Fotografie
- Snipe
Re: Fotografie
Oké, het is me wat duidelijker geworden. We gaan het er niet over eens worden, denk ik. Dat hoeft ook niet altijd, maar ik vind het in ieder geval leuk dat je het even toelicht 
- KW
Een flink aantal van m'n gepostte foto's heb ik met de jaren best positieve reacties op gehad, dus leek me wel waard om die te posten.
Maar zoals ik zei, ieder heeft z'n eigen stijl en smaak, daar zul je toch weinig aan veranderen
en dat hoeft idd ook niet.
Maar zoals ik zei, ieder heeft z'n eigen stijl en smaak, daar zul je toch weinig aan veranderen
- Joh@n
Jij komt daar natuurlijk nooit he, op dat soort meetingsTom schreef:Die mensen zijn van een ander forum waar KW ook op post en is op een automeeting van dat forum gemaakt
- Kim
Het was bovenal gewoon nogal veel in 1x zonder dat er echt een lijn/thema in zat. Meeste foto's waren niet uitgesproken scherp, mooie compositie of op wat voor manier dan ook bijzonder bijzonder. De op de vorige pagina eruit gelichte foto's waren inderdaad duidelijk de beste en dat waren heel fatsoenlijke pics. Ik heb vrijdag ook m'n nieuwe auto op de foto gezet, maar omdat ik ze niet erg sterk vond zijn ze niet in dit topic beland. Dat kom nog wel als ik er echt even voor ga zitten/staan/liggen of hoe hij ook op de foto gaat
Overigens als je die katten foto's van mij bedoeld, niks geknipt of aangepast, kwamen zo uit de camera gerold, alleen even geresized
Overigens als je die katten foto's van mij bedoeld, niks geknipt of aangepast, kwamen zo uit de camera gerold, alleen even geresized
-
Tom
jawel ik ben ook nerdJoh@n schreef:Jij komt daar natuurlijk nooit he, op dat soort meetingsTom schreef:Die mensen zijn van een ander forum waar KW ook op post en is op een automeeting van dat forum gemaakt
-
Luuk
Moeite? Wat dan? De mistlampknop vinden?KW schreef:Ik vind het een erg mooie plaat (en van de hele shoot iig de mooiste) waar ik aardig wat moeite voor gedaan heb.
Het ziet er een beetje uit als een snapshot, KW. Sowieso zijn auto's op het gras nooit een goede combinatie.
Daarbij is de foto ook nog eens onscherp.
-
OnlineErikS
Wat voor auto erop staat doet er voor de foto uberhaupt niet toe, al staat er een rotte Renault 4 uit 1980 op. Ik vind er niks ongelukkigs aan. Met een Powershot A70 heb je zowiezo weinig mogelijkheden om iets er professioneel uit te laten zien. Ik vind het een erg mooie plaat (en van de hele shoot iig de mooiste) waar ik aardig wat moeite voor gedaan heb.
Quote van jou, KW:
De horizon, zie je die?
De auto rijd weg hoor, want die staat behoorlijk scheef.
Hij is trouwens niet alleen een scheetje beef, maar ook nog eens onscherp...
Dit is een fotografie gedeelte,
Vlam de foto's van Martijn aub niet af, want die hebben prachtige scherpte, scherptediepte en kleuren,
EN mischien nog wel belangrijker, WEL een compositie waar over na is gedacht...
Quote van jou, KW:
De horizon, zie je die?
De auto rijd weg hoor, want die staat behoorlijk scheef.
Hij is trouwens niet alleen een scheetje beef, maar ook nog eens onscherp...
Dit is een fotografie gedeelte,
Vlam de foto's van Martijn aub niet af, want die hebben prachtige scherpte, scherptediepte en kleuren,
EN mischien nog wel belangrijker, WEL een compositie waar over na is gedacht...
- JohanH
Ja FFS Luuk, als je dan net hard schakelend in de drie naar een stel bomen op een kluitje bent gereden in de mist lukt het je toch echt niet om je foto's scherp te krijgen met al die laaghangende bewolking boven de grond. Daar heb je toch echt een kanon 1D of nikkon D3X voor nodig om alle witte ruis eruit te zuiveren. Kijk dan hoe onscherp en duister ze zijn!

