Zo een met het uitgebreide leer stond in Lelystad toen ik daar op tweede pinksterdag of zo naartoe reed en bleek binnen een uur verkocht te zijn nadat hij online kwam de vorige dag…
Is het niet zo dat er dikkere aandrijfassen op zitten met sper optie of is dat bij een 20 het probleem?
Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Joop
- Berichten: 9054
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
Volgens mij vooral dat laatste… Scheelt ook een 75PK/100Nm met een .30i
De touring van mij mist het sper ook; heel af en toe mis ‘t wel ja, zeker als je het eenmaal gewend bent/was zoals bij de Zed. Al had die ook wel een bak meer koppel/vermogen.
Wel deels mer Thys eens: de B48 .30i is wel inspiratilozer dan de .40i B58 die ik in verschillende modellen daarvoor had. Bovenin de toeren kakt de .30i wel wat in, terwijl de zescilinder dan nog door blijft sleuren.
Qua rijdynamiek vind ik de .30i wel fijner, aangezien ke echt wel merkt dat je met minder gewicht op pad bent. Dat is ook net wel het manco van de .30e en dan met name de xDrive variant. Als je ‘m thuis toch niet kan (of wilt) opladen voor dat beetje op elektrisch dan altijd de .30i pakken.
Ondanks dat ik de B58 nog wel mis, ben ik eigenlijk verder nog heel content met de G21 330i. Praktisch als daily, sportief genoeg als je er een keer alleen in zit…
De touring van mij mist het sper ook; heel af en toe mis ‘t wel ja, zeker als je het eenmaal gewend bent/was zoals bij de Zed. Al had die ook wel een bak meer koppel/vermogen.
Wel deels mer Thys eens: de B48 .30i is wel inspiratilozer dan de .40i B58 die ik in verschillende modellen daarvoor had. Bovenin de toeren kakt de .30i wel wat in, terwijl de zescilinder dan nog door blijft sleuren.
Qua rijdynamiek vind ik de .30i wel fijner, aangezien ke echt wel merkt dat je met minder gewicht op pad bent. Dat is ook net wel het manco van de .30e en dan met name de xDrive variant. Als je ‘m thuis toch niet kan (of wilt) opladen voor dat beetje op elektrisch dan altijd de .30i pakken.
Ondanks dat ik de B58 nog wel mis, ben ik eigenlijk verder nog heel content met de G21 330i. Praktisch als daily, sportief genoeg als je er een keer alleen in zit…

-
OnlineKasteel
- Berichten: 5434
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
Klopt, er moet dus nog iets meer aangepast/geknutseld wordenKnot schreef: 16 jun 2025, 20:06
Is het niet zo dat er dikkere aandrijfassen op zitten met sper optie of is dat bij een 20 het probleem?

- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
Maar geldt dat ook voor een standaard 30?
-
Online
- Berichten: 5074
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
Is al eens eerder langsgekomen. Wat ik begreep gebruikt de standaard 30i de assen en diff van de 18/20i en de 30i met sper de assen en diff van M340i. Scheelt weer R&D en productie kosten.
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
Ja, nu je het zegt, volgens mij in mijn G29 Z4 topic besproken, dat de lengte van de tussenas enz ook net anders is.