BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door GTRene » 22 mar 2016, 13:20

dat gaat wel rap :D
je moet alleen heel snel overschakelen, kort na elkaar, bijna geen kans om de boost/vermogen te gebruiken of je moet alweer schakelen zeg maar.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6747
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door EvdP » 22 mar 2016, 13:25

Leuk filmpje. De teller kan het niet bijbenen in de 1 zeker?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door MartijnGizmo » 22 mar 2016, 15:11

0-200 in zo'n 12s, incl. wielspin... :duh:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door Tristan » 22 mar 2016, 15:12

Gaat lekker van kiet, zeg! :shock: :thumbup:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3660
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door Martijn M » 22 mar 2016, 16:12

Dat loopt verdomd lekker door zeg :shock:

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door nickdoesburg » 23 mar 2016, 19:55

Thanks voor de reacties weer :D
Macboy schreef:
René Kloeze schreef:Dat ik dit topic nooit heb gezien! Wat een geniaal apparaat zeg! En je daily mag er ook wezen!
Dit dus !
Leuk om te zien dat dit topic nu nog wordt ontdekt door veel mensen, misschien moet ik maar iets vaker updaten!
GTRene schreef:dat gaat wel rap :D
je moet alleen heel snel overschakelen, kort na elkaar, bijna geen kans om de boost/vermogen te gebruiken of je moet alweer schakelen zeg maar.
Vermogen zit inderdaad best hoog/kleine range, maar het voelt eigenlijk niet vervelend omdat je een soort van aan het koppelsurfen bent door de gigantische lange overbrengingen :mrgreen: In de eerste en tweede gaat het inderdaad best snel, maar de snelheid gaat natuurlijk ook "best snel" omhoog ;) vanaf 2 naar 3 en van 3 naar 4 kom je met schakelen precies in het max koppelgebied terecht dus dat is echt heerlijk, dan maakt ie echt stappen. Ik zou het toerental nog iets omhoog kunnen gooien maar ik doe liever rustig aan met de standaard tuimelaars e.d. Echt heel veel zin heeft het ook niet omdat hij dan al flink aan het afbouwen is qua vermogen.
EvdP schreef:Leuk filmpje. De teller kan het niet bijbenen in de 1 zeker?
MartijnGizmo schreef:0-200 in zo'n 12s, incl. wielspin... :duh:
Thanks :) Ik moet eerlijk bekennen dat het nu geen wielspin was maar koppelingslip :oops: (vandaar ook dat de teller niet helemaal meegaat) Mijn koppelings hoofdcilinder was aan het overlijden op dat moment, met een soort van continue variabel aangrijpingspunt van de koppeling tot gevolg, waardoor ik niet helemaal lekker koppelde met wegrijden. Heel klein beetje slip is dan genoeg om de plaat warm te stoken waardoor de wrijvingcoefficient instort. Ik rij nog met standaard plaat icm extreem zware drukgroep, wordt tijd voor een sinterplaat.. (al slipt hij verder nog niet)
Tristan schreef:Gaat lekker van kiet, zeg! :shock: :thumbup:
Martijn M schreef:Dat loopt verdomd lekker door zeg :shock:
:D Zit lekker gang in inderdaad! Je went er wel snel aan, totdat je de reactie hoort van mensen die niet veel gewend zijn als je ze even een rondje meeneemt :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6747
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door EvdP » 23 mar 2016, 20:28

Jij hebt nog gewoon de originele M30 plaat en drukgroep? Ik had voor mijn M106 al een Sachs sport koppeling en drukgroep. (Daar werd ik niet heel blij van in de file...)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door Bert ///M3 » 23 mar 2016, 20:31

Sinterplaat koppelingen zijn inderdaad drama voor dagelijks gebruik.

Kan je denk ik beter multi plate nemen met evt een andere cilinder dat hij ook niet zo zwaar gaat.

Gaaf apparaat verder :thumbup: werk jij nog steeds bij Mosselman?

