Hoor ik hier een E36 meet @ Spaarnwoude opkomen.Ahmed schreef:Mini-meet
BMW E36 325i Coupé
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 325i Coupé
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: BMW E36 325i Coupé
Why not 
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Even een update over die achter-stabi, waar ik voor mijn vakantie niet meer aan toekwam en nu weer achteraan ben gegaan.
Slimste oplossing voor de n00b: Deni en Bas Roos het onderling laten uitzoeken. Wat blijkt? Het ding is in zoverre niet plug-and-play dat je er inderdaad zelfgefabriekte bouten-met-bussen voor nodig hebt. Dus in die zin had Deni gelijk. Maar Bas kan die dingen zelf in elkaar knutselen, dus voor hem is 't wel plug-and-play. Hij wil er zelfs wel een paar maken en opsturen als Deni net niet de goede materialen heeft (want dat is eigenlijk een bandenhal die daarnaast onderstellen monteert, met als voordeel dat ze daarna meteen zelf kunnen uitlijnen).
Maar toen raakten Bas en ik toch aan de praat over het rijden met alleen een dikkere voor-stabi. Ik zei dat ik 't eigenlijk wel bijzonder goed vond rijden (zie ook ervaringen boven). Supertractie nu. 'Nou, verbaast me niks', zei Bas toen, om vervolgens meteen maar de overweging mee te geven om 't zo te laten. 'Eigenlijk veel beter. Die jongens willen allemaal zo'n dik ding, want dat is stoer, maar hij wordt er alleen maar veel te listig van. Je tilt nu niet snel achter een wieltje op - waar denk je dat die tractie vandaan komt?'
Zit wat in. Wat vinden we hier?
Slimste oplossing voor de n00b: Deni en Bas Roos het onderling laten uitzoeken. Wat blijkt? Het ding is in zoverre niet plug-and-play dat je er inderdaad zelfgefabriekte bouten-met-bussen voor nodig hebt. Dus in die zin had Deni gelijk. Maar Bas kan die dingen zelf in elkaar knutselen, dus voor hem is 't wel plug-and-play. Hij wil er zelfs wel een paar maken en opsturen als Deni net niet de goede materialen heeft (want dat is eigenlijk een bandenhal die daarnaast onderstellen monteert, met als voordeel dat ze daarna meteen zelf kunnen uitlijnen).
Maar toen raakten Bas en ik toch aan de praat over het rijden met alleen een dikkere voor-stabi. Ik zei dat ik 't eigenlijk wel bijzonder goed vond rijden (zie ook ervaringen boven). Supertractie nu. 'Nou, verbaast me niks', zei Bas toen, om vervolgens meteen maar de overweging mee te geven om 't zo te laten. 'Eigenlijk veel beter. Die jongens willen allemaal zo'n dik ding, want dat is stoer, maar hij wordt er alleen maar veel te listig van. Je tilt nu niet snel achter een wieltje op - waar denk je dat die tractie vandaan komt?'
Zit wat in. Wat vinden we hier?
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E36 325i Coupé
Wat goed is moet goed blijven 
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E36 325i Coupé
Heeft ie gelijk in. Ik ben er ook vanaf gestapt. Levensgevaarlijk op nat wegdek met de H&R stabi achter... Terug gegaan naar standaard stabi, en zelfs die kan gemist worden denk ik.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW E36 325i Coupé
Stabi's heb ik helemaal niets aan gedaan op de e36, vrij bewust. Op de e30 ( uiteraard ander soort auto ) H&R voor en achter, bevalt dan wel weer prima maar die is alleen voor circuit gebruik, vond het in de regen nog wel meevallen.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 325i Coupé
Ga morgen de H&R stabi's monteren op de E36, voor op hard en achter op zacht. Gewoon proberen en anders oude achter stabi weer terug.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
En, Tristan, vertel eens over je montage-ervaringen?Tristan schreef:Ga morgen de H&R stabi's monteren op de E36, voor op hard en achter op zacht. Gewoon proberen en anders oude achter stabi weer terug.
Intussen hierbij maar weer een stel ploatjes, eerste reeks in de nacht ergens bij een grootgrutter (beetje veel ruis helaas, maar ik was m'n statief vergeten), tweede reeks na een poetssessie van A1 Carcleaning.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 325i Coupé
Copy / Paste:Dutch schreef:En, Tristan, vertel eens over je montage-ervaringen?Tristan schreef:Ga morgen de H&R stabi's monteren op de E36, voor op hard en achter op zacht. Gewoon proberen en anders oude achter stabi weer terug.![]()
Kwam er al vrij snel achter dat je de auto stabistangen (bevestigd tussen stabilisator en draagarmen) niet over kan zetten naar de nieuwe, zowel voor als achter. Dus weer naar de onderdelenboer om set stabistangen voor + achter te halen. Daarbij moet je wel weer de oude bouten+moeren gebruiken, want die zitten weer niet bij de nieuwe stabistangen. Voor monteren was voor de rest niet erg moeilijk, maar achter is door de beperkte ruimte (uitlaat) niet erg makkelijk en moet flink trekken, duwen en slaan om de stabi vast te zetten tussen de 2 stabistangen. Uiteindelijk gelukt maar ben totaal toch wel een uur of 4 bezig geweest.
Snap niet dat H&R er een set nieuwe stabistangen tussen de stabilisator en draagarmen erbij levert of minstens vermeld dat je nieuwe moet aanschaffen.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Aha. Ja, da's ook een oplossing, andere stangen. Bas Roos had het over zelfgemaakte bouten met rubbers, waardoor je de bestaande stangen kunt gebruiken.
Maar nu ben ik er als n00b wel benieuwd naar hoe de anderen hier erbij komen dat het plug-and-play is.
Maar nu ben ik er als n00b wel benieuwd naar hoe de anderen hier erbij komen dat het plug-and-play is.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 325i Coupé
Setje stangen voor kosten iets van 38 euro en achter 28 euro. Dan zit je ook niet te kloten en hoef je alleen de beugel + bout en moer over te zetten.
Voor:

Achter:

Voor:
Achter:
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Da's inderdaad 't geld niet. Maar aan de voorkant ging-ie er bij mij wel gewoon onder. Dus hoe zit dat?
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Die verbindingsstukken voor heb ik pas vervangen, oude waren uit de bussen gelopen. BMW dealer rekent toch nog ff 40 euro per stuk, dus was 8 tientjes kwijt. Zat er in 20min onder daarna thuis.
Dutch, hoe staat de B14 set nu verlaagd, weet je dat? En nogsteeds tevreden, stuk beter dan het standaard M onderstel?
Dutch, hoe staat de B14 set nu verlaagd, weet je dat? En nogsteeds tevreden, stuk beter dan het standaard M onderstel?
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 325i Coupé
Voorkant ging bij mij ook makkelijk, maar die stangen gingen niet meer van de auto stabilisator af en omdat ze toch aan vervanging toe waren heb ik nieuwe gekocht. Ook de stangen achter gingen niet meer van de oude stabilisator af. Gewoon vastgerot.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Op z'n hoogste stand. En dat staat goed (zie paar posts eerder). En ja, nog steeds tevreden.Knot schreef:Dutch, hoe staat de B14 set nu verlaagd, weet je dat? En nogsteeds tevreden, stuk beter dan het standaard M onderstel?
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Oke, dat is 30/20 verlaging dacht ik, de hoogste stand. En dan kan je nog terwijl het eronder zit de auto 20/20 extra verstellen volgens mij.
Denk dat ik toch ook zoiets ga halen, 1100 nieuw ofzo de B14 set.
Denk dat ik toch ook zoiets ga halen, 1100 nieuw ofzo de B14 set.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E36 325i Coupé
Gave foto's Dutch 
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E36 325i Coupé
Prachtig foto voor een Alpine.Dutch schreef:
![]()
Ah yes A1 Carcleaning!Dutch schreef: na een poetssessie van A1 Carcleaning.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
*schop*
Twee vragen!
1. Welke sportieve banden zijn er nog voor mijn 15"-kroonkurkjes, in de maat 225/55 R15?
2. En als er niks meer is (ik vrees 't ergste), welke 16"-velgen (OEM uiteraard) passen dan het beste bij een alpienwitte Coupé die zo veel mogelijk een originele uitstraling moet behouden?
Twee vragen!
1. Welke sportieve banden zijn er nog voor mijn 15"-kroonkurkjes, in de maat 225/55 R15?
2. En als er niks meer is (ik vrees 't ergste), welke 16"-velgen (OEM uiteraard) passen dan het beste bij een alpienwitte Coupé die zo veel mogelijk een originele uitstraling moet behouden?
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW E36 325i Coupé
Je hebt nu styling 13 onder je auto. 15 inch zijn er in deze maat weinig tot geen fatsoenlijk banden te vinden volgens mij. Beter kan je dus opzoek naar een setje 16 inch velgen. Zelf vind ik styling 30 een nette velg voor de e36:

Maar hier kan je alle velgen van BMW een opzoeken en kijken wat je zelf het mooiste vindt.
http://felgenkatalog.auto-treff.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar hier kan je alle velgen van BMW een opzoeken en kijken wat je zelf het mooiste vindt.
http://felgenkatalog.auto-treff.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: BMW E36 325i Coupé
Style 32 ?
http://k41.pbase.com/g1/24/240824/2/110 ... qHnaxP.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij ook in '15/'16 te vinden, weet niet zeker
http://k41.pbase.com/g1/24/240824/2/110 ... qHnaxP.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij ook in '15/'16 te vinden, weet niet zeker
Laatst gewijzigd door Ahmed op 07 okt 2009, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW E36 325i Coupé
205/60R15 is toch de juiste bandenmaat voor deze wielen?
- Knot
- Berichten: 41108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Als het wat anders zou moeten worden zou ik een Y-spaak velg nemen,.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Ah ja, klopt. En daar is inderdaad een boel in te krijgen. Maar alleen toerbanden. Een beetje sportband begint tegenwoordig pas bij 16". En die 225-breedte vind ik eigenlijk wel zo fijn (zitten nu Michelin Pilots onder in 225/55 R15 die niet meer te krijgen zijn).Mika schreef:205/60R15 is toch de juiste bandenmaat voor deze wielen?
Wat zit er onder een 323i E36 Compact? Die vind ik ook nog wel gaan. Styling 30 is 't net niet, vind ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], bartb, bartje325i, beske, Bokkepoot, Kadett en 15 gasten
