Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
- Knot
Re: Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
Zo een met het uitgebreide leer stond in Lelystad toen ik daar op tweede pinksterdag of zo naartoe reed en bleek binnen een uur verkocht te zijn nadat hij online kwam de vorige dag…
Is het niet zo dat er dikkere aandrijfassen op zitten met sper optie of is dat bij een 20 het probleem?
Is het niet zo dat er dikkere aandrijfassen op zitten met sper optie of is dat bij een 20 het probleem?
- Joop
Volgens mij vooral dat laatste… Scheelt ook een 75PK/100Nm met een .30i
De touring van mij mist het sper ook; heel af en toe mis ‘t wel ja, zeker als je het eenmaal gewend bent/was zoals bij de Zed. Al had die ook wel een bak meer koppel/vermogen.
Wel deels mer Thys eens: de B48 .30i is wel inspiratilozer dan de .40i B58 die ik in verschillende modellen daarvoor had. Bovenin de toeren kakt de .30i wel wat in, terwijl de zescilinder dan nog door blijft sleuren.
Qua rijdynamiek vind ik de .30i wel fijner, aangezien ke echt wel merkt dat je met minder gewicht op pad bent. Dat is ook net wel het manco van de .30e en dan met name de xDrive variant. Als je ‘m thuis toch niet kan (of wilt) opladen voor dat beetje op elektrisch dan altijd de .30i pakken.
Ondanks dat ik de B58 nog wel mis, ben ik eigenlijk verder nog heel content met de G21 330i. Praktisch als daily, sportief genoeg als je er een keer alleen in zit…
De touring van mij mist het sper ook; heel af en toe mis ‘t wel ja, zeker als je het eenmaal gewend bent/was zoals bij de Zed. Al had die ook wel een bak meer koppel/vermogen.
Wel deels mer Thys eens: de B48 .30i is wel inspiratilozer dan de .40i B58 die ik in verschillende modellen daarvoor had. Bovenin de toeren kakt de .30i wel wat in, terwijl de zescilinder dan nog door blijft sleuren.
Qua rijdynamiek vind ik de .30i wel fijner, aangezien ke echt wel merkt dat je met minder gewicht op pad bent. Dat is ook net wel het manco van de .30e en dan met name de xDrive variant. Als je ‘m thuis toch niet kan (of wilt) opladen voor dat beetje op elektrisch dan altijd de .30i pakken.
Ondanks dat ik de B58 nog wel mis, ben ik eigenlijk verder nog heel content met de G21 330i. Praktisch als daily, sportief genoeg als je er een keer alleen in zit…

- Kasteel
Klopt, er moet dus nog iets meer aangepast/geknutseld wordenKnot schreef: 16 jun 2025, 20:06

