Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 24 apr 2008, 12:55

Dutch schreef:Voor de duidelijkheid het rekensommetje er dan maar weer eens bijhalen?
Peter Tunissen schreef:Toch kan dat wel volgens mij?
Het zijn wielpk's voor die formule hè, dus zeg 450pk x 0,85 = +/- 380pk aan de achterwielen.
380 x 3,7 = +/- 1400kg incl. rijder en 5 liter benzine.
Zo'n GT3 mag dus droog net iets boven de 1300kg wegen dus, dan moet je volgens mij nog goed je best doen om dat te halen.

Of klopt er iets niet van de berekening hierboven?
Nou, dat het drooggewicht 1150 kg is. :D

Kortom, dan heb je ruim 150 kg ballast nodig.
Hehe ja, dat zag ik later ook en ik vond het flauw om mijn post te gaan editen. ;)
Wist niet dat die Kevers zo licht waren, dat doen ze dan toch wel goed daar.
Als je een straat-GT3 gaat strippen kom je volgens mij niet makkelijk op die 1150kg, dus dat geeft ook wel weer aan dat er toch wel een fors verschil is tussen een fabrieksauto en een zelfbouw project.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 24 apr 2008, 12:58

Die fabrieksauto's worden natuurlijk zonder een enkel compromis gebouwd. Waar je met een zelfbouw BMW op compromissen qua aerodynamica of wielophanging stuit die te maken hebben met de straatauto heeft een fabrieksauto hooguit gecompenseerd tussen endurance en sprintraces. :roll:

Andre

Bericht door Andre » 24 apr 2008, 13:01

Het is ook levensgevaarlijk om met zoveel strafgewicht te rijden. Kans dat het door je auto knalt bij een crash ligt altijd in de mogelijkheden. Trouwens waar moet je godsnaam 150kg plaatsen.

Nogmaals

SS1 3.7kg per pk doorschuiven naar boven zodat je met Fia GT3 auto s kan inschrijven en de getunede porsches ineens legaal zijn en de ss2 klasse ook iets omhoog. Dat zou de ideale optie zijn.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 24 apr 2008, 13:03

Andre schreef:Het is ook levensgevaarlijk om met zoveel strafgewicht te rijden. Kans dat het door je auto knalt bij een crash ligt altijd in de mogelijkheden. Trouwens waar moet je godsnaam 150kg plaatsen.
Voortaan verplicht Hielke meenemen in de kofferbak?
Ligt er ook nog eens wat extra gewicht op de voorwielen van zo'n 911, daar zal-ie niet slechter van insturen. :twisted: :roll: :lol: ;)

Tomaz

Bericht door Tomaz » 24 apr 2008, 13:08

Bekijk het even anders André, om binnen een bepaald klassement mee te mogen doen moet je de pk/gewichtsverhouding halen die bij dat klassement hoort of je moet strafgewicht meenemen ter compensatie.

Ben je niet bereid zoveel strafgewicht mee te nemen (waar ga je 150kilo laten inderdaad?!) moet je doorschuiven naar de klasse daarboven waar je weer meer vermogen en minder kilo's per auto hebt. Als je auto daar niet competatief is ga je maar aan de motor sleutelen of er kilo's uithalen.

En ziedaar, uw oplossing voor alle equivalentieproblemen binnen het DSC. De regels zijn prima op zichzelf, de handhaving zou veel strenger mogen wat mij betreft.

Dutch

Bericht door Dutch » 24 apr 2008, 13:14

Andre schreef:Het is ook levensgevaarlijk om met zoveel strafgewicht te rijden. Kans dat het door je auto knalt bij een crash ligt altijd in de mogelijkheden. Trouwens waar moet je godsnaam 150kg plaatsen.
Ja, in de FIA GT3 gingen ze bij de Viper en de Ascari niet verder dan 100 kg en toen hadden ze al geen idee meer waar ze het moesten plaatsen... De rest, indien nodig, gaat via motorrestricties of grotere bodemspeling.

Gisteren las ik ook nog ergens hoeveel elke 10kg strafgewicht aan tijd scheelt, maar ik kan 't zo gauw niet meer terugvinden. Jammer.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 24 apr 2008, 13:16

Dutch schreef:
Ja, in de FIA GT3 gingen ze bij de Viper en de Ascari niet verder dan 100 kg en toen hadden ze al geen idee meer waar ze het moesten plaatsen... De rest, indien nodig, gaat via motorrestricties of grotere bodemspeling.

