je moet alleen heel snel overschakelen, kort na elkaar, bijna geen kans om de boost/vermogen te gebruiken of je moet alweer schakelen zeg maar.
BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM
- GTRene
Re: BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM
dat gaat wel rap
je moet alleen heel snel overschakelen, kort na elkaar, bijna geen kans om de boost/vermogen te gebruiken of je moet alweer schakelen zeg maar.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Leuk filmpje. De teller kan het niet bijbenen in de 1 zeker?
- MartijnGizmo
0-200 in zo'n 12s, incl. wielspin... 
- Tristan
Gaat lekker van kiet, zeg!

-
OnlineMartijn M
Dat loopt verdomd lekker door zeg 
- nickdoesburg
- Auto: G11 740d / F12 M6 / E30
Thanks voor de reacties weer
In de eerste en tweede gaat het inderdaad best snel, maar de snelheid gaat natuurlijk ook "best snel" omhoog
vanaf 2 naar 3 en van 3 naar 4 kom je met schakelen precies in het max koppelgebied terecht dus dat is echt heerlijk, dan maakt ie echt stappen. Ik zou het toerental nog iets omhoog kunnen gooien maar ik doe liever rustig aan met de standaard tuimelaars e.d. Echt heel veel zin heeft het ook niet omdat hij dan al flink aan het afbouwen is qua vermogen.
Ik moet eerlijk bekennen dat het nu geen wielspin was maar koppelingslip
(vandaar ook dat de teller niet helemaal meegaat) Mijn koppelings hoofdcilinder was aan het overlijden op dat moment, met een soort van continue variabel aangrijpingspunt van de koppeling tot gevolg, waardoor ik niet helemaal lekker koppelde met wegrijden. Heel klein beetje slip is dan genoeg om de plaat warm te stoken waardoor de wrijvingcoefficient instort. Ik rij nog met standaard plaat icm extreem zware drukgroep, wordt tijd voor een sinterplaat.. (al slipt hij verder nog niet)
Zit lekker gang in inderdaad! Je went er wel snel aan, totdat je de reactie hoort van mensen die niet veel gewend zijn als je ze even een rondje meeneemt 
Leuk om te zien dat dit topic nu nog wordt ontdekt door veel mensen, misschien moet ik maar iets vaker updaten!Macboy schreef:Dit dus !René Kloeze schreef:Dat ik dit topic nooit heb gezien! Wat een geniaal apparaat zeg! En je daily mag er ook wezen!
Vermogen zit inderdaad best hoog/kleine range, maar het voelt eigenlijk niet vervelend omdat je een soort van aan het koppelsurfen bent door de gigantische lange overbrengingenGTRene schreef:dat gaat wel rap![]()
EvdP schreef:Leuk filmpje. De teller kan het niet bijbenen in de 1 zeker?
ThanksMartijnGizmo schreef:0-200 in zo'n 12s, incl. wielspin...
Tristan schreef:Gaat lekker van kiet, zeg!![]()
Martijn M schreef:Dat loopt verdomd lekker door zeg
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Jij hebt nog gewoon de originele M30 plaat en drukgroep? Ik had voor mijn M106 al een Sachs sport koppeling en drukgroep. (Daar werd ik niet heel blij van in de file...)
- Bert ///M3
Sinterplaat koppelingen zijn inderdaad drama voor dagelijks gebruik.
Kan je denk ik beter multi plate nemen met evt een andere cilinder dat hij ook niet zo zwaar gaat.
Gaaf apparaat verder
werk jij nog steeds bij Mosselman?
Kan je denk ik beter multi plate nemen met evt een andere cilinder dat hij ook niet zo zwaar gaat.
Gaaf apparaat verder
- nickdoesburg
Heb nog de standaard koppelingsplaat, maar een dubbel diaframa drukgroep. Dus inderdaad lekker zwaar pedaal. Moet zeggen dat ik me er niet erg aan stoor, hij koppelt verder wel lekker. Alleen file is inderdaad echt een hel maar het is sowiezo geen ideale daily dus dat is voor mij niet zo'n ramp.EvdP schreef:Jij hebt nog gewoon de originele M30 plaat en drukgroep? Ik had voor mijn M106 al een Sachs sport koppeling en drukgroep. (Daar werd ik niet heel blij van in de file...)