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door nickdoesburg » 23 mar 2016, 21:59

EvdP schreef:Jij hebt nog gewoon de originele M30 plaat en drukgroep? Ik had voor mijn M106 al een Sachs sport koppeling en drukgroep. (Daar werd ik niet heel blij van in de file...)
Heb nog de standaard koppelingsplaat, maar een dubbel diaframa drukgroep. Dus inderdaad lekker zwaar pedaal. Moet zeggen dat ik me er niet erg aan stoor, hij koppelt verder wel lekker. Alleen file is inderdaad echt een hel maar het is sowiezo geen ideale daily dus dat is voor mij niet zo'n ramp.
Bert ///M3 schreef:Sinterplaat koppelingen zijn inderdaad drama voor dagelijks gebruik.

Kan je denk ik beter multi plate nemen met evt een andere cilinder dat hij ook niet zo zwaar gaat.

Gaaf apparaat verder :thumbup: werk jij nog steeds bij Mosselman?
Thanks! Ben altijd beetje bang geweest dat een sinterplaat heel happerig wordt, dat is eigenlijk de rede dat er nog geeneen inzat. Misschien valt het wel mee, ga het toch maar proberen.

Werk inmiddels niet meer bij Mosselman, ben daar na een hele gave stageperiode afgestudeerd en daarna begonnen bij Tachyon Engineering / Motorsport waar het ook niet heel vervelend is: :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door Niels » 23 mar 2016, 22:01

Mooi spul!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door GTRene » 23 mar 2016, 22:07

leuk :df:

net ff opgezocht, zitten in Soest, woont ook een zusje en zwager van me :D

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28616
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door Martijn_bmw » 24 mar 2016, 16:12

blijft een indrukwekkend apparaat zeg :thumbup: :thumbup:

grappig ik woon echt heel dichtbij (Baarn) en kom bijvoorbeeld altijd bij de wasstraat daar 2 straten verderop en kende het bedrijf niet eens :kikker:

volgende keer als ik bij de wasstraat ben geweest eens even kijken :D

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door MParallel » 24 mar 2016, 22:04

Mooi werk!

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door SvB » 09 apr 2016, 22:23

Nick,
Reed je vanochtend in Ede met de BMW ??
Zo ja dan zag ik je, ik reed vanuit het industrieterrein in Ede de A30 op richting Barneveld.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 1077
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door Estoque » 11 apr 2016, 08:21

Dat kan heel goed, (sorry als ik voor hem spreek) maar in Ede startte de Volante Rally dit jaar. (voor afgestudeerde HTS-ers).

Heb daar ook even onder de kap gekeken van dit beest. Ondanks dat de auto een beetje ruw is (houd ik wel van, want dat betekend dat hij gebruikt wordt) is het onder de kap gewoon erg netjes en gaaf gemaakt.

Helaas de bmw niet in actie gezien omdat wij eerder gestart waren en onderweg nogal wat probleempjes hadden (gescheurde waterslang in onze witte 242 Turbo).

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door nickdoesburg » 11 apr 2016, 09:13

SvB schreef:Nick,
Reed je vanochtend in Ede met de BMW ??
Zo ja dan zag ik je, ik reed vanuit het industrieterrein in Ede de A30 op richting Barneveld.
He, Klopt helemaal! Zoals Estoque al aangaf heb ik zaterdag de Volante rally gereden die in Ede starte.
Was weer mooi ritje, uiteindelijk 4e van de 40 deelnemers :D

Op de terugweg op de A12 nog een GT3RS uit 2015 op kunnen drukken, die begreep er niks van :mrgreen: Hij deed goed z'n best maar kwam absoluut niet los :lol:
Estoque schreef:Heb daar ook even onder de kap gekeken van dit beest. Ondanks dat de auto een beetje ruw is (houd ik wel van, want dat betekend dat hij gebruikt wordt) is het onder de kap gewoon erg netjes en gaaf gemaakt.

Helaas de bmw niet in actie gezien omdat wij eerder gestart waren en onderweg nogal wat probleempjes hadden (gescheurde waterslang in onze witte 242 Turbo).
Thanks, inderdaad cosmetisch geen parel maar dat hoeft ook niet ;) Jammer dat jullie problemen hadden!

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM

Bericht door SvB » 11 apr 2016, 19:31

Nick,
Jammer dat ik het niet wist van de start van de ralley en waar het was, had zeker even komen kijken.
Je passagier zag me volgens mij wel de oprit naar de A30 opdraaien (zwarte Porker)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hans44, HarryC, Murena en 8 gasten