Gisteren las ik ook nog ergens hoeveel elke 10kg strafgewicht aan tijd scheelt, maar ik kan 't zo gauw niet meer terugvinden. Jammer.
Ik kan het mis hebben maar ik dacht globaal aan .7 seconden per ronde voor een normaal circuit. Restrictors zijn in de basis goede dingen omdat je de vermogensafgifte mooi kan reguleren maar het is niet voor iedereen echt doorzichtige materie waardoor er veel mee gerommeld wordt. (zie de NL rallysport)

Dutch

Bericht door Dutch » 24 apr 2008, 13:36

Da's misschien een beetje veel, Tomaz. Dat zou voor 100 kg ballast neerkomen op 7 seconden? Zó veel sneller was zo'n Ascari of Viper niet dan een GT3 Cup. De verschillen lagen eerder in de regio van 4 seconden.

*kijkt na*

Ja, 4 seconden op Paul Ricard in 2006, Bouchut achter het stuur: GT3 Cup 2.13s, Viper 2.09s. Daarna gooiden ze er 100 kg op. Dus was het cijfer dat ik las misschien 0.4s?

Dan staat 150 kg dus voor 6 seconden, een beetje afhankelijk van de lengte van het circuit.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 24 apr 2008, 13:41

Ja, 0,3 - 0,4 seconden per 10 kilo klopt bijna altijd, of het nou op een 6pk kart bij Andre op de kartbaan zit of in een F1 auto op Spa.
Ik snap niet echt dat dat verschil zo universeel lijkt te zijn, maar handig is dat wel. :)

Andre

Bericht door Andre » 24 apr 2008, 13:45

Dutch heel mooi dat jij de cijfers zo bijelkaar hebt. Hoop dat dick daar ook mee bezig gaat en zo kan zien wat wel en wat niet in de verschillende klassen thuis hoort.

Dus we kunnen er ongeveer vanuit gaan dat je met 25kg een seconde per ronde gaat inleveren.

RVV

Bericht door RVV » 24 apr 2008, 13:52

.
Wel een punt inderdaad :roll: Daarnaast lijkt me een auto ook ineens heel anders rijden met zoveel extra gewicht. Hoe pas je daar je testwerk dan op aan ?

Roy

Bericht door Roy » 24 apr 2008, 14:01

Met die gewichten moet je ook qua ongelukken uitkijken inderdaad. Heb zelfs jochies op kartjes zien rijden, die 30 á 35 kg lood overal neergooide. Levensgevaarlijk. Het zal niet anders zijn met auto's.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2008, 14:03

Leeft Dick nog?
Dick van Elk schreef: De in onze opdracht ontwikkelde Powerlog , waarin we vele tienduizenden euro’s hebben geinvesteerd, is inmiddels door de HAN afd Automotive in Arnhem gekeurd. Resultaat : afwijking beter dan 0,5%. Er is geen nauwkeuriger systeem te verkrijgen.

Tijdens de race op de Ring is er weer uitgebreid gemeten met de Powerlog, ik wil niet als een kip zonder kop reageren, men verwacht zorgvuldigheid, pas na analyse geven wij instrukties door aan teams om eventuele aanpassingen door te voeren.
Hoe kan het zijn dat een 1150 kg wegende auto met 420 pk of meer door die Powerlog komt als dat apparaat niet meer dan 0,5% afwijkt? Zo'n standaard 997 GT3 is ongeveer 75kg te zwaar. Met 440 of wat meer pk's is ie al snel 100kg te zwaar.

De pk/gewicht formule is fantastisch. MITS nageleefd en streng gecontroleerd. Zonder naleving en controle reduceer je een race tot rondjes rijden. Immers, hoe het resultaat tot stand is gebracht hangt van de willekeur van de regelnalevers af. De materie is hierboven in andere posts al uitvoerig teruggekomen.

En dan die 5 liter regel. Dat er tijdens een lopend seizoen aanpassingen aan auto's doorgevoerd moeten worden kan ik goedkeuren. Maar een reglement bij aanvang van het seizoen door een team met voeten laten treden is onverklaarbaar. Pas dat reglement dan aan. Het is immers het reglement waarop deelnemers zich bij de keuze van een auto baseren. Heeft die Corvette 6.2 liter? Oh, dan moeten we wat anders. Die Aston voor 2 ton dan maar. Mooie auto. Om er dan even later achter te komen dat er toch een 6.2 liter gaat rondrijden. Dit heeft niets met het tussentijds corrigeren van bijv. de dominantie van een bepaalde auto te maken.

Of die Porsche GT3 zo dominant is is dus nog maar de vraag. Als Andre's redenering klopt dan zijn ze stuk voor stuk veel te licht en/of hebben teveel vermogen om voor de SS1 klasse legaal te zijn. Dat er de komende jaren Porsches vooraan in de eindrangschikking gaan staan vind ik dikke prima. BMW heeft jarenlang dat kampioenschap gewonnen, waarom dan nu niet Porsche. Maar dan wel met strikte naleving van de regel.

Dick, de DSC is op papier een prachtige klasse. Dat er grote namen uit de autosport in meerijden vind ik alleen maar mooi. En dat er straks voor 50% Porsches in het SS1 veld rondrijden zou ik ook prachtig vinden. Liever 15 Porsches dan 15 BMW's. Op dit gebied ben ik het vaak ook niet met Andre eens. Maar als de regels niet strikt worden nageleefd (ik hoop dat ik er met mijn aanname naast zit) dan is het kampioenschap als competitieve autosportklasse geen knip voor de neus waard. Dan neem ik een wedstrijdje tussen 10 karters van hier op het forum nog serieuzer. Dat is wat we hier op Driving Fun opschrijven. Daar hoef jij je met de DSC rijders niets van aan te trekken. Dat heeft niets met afgunst van ons arme sloebers richting het DSC te maken.

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2008, 14:05

Dick van Elk schreef:Heren,

Toelating wagens.

Luco spreekt nogal grote woorden wat mij steekt, kan iemand mij uitleggen waarom ik een bejaarde Renaul5 Turbo zou moeten toelaten , hoe leuk en snel deze wagen ook moge zijn. Ik heb Luco dit netjes en vriendelijk uitgelegd maar hij blijft maar zeuren, dat zijn auto ook niet toegelaten wordt bij de Youngtimers waar hij thuis zou horen kan ik niet helpen, beetje teveel gemodificeerd. Als het mij alleen om het geld zou gaan had ik het inschrijfgeld van Luco in de knip gestoken en een extra sigaartje gerookt.
Beste Dick, we hebben 20 seconden getelefoneerd, want u had het druk, logisch.
Volgens mij probeerde je me een stoeltje in een mini aan te praten.
Maar goed de term bejaarde auto zegt mij genoeg, deze bejaarde auto is net zoals bij anderen een zelfbouwproject waarbij voor deze carroserie is gekozen.
Nergens in de reglementen van de DSC staat dat een auto jonger dan een bepaalde leeftijd moet zijn, dus is de toelating volledige willekeur en nergens op gebaseerd, dat vind ik jammer.
Verder rijdt deze bejaarde auto stukken sneller dan een mini en kan zelfs "mindere" rijders in een cupclio bijhouden.
Volgens mij gaat het bij autosport om racen en een leuke strijd, of dat nu met een mini is of met een ex dtm wagen of (zoals in mijn geval) met een 5. Wat trouwens helemaal geen 5 turbo meer is, wat ik ook heb uitgelegd.
Maar schijnbaar is zon auto naar uw mening niet goed genoeg voor het dsc, het zij zo.
Maar doe nu niet net alsof u heel lang en netjes hebt uitgelegd waarom ik niet werd toegelaten.
Was te oud punt en als je wilt meerijden koop je maar een mini.
Als u dat vriendelijk vind? Ik in ieder geval niet.

De youngtimers hebben iig een duidelijk reglement wat de toelating betreft.
Laatst gewijzigd door Luco op 24 apr 2008, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2008, 14:13

Rico v Velzen schreef:
Wel een punt inderdaad :roll: Daarnaast lijkt me een auto ook ineens heel anders rijden met zoveel extra gewicht. Hoe pas je daar je testwerk dan op aan ?
Door met de positie van de ballast in de auto te experimenteren. Je hebt als rijder die ballast mee moet nemen in principe een voorsprong op auto's waarbij dat niet hoeft. Immers, je kunt de balans en bandenslijtage door een juiste plaatsing van die ballast prachtig regelen. Let wel, het voordeel dat je behaalt door zonder 100 kg ballast rond te mogen rijden (terwijl dit reglementair wel zou moeten) is nog veel groter :wink:

Gevaarlijke situaties hoeft de plaatsing van lood niet op te leveren. Als je dit maar weer reglementair regelt met deugdelijke bevestigingsmaterialen.

RVV

Bericht door RVV » 24 apr 2008, 14:15

ok

Michel P

Bericht door Michel P » 24 apr 2008, 14:29

Peter Tunissen schreef:
Voortaan verplicht Hielke meenemen in de kofferbak?
Ligt er ook nog eens wat extra gewicht op de voorwielen van zo'n 911, daar zal-ie niet slechter van insturen. :twisted: :roll: :lol: ;)
:lol: :lol: :lol: Febo racingteam :lol: kijk uit naar het verslag van een race weekend van Hielke :lol:

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 24 apr 2008, 14:49

Tomaz schreef:Bekijk het even anders André, om binnen een bepaald klassement mee te mogen doen moet je de pk/gewichtsverhouding halen die bij dat klassement hoort of je moet strafgewicht meenemen ter compensatie.

Ben je niet bereid zoveel strafgewicht mee te nemen (waar ga je 150kilo laten inderdaad?!) moet je doorschuiven naar de klasse daarboven waar je weer meer vermogen en minder kilo's per auto hebt. Als je auto daar niet competatief is ga je maar aan de motor sleutelen of er kilo's uithalen.

En ziedaar, uw oplossing voor alle equivalentieproblemen binnen het DSC. De regels zijn prima op zichzelf, de handhaving zou veel strenger mogen wat mij betreft.
Tomasz je slaat volgens mij de spijker op zn kop, ik heb dit weekend mijn eerste race gehad in het dsc, met een mini. We rijden achteraan het veld, maar de clio's bij ons uit de klasse rijden vooraan het hele veld van gr 1. Ergens zit dus een groot verschil in gewicht of vermogen. Dat moet dus nog even uitgezocht worden, maargoed.

Heb dit weekend geen keuring gehad, alleen na de kwalificatie een gewichts meting.

Gr allemaal, en andre: ik weet nog een mooie 996 GT3 te koop!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2008, 15:01

@Luco: Even tussen ons. :)

Doe even normaal man, je zit prima in de Zomeravondcompetitie. Met alle respect, maar als ik een kaartje koop voor een DSC race dan kom ik niet voor jouw 5-je, want die bekijk ik wel gratis op Zandvoort in het ZAC. En als ik naar de Youngtimers kijk, wil ik enigszins "period" auto's zien, ook logisch toch? Misschien bekijk je je eigen auto teveel door een roze bril. Hij is erg knap opgebouwd voor een amateurklasse, maar dáár hoort ie ook echt thuis. In mijn optiek. Ik ga Dick toch ook niet stalken als ik de Daf 66 Coupé met 5 turbo's in de SS1 klasse zou kunnen krijgen. Zit geen hond op te wachten.

Ik vraag me ook af of je weleens bij de DSC races bent geweest. Dat gaat er echt serieus aan toe hoor, in het paddock en op de baan. Het is al ver boven de andere amateurklassen uitgetild en het niveau merk je aan alles. De auto's waarmee de coureurs komen voorrijden, de cateraars, de rondleidingen, de vrachtwagens van de teams met al hun toebehoren.
Hier en daar zit nog een team met een klein busje en partytent, maar dat zijn echt de uitzonderingen.

Wat Dick zegt, de deelnemers zijn mensen die keihard hebben gewerkt, bedrijven hebben opgebouwd (en verkocht) en die willen niet lastig gevallen door amateurs zonder knaken in gare E30's of iets dergelijks.

Daar hoef je ze toch ook niet mee te blijven lastigvallen? nee is nee.
In de ZAC zijn wij met onze knakenbakken van harte welkom. Als toeschouwers en misschien wel als coureurs bij andere teams zijn we van harte welkom in het DSC. Maar ik vraag me af of jíj dat zou willen. Ik wel, maar ik kan de dingen goed scheiden, ZAC en DSC. Voorlopig ben ik al blij als ik uberhaupt weer kan racen. :lol:

@De rest: Ga gerust verder. Ik kan me de frustraties van André goed voorstellen, want hij is altijd op zoek naar de uitdaging van gelijkwaardig materiaal en gelijkwaardige rijders. Zijn zoektocht naar de ideale cup/raceklasse vind ik net zo bewonderenswaardig als zijn rijkunsten. Ik zou me in zo'n situatie (capaciteiten/mogelijkheden om uberhaupt te racen) gewoon neerleggen en zo goed mogelijk mijn ding doen, of elders op zoek gaan naar een betere formule.
Hulde voor Dick om hier even inhoudelijk te reageren. Ik hoop dat deze discussie toch nog bijdraagt aan het continue verbeterproces wat wordt neergezet door de DSC organisatie. Ik kom graag kijken en heb het echt nog wel als droom om ooit een seizoen DSC te rijden (al is het als reserverijder). En ja, een GT3 lijkt mij een prima geschikte kar.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2008, 15:03

@Peter: een 911 stuurt (en remt) juist heel goed in dankzij dat lage gewicht. Bij uitaccelereren van (korte) bochten is meer gewicht voor wel handig. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2008, 15:39

Dennis

Ik had graag in de dsc gestart, ook met een minder budget.
En als bellen om info al stalken is.
Maar maakt ook niet uit hoor, maar knakenbak vind ik net even tever gaan, ik probeer ervoor te zorgen dat mijn auto er keurig uitziet en niet vol met deuken en plekken ziet zoals je soms wel eens ziet.
Dus een beetje meer respect graag :D
Je doet net of ik niet keihard moet werken om dit te kunnen doen.
En ja daar is toch de opstapklasse voor in het dsc, om eens te kijken en leren en dan evt doorgroeien met hulp van sponsoren naar een snellere klasse.
Mensen betalen dus wel om een mini of een clio te zien, wat een onzin, die rijden ook in de ZAC.
evenals beamers en porsches, dus dat is een beetje een lulargument Dennis.

Dutch

Bericht door Dutch » 24 apr 2008, 15:41

Rico v Velzen schreef:maar dit feestje volgen van de kant als leek, lijkt wel algebra.
Nou, algebra van dit niveau kun je toch nog wel volgen, Rico?
Dutch schreef:Voor de duidelijkheid het rekensommetje er dan maar weer eens bijhalen?
Peter Tunissen schreef:Toch kan dat wel volgens mij?
Het zijn wielpk's voor die formule hè, dus zeg 450pk x 0,85 = +/- 380pk aan de achterwielen.
380 x 3,7 = +/- 1400kg incl. rijder en 5 liter benzine.
Zo'n GT3 mag dus droog net iets boven de 1300kg wegen dus, dan moet je volgens mij nog goed je best doen om dat te halen.

Of klopt er iets niet van de berekening hierboven?
Nou, dat het drooggewicht 1150 kg is. :D

Kortom, dan heb je ruim 150 kg ballast nodig.
't Is eigenlijk ongelooflijk dat ik eerder in deze draad nog dacht dat er misschien een manier was om die auto boven de 3,7 te krijgen of dat het een 'grensgevalletje' was. Want rijden ze nou echt zonder ballast?

Tel trouwens die 6 seconden erbij en dan blijkt dat dat GTR-zelfbouwgebakje die twee ton best mag kosten... :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 24 apr 2008, 15:58

Dutch schreef:'t Is eigenlijk ongelooflijk dat ik eerder in deze draad nog dacht dat er misschien een manier was om die auto boven de 3,7 te krijgen of dat het een 'grensgevalletje' was.
Ja, ik ook.
In ieder geval weer wat geleerd vandaag. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2008, 16:04

Dutch schreef:
't Is eigenlijk ongelooflijk dat ik eerder in deze draad nog dacht dat er misschien een manier was om die auto boven de 3,7 te krijgen of dat het een 'grensgevalletje' was. Want rijden ze nou echt zonder ballast?

Tel trouwens die 6 seconden erbij en dan blijkt dat dat GTR-zelfbouwgebakje die twee ton best mag kosten... :D
Als dat GTR-zelfbouwgebakje ook reglementair zou zijn, ja, dan wel :lol:

We moeten maar eens wat powertesten met de Racelogic doen. Kijken wat het volgens de data-analyser uitmaakt of je met of zonder passagier accelereert. Ingestelde totaalgewicht laten we dan natuurlijk hetzelfde zijn.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 24 apr 2008, 16:13

Dennis Cavallino schreef:@Luco: Even tussen ons. :)

Doe even normaal man, je zit prima in de Zomeravondcompetitie. Met alle respect, maar als ik een kaartje koop voor een DSC race dan kom ik niet voor jouw 5-je, want die bekijk ik wel gratis op Zandvoort in het ZAC. En als ik naar de Youngtimers kijk, wil ik enigszins "period" auto's zien, ook logisch toch? Misschien bekijk je je eigen auto teveel door een roze bril. Hij is erg knap opgebouwd voor een amateurklasse, maar dáár hoort ie ook echt thuis. In mijn optiek. Ik ga Dick toch ook niet stalken als ik de Daf 66 Coupé met 5 turbo's in de SS1 klasse zou kunnen krijgen. Zit geen hond op te wachten.

Ik vraag me ook af of je weleens bij de DSC races bent geweest. Dat gaat er echt serieus aan toe hoor, in het paddock en op de baan. Het is al ver boven de andere amateurklassen uitgetild en het niveau merk je aan alles. De auto's waarmee de coureurs komen voorrijden, de cateraars, de rondleidingen, de vrachtwagens van de teams met al hun toebehoren.
Hier en daar zit nog een team met een klein busje en partytent, maar dat zijn echt de uitzonderingen.

Wat Dick zegt, de deelnemers zijn mensen die keihard hebben gewerkt, bedrijven hebben opgebouwd (en verkocht) en die willen niet lastig gevallen door amateurs zonder knaken in gare E30's of iets dergelijks.

Daar hoef je ze toch ook niet mee te blijven lastigvallen? nee is nee.
In de ZAC zijn wij met onze knakenbakken van harte welkom. Als toeschouwers en misschien wel als coureurs bij andere teams zijn we van harte welkom in het DSC. Maar ik vraag me af of jíj dat zou willen. Ik wel, maar ik kan de dingen goed scheiden, ZAC en DSC. Voorlopig ben ik al blij als ik uberhaupt weer kan racen. :lol:

@De rest: Ga gerust verder. Ik kan me de frustraties van André goed voorstellen, want hij is altijd op zoek naar de uitdaging van gelijkwaardig materiaal en gelijkwaardige rijders. Zijn zoektocht naar de ideale cup/raceklasse vind ik net zo bewonderenswaardig als zijn rijkunsten. Ik zou me in zo'n situatie (capaciteiten/mogelijkheden om uberhaupt te racen) gewoon neerleggen en zo goed mogelijk mijn ding doen, of elders op zoek gaan naar een betere formule.
Hulde voor Dick om hier even inhoudelijk te reageren. Ik hoop dat deze discussie toch nog bijdraagt aan het continue verbeterproces wat wordt neergezet door de DSC organisatie. Ik kom graag kijken en heb het echt nog wel als droom om ooit een seizoen DSC te rijden (al is het als reserverijder). En ja, een GT3 lijkt mij een prima geschikte kar.
@ Dennis: op al je punten +++
Eindelijk weer terug bij waar het om gaat: de FUN van autosport. :D

@ allen: DSC is gewoon heel erg leuk om erbij te zijn, te rijden of te kijken naar de races en alles eromheen. Komt allen kijken :!:

@ Dick van Elk: Zeer sportief dat je zo gereageerd hebt. Ik had mijn verleden weggelaten; je bent misschien wel te netjes. De meesten hier op DF zijn gelukkig gewoon heel aardige enthousiaste auto(sport) liefhebbers die de DRIVING-FUN durven te beleven. Hiervandaan komen ook je toekomstige nieuwe inschrijvingen, dus je positieve reactie wordt zeer gewaardeerd en is absoluut productief voor het DSC. Het topic "DF in het DSC?" is daarvan een klein eerbewijsje.

Dit moest ik even kwijt. Al is het slechts de mening van een arme gentlemenrijder. :wink:

Plaats reactie