- Knot
Maar geldt dat ook voor een standaard 30?
-
Is al eens eerder langsgekomen. Wat ik begreep gebruikt de standaard 30i de assen en diff van de 18/20i en de 30i met sper de assen en diff van M340i. Scheelt weer R&D en productie kosten.
- Knot
Ja, nu je het zegt, volgens mij in mijn G29 Z4 topic besproken, dat de lengte van de tussenas enz ook net anders is.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dit niet wat voor je? Kwam voorbij op MP.
https://link.marktplaats.nl/m2274559932 ... ios_tablet
https://link.marktplaats.nl/m2281763610 ... ios_tablet
https://link.marktplaats.nl/m2274559932 ... ios_tablet
https://link.marktplaats.nl/m2281763610 ... ios_tablet
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Jazeker, de Leon station staat ook tussen de zoekopdrachten op autoscout. Focus ST station vind ik echt "oud" model.
Grootste kanshebber is nog steeds een 330i in Portimao blauw, tenminste als ik er eentje kan vinden. Woensdag kwam er weer eentje online bij de BMW dealer, maar zonder sper en HK audio. Gisteren eens gebeld met dasautoimport of ze kunnen zoeken naar een 330i met sper, maar dat is lastig. Het verbaast mij wel een beetje dat zo weinig bmw rijders voor het optionele sper zijn gegaan. Ik dacht dat dit af fabriek geen prijzige optie was, volgens mij onder de 1000 euro.
Tweede kanshebber is de Yaris GR. De oude van Roy staat weer te koop. Vorige week met Roy gesproken, de auto klopt helemaal. Toevallig kwam ik er woensdag eentje tegen op de snelweg. Ook een witte en met Martini striping, wat een gave verschijning!
Maarja, het is wel een bak geld voor een kleine boodschappen wagen. Het zal mijn daily worden. Ik heb afgelopen jaar 12.000km gereden, dus veel kilometers maak ik niet. Ben wel bang dat als ik ga proefrijden dat ik verkocht ben.
Voor hetzelfde geld koop je ook een og M2. Ik moet echt gaan proefrijden met auto's, maar het is elk weekend mooi weer en dan lig ik liever op het strand. Mijn tijdelijke leenauto is een 350z cabrio, dus merk dat ik minder haast heb.
Vorige week wel even met een nieuwe Tesla 3 gereden op mijn werk. De goedkoopste is tegenwoordig net onder de 40k en haalt 500 wltp. Als ik zonnepanelen en een laadpaal thuis installeer, dan zou ik gratis kunnen rijden in de zomer. Maar voor mij was het grootste irritatie punt; one pedal drive. Je kunt het niet uitzetten op de nieuwe 3. Ik vind het heel irritant, wellicht is het wennen, maar ik vind het niks.
Daarna bedacht ik ook; ik ga niet elektrisch, dat komt over 10 jaar wel.
Grootste kanshebber is nog steeds een 330i in Portimao blauw, tenminste als ik er eentje kan vinden. Woensdag kwam er weer eentje online bij de BMW dealer, maar zonder sper en HK audio. Gisteren eens gebeld met dasautoimport of ze kunnen zoeken naar een 330i met sper, maar dat is lastig. Het verbaast mij wel een beetje dat zo weinig bmw rijders voor het optionele sper zijn gegaan. Ik dacht dat dit af fabriek geen prijzige optie was, volgens mij onder de 1000 euro.
Tweede kanshebber is de Yaris GR. De oude van Roy staat weer te koop. Vorige week met Roy gesproken, de auto klopt helemaal. Toevallig kwam ik er woensdag eentje tegen op de snelweg. Ook een witte en met Martini striping, wat een gave verschijning!
Maarja, het is wel een bak geld voor een kleine boodschappen wagen. Het zal mijn daily worden. Ik heb afgelopen jaar 12.000km gereden, dus veel kilometers maak ik niet. Ben wel bang dat als ik ga proefrijden dat ik verkocht ben.
Voor hetzelfde geld koop je ook een og M2. Ik moet echt gaan proefrijden met auto's, maar het is elk weekend mooi weer en dan lig ik liever op het strand. Mijn tijdelijke leenauto is een 350z cabrio, dus merk dat ik minder haast heb.
Vorige week wel even met een nieuwe Tesla 3 gereden op mijn werk. De goedkoopste is tegenwoordig net onder de 40k en haalt 500 wltp. Als ik zonnepanelen en een laadpaal thuis installeer, dan zou ik gratis kunnen rijden in de zomer. Maar voor mij was het grootste irritatie punt; one pedal drive. Je kunt het niet uitzetten op de nieuwe 3. Ik vind het heel irritant, wellicht is het wennen, maar ik vind het niks.
Daarna bedacht ik ook; ik ga niet elektrisch, dat komt over 10 jaar wel.
- Arthur
Tov een 330i is een Yaris idd wel erg klein, meer een auto ‘erbij’. 3 serie is een goede keuze, denk ik, tussen formaat en sportiviteit. 330 i (touring) ook gehad en nu de M340i. Fijne wagens. En aangezien ik geen coureur ben boeien mij de extra kg’s niet zo veel. Bruikbaarheid en power is wel goed, ook van de 330i.
- MartijnGizmo
GR Yaris wel typisch zo'n auto die leuk wordt als je er (heel) hard mee rijdt... uitdaging met een daily in de Randstad. 

