Tesla Model S

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peric

Re: Tesla Model S

Bericht door Peric » 21 jun 2015, 19:00

Robin schreef:Ik wou wat zeggen maar laadt maar.
I saw what you did there... :lol:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 21 jun 2015, 19:11

De actieradius en de acceleratie boven de 100 km/h maken de Tesla minder geschikt. Wat ik wel heel erg cool vind aan de Tesla is het bedienconcept via het grote touchscreen. Lekker onconventioneel maar super effectief. Een bedrijf als Mercedes heeft daar met de C-klasse echt de plank misgeslagen. Wel een tabletscherm, maar toch met een lastige draaiknop aanmodderen. Ofwel.....ze wilden de 60 plussers niet al te veel vervreemden. Het resultaat van het compromis is een gebruiksonvriendelijk systeem. Tesla kwam, zag en overwon op dit onderdeel. Een bedrijf met een veel kleinere R&D afdeling die een grote reus verslaat. Cool!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 jun 2015, 20:26

Een 1.0 trutteschudder erin met een max van 120kmph om thuis te komen zou een hoop actieradiusangst wegnemen en verkoop bevorderen.
(met een 0-100 van 20 sec puur om overgebruik uit te bannen)
Laatst gewijzigd door smiley op 21 jun 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Sander

Bericht door Sander » 21 jun 2015, 20:45

Spurt lekker weg zo'n ding :df:
http://www.autojunk.nl/2015/06/tesla-model-s-111" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2015, 21:03

zo...kan het vermogen zo te zien ook goed kwijt.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jun 2015, 09:24

Erik: ben helemaal met je eens dat beter is om in te zetten op nog rotere actieradius en minder vermogen. Maar de marketing molen draait goed: eerst imponeren met deze cijfers (fucking Lambo eruit rijden met je maxi cosi auto) en daarna verder ontwikkelen waar het echt om draait. Doen ze dat niet dan houdt het idd op.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 22 jun 2015, 09:36

Veel meer power is vooral het gevolg van de grote vraag naar 4wd auto's in het noordoosten van de VS. Omdat ze voor die 4wd een extra motor nodig hadden was het net zo leuk om die gewoon full power te geven.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 23 jun 2015, 23:02

sitechris schreef:De actieradius en de acceleratie boven de 100 km/h maken de Tesla minder geschikt. Wat ik wel heel erg cool vind aan de Tesla is het bedienconcept via het grote touchscreen. Lekker onconventioneel maar super effectief. Een bedrijf als Mercedes heeft daar met de C-klasse echt de plank misgeslagen. Wel een tabletscherm, maar toch met een lastige draaiknop aanmodderen. Ofwel.....ze wilden de 60 plussers niet al te veel vervreemden. Het resultaat van het compromis is een gebruiksonvriendelijk systeem. Tesla kwam, zag en overwon op dit onderdeel. Een bedrijf met een veel kleinere R&D afdeling die een grote reus verslaat. Cool!
Dat is natuurlijk niet zo vreemd gezien het IT-gehalte van Tesla. :)

alt

Bericht door alt » 24 jun 2015, 18:42

Naast alle benoemde nadelen van de Tesla heeft de Tesla een naar mijn mening drie grote voordelen ten opzichte van een ice.
Ten eerste kan je met je gaspedaal remmen.
Dat heeft mij zelf een aanrijding voorkomen.
Ten tweede je kan meteen knallen, geen motor op temperatuur rijden.
Ten derde is de elektra motor te stom om stuk te gaan.

Tegenvallen bij de Tesla vind ik het veercomfort, kleine oneffenheden worden sterk doorgeven.
Niet stiller dan mijn oude Audi.

O ja, elektronica, heb daar toch weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid op de lange duur.

