@Luco: Even tussen ons.
Doe even normaal man, je zit prima in de Zomeravondcompetitie. Met alle respect, maar als ik een kaartje koop voor een DSC race dan kom ik niet voor jouw 5-je, want die bekijk ik wel gratis op Zandvoort in het ZAC. En als ik naar de Youngtimers kijk, wil ik enigszins "period" auto's zien, ook logisch toch? Misschien bekijk je je eigen auto teveel door een roze bril. Hij is erg knap opgebouwd voor een amateurklasse, maar dáár hoort ie ook echt thuis. In mijn optiek. Ik ga Dick toch ook niet stalken als ik de Daf 66 Coupé met 5 turbo's in de SS1 klasse zou kunnen krijgen. Zit geen hond op te wachten.
Ik vraag me ook af of je weleens bij de DSC races bent geweest. Dat gaat er echt serieus aan toe hoor, in het paddock en op de baan. Het is al ver boven de andere amateurklassen uitgetild en het niveau merk je aan alles. De auto's waarmee de coureurs komen voorrijden, de cateraars, de rondleidingen, de vrachtwagens van de teams met al hun toebehoren.
Hier en daar zit nog een team met een klein busje en partytent, maar dat zijn echt de uitzonderingen.
Wat Dick zegt, de deelnemers zijn mensen die keihard hebben gewerkt, bedrijven hebben opgebouwd (en verkocht) en die willen niet lastig gevallen door amateurs zonder knaken in gare E30's of iets dergelijks.
Daar hoef je ze toch ook niet mee te blijven lastigvallen? nee is nee.
In de ZAC zijn wij met onze knakenbakken van harte welkom. Als toeschouwers en misschien wel als coureurs bij andere teams zijn we van harte welkom in het DSC. Maar ik vraag me af of jíj dat zou willen. Ik wel, maar ik kan de dingen goed scheiden, ZAC en DSC. Voorlopig ben ik al blij als ik uberhaupt weer kan racen.
@De rest: Ga gerust verder. Ik kan me de frustraties van André goed voorstellen, want hij is altijd op zoek naar de uitdaging van gelijkwaardig materiaal en gelijkwaardige rijders. Zijn zoektocht naar de ideale cup/raceklasse vind ik net zo bewonderenswaardig als zijn rijkunsten. Ik zou me in zo'n situatie (capaciteiten/mogelijkheden om uberhaupt te racen) gewoon neerleggen en zo goed mogelijk mijn ding doen, of elders op zoek gaan naar een betere formule.
Hulde voor Dick om hier even inhoudelijk te reageren. Ik hoop dat deze discussie toch nog bijdraagt aan het continue verbeterproces wat wordt neergezet door de DSC organisatie. Ik kom graag kijken en heb het echt nog wel als droom om ooit een seizoen DSC te rijden (al is het als reserverijder). En ja, een GT3 lijkt mij een prima geschikte kar.