- Sabberjoch
- Auto: 981C S
denk dat het gros van de 330i kopers "gewoon" een station zoeken met een beetje pit. Type vertegenwoordiger, en die hebben niks aan een sper. Leasebudget is dan al opgegaan aan m pakket en portimao.
Herkenbaar hoe verschillend de kanshebbers onderling zijn. Yaris GR maakt mij ook nog steeds hebberig, heb wel het idee dat zo'n ding alleen leuk is als je zelf ook echt goed kan sturen (vandaar voor mij niet zo geschikt), en op de grens rijdt.
Herkenbaar hoe verschillend de kanshebbers onderling zijn. Yaris GR maakt mij ook nog steeds hebberig, heb wel het idee dat zo'n ding alleen leuk is als je zelf ook echt goed kan sturen (vandaar voor mij niet zo geschikt), en op de grens rijdt.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
En wat MartijnGizmo al zegt. Los van je stuurtalenten, in de Randstad kun je zo'n auto nauwelijks gebruiken. Dan is een beetje comfort ook wel weer prettig. Wat dat betreft is een 330i echt mooie allrounder.
- Arthur
- StefanW
Vele filmpjes bekeken op Youtube over deze auto. Eigenlijk is iedereen lyrisch over deze auto. Hoor wel dat deze auto bakken met grip heeft op de standaard Michelin banden. Ik zou hem dan rondom op goedkopere banden zodat de auto speelser wordt (net als ik met de 130i deed). Denk dat je op droog dan nog steeds genoeg grip hebt, maar dat ie op regenachtige dagen echt leuk wordt.Sabberjoch schreef: 27 jun 2025, 11:49 Herkenbaar hoe verschillend de kanshebbers onderling zijn. Yaris GR maakt mij ook nog steeds hebberig, heb wel het idee dat zo'n ding alleen leuk is als je zelf ook echt goed kan sturen (vandaar voor mij niet zo geschikt), en op de grens rijdt.
Ja denk wel dat meest verstandigste keuze.sitechris schreef: 27 jun 2025, 11:52 En wat MartijnGizmo al zegt. Los van je stuurtalenten, in de Randstad kun je zo'n auto nauwelijks gebruiken. Dan is een beetje comfort ook wel weer prettig. Wat dat betreft is een 330i echt mooie allrounder.
- StefanW
Yes! Had de optielijst nog opgevraagd bij de dealer.Arthur schreef: 27 jun 2025, 11:55 Die van woensdag was deze?
https://www.viabovag.nl/auto/aanbod/bmw ... gen--39500
- JP
€40k voor 4.5 jaar oud en al 94kkm gelopen? Mag ik dat nog best aan de prijs vinden ? 

- StefanW
Ja, je ziet dat de vraagprijzen van een auto met M-pakket echt een stuk hoger liggen.
- Arthur
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Das toch echt wel serieus geld voor een Clio van 8 jaar oud of vergis ik me dan? Wel een Trophy, maar toch.
- Arthur
Geen idee, maar als ik MP open verschijnen er wel eens leuke vlotte auto’s. Dacht dat dan dit mss wel iets zou zijn. Qua prijs, geen idee 

-
Gr Yaris op slechte banden. Keuze gemaakt! Achterbank plat en ruimte voor van alles.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
GR Yaris is wel heel vet, Stefan! Maar ik geloof ook dat 'ie misschien te goed is voor het reguliere werk en daardoor saai is. Al lul ik nu gewoon mensen na, want ik heb er nog nooit in gereden. Roy kan je dat natuurlijk beter vertellen, maar heeft ook een wat ander referentiekader.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
3 serie touring kan altijd nog, GRyaris op je ouwe dag is een ander verhaal. Zou gewoon de YOLO optie doen
- Knot
Vind ze er maar raar uitzien, niet goed inzetbaar als daily door 3deurs… concept prima met aandrijflijn en motor maar ik heb er helemaal niks mee.
GR86 wel gaaf maar ook enkel als 2e fun auto.
GR86 wel gaaf maar ook enkel als 2e fun auto.