Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KW

Re: Fotografie

Bericht door KW » 10 nov 2009, 19:41

dubbel

Snipe

Bericht door Snipe » 10 nov 2009, 20:09

Oké, het is me wat duidelijker geworden. We gaan het er niet over eens worden, denk ik. Dat hoeft ook niet altijd, maar ik vind het in ieder geval leuk dat je het even toelicht :thumbup:

KW

Bericht door KW » 10 nov 2009, 20:24

Een flink aantal van m'n gepostte foto's heb ik met de jaren best positieve reacties op gehad, dus leek me wel waard om die te posten.

Maar zoals ik zei, ieder heeft z'n eigen stijl en smaak, daar zul je toch weinig aan veranderen :) en dat hoeft idd ook niet.

Joh@n

Bericht door Joh@n » 10 nov 2009, 20:43

Tom schreef:Die mensen zijn van een ander forum waar KW ook op post en is op een automeeting van dat forum gemaakt :)
Jij komt daar natuurlijk nooit he, op dat soort meetings ;)

Afbeelding

Kim

Bericht door Kim » 10 nov 2009, 20:48

Het was bovenal gewoon nogal veel in 1x zonder dat er echt een lijn/thema in zat. Meeste foto's waren niet uitgesproken scherp, mooie compositie of op wat voor manier dan ook bijzonder bijzonder. De op de vorige pagina eruit gelichte foto's waren inderdaad duidelijk de beste en dat waren heel fatsoenlijke pics. Ik heb vrijdag ook m'n nieuwe auto op de foto gezet, maar omdat ik ze niet erg sterk vond zijn ze niet in dit topic beland. Dat kom nog wel als ik er echt even voor ga zitten/staan/liggen of hoe hij ook op de foto gaat :lol:
Overigens als je die katten foto's van mij bedoeld, niks geknipt of aangepast, kwamen zo uit de camera gerold, alleen even geresized

Tom

Bericht door Tom » 10 nov 2009, 20:54

Joh@n schreef:
Tom schreef:Die mensen zijn van een ander forum waar KW ook op post en is op een automeeting van dat forum gemaakt :)
Jij komt daar natuurlijk nooit he, op dat soort meetings ;)

Afbeelding
jawel ik ben ook nerd :)

Luuk

Bericht door Luuk » 10 nov 2009, 21:45

KW schreef:Ik vind het een erg mooie plaat (en van de hele shoot iig de mooiste) waar ik aardig wat moeite voor gedaan heb.
Moeite? Wat dan? De mistlampknop vinden?
Het ziet er een beetje uit als een snapshot, KW. Sowieso zijn auto's op het gras nooit een goede combinatie. :wink:
Daarbij is de foto ook nog eens onscherp.

ErikS

Bericht door ErikS » 10 nov 2009, 22:49

Wat voor auto erop staat doet er voor de foto uberhaupt niet toe, al staat er een rotte Renault 4 uit 1980 op. Ik vind er niks ongelukkigs aan. Met een Powershot A70 heb je zowiezo weinig mogelijkheden om iets er professioneel uit te laten zien. Ik vind het een erg mooie plaat (en van de hele shoot iig de mooiste) waar ik aardig wat moeite voor gedaan heb.

Quote van jou, KW:

De horizon, zie je die?
De auto rijd weg hoor, want die staat behoorlijk scheef.
Hij is trouwens niet alleen een scheetje beef, maar ook nog eens onscherp...
Dit is een fotografie gedeelte,

Vlam de foto's van Martijn aub niet af, want die hebben prachtige scherpte, scherptediepte en kleuren,
EN mischien nog wel belangrijker, WEL een compositie waar over na is gedacht...

JohanH

Bericht door JohanH » 10 nov 2009, 22:53

Ja FFS Luuk, als je dan net hard schakelend in de drie naar een stel bomen op een kluitje bent gereden in de mist lukt het je toch echt niet om je foto's scherp te krijgen met al die laaghangende bewolking boven de grond. Daar heb je toch echt een kanon 1D of nikkon D3X voor nodig om alle witte ruis eruit te zuiveren. Kijk dan hoe onscherp en duister ze zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was eigenlijk niet eens de bedoeling plaatjes te schieten, we zouden wat wandelen door het bos en ik wilde de MX nog met wat herfstbladeren op de foto zetten... dat laatste is uiteraard mislukt :') Het was trouwens stervensdruk in't bos, dus't is nog een klein wonder dat ik er zo weinig mensen voor heb weten te krijgen ;)

allen

Bericht door allen » 10 nov 2009, 22:56

Afbeelding

Met alle respect. Je kunt niet menen dat je hier je best op hebt gedaan. Hoogstens om op en van het gras af te komen. :roll:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 nov 2009, 22:58

LOL @ reactie Allen..... :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 nov 2009, 23:02

Snipe schreef:
KW schreef:Heb even zeer kritisch gekeken en die ik zelf minder speciaal vind eruit gehaald. Maar geen van alle kan ik zomaar bestempelen als 'gewoon wat kiekjes'. Wat dat betreft zie ik hier in het topic wel meer langs komen dat ik niet meer dan een gewoon kiekje vind.
Leg dan eens uit wat er zo speciaal is aan deze foto. Ik ben ook geen professionele fotograaf, bij lange na niet zelfs, maar ik zie hier gewoon een raar belichte foto van een dertien-in-een-dozijn-auto die vanuit een ongelukkige hoek op een slechte plek genomen is.

Afbeelding

Verder vroeg ik me af wat jij dan 'gewoon een kiekje' vindt in dit topic.
Kan je niet eens een reportage bij mij komen doen, ik vind je talentvol :thumbup:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 10 nov 2009, 23:02

@ Johan. Je foto's hebben zeer zeker potentie. Photoshop zou je hier enorm kunnen helpen!!!

Even 1 eruit gepakt:
Afbeelding

allen

Bericht door allen » 10 nov 2009, 23:04

duifjes.com schreef:LOL @ reactie Allen..... :mrgreen:
Wat is daar grappig aan?!
Ik snap al niet waarom mensen auto's dwars over de weg parkeren. Hier staat een wagen op een grasveld. De horizon kan bij deze foto sowieso niet schuin, dus wellicht heeft hij een waterpas nodig. Het lijkt verder alsof er een hoop hondenpoep naast het rechter achterwiel ligt en echt niets, maar dan ook niets is scherp. Dit lukt me blind met een iPhone nog wel, terwijl ik geen fotografisch wonder ben. :drinking:

----
Oh ja Jacco... rechter achterwiel is links op de foto, mocht je dat niet snappen!

JohanH

Bericht door JohanH » 10 nov 2009, 23:10

Downforce Hans schreef: Kan je niet eens een reportage bij mij komen doen, ik vind je talentvol :thumbup:
Mag ik ook een keer foto's van je maken Hans? Ik moet er nog wel wat op oefenen, maar ik denk dat ik een aardig eind kom:

Afbeelding

Trouwens Mark, ze zijn nog onbewerkt... maar vind ze zo ook wel mooi bij elkaar passen qua mistige sfeer. Misschien kan ik de kleuren iets verbeteren, maar je schiet snel door met dat soort bewerkingen.

Luuk

Bericht door Luuk » 10 nov 2009, 23:11

KW, de SK onder de Fotografie? :bag: :goodnight:

:mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 nov 2009, 23:12

JohanH schreef:
Downforce Hans schreef: Kan je niet eens een reportage bij mij komen doen, ik vind je talentvol :thumbup:
Mag ik ook een keer foto's van je maken Hans? Ik moet er nog wel wat op oefenen, maar ik denk dat ik een aardig eind kom:

Afbeelding

Trouwens Mark, ze zijn nog onbewerkt... maar vind ze zo ook wel mooi bij elkaar passen qua mistige sfeer. Misschien kan ik de kleuren iets verbeteren, maar je schiet snel door met dat soort bewerkingen.
Oefen eerst maar bij Elmar :please: :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 10 nov 2009, 23:13

Mark Nauta schreef:@ Johan. Je foto's hebben zeer zeker potentie. Photoshop zou je hier enorm kunnen helpen!!!

Even 1 eruit gepakt:
Afbeelding

Dat is persoonlijke smaak Mark, bewerking.
Moet eerlijk zeggen dat je jouwe mooie kleuren weergeeft, maar die van Johan meer sfeer kwa jaargetijden.
Past ook perfect in zijn serie, meer kleuren = te zomers/lente...

Triestig (Maar wel erg mooi) weer, hoor je ook niet echt super weer te leggen kwa kleuren..
Achja, lekker boeiend, persoonlijke smaak;)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 nov 2009, 23:15

Luuk schreef:KW, de SK onder de Fotografie? :bag: :goodnight:
Hij schijnt ook workshops fotografie te geven om andere mensen zijn talent over te brengen en te genieten van het mooie vak.

Echt waar!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 nov 2009, 23:21

Steven Nauta schreef:
Hij schijnt ook workshops fotografie te geven om andere mensen zijn talent over te brengen en te genieten van het mooie vak.

Echt waar!
Neem twee lessen , en je fotografeerd beter dan je broer :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 nov 2009, 23:21

Steven Nauta schreef:

Echt waar!
nah, dat doet mijn zoon nu al :shithappens:

Luuk

Bericht door Luuk » 10 nov 2009, 23:35

Steven Nauta schreef:

Echt waar!
KWPD ? :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 10 nov 2009, 23:39

Hey pipo's, nu niet dit draadje verneuken he! :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 nov 2009, 23:42

Dat zou idd zonde zijn.

Kom er maar in broer!