Was eigenlijk niet eens de bedoeling plaatjes te schieten, we zouden wat wandelen door het bos en ik wilde de MX nog met wat herfstbladeren op de foto zetten... dat laatste is uiteraard mislukt :') Het was trouwens stervensdruk in't bos, dus't is nog een klein wonder dat ik er zo weinig mensen voor heb weten te krijgen
Was eigenlijk niet eens de bedoeling plaatjes te schieten, we zouden wat wandelen door het bos en ik wilde de MX nog met wat herfstbladeren op de foto zetten... dat laatste is uiteraard mislukt :') Het was trouwens stervensdruk in't bos, dus't is nog een klein wonder dat ik er zo weinig mensen voor heb weten te krijgen
-
allen
Met alle respect. Je kunt niet menen dat je hier je best op hebt gedaan. Hoogstens om op en van het gras af te komen.
- duifjes.com
LOL @ reactie Allen..... 
- Downforce Hans
Kan je niet eens een reportage bij mij komen doen, ik vind je talentvolSnipe schreef:Leg dan eens uit wat er zo speciaal is aan deze foto. Ik ben ook geen professionele fotograaf, bij lange na niet zelfs, maar ik zie hier gewoon een raar belichte foto van een dertien-in-een-dozijn-auto die vanuit een ongelukkige hoek op een slechte plek genomen is.KW schreef:Heb even zeer kritisch gekeken en die ik zelf minder speciaal vind eruit gehaald. Maar geen van alle kan ik zomaar bestempelen als 'gewoon wat kiekjes'. Wat dat betreft zie ik hier in het topic wel meer langs komen dat ik niet meer dan een gewoon kiekje vind.
Verder vroeg ik me af wat jij dan 'gewoon een kiekje' vindt in dit topic.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
@ Johan. Je foto's hebben zeer zeker potentie. Photoshop zou je hier enorm kunnen helpen!!!
Even 1 eruit gepakt:

Even 1 eruit gepakt:
-
allen
Wat is daar grappig aan?!duifjes.com schreef:LOL @ reactie Allen.....
Ik snap al niet waarom mensen auto's dwars over de weg parkeren. Hier staat een wagen op een grasveld. De horizon kan bij deze foto sowieso niet schuin, dus wellicht heeft hij een waterpas nodig. Het lijkt verder alsof er een hoop hondenpoep naast het rechter achterwiel ligt en echt niets, maar dan ook niets is scherp. Dit lukt me blind met een iPhone nog wel, terwijl ik geen fotografisch wonder ben. :drinking:
----
Oh ja Jacco... rechter achterwiel is links op de foto, mocht je dat niet snappen!
- JohanH
Mag ik ook een keer foto's van je maken Hans? Ik moet er nog wel wat op oefenen, maar ik denk dat ik een aardig eind kom:Downforce Hans schreef: Kan je niet eens een reportage bij mij komen doen, ik vind je talentvol
Trouwens Mark, ze zijn nog onbewerkt... maar vind ze zo ook wel mooi bij elkaar passen qua mistige sfeer. Misschien kan ik de kleuren iets verbeteren, maar je schiet snel door met dat soort bewerkingen.
-
Luuk
KW, de SK onder de Fotografie?

- Downforce Hans
Oefen eerst maar bij ElmarJohanH schreef:Mag ik ook een keer foto's van je maken Hans? Ik moet er nog wel wat op oefenen, maar ik denk dat ik een aardig eind kom:Downforce Hans schreef: Kan je niet eens een reportage bij mij komen doen, ik vind je talentvol
Trouwens Mark, ze zijn nog onbewerkt... maar vind ze zo ook wel mooi bij elkaar passen qua mistige sfeer. Misschien kan ik de kleuren iets verbeteren, maar je schiet snel door met dat soort bewerkingen.
-
OnlineErikS
Mark Nauta schreef:@ Johan. Je foto's hebben zeer zeker potentie. Photoshop zou je hier enorm kunnen helpen!!!
Even 1 eruit gepakt:
Dat is persoonlijke smaak Mark, bewerking.
Moet eerlijk zeggen dat je jouwe mooie kleuren weergeeft, maar die van Johan meer sfeer kwa jaargetijden.
Past ook perfect in zijn serie, meer kleuren = te zomers/lente...
Triestig (Maar wel erg mooi) weer, hoor je ook niet echt super weer te leggen kwa kleuren..
Achja, lekker boeiend, persoonlijke smaak;)
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Hij schijnt ook workshops fotografie te geven om andere mensen zijn talent over te brengen en te genieten van het mooie vak.Luuk schreef:KW, de SK onder de Fotografie?![]()
![]()
Echt waar!
- Downforce Hans
Neem twee lessen , en je fotografeerd beter dan je broerSteven Nauta schreef:Hij schijnt ook workshops fotografie te geven om andere mensen zijn talent over te brengen en te genieten van het mooie vak.Luuk schreef:KW, de SK onder de Fotografie?![]()
![]()
Echt waar!
- Downforce Hans
nah, dat doet mijn zoon nu alSteven Nauta schreef:Hij schijnt ook workshops fotografie te geven om andere mensen zijn talent over te brengen en te genieten van het mooie vak.Luuk schreef:KW, de SK onder de Fotografie?![]()
![]()
Echt waar!
-
Luuk
KWPD ?Steven Nauta schreef:Hij schijnt ook workshops fotografie te geven om andere mensen zijn talent over te brengen en te genieten van het mooie vak.Luuk schreef:KW, de SK onder de Fotografie?![]()
![]()
Echt waar!
-
allen
Hey pipo's, nu niet dit draadje verneuken he! 
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Dat zou idd zonde zijn.
Kom er maar in broer!
Kom er maar in broer!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Even wat mistige plaatjes van zondag