Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 08 mei 2011, 20:40

ThomasGTT schreef:Even uit nieuwsgierigheid, wat zit er op de onderste spaak van je stuur?

Lijkt wel zo een radio voor onder de douche :lol:
Das een stopwatch voor de pitstop, absoluut onmisbaar. En zoals je bij andere op het stuur kunt aflezen mag deze 1:22 lang duren. En dat is Pit in - Pit uit tijd.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 08 mei 2011, 20:44

Joost schreef:
Federal:)

Haha!

Met welke bandenspanning functioneren de Toyo's het beste?

Is dat nog afhankelijk van het gewicht van de auto of voor-/achterwielaandrijving?

Heb ze zelf ook besteld maar moet natuurlijk helemaal omschakelen wat betreft bandenspanning na de Federals!!! Wat ik soms lees gaat er de helft van de lucht in!
Warm moeten ze rond de 2.1/2.3 zijn. Met hoeveel je dan moet vertrekken is afhankelijk van veel factoren. Maar begin maar eens met 1.7.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Knot » 08 mei 2011, 21:51

Zijn mooie beelden Reind, je rijdt heel beheerst en past trucjes op de juiste manier toe. Prachtig ook hoe je de GT aanvalt.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 09 mei 2011, 10:15

Thanks :D

De GT zo aanvallen is best lasitg. Door de bocht in te remmen kun je hem (heel iets) in overstuur dwingen. Het juist plaatsen van de auto is daarbij het belangrijkst. Iets te laat betekent vol op de tweede curb, iets te vroeg bekent onbalans doordat je dan de eerst curb teveel meeneemt met overstuur als gevelog en teveel inremmen betekend teveel overstuur over de hele linie. Voorbeelden van een goeie en fout aanval zijn goed in het filmpje te zien. De gevolgen trouwens ook :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PGi2DVmF ... r_embedded[/youtube]

2:00 Redelijk goeie aanval met een inhaalactie als gevolg.

4:30 Foute aanval met gevolg dat Rogier hem er gelijk naast kan zetten.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Kasteel » 09 mei 2011, 11:14

Joost schreef:
Met welke bandenspanning functioneren de Toyo's het beste?

Is dat nog afhankelijk van het gewicht van de auto of voor-/achterwielaandrijving?

Heb ze zelf ook besteld maar moet natuurlijk helemaal omschakelen wat betreft bandenspanning na de Federals!!! Wat ik soms lees gaat er de helft van de lucht in!
FWIW, ik reed met mijn Z4 laag in de 2 bar (2.1-2.3) het prettigst :).

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Joost » 09 mei 2011, 14:04

@Kasteel, en dat is dan koud 2,1-2,3 bar?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Kasteel » 09 mei 2011, 14:06

Joost schreef:@Kasteel, en dat is dan koud 2,1-2,3 bar?
Nee, dat is op temperatuur. Begon iets onder de 2 en dan na paar rondjes redelijk wat uit laten lopen :). Probeer ze dan rond deze waarde te houden, boven de 2,5/2,6 kan je meestal goed merken.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Joost » 09 mei 2011, 14:11

Thanks.

Ik zal op Spa 26 mei eens wat gaan experimenteren.
Vervelende is alleen altijd dat lucht er uit geen probleem is als je op een circuit staat. Lucht er bij is alleen altijd een probleem, moet je bijna altijd het circuit af, op zoek naar een benzinepomp, en ook die hebben tegenwoordig niet allemaal de voorzieningen om banden op te pompen.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door steve smith » 09 mei 2011, 14:13

12V compressor kost niet heel de wereld?

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Joost » 09 mei 2011, 14:16

Ik heb nog zo'n Audi/VW compressortje liggen (zat in m'n Audi ipv een reserwiel). Inpluggen in de 12V sigarettenaansteker en pompen.

Werkt zoiets? iemand ervaring mee?

Sorry voor de off-topic.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door steve smith » 09 mei 2011, 14:20

Joost schreef:Ik heb nog zo'n Audi/VW compressortje liggen (zat in m'n Audi ipv een reserwiel). Inpluggen in de 12V sigarettenaansteker en pompen.

Werkt zoiets? iemand ervaring mee?

Sorry voor de off-topic.
Goed genoeg om niet naar de pomp te hoeven.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Joost » 09 mei 2011, 14:30

Nemen we dat apparaat ook maar mee naar Spa.

Bedankt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Knot » 09 mei 2011, 23:30

Vind dat je het iig goed probeert Reind, standaard remmen en insturen is ook maar makke schapen gedrag :)

Joost, een handpomp kan ook he, even trappen maar dingen zijn 100 euro ofzo met meter en mogelijkheid tot lucht uit laten en zijn vrij nauwkeurig.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door RJay » 09 mei 2011, 23:38

Joost schreef:Ik heb nog zo'n Audi/VW compressortje liggen (zat in m'n Audi ipv een reserwiel). Inpluggen in de 12V sigarettenaansteker en pompen.

Werkt zoiets? iemand ervaring mee?

Sorry voor de off-topic.
Wij gebruiken al 3 jaar zo'n 12 volts pompje bij de racewagen, doet 't perfect!

Ik zal niet zeggen dat het metertje altijd even secuur is, daarom wel nameten, maar 't scheelt je iig wel een Astma aanval.

Gebruikersavatar
Marc32
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Marc32 » 11 mei 2011, 01:48

Voorlopig tijdschema Aprisco Cup tijdens SF Assen:
Vrijdagochtend 820-900 uur qualifying samen met Mustang
Zaterdag en zondag om 1800 uur race van half uur uitsluitend Aprisco.

Ideaal is anders...

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 19 mei 2011, 09:42

Marc32 schreef:Voorlopig tijdschema Aprisco Cup tijdens SF Assen:
Vrijdagochtend 820-900 uur qualifying samen met Mustang
Zaterdag en zondag om 1800 uur race van half uur uitsluitend Aprisco.

Ideaal is anders...
Ik had eigenlijk al wel zoiets verwacht. Maar dit is wel heel erg naadje.

Maar word er zeker niet minder gezellig op.

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 19 mei 2011, 11:45

Wordt nog een druk weekend. Moet ook DSC rijden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29425
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 19 mei 2011, 11:46

Andre schreef:Wordt nog een druk weekend. Moet ook DSC rijden.
Ow, vertel?

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 19 mei 2011, 11:48

Rooie seats opdrukken.

:)

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Reind » 19 mei 2011, 11:52

Zeg Andre, ga jij race 2 nog eens posten??

Moeten beelden zijn om van te smullen. Je kwam van p16 toch?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Robin Hartog » 19 mei 2011, 11:53

Andre schreef:Wordt nog een druk weekend. Moet ook DSC rijden.
Ben nu al benieuwd naar de beelden. :D

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29425
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 19 mei 2011, 11:53

Andre schreef:Rooie seats opdrukken.

:)
Das niet zo moeilijk :mrgreen: , bij wie en in wat ga je rijden?

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 19 mei 2011, 13:38

Ja reind moet nog steeds lol

Ik rij samen met Marco Poland luco.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29425
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Luco » 19 mei 2011, 13:47

Andre schreef:Ja reind moet nog steeds lol

Ik rij samen met Marco Poland luco.
Die auto is snel zat, das twee keer een overwinning dan, zullen de kampioenschapsrijders blij mee zijn :lol:

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 19 mei 2011, 14:30

rustig rustig luco.

Zo makkelijk is het niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Darudevampire, mark123 en 1 gast