Alles over de 1 serie (part I)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De 1-serie coupé in basisuitvoering is inderdaad een saaie kist. De 3-serie coupé vind ik standaard echter ook maar een ouwelullenbak. Standaard 3-serie sedans dan me ook weinig. Ik zag vandaag nog een nieuwe C-klasse in een eenvoudige uitvoering bij de MB-dealer staan, was ook niet wat.Tom schreef:Kom op, smaak is zo persoonlijk, maar ik kan niet geloven dat iemand daarbij denkt: 'zo wat een mooie sportieve coupe, mooie lijnen' etc....
iets wat ik wel denk als ik een E92 zie. ook een basisuitvoering zonder M pakket.
Zo'n 135 met M pakket, dikke velgen, xenon, dat moet ie wel echt hebben om er leuk uit te zien... dan krijgt ie het voordeel van de twijfel.
Een bodykit en fatsoenlijke velgen zijn gewoon nodig om die wagen eruit te laten zien zoals hij eruit hoort te zien. Prototypes en concepts zijn consequent voorzien van uitdagend bodywerk en staan allemaal met >=20 inch lichtmetaal op de autosalons te glimmen. Dat deze maten niet op productieauto's worden geleverd heeft meer te maken met kosten en comfort dan esthetiek.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:731:294]http://www.designamatic.com/GraphicsMis ... 6Coupe.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
Robin
- Berichten: 56312
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Nou dan is ie dus mooi compact zo te zien aan de tekening van Andre hierboven. Nosotros esperamos:)
Groetn uut ´n prachtig en zonnig Bogotá, Colombia waar ik de volgende karren heb gespot. 335i coupe paar x, M5 E60, Cayennes en X56 bij de vleet, 911 Carrera uit 1977 ouwe Jag V12 en verschillende Porsches 996-997 Carrera(S)
Toch wel meer ´rijkdom´dan toen ik hier was 17 jaar geleden, een mix van Milaan en Madrid met een Latijns jasje. Prachtig deze stad.
Oant sjen en Hasta luego.
Groetn uut ´n prachtig en zonnig Bogotá, Colombia waar ik de volgende karren heb gespot. 335i coupe paar x, M5 E60, Cayennes en X56 bij de vleet, 911 Carrera uit 1977 ouwe Jag V12 en verschillende Porsches 996-997 Carrera(S)
Toch wel meer ´rijkdom´dan toen ik hier was 17 jaar geleden, een mix van Milaan en Madrid met een Latijns jasje. Prachtig deze stad.
Oant sjen en Hasta luego.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zit toch dichter bij elkaar dan op de foto's te zien was/is. Het langer trekken van de kont maakt dat de E46 toch de mooiste van de twee is.
Het gaat toch meestal om een aantal details.
Maar als ze bijna gelijk zijn dan moet de einser coupe vanbinnen ook nagenoeg even ruim zijn als de E46 coupe en dat is toch best ruim.
Het gaat toch meestal om een aantal details.
Maar als ze bijna gelijk zijn dan moet de einser coupe vanbinnen ook nagenoeg even ruim zijn als de E46 coupe en dat is toch best ruim.
-
Starred
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... post-10356
Prijzen zijn bekend
[img:450:419]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/BM ... en_450.jpg[/img]
Prijzen zijn bekend
[img:450:419]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/BM ... en_450.jpg[/img]
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
Starred
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
A brochure for the BMW 1-series coupe has been leaked out onto the internet, and it reveals to use some juicy details about the BMW 135i, which BMW wants to position as the new BMW for driving purists, something to replace the likes of the E30 M3.
We find out that the 135i Coupe has an unladen weight of 1,560kg, and the BMW 335i Coupe according to BMW Malaysia’s website has a weight of 1,505kg. Now that can’t be right. How can the 135i Coupe be heavier than the 335i Coupe?
Taking a look at the 135i Coupe’s brochure again, it appears that BMW UK calculates their weight differently by including a 90% tank filling, 68kg for driver, and 7kg for luggage. So we compare to the BMW UK figures for the BMW 335i Coupe and we get 1600kg for the manual, and 1615kg for the automatic.
