Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 18 jul 2007, 23:10

Vooral het midden achterremlicht is SUPER geintegreed in de achterkant :)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 18 jul 2007, 23:43

Tom schreef:Kom op, smaak is zo persoonlijk, maar ik kan niet geloven dat iemand daarbij denkt: 'zo wat een mooie sportieve coupe, mooie lijnen' etc....
iets wat ik wel denk als ik een E92 zie. ook een basisuitvoering zonder M pakket.

Zo'n 135 met M pakket, dikke velgen, xenon, dat moet ie wel echt hebben om er leuk uit te zien... dan krijgt ie het voordeel van de twijfel.
De 1-serie coupé in basisuitvoering is inderdaad een saaie kist. De 3-serie coupé vind ik standaard echter ook maar een ouwelullenbak. Standaard 3-serie sedans dan me ook weinig. Ik zag vandaag nog een nieuwe C-klasse in een eenvoudige uitvoering bij de MB-dealer staan, was ook niet wat.

Een bodykit en fatsoenlijke velgen zijn gewoon nodig om die wagen eruit te laten zien zoals hij eruit hoort te zien. Prototypes en concepts zijn consequent voorzien van uitdagend bodywerk en staan allemaal met >=20 inch lichtmetaal op de autosalons te glimmen. Dat deze maten niet op productieauto's worden geleverd heeft meer te maken met kosten en comfort dan esthetiek.

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 jul 2007, 00:45


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 jul 2007, 00:46

grappig om te zien.

Paar dingen vallen op, de motorkap van de einser is een stuk hoger, het dak ook en de kont weer korter..

Ook de portierlijn die vanaf de motorkap loopt ook een stuk hoger, met als gevolg lagere ramen.

Robin
Berichten: 56311
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 jul 2007, 00:49

Nou dan is ie dus mooi compact zo te zien aan de tekening van Andre hierboven. Nosotros esperamos:)

Groetn uut ´n prachtig en zonnig Bogotá, Colombia waar ik de volgende karren heb gespot. 335i coupe paar x, M5 E60, Cayennes en X56 bij de vleet, 911 Carrera uit 1977 ouwe Jag V12 en verschillende Porsches 996-997 Carrera(S)

Toch wel meer ´rijkdom´dan toen ik hier was 17 jaar geleden, een mix van Milaan en Madrid met een Latijns jasje. Prachtig deze stad.

Oant sjen en Hasta luego.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 19 jul 2007, 00:50

Zit toch dichter bij elkaar dan op de foto's te zien was/is. Het langer trekken van de kont maakt dat de E46 toch de mooiste van de twee is.

Het gaat toch meestal om een aantal details.

Maar als ze bijna gelijk zijn dan moet de einser coupe vanbinnen ook nagenoeg even ruim zijn als de E46 coupe en dat is toch best ruim.

Tom
Berichten: 22489
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 jul 2007, 01:06

De 1 coupe is toch wel een flink stuk hoger zeg :!:
En dat terwijl ik de E46 coupe al niet echt laag of klein vind.

Ben benieuwd IRL.

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 24 jul 2007, 16:32


Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 24 jul 2007, 16:58

prijsverschil valt me erg mee..

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 jul 2007, 17:17


Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 24 jul 2007, 22:21

A brochure for the BMW 1-series coupe has been leaked out onto the internet, and it reveals to use some juicy details about the BMW 135i, which BMW wants to position as the new BMW for driving purists, something to replace the likes of the E30 M3.

We find out that the 135i Coupe has an unladen weight of 1,560kg, and the BMW 335i Coupe according to BMW Malaysia’s website has a weight of 1,505kg. Now that can’t be right. How can the 135i Coupe be heavier than the 335i Coupe?

Taking a look at the 135i Coupe’s brochure again, it appears that BMW UK calculates their weight differently by including a 90% tank filling, 68kg for driver, and 7kg for luggage. So we compare to the BMW UK figures for the BMW 335i Coupe and we get 1600kg for the manual, and 1615kg for the automatic.

That’s a mere 40kg difference between the 135i Coupe and the 335i Coupe, both manual versions and running the same 3.0 liter twin turbo engine. How will this attract the driving purists who want something light and “tossable”?

40kg is kinda like the weight of an underweight female passenger. The only thing the 135i has going for it is a shorter wheelbase and a smaller body. But maybe BMW has something else up it’s sleeves - no one has driven the 135i Coupe yet. Maybe it is better drive, some way, some how.

http://paultan.org/archives/2007/07/23/ ... e-thought/

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 jul 2007, 23:26

135i..... 51.150 euro kaal

reken daar metaliclak, afleveringskosten, 19 inch velgen en nog enkele andere gizmo's bij......

Geen geld voor een budget 1-serie.....

