Race golf IV
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Race golf IV
Kijk aan, lekker bezig met de remmerij zeg! Ben benieuwd wat dit voor een rembalans gaat geven.

Sorry voor de topic kaping, maar wat een dikke A3 zeg, echt porno wielen!Paul schreef:Nice zelfde maatje als onder my A3tje?
Re: Race golf IV
Thnx Roy voor je PB, ik zat ook al te kijken bij Godspeed in Engeland, die maakt ook mooie schijven!
Die A3 is idd dik, 380mm schijven?? Staat zeker dik!
Die A3 is idd dik, 380mm schijven?? Staat zeker dik!
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Race golf IV
Echt machtig project dit, ongelovelijk gewoon: RESPECT!
Ben ook erg benieuwd naar een filmpje / geluid van dit apparaat.
Ben ook erg benieuwd naar een filmpje / geluid van dit apparaat.
- roka
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 13:38
Re: Race golf IV
Kleine update, ik heb na de circuitdag op Spa een lange lijst van kleine aandachtspuntjes afgewerkt.
Een aantal van deze punten waren oa;
nieuwe schijven en blokken monteren aan de voorzijde
2de remdrukverdeler plaatsen om het remsysteem weer op te splitsen
ABS weer aansluiten
origineel remreservoir terug plaatsen
olie lekje bij turbo maken
ophanging voor de uitlaat maken
alles controleren vooral achterwiel ophanging (zelfbouw)
voorkant 3mm omhoog schroeven
en uitlijning controleren.
Toen dit alles weer klaar was was het tijd voor de volgende circuitdag ditmaal ging de reis naar Zandvoort 18-08-2011 dit werd georganiseerd door circuitdag.nl.
De opkomst was zeer matig ongeveer 30/35 wagens waren er aanwezig het voordeel was dat je natuurlijk veel ruimte had op de baan en dat er dan ook weinig schades en grindbak avonturen waren zodat je de hele dag door kon rijden.
Omdat het de eerste keer was op Zandvoort met deze auto moest ik de apex en rempunten opnieuw zien te vinden, tevens had ik nog wat kleine probleempjes tijdens de ochtend sessies waaronder een slecht werkende stuurpomp en een losgelopen fuseekogel.
Nadat deze zaken waren opgelost en ik inmiddels de auto wat beter begon aan te voelen hebben we een aantal ronden geklokt, dit resulteerde in 2.10 (rescue auto op de baan) 2.06,7 en 2.06 dit was met 2 man in de auto en op 90% van mijn kunnen en dat van de auto. Ik denk als ik er alleen in zou zitten en echt zou gaan pushen dat ik in de buurt van de 2 min rond kan rijden en dat is mijn goal voor deze auto en mezelf natuurlijk.
Ook moest ik de hele dag met een volle tank rijden omdat hij anders lucht pakte in bochten naar links dit betekent dat er meestal 50+ liter in de tank zat en dus veel gewicht, dit ga ik nu veranderen doormiddel van het plaatsen van een catchtank.
Vanaf 12.30 uur begon het te regenen en heb daarna dus geen tijd meer kunnen zetten aan het einde van de dag nog 1 uurtje in de regen gereden (zonder ruitenwissers) om vervolgens met een goed gevoel en een
schade vrije auto weer naar huis te gaan.
Ik heb nu nog steeds een smile van oor tot oor dus ik kan wel zeggen dat het een geslaagde dag was.
Heb helaas zelf geen foto's gemaakt, wel waren er voldoende fotograven aanwezig weet er iemand waar deze foto's meestal te zien zijn??
grtn Roy
Een aantal van deze punten waren oa;
nieuwe schijven en blokken monteren aan de voorzijde
2de remdrukverdeler plaatsen om het remsysteem weer op te splitsen
ABS weer aansluiten
origineel remreservoir terug plaatsen
olie lekje bij turbo maken
ophanging voor de uitlaat maken
alles controleren vooral achterwiel ophanging (zelfbouw)
voorkant 3mm omhoog schroeven
en uitlijning controleren.
Toen dit alles weer klaar was was het tijd voor de volgende circuitdag ditmaal ging de reis naar Zandvoort 18-08-2011 dit werd georganiseerd door circuitdag.nl.
De opkomst was zeer matig ongeveer 30/35 wagens waren er aanwezig het voordeel was dat je natuurlijk veel ruimte had op de baan en dat er dan ook weinig schades en grindbak avonturen waren zodat je de hele dag door kon rijden.
Omdat het de eerste keer was op Zandvoort met deze auto moest ik de apex en rempunten opnieuw zien te vinden, tevens had ik nog wat kleine probleempjes tijdens de ochtend sessies waaronder een slecht werkende stuurpomp en een losgelopen fuseekogel.
Nadat deze zaken waren opgelost en ik inmiddels de auto wat beter begon aan te voelen hebben we een aantal ronden geklokt, dit resulteerde in 2.10 (rescue auto op de baan) 2.06,7 en 2.06 dit was met 2 man in de auto en op 90% van mijn kunnen en dat van de auto. Ik denk als ik er alleen in zou zitten en echt zou gaan pushen dat ik in de buurt van de 2 min rond kan rijden en dat is mijn goal voor deze auto en mezelf natuurlijk.

Ook moest ik de hele dag met een volle tank rijden omdat hij anders lucht pakte in bochten naar links dit betekent dat er meestal 50+ liter in de tank zat en dus veel gewicht, dit ga ik nu veranderen doormiddel van het plaatsen van een catchtank.
Vanaf 12.30 uur begon het te regenen en heb daarna dus geen tijd meer kunnen zetten aan het einde van de dag nog 1 uurtje in de regen gereden (zonder ruitenwissers) om vervolgens met een goed gevoel en een
schade vrije auto weer naar huis te gaan.
Ik heb nu nog steeds een smile van oor tot oor dus ik kan wel zeggen dat het een geslaagde dag was.
Heb helaas zelf geen foto's gemaakt, wel waren er voldoende fotograven aanwezig weet er iemand waar deze foto's meestal te zien zijn??
grtn Roy
- Niels K.
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 05 mar 2009, 21:32
Re: Race golf IV
Ik had verwacht dat je al wel gebruik maakte van een fuel catch tank.
Hoop dat ik met mijn Golf ook richting de 2.06 kan rijden. Dat is voorlopig mijn streven als hij af is
.
Even een actie foto.

Hoop dat ik met mijn Golf ook richting de 2.06 kan rijden. Dat is voorlopig mijn streven als hij af is

Even een actie foto.
- roka
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 13:38
Re: Race golf IV
Nee nog niet, heb er wel alles voor liggen en wilde het eerst eens zonder proberen maar dat gaat dus niet goed.
Heb 2 opvoerpompen en 2 catch tankjes omdat ik 2 komplete brandstof aanvoer systemen heb.
Dit heb ook ooit zo gebouwd om 550+pk te gaan draaien maar inmiddels is er een hoop verandert en ik ga nu alles opsplitsen in 2 gescheiden systemen als 1 pomp er mee ophoud dan kan ik overschakelen op het back-up systeem.
Dus er is weer werk aan de winkel..
Heb 2 opvoerpompen en 2 catch tankjes omdat ik 2 komplete brandstof aanvoer systemen heb.
Dit heb ook ooit zo gebouwd om 550+pk te gaan draaien maar inmiddels is er een hoop verandert en ik ga nu alles opsplitsen in 2 gescheiden systemen als 1 pomp er mee ophoud dan kan ik overschakelen op het back-up systeem.
Dus er is weer werk aan de winkel..
- Fedmas
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Race golf IV
Topic doorgespit; mijn complimenten, prachtbak!
- roka
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 13:38
Re: Race golf IV
bedankt, ik ben nu druk bezig met het brandstofsysteem ik krijg morgen alle koppelingen leidingen enz binnen om de catchtank de pompen en afsluiters aan te kunnen sluiten.
Ik maak het nu zo dat ik via 4 schakelaars op het dachboard elke pomp afzondelijk kan aanzetten, ik heb maar 1 opvoerpomp en een drukpomp nodig met dit vermogen maar als ik meer vermogen wil of ik ga met E85 rijden dan kan ik ook alle pompen aanzetten.
Ook gaan de pompen nog wel eens stuk en dan kan ik gemakelijk verder rijden op de reserve pompen, ik weet dat het wel mmer gewicht is en dat je ook makkelijk de pomp kunt wisselen (als je deze mee neemt naar het circuit) maar ik heb alles er zo al onder zitten dus...foto's volgen nog
hier nog wel een foto van de auto op Spa

Ik maak het nu zo dat ik via 4 schakelaars op het dachboard elke pomp afzondelijk kan aanzetten, ik heb maar 1 opvoerpomp en een drukpomp nodig met dit vermogen maar als ik meer vermogen wil of ik ga met E85 rijden dan kan ik ook alle pompen aanzetten.
Ook gaan de pompen nog wel eens stuk en dan kan ik gemakelijk verder rijden op de reserve pompen, ik weet dat het wel mmer gewicht is en dat je ook makkelijk de pomp kunt wisselen (als je deze mee neemt naar het circuit) maar ik heb alles er zo al onder zitten dus...foto's volgen nog
hier nog wel een foto van de auto op Spa
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Race golf IV
Super ding 

-
OnlineTurboClouseau
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Race golf IV
Een hele dikke racer geworden, Roy!
Wanneer kom je naar Assen? Dan wil ik hem wel eens in actie zien
Wanneer kom je naar Assen? Dan wil ik hem wel eens in actie zien

- roka
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 13:38
Re: Race golf IV
Dat weet ik nog niet Rene, zal wel volgend jaar worden.
Ik ga wel 28 sep naar Zandvoort, gaat Roelof daar ook nog naar toe?
En volgende maand ga ik ook nog op vakantie dus dan is het wel mooi geweest denk ik zo...
En schiet nu eens op met die lupo dan kun je zelf ook gaan
Ik ga wel 28 sep naar Zandvoort, gaat Roelof daar ook nog naar toe?
En volgende maand ga ik ook nog op vakantie dus dan is het wel mooi geweest denk ik zo...
En schiet nu eens op met die lupo dan kun je zelf ook gaan

- david.
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11
Re: Race golf IV
zo heee, had dit hele draadje nog niet gelezen...
Super!
Zo wil ik wel meer golfjes op de weg zien
Super!
Zo wil ik wel meer golfjes op de weg zien

-
OnlineTurboClouseau
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Race golf IV
Haha, ik doe m`n best, maar `t kost allemaal echt dik geld...dus ik weet niet wanneer de Luup klaar isroka schreef:Dat weet ik nog niet Rene, zal wel volgend jaar worden.
Ik ga wel 28 sep naar Zandvoort, gaat Roelof daar ook nog naar toe?
En volgende maand ga ik ook nog op vakantie dus dan is het wel mooi geweest denk ik zo...
En schiet nu eens op met die lupo dan kun je zelf ook gaan

Of Roelof gaat weet k niet, maar denk het niet...
-
OnlineTurboClouseau
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
- roka
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 13:38
Re: Race golf IV
zow hier weer ff een kleine update.
Tijdens de laatste test dag op ZCP kwam er een probleempje aan het lig dit was een pick-up probleem van de brandstof ik heb een ATL race tank en deze pakte elke keer lucht in een bocht naar links dit met gevolg dat ik de hele dag met een bomvolle tank moest rijden, het is een 60 litertank en met nog 45 liter in de tank moest ik hem alweer bijvullen omdat hij anders lucht pakte.
Nu heb ik dit hopelijk verholpen door het plaatsen van een catchtank, ik heb deze zelf gemaakt van 90mm alu buis en een doos vol Goodridch koppelingen om de catchtank aan de auto te bevestigen heb ik een paar brackets gefreesd deze passen mooi om de rolkooi heen en tevens kan ik hieraan de 2 opvoerpompen bevestigen. Op de catchtank zitten de volgende aansluitingen, 2x d6 voor aanvoer, 2x d6 naar hdpompen, 1x d6 retour van de motor en een d12 aansluiting als overloop en ontluchting.
Ik heb alles nu zo gemaakt dat ik 2 complete brandstofsystemen kan gebruiken, ik heb nu 2 opvoerpompen en 2 hogedrukpompen en ik kan deze allemaal apart schakelen. De opvoerpompen hangen in rubbers maar maken wel een behoorlijk kabaal!! Maar met een helm op en het geluid van de motor zal het allemaal nog wel meevallen.... hoop ik.
Voor het vermogen waar ik nu mee rij (400PK) is 1 opvoerpomp en 1 hdpomp voldoende gaat er 1 kapot hoef ik alleen maar een schakelaar om te zetten.
Maar wil ik met het vermogen omhoog dan kan ik ook alle pompen aanzetten want alles is gebouwd voor 500+ PK, maar voorlopig vind ik het hard genoeg gaan en moet ik me eerst op het rijden focussen.
hier een paar pica's van de catchtank.
90mm alu buis met zijkanten dicht gemaakt.

beugels voor bevestiging, heb de bovenkant doormidden gezaagd en daarna draad in getapt
om ze aan de kooi te kunnen monteren.

ff passen


koppelingetjes bling bling (auto is nu weer wat sneller.......)

met pompen

in de auto




alles bedraad en aangesloten

things to do;
Koeling naar de remmen verbeteren, ik ga daar 100mm slangen naar toe leggen.
Kleinere poelie voor de stuurpomp, deze zeurt te hard in bochten waar ik van het gas af ben.
Nieuwe remdrukregelaar plaatsen, een was er lek.
Alles controleren, alles natrekken, uitlijnen, schoonmaken, wassen (ja ik ook) aftanken en gaan met die banaan...
volgende circuitdag voor mij is 28 sept op CPZ
Hou jullie op de hoogte.
Tijdens de laatste test dag op ZCP kwam er een probleempje aan het lig dit was een pick-up probleem van de brandstof ik heb een ATL race tank en deze pakte elke keer lucht in een bocht naar links dit met gevolg dat ik de hele dag met een bomvolle tank moest rijden, het is een 60 litertank en met nog 45 liter in de tank moest ik hem alweer bijvullen omdat hij anders lucht pakte.
Nu heb ik dit hopelijk verholpen door het plaatsen van een catchtank, ik heb deze zelf gemaakt van 90mm alu buis en een doos vol Goodridch koppelingen om de catchtank aan de auto te bevestigen heb ik een paar brackets gefreesd deze passen mooi om de rolkooi heen en tevens kan ik hieraan de 2 opvoerpompen bevestigen. Op de catchtank zitten de volgende aansluitingen, 2x d6 voor aanvoer, 2x d6 naar hdpompen, 1x d6 retour van de motor en een d12 aansluiting als overloop en ontluchting.
Ik heb alles nu zo gemaakt dat ik 2 complete brandstofsystemen kan gebruiken, ik heb nu 2 opvoerpompen en 2 hogedrukpompen en ik kan deze allemaal apart schakelen. De opvoerpompen hangen in rubbers maar maken wel een behoorlijk kabaal!! Maar met een helm op en het geluid van de motor zal het allemaal nog wel meevallen.... hoop ik.
Voor het vermogen waar ik nu mee rij (400PK) is 1 opvoerpomp en 1 hdpomp voldoende gaat er 1 kapot hoef ik alleen maar een schakelaar om te zetten.
Maar wil ik met het vermogen omhoog dan kan ik ook alle pompen aanzetten want alles is gebouwd voor 500+ PK, maar voorlopig vind ik het hard genoeg gaan en moet ik me eerst op het rijden focussen.
hier een paar pica's van de catchtank.
90mm alu buis met zijkanten dicht gemaakt.
beugels voor bevestiging, heb de bovenkant doormidden gezaagd en daarna draad in getapt
om ze aan de kooi te kunnen monteren.
ff passen
koppelingetjes bling bling (auto is nu weer wat sneller.......)
met pompen
in de auto
alles bedraad en aangesloten
things to do;
Koeling naar de remmen verbeteren, ik ga daar 100mm slangen naar toe leggen.
Kleinere poelie voor de stuurpomp, deze zeurt te hard in bochten waar ik van het gas af ben.
Nieuwe remdrukregelaar plaatsen, een was er lek.
Alles controleren, alles natrekken, uitlijnen, schoonmaken, wassen (ja ik ook) aftanken en gaan met die banaan...
volgende circuitdag voor mij is 28 sept op CPZ
Hou jullie op de hoogte.
Laatst gewijzigd door roka op 10 sep 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Race golf IV
Super! 

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Race golf IV
Schitterend project, mooie spullen.
Maar waarom zoveel pk uit een turboblokje voor trackdays? Dat gaat in mijn optiek op termijn veel motorische problemen opleveren.
Maar waarom zoveel pk uit een turboblokje voor trackdays? Dat gaat in mijn optiek op termijn veel motorische problemen opleveren.
- roka
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 13:38
Re: Race golf IV
BECAUSE WHE CAN!!!.....
de auto heeft een lange history en deze motor is daar een gevolg van maar 400 pk uit een goed opgebouwde 1.8T is niet echt vragen om problemen hoor.
Met de verliezen van de compressor mee gerekend (oude set-up) heeft de motor al meer dan 600 pk geleverd en is nog steeds heel duss....

Met de verliezen van de compressor mee gerekend (oude set-up) heeft de motor al meer dan 600 pk geleverd en is nog steeds heel duss....
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Race golf IV
Lekker bezig Roy,
Ga je 15 nov ook nog naar de NS?
Gr. Henno
Ga je 15 nov ook nog naar de NS?
Gr. Henno
- roka
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 13:38
Re: Race golf IV
Hey henno, hoe bevallen de AP remmen (doe je ze niet weg, wil ze wel terug......)
Nee ik ga alleen nog naar CPZ de 28ste en ik ga een paar weken daarna nog op vakantie en dan is het wel weer mooi gewesst voor dit jaar denk ik.
Ga jij ook nog de 28ste?
Nee ik ga alleen nog naar CPZ de 28ste en ik ga een paar weken daarna nog op vakantie en dan is het wel weer mooi gewesst voor dit jaar denk ik.
Ga jij ook nog de 28ste?
- jos_br
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: Race golf IV
roka schreef:Hey henno, hoe bevallen de AP remmen (doe je ze niet weg, wil ze wel terug......)
Nee ik ga alleen nog naar CPZ de 28ste en ik ga een paar weken daarna nog op vakantie en dan is het wel weer mooi gewesst voor dit jaar denk ik.
Ga jij ook nog de 28ste?
Henno mag de 28e niet, we willen hem er niet bij hebben....

Jos.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Amazon [Bot], EvdP, Google [Bot], MarcF, Rogerb, S-RS, Sabberjoch, Semrush [Bot], TomTomm, TurboClouseau en 2 gasten