De donor voor de P1 is een MY'05 STI type Uk geworden met 6bak incl Manuele/automatische DCCD.
Hieronder een reisverslag.
We zijn om 3 uur vertrokken vanuit Alkmaar richting Calais, Coen en Marcel waren gezellig mee.
Zo konden we mooi allemaal een stukkie rijden en sta je dr niet alleen voor,
coen had een kort nachtje, dus Marcel nam het eerste deel voor zn rekening en Coen mooi te maffen achterin

Trucker Marcel

Rond de klok van 8 uur ofzo kwamen we dan aan in Calais, kaartyje kopen, dor de douane enz staan we voor aan in de rij.

De bus hebben we mogen lenen van Ewac, waar de broer van Marcel werkt en de trailer van Chris Douma(Zerospec)
Helemaal top, bedankt Chris.
Met het hele spul de trein in, links en rechts en cm of 7 over aan het randje, maar pastte allemaal netaan.

Toen we waren aangekomen op de plaats van bestemming eerst even een rondje om de auto gelopen, hij stond bij een handelaartje bij huis in de tuin en hebben we hem horen lopen.
Ik had hem gekocht met voorschade, dus datw as bekend, ik wist ook via de telefoon dat de motor gewoon liep, hij klonk in iedergeval gewoon netjes dus das mzzl hebben.
De boekjes zitten er ook bij en is nieuw verkocht aan een Dame, die hem met 35500 Miles heeft verkocht, de jongen die hem daarna kocht heeft heem gekocht met een 50000 miles beurt op 35500, dus de distributie en dergelijke zijn allemaal vervangen zo ook alle vloeistoffen.
Volgens mij is er nog nooit greookt ind e auto, alles is zo schoon en netjes, hij ruikt gewoon bijna nieuw. Op de schade na dan.
Op de terug weg bij de trein heb ik even wat foto's genomen op de trailer.
Uit eindelijk hadden we nog een uur eerder de trein dus dat was wel lekker.
Uit eindelijk ging ik om 2 uur moe maar voldaan weer naar mn bedje om vervolgens om 7:15 wer eruit te springen voor de Jubileum dag op lelystad.
De auto staat nu thuis in de schuur en ga vd week een beginnetje maken om alle het schade plaatwerk eraf te slopen en de motor vrij te maken.
De auto is echt super netjes en alle stempels in het boek Qua onderhoud zijn aanwezig vanaf nieuw.
De bak is een 6bak met DCCD met zowel een maueel stand als een automaat stand, dus maar eens uitvogelen hoe dat over te bouwen is in de P1.
Keep u updated.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Update:
Een paar weken later op een zondag de P1 opgehaald in Brabant.
Maar wat een drama zeg rond eindhoven, daar is geen doorkomen aan.
Maargoed, alles is weer heelhuids thuis gekomen.
Hieronder ene paar kiekjes van het transportje
Hieronder een scannetje van het kenteken, het is een echte P1 op nl kenteken en ook nog eens de aanmerking van 18.2 kenteken plaatjes.
en 205 Kw.
Het is dan ook de engiste P1 die ook daadwerkelijk als P1 op NL kenteken staat
Update woensdag avond:
Hier een blik vanuit de kofferbak op het wel hele lege interieur van de P1, met alvast het donor dashboard uit de STI.
En hier vanuit de lekkere brede deuropening, het dash ligt klaar voor een proefpassing.
Kofferbak van de STI vol met dashboard goodies die de P1 moeten verfraaien.
Renzo en _marcel_ tijgeren zich door het dashboard van de WRX STI om alles netjes eruit te krijgen.
Renzo gaat effe proefzitten in de P1. "broemmm, broemmm, psssjjjt"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Update:
Zo, weer een update

het STI dashboard zit erin :hello1:
We hebben de originele STI MY’05 balk gebruikt en deze aangepast voor in de P1.
Dus je moet wel het een en ander aanpassen aan de balk zelf, niks aan de auto.
Het bovendeel van het dashboard ook lichtjes aangepast voor de passing en zoals de foto’s hier onder laten zien zit het erin.
Alles past, vanaf bovenkant dashboard incl afwerkrand tot aan de middenconsole aan toe.
Dus nu alles past, gaat alles er weer uit om ruimte te maken voor de kachelunit van de STI.
Hiervoor zullen we wat gaten moeten maken in het schutbord voor bijvoorbeeld de kachelunit slangen, en de airco doorvoeren die naar de aircoradiateur en aircopomp gaan.
Maar goed de foto's 8)
De originele dashboard balk van de STI
Eerst eens passen met de middenconsole, het opgaande deel past er in 1 keer mooi in zonder aan te passen.
Het bovendeel erop, met wat aanpassingen
Het uiteindelijke resultaat na ongeveer 4 uurtjes rommelen
Ook het afsluit deel of afwerkrand boven op past gewoon wonderwel knap erin.
Zo, op naar de volgende updeet :!:
M@rcel bedankt weer he
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
zo , weer een kleine update dan.
Vanavond zo goed als de laatste hand aan het pasmaken van de kachelunit.
De unit zelf en de aanjager hangen op hun plek en de dashboard balk past er prima voor langs.
Het enige waar ik nog niet helemaal tevreden over ben, is de doorvoer van de verwarmings unit.
Deze zal ik nog iets moeten aanpassen denk ik.
Maar het past voor de rest prima en heb eigenlijk maar 2 montage beugels moeten verlassen.
De GT unit hang niet helemaal in de midden, terwijl die van de STI dat wel doet.
Dus de ophangbeugeltjes met een puntlas boortje los geboord en opnieuw op het schutbord gelast.
De kachel-unit en aanjager op hun plek
De dashboardbalk er weer op gemonteerd
Het bovendeel van het dashboard er weer op om te kijken of de uitstroom opening van de kachunit netjes op de plek valt