ErikS

Bericht door ErikS » 25 jun 2015, 15:16

Gister heb ik er één, twee maal een sprint naar de ik vermoed 120/140 zien doen.
Belachelijk. Zonder drama vliegt het weg. Echt niet normaal.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 26 jun 2015, 20:00

Mannen,
2 rondjes Tesla op CPZ en hij staat in storing.
Maar goed. Dat ding moet dus een 5x zo grote range krijgen om 5 uur lang 220kmh en sneller te kunnen rijden (gemiddelde snelheden van boven de 150kmh)
Basis huidige techniek wordt de batterij dan dus 5x zo zwaar.
Nu weegt die P85D 2239kg.
Ik ga er even gemakshalve vanuit dat de batterij ca 800kg weegt.
Netto gewicht is dan ca. 1400kg excl batterij.
Daar kun je dan dus 4ton bij tellen. Oftewel een kleine 5,5ton.
Dat gaat niet werken. De energie dichtheid van die accu moet dus omhoog.
Sterker nog een Tesla zou niet meer moeten wegen dan zijn zogenaamde concurenten.
Een kilootje of 1800. Oftewel de accu zou ca 400kg mogen wegen.
Dat is afgerond factor 14 hogere energie dichtheid.
Hoeveel jaar kun je daar met dat gekloot dat ze nu uithalen nog op wachten ?
:mrgreen:

Vandaag weer Tesla dubbelmotor bij Bremen tegengekomen.
We rijden 180kmh.
We gaan op het gas.
De Tesla wordt heel klein.
In mijn achteruitkijk spiegel.
No fucking chance.
Mega verschil.
:bag:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 jun 2015, 20:18

Hoe zijn de remmen van een Tesla Erik? :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2015, 20:41

koude fusie generator er in en je hebt geen beperkingen meer qua afstand rijden, althans de auto niet.

allen

Bericht door allen » 26 jun 2015, 20:50

Potverdomme zeg! Nooit geweten dat ze een Tesla hebben ontworpen voor circuitgebruik.
Wel slecht dan inderdaad... :coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2015, 20:51

of op den duur als er compacte modellen van gemaakt worden, zoiets...
De 80-jarige Paramahamsa Tewari uit India heeft eindelijk erkenning gekregen voor zijn levenswerk: een superefficiënte machine die stroom opwekt uit het vacuüm. Dat meldt de Indiase krant The Economic Times.
Afgelopen jaar bereikte Tewari, voormalig directeur van het Kaiga Atomic Power Station, een doorbraak toen zijn machine een efficiëntie van 238 procent behaalde. Dat betekent dat de hoeveelheid opgewekte energie 2,38 keer zo groot is als de benodigde energie om de beweging in stand te houden.

Experts hebben de machine bestudeerd en goedgekeurd. Eén van de experts, die anoniem wil blijven, zei dat het apparaat zal worden gebruikt voor een windmolenproject. De machine wordt opgestart met behulp van een accu of het elektriciteitsnet en blijft eenmaal in beweging gezet voor eeuwig uit zichzelf voortbewegen zonder externe stroombron.

Het apparaat onttrekt elektronen aan het vacuüm. “Ruimte is de enige realiteit en heeft de potentie om enorme hoeveelheden stroom te leveren, als je maar de juiste technologie weet te gebruiken,” zei Tewari, die in de VS een internationale octrooiaanvraag heeft gedaan.
Afbeelding

http://www.ninefornews.nl/doorbraak-uit ... rtbewegen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 26 jun 2015, 22:10

:shocking:

Joy

Bericht door Joy » 26 jun 2015, 22:20

Ook Knot hoeft zich niet te vervelen:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2015, 23:07

zouden ze dan de remmen wat ingedrukt houden?
zodat ie niet te snel gaat en de achterwielen makkelijk er door trekken oid?

niet dat ik er verstand van heb, maar lijkt me dat zo'n kar met zo'n grip anders als een raket stappen maakt.

Erik

Bericht door Erik » 27 jun 2015, 00:33

Nou ik kan je wel vertellen dat een M5 ook niet ontworpen is voor circuit gebruik.
Ondanks dat ik de 7e set remmen eronderuit gefikt heb, staat de M na 200 ronden op CPZ nog niet in storing.
Wel met een lege tank schat ik.
:bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 jun 2015, 10:07

Je moet niet net zoals een oud wijf je voet op het rempedaal laten hangen.........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2015, 09:22

http://www.nrcq.nl/2015/06/28/wie-redt-de-tesla-rijder" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaruit;

Tesla-sprookje
De formule werkt: in 2013 werden in Nederland 1.200 Tesla’s verkocht, in 2014 1.500 en in de eerste 5 maanden van dit jaar al meer dan 600. Dat is veel voor een nieuw merk in deze prijsklasse.