That’s a mere 40kg difference between the 135i Coupe and the 335i Coupe, both manual versions and running the same 3.0 liter twin turbo engine. How will this attract the driving purists who want something light and “tossable”?
40kg is kinda like the weight of an underweight female passenger. The only thing the 135i has going for it is a shorter wheelbase and a smaller body. But maybe BMW has something else up it’s sleeves - no one has driven the 135i Coupe yet. Maybe it is better drive, some way, some how.
http://paultan.org/archives/2007/07/23/ ... e-thought/
We find out that the 135i Coupe has an unladen weight of 1,560kg, and the BMW 335i Coupe according to BMW Malaysia’s website has a weight of 1,505kg. Now that can’t be right. How can the 135i Coupe be heavier than the 335i Coupe?
Taking a look at the 135i Coupe’s brochure again, it appears that BMW UK calculates their weight differently by including a 90% tank filling, 68kg for driver, and 7kg for luggage. So we compare to the BMW UK figures for the BMW 335i Coupe and we get 1600kg for the manual, and 1615kg for the automatic.
That’s a mere 40kg difference between the 135i Coupe and the 335i Coupe, both manual versions and running the same 3.0 liter twin turbo engine. How will this attract the driving purists who want something light and “tossable”?
40kg is kinda like the weight of an underweight female passenger. The only thing the 135i has going for it is a shorter wheelbase and a smaller body. But maybe BMW has something else up it’s sleeves - no one has driven the 135i Coupe yet. Maybe it is better drive, some way, some how.
http://paultan.org/archives/2007/07/23/ ... e-thought/
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Le Mans blau Coupe gespot:
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe.jpg[/img]
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe_1.jpg[/img]
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe_2.jpg[/img]
(of is dit Montego blauw?)
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe.jpg[/img]
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe_1.jpg[/img]
[img:500:334]http://edbmw.com/blog/wp-content/uploads/1coupe_2.jpg[/img]
(of is dit Montego blauw?)
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Lol! Met de 10-15cm die ik 10 pagina's eerder al miste kom je exact op de E46 uit. Geef mij de E46 maar, want het enige wat de 1-coupé echt meer gedrongen laat ogen is zijn hoogte and that's not a good thing. Grappig wagentje hoor, maar ik zou even doorsparen voor een 3-coupé als het nieuw moest zijn of geld besparen met een 3-coupé(E46) als dat niet hoeft.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
LOL jullie maken je zo druk over die 1 coupe. Diep in je hart weet je dat het ding beter gaat sturen dan de nieuwe m3. Dat doet namelijk een 130i in vergelijk tot een e46 m3 al. En maar afbranden dat ding. Ik zie de 135i al een super tijd neerzetten op de ring. Dat zal niet ver verwijderd zijn van de nieuwe m3. Nou dan heb ik wel een binnen pretje.
Een standaard sperloze 130i doet 8.35 een e46 m3 8.22. Nieuwe m3 8.12 meende ik ergens te lezen.
Een standaard sperloze 130i doet 8.35 een e46 m3 8.22. Nieuwe m3 8.12 meende ik ergens te lezen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
In de nwe autovisie staat redelijk wat in over de nwe M3 hij wordt er goed neergezet...en de tijd wil BMW nog niet loslaten maar wel een gemiddelde km/h en dat komt dan omgerekend over de afstand volgens autovisie neer op zo ongeveer 8min... schijnt dat je het karakter van de auto electronish erg kunt beinvloeden van een burger auto tot een "racer" maar kon je het gewicht wel wat voelen doordrukken natuurlijk.
Erg te spreken waren ze ook over de remmen..en die zien er ook mooi uit, zou die remmerij ook compleet overgezet kunnen worden op bv een Z3 M coupe? of een 1 serie?
