Goed bezig Kale, alleen had je vrijdag ook wel wat kunnen doen.
Project Impreza Group-N
-
BelgianRally
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Thanks! 
Zo, een avond bezig geweest maar soms lijkt het niet echt of je opgeschoten bent, waarschijnlijk omdat je meer met het in en uitbouwen van componenten bezig bent.
En dat terwijl dick kwam helpen......naja, soms leek het er niet echt op:

Al dat gevreet, ik snap het niet hoor.
Anyway,
Ik wilde de stuurkolom bevestigen op de dashboard bar, en ik had daarvoor de originele beugel van de oude bar afgehaald.
Helaas bleek dat dit niet ging werken.
Dus hebben we even moeten zoeken voor een oplossing, en die vonden we in een mooi stripje met 2x 8.5mm gaten erin.
Deze is in tweeen gezaagd en hebben we ze vast gehecht op de dash-bar.
Helaas was het lasdraad op dus vonden we het ook wel genoeg toen.
Het klinkt dus als vrij weinig actie maar het was alsnog genoeg werk.
Testen:

Testzitten voor de uiteindelijke positie van het stuur t.o.v. de bestuurers positie:

Uiteindelijk plek:

Schoor malletje voor Alex om te lasersnijden:

Binnenkort meer.
Zo, een avond bezig geweest maar soms lijkt het niet echt of je opgeschoten bent, waarschijnlijk omdat je meer met het in en uitbouwen van componenten bezig bent.
En dat terwijl dick kwam helpen......naja, soms leek het er niet echt op:
Al dat gevreet, ik snap het niet hoor.
Anyway,
Ik wilde de stuurkolom bevestigen op de dashboard bar, en ik had daarvoor de originele beugel van de oude bar afgehaald.
Helaas bleek dat dit niet ging werken.
Dus hebben we even moeten zoeken voor een oplossing, en die vonden we in een mooi stripje met 2x 8.5mm gaten erin.
Deze is in tweeen gezaagd en hebben we ze vast gehecht op de dash-bar.
Helaas was het lasdraad op dus vonden we het ook wel genoeg toen.
Het klinkt dus als vrij weinig actie maar het was alsnog genoeg werk.
Testen:
Testzitten voor de uiteindelijke positie van het stuur t.o.v. de bestuurers positie:
Uiteindelijk plek:
Schoor malletje voor Alex om te lasersnijden:
Binnenkort meer.
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
- Ruud Hulsegge
- Aram
Woensdag ben ik naar de Autosportcompany en Martin van Iersel geweest, was weer wat wijzer geworden en heb wat spulletjes besteld.
Omdat deze op voorraad was heb ik het gelijk meegenomen.
Het is een instelbare remdrukverdeler:

vrijdag weer met de auto verder gegaan, om te beginnen met het gaspedaal.
De bevestiging in het chassis was weer wat anders t.o.v. de GL.
Dit betekende dat er een gat bijgeboord en een stukje eraan gelast moest worden:

Toen ben ik aan de aanjager begonnen, waar ik eigenlijk tegenop zag, omdat ik al gezien had dat deze niet zomaar paste.

Omdat de kooi inde hoek zit komt hij wat meer richting het midden, dus is ie nu te breed om tussen de kooi en de kachelunit te passen.
Dus toen heb ik het eerste stukje eraf gezaagd en hij paste meteen!
Ondertussen had ik het bevestigingspunt losgeboord en vastgespetterd, lassen kun je het niet noemen:

Ook moest ik nog een klein stukje het binnenscherm naar buiten slaan:

En hij past!
Aram blij
:

Omdat hij nu iets verplaatst is moet ook de opening aangepast worden, dus heb ik van karton een malletje gemaakt die Alex weer kan laseren voor me:

Nu is het meeste aan het dashbord gedaan, ik kan nu de kabelboom erin gaan verwerken en dan is op wat kleine dingen na het interieur klaar!
Vandaag heb ik wat aan de GL gesloopt, het belangrijkste was de kabelboom, wat opzich nog best wat werk is:

De uitlaat is er ook onderuit, daarvoor moest de GL eerst op pootjes:

Dit is een aluminium FMIC buis na 2 jaar op een auto gezeten te hebben, het gladde stuk is origineel:

Morgen komen Alex en misschien Dick weer hobbyen, even kijken of we weer kunnen opschieten.
Omdat deze op voorraad was heb ik het gelijk meegenomen.
Het is een instelbare remdrukverdeler:
vrijdag weer met de auto verder gegaan, om te beginnen met het gaspedaal.
De bevestiging in het chassis was weer wat anders t.o.v. de GL.
Dit betekende dat er een gat bijgeboord en een stukje eraan gelast moest worden:
Toen ben ik aan de aanjager begonnen, waar ik eigenlijk tegenop zag, omdat ik al gezien had dat deze niet zomaar paste.
Omdat de kooi inde hoek zit komt hij wat meer richting het midden, dus is ie nu te breed om tussen de kooi en de kachelunit te passen.
Dus toen heb ik het eerste stukje eraf gezaagd en hij paste meteen!
Ondertussen had ik het bevestigingspunt losgeboord en vastgespetterd, lassen kun je het niet noemen:
Ook moest ik nog een klein stukje het binnenscherm naar buiten slaan:
En hij past!
Aram blij
Omdat hij nu iets verplaatst is moet ook de opening aangepast worden, dus heb ik van karton een malletje gemaakt die Alex weer kan laseren voor me:
Nu is het meeste aan het dashbord gedaan, ik kan nu de kabelboom erin gaan verwerken en dan is op wat kleine dingen na het interieur klaar!
Vandaag heb ik wat aan de GL gesloopt, het belangrijkste was de kabelboom, wat opzich nog best wat werk is:
De uitlaat is er ook onderuit, daarvoor moest de GL eerst op pootjes:
Dit is een aluminium FMIC buis na 2 jaar op een auto gezeten te hebben, het gladde stuk is origineel:
Morgen komen Alex en misschien Dick weer hobbyen, even kijken of we weer kunnen opschieten.
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aram
Vandaag waren Alex en Dick aanwezig om te helpen, en we hebben flink wat gedaan!
Dick en ik begonnen met het lassen van de plaatjes op het schutbord.
Alex ging voorbereidingen treffen voor het verwijderen van de motor:

