Das een stopwatch voor de pitstop, absoluut onmisbaar. En zoals je bij andere op het stuur kunt aflezen mag deze 1:22 lang duren. En dat is Pit in - Pit uit tijd.ThomasGTT schreef:Even uit nieuwsgierigheid, wat zit er op de onderste spaak van je stuur?
Lijkt wel zo een radio voor onder de douche
Algemeen Aprisco cup topic
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Warm moeten ze rond de 2.1/2.3 zijn. Met hoeveel je dan moet vertrekken is afhankelijk van veel factoren. Maar begin maar eens met 1.7.Joost schreef:Federal:)
Haha!
Met welke bandenspanning functioneren de Toyo's het beste?
Is dat nog afhankelijk van het gewicht van de auto of voor-/achterwielaandrijving?
Heb ze zelf ook besteld maar moet natuurlijk helemaal omschakelen wat betreft bandenspanning na de Federals!!! Wat ik soms lees gaat er de helft van de lucht in!
- Knot
- Berichten: 40452
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Zijn mooie beelden Reind, je rijdt heel beheerst en past trucjes op de juiste manier toe. Prachtig ook hoe je de GT aanvalt.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Thanks
De GT zo aanvallen is best lasitg. Door de bocht in te remmen kun je hem (heel iets) in overstuur dwingen. Het juist plaatsen van de auto is daarbij het belangrijkst. Iets te laat betekent vol op de tweede curb, iets te vroeg bekent onbalans doordat je dan de eerst curb teveel meeneemt met overstuur als gevelog en teveel inremmen betekend teveel overstuur over de hele linie. Voorbeelden van een goeie en fout aanval zijn goed in het filmpje te zien. De gevolgen trouwens ook
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PGi2DVmF ... r_embedded[/youtube]
2:00 Redelijk goeie aanval met een inhaalactie als gevolg.
4:30 Foute aanval met gevolg dat Rogier hem er gelijk naast kan zetten.

De GT zo aanvallen is best lasitg. Door de bocht in te remmen kun je hem (heel iets) in overstuur dwingen. Het juist plaatsen van de auto is daarbij het belangrijkst. Iets te laat betekent vol op de tweede curb, iets te vroeg bekent onbalans doordat je dan de eerst curb teveel meeneemt met overstuur als gevelog en teveel inremmen betekend teveel overstuur over de hele linie. Voorbeelden van een goeie en fout aanval zijn goed in het filmpje te zien. De gevolgen trouwens ook

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PGi2DVmF ... r_embedded[/youtube]
2:00 Redelijk goeie aanval met een inhaalactie als gevolg.
4:30 Foute aanval met gevolg dat Rogier hem er gelijk naast kan zetten.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Algemeen Aprisco cup topic
FWIW, ik reed met mijn Z4 laag in de 2 bar (2.1-2.3) het prettigstJoost schreef:
Met welke bandenspanning functioneren de Toyo's het beste?
Is dat nog afhankelijk van het gewicht van de auto of voor-/achterwielaandrijving?
Heb ze zelf ook besteld maar moet natuurlijk helemaal omschakelen wat betreft bandenspanning na de Federals!!! Wat ik soms lees gaat er de helft van de lucht in!

- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Algemeen Aprisco cup topic
@Kasteel, en dat is dan koud 2,1-2,3 bar?
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Nee, dat is op temperatuur. Begon iets onder de 2 en dan na paar rondjes redelijk wat uit laten lopenJoost schreef:@Kasteel, en dat is dan koud 2,1-2,3 bar?

- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Thanks.
Ik zal op Spa 26 mei eens wat gaan experimenteren.
Vervelende is alleen altijd dat lucht er uit geen probleem is als je op een circuit staat. Lucht er bij is alleen altijd een probleem, moet je bijna altijd het circuit af, op zoek naar een benzinepomp, en ook die hebben tegenwoordig niet allemaal de voorzieningen om banden op te pompen.
Ik zal op Spa 26 mei eens wat gaan experimenteren.
Vervelende is alleen altijd dat lucht er uit geen probleem is als je op een circuit staat. Lucht er bij is alleen altijd een probleem, moet je bijna altijd het circuit af, op zoek naar een benzinepomp, en ook die hebben tegenwoordig niet allemaal de voorzieningen om banden op te pompen.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Algemeen Aprisco cup topic
12V compressor kost niet heel de wereld?
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ik heb nog zo'n Audi/VW compressortje liggen (zat in m'n Audi ipv een reserwiel). Inpluggen in de 12V sigarettenaansteker en pompen.
Werkt zoiets? iemand ervaring mee?
Sorry voor de off-topic.
Werkt zoiets? iemand ervaring mee?
Sorry voor de off-topic.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Goed genoeg om niet naar de pomp te hoeven.Joost schreef:Ik heb nog zo'n Audi/VW compressortje liggen (zat in m'n Audi ipv een reserwiel). Inpluggen in de 12V sigarettenaansteker en pompen.
Werkt zoiets? iemand ervaring mee?
Sorry voor de off-topic.
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Nemen we dat apparaat ook maar mee naar Spa.
Bedankt.
Bedankt.
- Knot
- Berichten: 40452
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Vind dat je het iig goed probeert Reind, standaard remmen en insturen is ook maar makke schapen gedrag 
Joost, een handpomp kan ook he, even trappen maar dingen zijn 100 euro ofzo met meter en mogelijkheid tot lucht uit laten en zijn vrij nauwkeurig.

Joost, een handpomp kan ook he, even trappen maar dingen zijn 100 euro ofzo met meter en mogelijkheid tot lucht uit laten en zijn vrij nauwkeurig.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Wij gebruiken al 3 jaar zo'n 12 volts pompje bij de racewagen, doet 't perfect!Joost schreef:Ik heb nog zo'n Audi/VW compressortje liggen (zat in m'n Audi ipv een reserwiel). Inpluggen in de 12V sigarettenaansteker en pompen.
Werkt zoiets? iemand ervaring mee?
Sorry voor de off-topic.
Ik zal niet zeggen dat het metertje altijd even secuur is, daarom wel nameten, maar 't scheelt je iig wel een Astma aanval.
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Voorlopig tijdschema Aprisco Cup tijdens SF Assen:
Vrijdagochtend 820-900 uur qualifying samen met Mustang
Zaterdag en zondag om 1800 uur race van half uur uitsluitend Aprisco.
Ideaal is anders...
Vrijdagochtend 820-900 uur qualifying samen met Mustang
Zaterdag en zondag om 1800 uur race van half uur uitsluitend Aprisco.
Ideaal is anders...
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ik had eigenlijk al wel zoiets verwacht. Maar dit is wel heel erg naadje.Marc32 schreef:Voorlopig tijdschema Aprisco Cup tijdens SF Assen:
Vrijdagochtend 820-900 uur qualifying samen met Mustang
Zaterdag en zondag om 1800 uur race van half uur uitsluitend Aprisco.
Ideaal is anders...
Maar word er zeker niet minder gezellig op.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Wordt nog een druk weekend. Moet ook DSC rijden.
- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ow, vertel?Andre schreef:Wordt nog een druk weekend. Moet ook DSC rijden.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Rooie seats opdrukken.


- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Zeg Andre, ga jij race 2 nog eens posten??
Moeten beelden zijn om van te smullen. Je kwam van p16 toch?
Moeten beelden zijn om van te smullen. Je kwam van p16 toch?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ben nu al benieuwd naar de beelden.Andre schreef:Wordt nog een druk weekend. Moet ook DSC rijden.

- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Das niet zo moeilijkAndre schreef:Rooie seats opdrukken.

-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ja reind moet nog steeds lol
Ik rij samen met Marco Poland luco.
Ik rij samen met Marco Poland luco.
- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Die auto is snel zat, das twee keer een overwinning dan, zullen de kampioenschapsrijders blij mee zijnAndre schreef:Ja reind moet nog steeds lol
Ik rij samen met Marco Poland luco.

-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
rustig rustig luco.
Zo makkelijk is het niet.
Zo makkelijk is het niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 3 gasten