Bericht
door Dutch » 20 mei 2009, 22:16
Even een update over die achter-stabi, waar ik voor mijn vakantie niet meer aan toekwam en nu weer achteraan ben gegaan.
Slimste oplossing voor de n00b: Deni en Bas Roos het onderling laten uitzoeken. Wat blijkt? Het ding is in zoverre niet plug-and-play dat je er inderdaad zelfgefabriekte bouten-met-bussen voor nodig hebt. Dus in die zin had Deni gelijk. Maar Bas kan die dingen zelf in elkaar knutselen, dus voor hem is 't wel plug-and-play. Hij wil er zelfs wel een paar maken en opsturen als Deni net niet de goede materialen heeft (want dat is eigenlijk een bandenhal die daarnaast onderstellen monteert, met als voordeel dat ze daarna meteen zelf kunnen uitlijnen).
Maar toen raakten Bas en ik toch aan de praat over het rijden met alleen een dikkere voor-stabi. Ik zei dat ik 't eigenlijk wel bijzonder goed vond rijden (zie ook ervaringen boven). Supertractie nu. 'Nou, verbaast me niks', zei Bas toen, om vervolgens meteen maar de overweging mee te geven om 't zo te laten. 'Eigenlijk veel beter. Die jongens willen allemaal zo'n dik ding, want dat is stoer, maar hij wordt er alleen maar veel te listig van. Je tilt nu niet snel achter een wieltje op - waar denk je dat die tractie vandaan komt?'
Zit wat in. Wat vinden we hier?