D'r gaat wat geld in zo'n project zitten:

Toch maar de goede erin gedaan:

Alex had de haaievinnetjes gelaserd voor de stuurophanging, dus die hebben we gelijk gemonteerd:

Dus nu is bijna alles afgelast op het schutbord, alleen de doorgang voor de stuurkolom nog.
Toen gingen we aan de GL verder, ik wilde de motor, bak en ophanging eronderuit hebben.
Dan kan ik het subframe op het chassis monteren om te zien of de uitgang van de stuurkolom goed gepositioneerd zit.
Ik was niet van plan om eerst de motor en dan de bak en dan de ophanging eronderuit te gaan halen, dat schiet niet op.
Dus ik heb een pallet onder het geheel geschoven en daar alles op laten zakken, toen het chassis opgetild en de pallet eronderuit gereden.
Met hulp van Alex en Dick ging het erg rap ook.
Nadat we alle rand-onderdelen verwijderd hadden konden de bak en blok subframes lostgemaakt worden en het chassis opgetild:

Op een gegeven ogenblik word je een beetje gaar van al dat werk:

En dan zet je al gauw een stap verkeerd:

Als dat gebeurd weet je dat je even rust moet nemen, dus dat deden we dan ook
=:

Na wat uitgerust te zijn had ik besloten om het geheel gewoon in het nieuwe chassis te plaatsen:

Nu dat het subframe met stuurhuis in het nieuwe chassis zat kon ik gelijk even checken of het allemaal goed zat.
Ook hebben we gelijk de kachel maar weer gemonteerd, ook even checken of alles goedzit:

Ik ben redelijk gaar nu, maar zeer tevreden.
Er is nog veel te doen maar we kunnen het tempo er goed inhouden zo!
Dick en ik begonnen met het lassen van de plaatjes op het schutbord.
Alex ging voorbereidingen treffen voor het verwijderen van de motor:
D'r gaat wat geld in zo'n project zitten:
Toch maar de goede erin gedaan:
Alex had de haaievinnetjes gelaserd voor de stuurophanging, dus die hebben we gelijk gemonteerd:
Dus nu is bijna alles afgelast op het schutbord, alleen de doorgang voor de stuurkolom nog.
Toen gingen we aan de GL verder, ik wilde de motor, bak en ophanging eronderuit hebben.
Dan kan ik het subframe op het chassis monteren om te zien of de uitgang van de stuurkolom goed gepositioneerd zit.
Ik was niet van plan om eerst de motor en dan de bak en dan de ophanging eronderuit te gaan halen, dat schiet niet op.
Dus ik heb een pallet onder het geheel geschoven en daar alles op laten zakken, toen het chassis opgetild en de pallet eronderuit gereden.
Met hulp van Alex en Dick ging het erg rap ook.
Nadat we alle rand-onderdelen verwijderd hadden konden de bak en blok subframes lostgemaakt worden en het chassis opgetild:
Op een gegeven ogenblik word je een beetje gaar van al dat werk:
En dan zet je al gauw een stap verkeerd:
Als dat gebeurd weet je dat je even rust moet nemen, dus dat deden we dan ook
Na wat uitgerust te zijn had ik besloten om het geheel gewoon in het nieuwe chassis te plaatsen:
Nu dat het subframe met stuurhuis in het nieuwe chassis zat kon ik gelijk even checken of het allemaal goed zat.
Ook hebben we gelijk de kachel maar weer gemonteerd, ook even checken of alles goedzit:
Ik ben redelijk gaar nu, maar zeer tevreden.
Er is nog veel te doen maar we kunnen het tempo er goed inhouden zo!
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Desmond Prins
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Was ik inderdaad ook benieuwd naar.GTRene schreef:g*dsklere wat een werk maken jullie ervanen haal je later de boel weer uit elkaar om al die gelaste stukken en plekken mooi egaal te spuiten?
Wat een geweldig project, veel werk. Maar wat zal je een voldoening hebben wanneer je die tunnelrun '09 rijdt 8)
- Aram
- GTRene
zo mag ik het horen, dus toch eerst alles pas maken en uitproberen en fijnslijpen en dan weer netjes slopen en helemaal strak maken 8) mooi hoor! hoop dat je er dan lang plezier van kunt hebben, lijkt me geweldig helemaal iets van jezelf eigen fabrikaat 8)Aram schreef:Hij gaat helemaal uit elkaar.GTRene schreef:haal je later de boel weer uit elkaar om al die gelaste stukken en plekken mooi egaal te spuiten?
Eerst word hij gezandstraald/geloogd en dan strak gemaakt en gespoten.
Hij word retestrak.
we blijven je volgen, ook mooi die hele fotoraportage leuk gedaan met af en toe humor erbij
- Bert ///M3
- Bert ///M3
- MartijnGizmo