje die Joran op maat aan het vijlen is
Afbeelding

Plaatje past mooi.
Afbeelding

Update van vanavond:
De doorvoertjes van de Koelwater en airco zitten erin, evenals de doorvoer vand e draadboom.
Alles staat nu in de zinkspray en 2 lagen primer, dus nu lekker 46 uitharden en dan van de week of weekend de nieuwe kleur erop.
Ik heb er voor gekozen om het hele motorruim opnieuw te spuiten, Jdel was al begonnen met het schuren ervan :wink: .
Nu kan het natuurlijk gewoon blauw, maar ik ga het in 74F spuiten incl de blanke lak.
Ik denk zelf dat dat een heel end netter is als dat donkere blauw, wat er nu op zat. :wink:

Na het primer werk, hebben we ook het P1 achter-subframe eronder vandaan gehaald, deze word vervangen door die van de STI :-D
Dus die gaat in de verkoop :wink:

De foto's 8)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
De neus staat in de kleur en in de blanke lak, man man wat een plaatje :-D
Het kost een hoop tijd maar ben dr helemaal blij mee.

Hieronder een paar foto's van het resultaat.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Na de aflak met blanke lak
Afbeelding Afbeelding

Ook een aantal andere updates te melden :lol:

Zo heb ik een motor standaard gekocht om het een en ander zelf te kunnen gaan doen.
Ik denk dat het wel handig is, ook omdat ik een ander spruitstuk heb liggen die misschien wat aangepast moet worden, dan kan je er op deze manier mooi makkelijk bij.
Afbeelding Afbeelding

Ook ga ik niet meer met een FMIC rijden, dus heb ik de MY05/06 STI TMIC verkocht en een "iets groter" exemplaar gekocht :mrgreen:
Merk weet ik niet :oops: , maar ziet er allemaal erg netjes uit
Afbeelding Afbeelding

Dikman :lol:
Afbeelding

En iemand had nog een setje instaplijsten tekoop voor een coupe, dus die ook aangeschaft:
Het zijn STI lijsten, en de P1 krijgt zowat alles van een STI aan boord en dus wel erg toepasselijk.
Afbeelding Afbeelding
zo, dat waren weer de updates van vandaag.

Tot de volgende update :wink:

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:04

Gistermiddag kwam de postbode met een doosje aanzetten.
Hierin zat een cadeautje voor de P1 8)
Ik heb via ebay een "Defi style" blackface JDM STI cluster gekocht.
Deze is incl. DCCD indicator, ik vond deze mooier dan wat ik nu had, dus maar bieden en gewonnen :clap-clap

Hieronder een paar plaatjes en het verschil met de originele STI cluster.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Voor diegene die niet weten wat een blackface doet:

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:05

De bumper van de P1 is terug en wat istie mooi geworden zeg :-D
Jeroen was aan het schuren geslagen omdat er een scheurtje in de blanke lak zat.
Door zijn schuur-actie was er blijkbaar meer ellende veroorzaakt als eigenlijk nodig, ze hebben de hele bumper kaal moeten halen om alle kuilen en bulten eruit te krijgen.
Maar het resultaat mag er zijn :!:
Ik heb het geluk dat vrienden van mij, haar ouders een autoschade bedrijf hebben en zij hebben de bumper meegenomen naar brabant en vandaag terug gebracht.
Dus bij deze: autoschade Uitterlinde, hartelijk dank voor de top service!!

Hieronder dan een paar plaatjes.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Ik ben weer begonnen aan de P1, alles ligt nu zo'n beetje op zn plek in de stellingen en dergelijke.
Dus de spulletjes uitgezocht, P1 uitgemest omdat die tijdens de verhuizing als verhuisbak heeft gediend en een start gemaakt.
Ik was begonnen met het inrijgen van de STI draadboom, die zit er nu onder de motorkap en op dashboard hoogte zo goed als terug in gebouwd.
De kachelunit incl blowerunit van de STI zit inmiddels ook weer op zn vaste stekkie achter de dashboard balk.
Nu nog even de puntjes op de I zetten en dan kan het dashboard er weer in samen met de STI pedalen en STI stuurhuis.
Ik zal morgen of van de week even updaten met wat foto's, die Marcel gemaakt heeft vanavond.

Hierbij alvast wat fotootjes van gisteravond, we zijn lekker in de weer geweest met de draadboom en dashboard delen.
Afbeelding

Ook in het motorruim begint alles al vast vorm aan te nemen, Zelfs het autoalarm zit al op zijn plek! :mrgreen:
Afbeelding

En dit is hoe een echte subaru knutselruimte eruit ziet. :-D
Afbeelding

Meer updates zullen spoedig volgen. :wink:

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:06

Na 2 avondjes lekker bezig zijn, zit de draadboom er aan de voorkant zo goed als in de auto.
De bedrading aan de binnenkant is op een paar dingetjes na ook voor elkaar.
Ik moet straks alleen nog de bedrading naar de kofferbak in orde maken en de stekkers die naar de deuren gaan ompinnen naar de P1 stekkers.
Kachelunit zit er nu ook in incl. dashboard balk en stuurkolom, dus het gaat nu de goede kant op.
Gisteravond hebben we het hele remsysteem van de STI erin gemaakt incl. de ABS-pomp van de STI.
De rem-bekrachtiger van de STI zit er ook in, net als de koppelings module van de STI.
Goh wat een mooi klusje :x , het vergde wat duw en trekwerk om het erin te krijgen.
Vandaag ook de hulp weer gehad van M@rcel, die de airco en motor radiator van de STI pas gemaakt heeft.
Shaggy kwam vanavond ook weer eens buurten en had zowaar een tas met gereedschap mee.
DIe heeft de airbag sensoren van de STI een mooi plekje gegeven op de P1, helemaal top Patrick! bedankt.

Hieronder een paar kiekjes van het gedane werk van de afgelopen 3 dagen.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Tot de volgende update.

M@rcel en Shaggy bedankt jongens!

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:07

Zo, vandaag (dinsdag) zijn we weer lekker aan de gang geweest in de schuur, dit keer om de brug gereed te krijgen.
Omdat het een twee kolom's brug is, en daar een flinke constructie tussen zit, zijn we aan het klussen geweest om er een oprij gedeelte tussen te fabriceren.
Dit is gemaakt van houten delen die eventueel verwijderbaar zijn om er bijvoorbeeld een motor takel neer te kunnen zetten.
Omdat hout ook maar hout is, en we de toplaag iets steviger wilden maken, hebben we bij 'een mannetje' nog een zooitje laminaat op de kop kunnen tikken.
Afijn, omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, zie de volgende foto sessie:

Afbeelding

Afbeelding

De knutselaar, zo trots als een aap met zeven lüllen. :-D
Afbeelding

Werken op hoogte:
Afbeelding

Een STI op een brug met laminaat vloer. Wie doet dat ons na? :mrgreen:
Afbeelding

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:08

Vandaag zijn Marcel en ik getuige geweest van een scheiding. :neutral:

Als het motorblok wordt verenigd met de carrosserie noemen ze dat het trouwen dus dan zal dit wel het tegenovergestelde zijn. :mrgreen:

Motor in de stroppen, en een krik onder de bak.
Afbeelding

Voorzichtig met de carrosserie omhoog..
Afbeelding

En hier is de scheiding een feit. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Nu staat het geheel in de hoek geduldig op een pallet te wachten.
En wij zijn bezig om een trouwdatum te prikken voor de P1. :-D

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:09

Gisteravond is de STI body opgehaald, zodat er weer plaats is om de P1 op de brug te zetten.

Nadat Renzo een telefoontje met Joost Kusters had gepleegd, bleek hij wel geïnteresseerd te zijn in de body.
Dus gisteren kwam Joost met een stoere blauwe rallybak met EHBO aanhanger langs, en heeft bij ons ruimte gemaakt.
Hup, de aanhanger tussen de brug geparkeerd.
Afbeelding

En met vereende krachten de body op de aanhanger gezet.
Ziehier het rallykanon uit Boxmeer. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Dus volgende week vol aan de bak en zsm de P1 laten roffelen. :-D

De STI body krijgt nu een 2de leven als rallyauto en word op dit moment opgebouwd door Joost Kusters als S12 WRC

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:10

DE P1 staat sinds gisteravond op de brug, dus het echte werk gaat nu beginnen.
We hebben de auto met een paar man en een palletwagen op de brug geduwd, dat ging eigenlijk best heel goed moet ik zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

P1 op de brug en ff pootjes stellen:
Afbeelding

Daar zweeft hij dan:
Afbeelding

Ook heb ik nu bij de werkbank een knap blad en wat werk/bergruimte gemaakt met een gereedschapsbord.
Hier zal waarschijnlijk ook een pctje komen met een plat tft schermpje die op zolder staat te niksen om zo de pdf manuals lekker makkelijk bij de hand te hebben :-D
Afbeelding

De MY05 STI running gear geduldig aan het wachten om gemonteerd te worden :mrgreen:

Afbeelding

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:10

Zo, weer een klusje klaar.
Het achtersubframe van de STI zit onder de onder de P1.
Toen we de auto's van de ene loods naar de andere loods verhuisden hebben we beide auto's weer rollend moeten maken.
Daarbij was bij de P1 1 van de bouten van het subframe wat scheef in een gat gedraaid, resultaat schroefdraad beschadigd :? .
Dus vandaag met een tap M12x 1.25 het schroefdraad gefikst en het STi subframe eronder gezet.
Dit ging best redelijk vlot, met een 45 minuten hing het spul eronder.
Ook gelijk eens even de Pff7 gepast onder de P1, ik moet zeggen, ik moet er wel erg aan wennen.
Zilveren wiel onder een blauwe auto is nog niet helemaal mijn ding, dus misschien toch maar kijken om ze een ander tintje te geven als ik klaar ben en het me nog steeds niet bevalt.

Hieronder 2 Iphone plaatjes.
Afbeelding Afbeelding

Op naar de volgende update :mrgreen:

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:11

Vandaag hebben we de motor en het chassis met elkaar herenigd. Dus het blok, de bak, voor-subframe met draagarmen zit onder de P1.
Dat ging niet helemaal zonder slag of stoot,maar mocht de pret niet drukken.
Na een demonteren van het P1 subframe konden we de STI handel eronder maken.
Dit ging op zich vlotjes.
Dus nu dit gedaan is konden we aan de boven kant alvast wat stekkers en dergelijke in elkaar prikken.
Dus startmotor gemonteerd, koppelingscilinder gemonteerd, en nog zo wat van dat spul.
De volgende keer kijken of we alles afgemonteerd krijgen onder de kap.
Hieronder weer de plaatjes om alles te verduidelijken.

De auto op hoogte om zo het P1 subframe eronder weg te halen.
Afbeelding

De pallet met motorblok en dergelijke onder de neus van de P1 gereden en de auto eroverheen laten zakken.

Afbeelding

Eerst de motor met de motortakel iets opgelift totdat het subframe waar je stuurhuis inzit tegen het chassis aankomt.
Daarna de voorste moeren van het subframe erop gedraaid en onder de bak een hijsbandje langs om de bak in positie te tillen om zo de bak-supports vast te zetten.

Tadaaaa, de P1 heeft weer een running gear is zn lijf :-D .
Afbeelding Afbeelding

Eigenlijk is het allemaal plug and play, en ook wel weer verbazend dat alles van een MY05 of MY06 eigenlijk zomaar klakkeloos past in de GC8 body.

Hieronder het voor en achter subframe van de P1.
Afbeelding
De P1 Aluminium draagarmen staan te koop. Het GTT MY98 achter-subframe wat ik als donor bewaart had zal ook te koop komen, want bewaren heeft geen zin.
Het komt er toch nooit meer onder. (rectificatie voor Marnix :mrgreen: )

En na de noeste arbeid te tent weer even aanvegen! overal peukkies enzo, dus ff opruimen voor we naar huisgaan.
Kan je de volgende keer weer schoon beginnen!
Afbeelding

Marcel, bedankt weer jonguh :wink:

Op naar de volgende Update.

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:12

2 weken terug weer een mooie grote doos mogen ontvangen :!: Man die was amper te tillen :mrgreen:
Dus na het eten maar eens open gemaakt:
Afbeelding

Jahoor :shock: nog een doos, dus die ook maar open gemaakt :-D
Afbeelding

Tadaaaaaaa een nieuw onderstel!

Potverdikkie mooi spul zeg :-D
Afbeelding

De set is Custom made door Apex Performance in de UK.
Het is hun eigen lijn naast BC Racing(feitelijk de zelfde poten alleen eigen rode kleur en sticker)

Het is de Inverted set, dus hele dikken poten, met verstelling aan de onderkant.
En de onderste brackets zijn passen voor de STI 5x144,3 Fusee stukken :-D helemaal top!!

Afbeelding Afbeelding

Ze adviseren om ze 1 keer per jaar te servicen, dat wil zeggen, uit elkaar schroeven en voorzien van nieuw vet in de poten.
Ik kan dat allemaal zo los bestellen dus dat is geen probleem.

Afbeelding
Verder zitten er op alle 4 de poten camberplates op, de achterste zal ik wel nooit verstellen.
Maar ze zitten erop, dus wie weet :wink:

Ik heb gekozen voor 6KG voor en 5 KG achter veren.
Dat is voor de openbare weg hard zat, en voor op het circuit is het ook goed te doen. Mocht het dan nog stugger moeten zetten we de dempers wat harder.
Afbeelding

Hieronder nog een paar kiekjes van de set

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Ik ben er wel erg blij mee, mocht even duren en een Rib(of anderhalf) uit mn lijf, maar tis zeker mooi spul.

Nu morgen maar eens monteren 8)

renzo vd wolff

Bericht door renzo vd wolff » 09 aug 2011, 01:13

Ik heb de hele onderkant met een staalborstel ontdaan van alle losse velletjes tecty, zand en ellende.
Daarna met een stoffer eronder door en daarna alles in de anti-steenslag gezet. Goh daar knapt hij wel van op zeg :mrgreen:

Dat laten drogen en een dag later de poten eronder gezet.
Afbeelding
Ik moet zeggen, dat smoelt best lekker zo.
Marcel heeft ook gelijk de voorste remslangen vervangen voor een setje staal omvlochten, achter moet nog.

Even passen natuurlijk :wink:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond ook eens gekeken of de TMIC erin wilde, tis toch net een maatje meer zeg maar :mrgreen:
Ik moet wel de beugels van de STI iets verbouwen om het passend te krijgen, maar qua maat past hij prima.
Zelfs de originele STI veerpootbrug past er achterlangs.

De OEM GTT TMIC VS BIGTMIC
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Wat een verschil he :shock:
De STI veerpootbrug past ook zoals je ziet:
Afbeelding

to be continued

Marius

Re: Renzo, *update* Nieuw project Subaru Impreza P1 op P2

Bericht door Marius » 09 aug 2011, 09:59

Nice!

Peric

Bericht door Peric » 09 aug 2011, 12:57

Altijd diep respect voor dit soort projecten.
:thumbup:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 14 aug 2011, 19:09

Wat een prachtproject zeg! Maar waarom de keuze voor deze IC, en niet een FMIC?
Verder heel veel succes!

Plaats reactie