Thanks! Ben altijd beetje bang geweest dat een sinterplaat heel happerig wordt, dat is eigenlijk de rede dat er nog geeneen inzat. Misschien valt het wel mee, ga het toch maar proberen.Bert ///M3 schreef:Sinterplaat koppelingen zijn inderdaad drama voor dagelijks gebruik.
Gaaf apparaat verderwerk jij nog steeds bij Mosselman?
Werk inmiddels niet meer bij Mosselman, ben daar na een hele gave stageperiode afgestudeerd en daarna begonnen bij Tachyon Engineering / Motorsport waar het ook niet heel vervelend is:
- Niels
- Auto: Prius+
Mooi spul!
- GTRene
leuk 
net ff opgezocht, zitten in Soest, woont ook een zusje en zwager van me
net ff opgezocht, zitten in Soest, woont ook een zusje en zwager van me
-
OnlineMartijn_bmw
blijft een indrukwekkend apparaat zeg
grappig ik woon echt heel dichtbij (Baarn) en kom bijvoorbeeld altijd bij de wasstraat daar 2 straten verderop en kende het bedrijf niet eens
volgende keer als ik bij de wasstraat ben geweest eens even kijken
grappig ik woon echt heel dichtbij (Baarn) en kom bijvoorbeeld altijd bij de wasstraat daar 2 straten verderop en kende het bedrijf niet eens
volgende keer als ik bij de wasstraat ben geweest eens even kijken
- MParallel
- Auto: BMW
Mooi werk!
- SvB
Nick,
Reed je vanochtend in Ede met de BMW ??
Zo ja dan zag ik je, ik reed vanuit het industrieterrein in Ede de A30 op richting Barneveld.
Zo ja dan zag ik je, ik reed vanuit het industrieterrein in Ede de A30 op richting Barneveld.
- Estoque
Dat kan heel goed, (sorry als ik voor hem spreek) maar in Ede startte de Volante Rally dit jaar. (voor afgestudeerde HTS-ers).
Heb daar ook even onder de kap gekeken van dit beest. Ondanks dat de auto een beetje ruw is (houd ik wel van, want dat betekend dat hij gebruikt wordt) is het onder de kap gewoon erg netjes en gaaf gemaakt.
Helaas de bmw niet in actie gezien omdat wij eerder gestart waren en onderweg nogal wat probleempjes hadden (gescheurde waterslang in onze witte 242 Turbo).
Heb daar ook even onder de kap gekeken van dit beest. Ondanks dat de auto een beetje ruw is (houd ik wel van, want dat betekend dat hij gebruikt wordt) is het onder de kap gewoon erg netjes en gaaf gemaakt.
Helaas de bmw niet in actie gezien omdat wij eerder gestart waren en onderweg nogal wat probleempjes hadden (gescheurde waterslang in onze witte 242 Turbo).
- nickdoesburg
He, Klopt helemaal! Zoals Estoque al aangaf heb ik zaterdag de Volante rally gereden die in Ede starte.SvB schreef:Nick,
Was weer mooi ritje, uiteindelijk 4e van de 40 deelnemers
Op de terugweg op de A12 nog een GT3RS uit 2015 op kunnen drukken, die begreep er niks van
Thanks, inderdaad cosmetisch geen parel maar dat hoeft ook nietEstoque schreef:Heb daar ook even onder de kap gekeken van dit beest. Ondanks dat de auto een beetje ruw is (houd ik wel van, want dat betekend dat hij gebruikt wordt) is het onder de kap gewoon erg netjes en gaaf gemaakt.
- SvB
Nick,
Jammer dat ik het niet wist van de start van de ralley en waar het was, had zeker even komen kijken.
Je passagier zag me volgens mij wel de oprit naar de A30 opdraaien (zwarte Porker)
Jammer dat ik het niet wist van de start van de ralley en waar het was, had zeker even komen kijken.
Je passagier zag me volgens mij wel de oprit naar de A30 opdraaien (zwarte Porker)