Erg te spreken waren ze ook over de remmen..en die zien er ook mooi uit, zou die remmerij ook compleet overgezet kunnen worden op bv een Z3 M coupe? of een 1 serie?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Autovisie artikel lijkt wel een advertorial........GTRene schreef:In de nwe autovisie staat redelijk wat in over de nwe M3 hij wordt er goed neergezet...en de tijd wil BMW nog niet loslaten maar wel een gemiddelde km/h en dat komt dan omgerekend over de afstand volgens autovisie neer op zo ongeveer 8min... schijnt dat je het karakter van de auto electronish erg kunt beinvloeden van een burger auto tot een "racer" maar kon je het gewicht wel wat voelen doordrukken natuurlijk.
Erg te spreken waren ze ook over de remmen..en die zien er ook mooi uit, zou die remmerij ook compleet overgezet kunnen worden op bv een Z3 M coupe? of een 1 serie?
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Effe prijsvergelijk, prijslijst maart 2007:
BMW 135i coupe: 51.150
BMW 123d 5drs: 42.200
BMW 335i sedan: 53.100
BMW 335i Touring: 55.210
BMW 335i coupe: 58.100
BMW 130i 5drs: 43.485
BMW 120d 5drs: 35.300
BMW 330i sedan: 49.385
BMW 320d sedan: 43.450 (sep'07)
BMW 325d sedan: 47.300
BMW 330d sedan: 51.850
Dus voor de prijs van een 135i coupe heb je bijna een 335i sedan. Voor de prijs van een 123d 5drs heb je een 320d sedan.
Nou kan ik me nog voorstellen dat ik liever een 123d 5drs heb dan een 320d sedan, maar 2 mille verschil tussen de 335i sedan en de 135i coupe... Dan moet je wel heel graag een coupe rijden, of de 135i moet wel heel dik in die opties zitten die je toch graag wil hebben.
BMW 135i coupe: 51.150
BMW 123d 5drs: 42.200
BMW 335i sedan: 53.100
BMW 335i Touring: 55.210
BMW 335i coupe: 58.100
BMW 130i 5drs: 43.485
BMW 120d 5drs: 35.300
BMW 330i sedan: 49.385
BMW 320d sedan: 43.450 (sep'07)
BMW 325d sedan: 47.300
BMW 330d sedan: 51.850
Dus voor de prijs van een 135i coupe heb je bijna een 335i sedan. Voor de prijs van een 123d 5drs heb je een 320d sedan.
Nou kan ik me nog voorstellen dat ik liever een 123d 5drs heb dan een 320d sedan, maar 2 mille verschil tussen de 335i sedan en de 135i coupe... Dan moet je wel heel graag een coupe rijden, of de 135i moet wel heel dik in die opties zitten die je toch graag wil hebben.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
135i is completer uitgerust dan een standaard 335i sedan. Ga maar wat opties aankruisen dan loopt het verschil nog behoorlijk op.
Inderdaad een evo kost 46k en sti 51k.
Dan hoef ik niet lang te twijfelen.
Sti en evo s zijn leuk als het verschil ook dermate hoog is. Een 555 destijds voor 49.995 gulden. Kijk dan kom ik weer in de verleiding maar ga echt geen sti kopen voor 51k euro. Vondt de laatste evo s al te duur.
Inderdaad een evo kost 46k en sti 51k.
Dan hoef ik niet lang te twijfelen.
Sti en evo s zijn leuk als het verschil ook dermate hoog is. Een 555 destijds voor 49.995 gulden. Kijk dan kom ik weer in de verleiding maar ga echt geen sti kopen voor 51k euro. Vondt de laatste evo s al te duur.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
En dan is de einser coupe lelijk..................
[img:1024:768]http://plod.popoever.com/upfiles/img/05 ... ti_01.jpeg[/img]
[img:1024:768]http://plod.popoever.com/upfiles/img/05 ... ti_01.jpeg[/img]
- Opa
- Berichten: 6878
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
De bekende appels met peren vergelijken.Michel Pol schreef: Vergelijk de prijs eens met een STI en EVO...... welke zou je dan kiezen?
Deze auto's zitten qua prijs, gewicht en type motor dicht bij elkaar.
Gooi er bij die 2 jappen 3 à 4k aan motorische tuning tegenaan en je rijdt met 360 pk en 500Nm. 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten
