Vandaag waren Alex en Dick aanwezig om te helpen, en we hebben flink wat gedaan!
Dick en ik begonnen met het lassen van de plaatjes op het schutbord.
Alex ging voorbereidingen treffen voor het verwijderen van de motor:
D'r gaat wat geld in zo'n project zitten:
Toch maar de goede erin gedaan:
Alex had de haaievinnetjes gelaserd voor de stuurophanging, dus die hebben we gelijk gemonteerd:
Dus nu is bijna alles afgelast op het schutbord, alleen de doorgang voor de stuurkolom nog.
Toen gingen we aan de GL verder, ik wilde de motor, bak en ophanging eronderuit hebben.
Dan kan ik het subframe op het chassis monteren om te zien of de uitgang van de stuurkolom goed gepositioneerd zit.
Ik was niet van plan om eerst de motor en dan de bak en dan de ophanging eronderuit te gaan halen, dat schiet niet op.
Dus ik heb een pallet onder het geheel geschoven en daar alles op laten zakken, toen het chassis opgetild en de pallet eronderuit gereden.
Met hulp van Alex en Dick ging het erg rap ook.
Nadat we alle rand-onderdelen verwijderd hadden konden de bak en blok subframes lostgemaakt worden en het chassis opgetild:
Op een gegeven ogenblik word je een beetje gaar van al dat werk:
En dan zet je al gauw een stap verkeerd:
Als dat gebeurd weet je dat je even rust moet nemen, dus dat deden we dan ook

=:
Na wat uitgerust te zijn had ik besloten om het geheel gewoon in het nieuwe chassis te plaatsen:
Nu dat het subframe met stuurhuis in het nieuwe chassis zat kon ik gelijk even checken of het allemaal goed zat.
Ook hebben we gelijk de kachel maar weer gemonteerd, ook even checken of alles goedzit:
Ik ben redelijk gaar nu, maar zeer tevreden.
Er is nog veel te doen maar we kunnen het tempo er goed inhouden zo!