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 24 jul 2007, 23:33

Le Mans blau Coupe gespot:

[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe.jpg[/img]
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe_1.jpg[/img]
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe_2.jpg[/img]

(of is dit Montego blauw?)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 jul 2007, 23:36

Die gaat Rico vanavond nog helemaal onder fappen....daar kun je gif op innemen.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 24 jul 2007, 23:38

Van ver af is hij beter te pruimen als van dichtbij.
Eigenlijk moet hij gewoon heel ver weg ergens rijden of staan, dan valt hij best mee 8)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 jul 2007, 23:46

Lol! Met de 10-15cm die ik 10 pagina's eerder al miste kom je exact op de E46 uit. Geef mij de E46 maar, want het enige wat de 1-coupé echt meer gedrongen laat ogen is zijn hoogte and that's not a good thing. Grappig wagentje hoor, maar ik zou even doorsparen voor een 3-coupé als het nieuw moest zijn of geld besparen met een 3-coupé(E46) als dat niet hoeft.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jul 2007, 07:23

Rebel schreef:Van ver af is hij beter te pruimen als van dichtbij.
Eigenlijk moet hij gewoon heel ver weg ergens rijden of staan, dan valt hij best mee 8)
Klopt, het allerbeste is gewoon dat je dat ding helemaal niet ziet.............. :wink:

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 jul 2007, 11:09

LOL jullie maken je zo druk over die 1 coupe. Diep in je hart weet je dat het ding beter gaat sturen dan de nieuwe m3. Dat doet namelijk een 130i in vergelijk tot een e46 m3 al. En maar afbranden dat ding. Ik zie de 135i al een super tijd neerzetten op de ring. Dat zal niet ver verwijderd zijn van de nieuwe m3. Nou dan heb ik wel een binnen pretje.

Een standaard sperloze 130i doet 8.35 een e46 m3 8.22. Nieuwe m3 8.12 meende ik ergens te lezen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 jul 2007, 11:18

In de nwe autovisie staat redelijk wat in over de nwe M3 hij wordt er goed neergezet...en de tijd wil BMW nog niet loslaten maar wel een gemiddelde km/h en dat komt dan omgerekend over de afstand volgens autovisie neer op zo ongeveer 8min... schijnt dat je het karakter van de auto electronish erg kunt beinvloeden van een burger auto tot een "racer" maar kon je het gewicht wel wat voelen doordrukken natuurlijk.
Erg te spreken waren ze ook over de remmen..en die zien er ook mooi uit, zou die remmerij ook compleet overgezet kunnen worden op bv een Z3 M coupe? of een 1 serie?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 25 jul 2007, 11:30

GTRene schreef:In de nwe autovisie staat redelijk wat in over de nwe M3 hij wordt er goed neergezet...en de tijd wil BMW nog niet loslaten maar wel een gemiddelde km/h en dat komt dan omgerekend over de afstand volgens autovisie neer op zo ongeveer 8min... schijnt dat je het karakter van de auto electronish erg kunt beinvloeden van een burger auto tot een "racer" maar kon je het gewicht wel wat voelen doordrukken natuurlijk.
Erg te spreken waren ze ook over de remmen..en die zien er ook mooi uit, zou die remmerij ook compleet overgezet kunnen worden op bv een Z3 M coupe? of een 1 serie?
Autovisie artikel lijkt wel een advertorial........

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 25 jul 2007, 11:34

Effe prijsvergelijk, prijslijst maart 2007:

BMW 135i coupe: 51.150
BMW 123d 5drs: 42.200

BMW 335i sedan: 53.100
BMW 335i Touring: 55.210
BMW 335i coupe: 58.100

BMW 130i 5drs: 43.485
BMW 120d 5drs: 35.300

BMW 330i sedan: 49.385
BMW 320d sedan: 43.450 (sep'07)
BMW 325d sedan: 47.300
BMW 330d sedan: 51.850

Dus voor de prijs van een 135i coupe heb je bijna een 335i sedan. Voor de prijs van een 123d 5drs heb je een 320d sedan.
Nou kan ik me nog voorstellen dat ik liever een 123d 5drs heb dan een 320d sedan, maar 2 mille verschil tussen de 335i sedan en de 135i coupe... Dan moet je wel heel graag een coupe rijden, of de 135i moet wel heel dik in die opties zitten die je toch graag wil hebben.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 25 jul 2007, 11:41

Panda,

Vergelijk de prijs eens met een STI en EVO...... welke zou je dan kiezen?

Deze auto's zitten qua prijs, gewicht en type motor dicht bij elkaar.

Michel

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 jul 2007, 11:43

135i is completer uitgerust dan een standaard 335i sedan. Ga maar wat opties aankruisen dan loopt het verschil nog behoorlijk op.

Inderdaad een evo kost 46k en sti 51k.

Dan hoef ik niet lang te twijfelen.

Sti en evo s zijn leuk als het verschil ook dermate hoog is. Een 555 destijds voor 49.995 gulden. Kijk dan kom ik weer in de verleiding maar ga echt geen sti kopen voor 51k euro. Vondt de laatste evo s al te duur.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 25 jul 2007, 11:52

En dan is de einser coupe lelijk.................. :lol:
[img:1024:768]http://plod.popoever.com/upfiles/img/05 ... ti_01.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6878
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 25 jul 2007, 12:31

Michel Pol schreef: Vergelijk de prijs eens met een STI en EVO...... welke zou je dan kiezen?

Deze auto's zitten qua prijs, gewicht en type motor dicht bij elkaar.
De bekende appels met peren vergelijken. :wink:

Gooi er bij die 2 jappen 3 à 4k aan motorische tuning tegenaan en je rijdt met 360 pk en 500Nm. 8)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten