I saw what you did there...Robin schreef:Ik wou wat zeggen maar laadt maar.

I saw what you did there...Robin schreef:Ik wou wat zeggen maar laadt maar.
Dat is natuurlijk niet zo vreemd gezien het IT-gehalte van Tesla.sitechris schreef:De actieradius en de acceleratie boven de 100 km/h maken de Tesla minder geschikt. Wat ik wel heel erg cool vind aan de Tesla is het bedienconcept via het grote touchscreen. Lekker onconventioneel maar super effectief. Een bedrijf als Mercedes heeft daar met de C-klasse echt de plank misgeslagen. Wel een tabletscherm, maar toch met een lastige draaiknop aanmodderen. Ofwel.....ze wilden de 60 plussers niet al te veel vervreemden. Het resultaat van het compromis is een gebruiksonvriendelijk systeem. Tesla kwam, zag en overwon op dit onderdeel. Een bedrijf met een veel kleinere R&D afdeling die een grote reus verslaat. Cool!
De 80-jarige Paramahamsa Tewari uit India heeft eindelijk erkenning gekregen voor zijn levenswerk: een superefficiënte machine die stroom opwekt uit het vacuüm. Dat meldt de Indiase krant The Economic Times.
Afgelopen jaar bereikte Tewari, voormalig directeur van het Kaiga Atomic Power Station, een doorbraak toen zijn machine een efficiëntie van 238 procent behaalde. Dat betekent dat de hoeveelheid opgewekte energie 2,38 keer zo groot is als de benodigde energie om de beweging in stand te houden.
Experts hebben de machine bestudeerd en goedgekeurd. Eén van de experts, die anoniem wil blijven, zei dat het apparaat zal worden gebruikt voor een windmolenproject. De machine wordt opgestart met behulp van een accu of het elektriciteitsnet en blijft eenmaal in beweging gezet voor eeuwig uit zichzelf voortbewegen zonder externe stroombron.
Het apparaat onttrekt elektronen aan het vacuüm. “Ruimte is de enige realiteit en heeft de potentie om enorme hoeveelheden stroom te leveren, als je maar de juiste technologie weet te gebruiken,” zei Tewari, die in de VS een internationale octrooiaanvraag heeft gedaan.
Tesla-sprookje
De formule werkt: in 2013 werden in Nederland 1.200 Tesla’s verkocht, in 2014 1.500 en in de eerste 5 maanden van dit jaar al meer dan 600. Dat is veel voor een nieuw merk in deze prijsklasse.
Het Tesla-sprookje is wel bijna voorbij. Door nieuwe regelgeving verdwijnt een groot deel van de fiscale voordelen op elektrische en hybride voertuigen. Boven de 50.000 euro krijg je straks geen subsidie meer en dat voelen Tesla-rijders in hun portemonnee. Ze moeten over het bedrag boven de vijftig mille 22 procent bijtelling betalen.
Medelijden hebben met mensen die zich zo’n auto kunnen veroorloven, dat is niet nodig. De meesten zullen eieren voor hun geld kiezen: een auto met benzinemotor wordt voordeliger door het afbouwen van de bpm vanaf 2017. Dat milieu komt later wel een keertje.
GTRene schreef:of op den duur als er compacte modellen van gemaakt worden, zoiets...
De 80-jarige Paramahamsa Tewari uit India heeft eindelijk erkenning gekregen voor zijn levenswerk: een superefficiënte machine die stroom opwekt uit het vacuüm. Dat meldt de Indiase krant The Economic Times.
Afgelopen jaar bereikte Tewari, voormalig directeur van het Kaiga Atomic Power Station, een doorbraak toen zijn machine een efficiëntie van 238 procent behaalde. Dat betekent dat de hoeveelheid opgewekte energie 2,38 keer zo groot is als de benodigde energie om de beweging in stand te houden.
Experts hebben de machine bestudeerd en goedgekeurd. Eén van de experts, die anoniem wil blijven, zei dat het apparaat zal worden gebruikt voor een windmolenproject. De machine wordt opgestart met behulp van een accu of het elektriciteitsnet en blijft eenmaal in beweging gezet voor eeuwig uit zichzelf voortbewegen zonder externe stroombron.
Het apparaat onttrekt elektronen aan het vacuüm. “Ruimte is de enige realiteit en heeft de potentie om enorme hoeveelheden stroom te leveren, als je maar de juiste technologie weet te gebruiken,” zei Tewari, die in de VS een internationale octrooiaanvraag heeft gedaan.
http://www.ninefornews.nl/doorbraak-uit ... rtbewegen/" onclick="window.open(this.href);return false;
DSC vreet ook remmenDownforce Hans schreef:Je moet niet net zoals een oud wijf je voet op het rempedaal laten hangen.........
Gebruikers op dit forum: Bob Gervais en 5 gasten