Het Tesla-sprookje is wel bijna voorbij. Door nieuwe regelgeving verdwijnt een groot deel van de fiscale voordelen op elektrische en hybride voertuigen. Boven de 50.000 euro krijg je straks geen subsidie meer en dat voelen Tesla-rijders in hun portemonnee. Ze moeten over het bedrag boven de vijftig mille 22 procent bijtelling betalen.

Medelijden hebben met mensen die zich zo’n auto kunnen veroorloven, dat is niet nodig. De meesten zullen eieren voor hun geld kiezen: een auto met benzinemotor wordt voordeliger door het afbouwen van de bpm vanaf 2017. Dat milieu komt later wel een keertje.

Dit is dan wel leuk;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2015, 09:28

GTRene schreef:of op den duur als er compacte modellen van gemaakt worden, zoiets...
De 80-jarige Paramahamsa Tewari uit India heeft eindelijk erkenning gekregen voor zijn levenswerk: een superefficiënte machine die stroom opwekt uit het vacuüm. Dat meldt de Indiase krant The Economic Times.
Afgelopen jaar bereikte Tewari, voormalig directeur van het Kaiga Atomic Power Station, een doorbraak toen zijn machine een efficiëntie van 238 procent behaalde. Dat betekent dat de hoeveelheid opgewekte energie 2,38 keer zo groot is als de benodigde energie om de beweging in stand te houden.

Experts hebben de machine bestudeerd en goedgekeurd. Eén van de experts, die anoniem wil blijven, zei dat het apparaat zal worden gebruikt voor een windmolenproject. De machine wordt opgestart met behulp van een accu of het elektriciteitsnet en blijft eenmaal in beweging gezet voor eeuwig uit zichzelf voortbewegen zonder externe stroombron.

Het apparaat onttrekt elektronen aan het vacuüm. “Ruimte is de enige realiteit en heeft de potentie om enorme hoeveelheden stroom te leveren, als je maar de juiste technologie weet te gebruiken,” zei Tewari, die in de VS een internationale octrooiaanvraag heeft gedaan.
Afbeelding

http://www.ninefornews.nl/doorbraak-uit ... rtbewegen/" onclick="window.open(this.href);return false;

De man is geen leek; https://nl.wikipedia.org/wiki/Paramahamsa_Tewari" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik laat me graag overtuigen door verdere bewijsvoering.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 jun 2015, 18:46

Downforce Hans schreef:Je moet niet net zoals een oud wijf je voet op het rempedaal laten hangen.........
DSC vreet ook remmen ;)

Erik

Bericht door Erik » 29 jun 2015, 01:07

Vanavond weer heerlijk naar Hamburg getuft.

Los van dat ik minimaal 10x de 300 heb aangetikt -er was geen kip op de weg- heb ik gewoon bij Joure afgetopt en vlakvoor Hamburg nog een keer. Dat duurde geen 20 minuten natuurlijk, dat was binnen 3 minuten gepiept dat tanken. En ik hoefde ook niet op zoek naar een fastcharger, lang zoeken trouwens want die zijn er helemaal niet op die route.

Netjes 456km in 2uur 51 minuten waarbij ik in NL max 170 heb gereden (225km in NL)

Laten jullie het even weten zodra de Tesla dat ook kan ?
Met een jaar of 10 misschien ?

Tot die tijd wil ik niet gestoord worden (woordspelingfun intended) door die brakke filmpjes dat een Tesla sneller is dan een Lamborghini. Dat is een tot 500pk opgevoerde Subaru namelijk ook. En daarin gilt je schoonmoeder pas echt om hulp.

:tooth:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 29 jun 2015, 06:28

Met mijn Golf IV TDI uit 2000 doe ik dat waarschijnlijk in 3:51, hoef ik niet te tanken, zit mijn vriendin niet in spanning thuis of ik de rit heb overleef en kan ik met het geld dat ik bespaar aan brandstof en remschijven leuke dingen doen.
Dat 'gewonnen' uurtje is mijn allang niet meer die prijs waard.

Wat ik wil zeggen is dat een Tesla niet gekocht wordt om op die manier te jakkeren. Tijd je gemiddeld 110 km/u dan kan je die rit binnen een paar jaar (Audi zegt 2018) in één keer doen. Dat extra uurtje op zondag kunnen missen is misschien wel de luxe.

Plaats reactie