Mijn keuze? Ik ben graag de langzamere S2000 rijder. Technisch gezien een mooi atmosferisch juweeltje. 8)
BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
@Peter: Jij slaat de spijker op z'n kop. Want ik vind het leuk dat jij waarschijnlijk buiten de ring ook met 240 doorknalt op landwegen buiten de ring om, dat valt bij mij onder het kopje onverantwoord snel. 99 procent van mijn tijd bevind ik me buiten het circuit en ook niet op de ring. Daar pas ik de auto graag op aan.
Mijn keuze? Ik ben graag de langzamere S2000 rijder. Technisch gezien een mooi atmosferisch juweeltje. 8)
Mijn keuze? Ik ben graag de langzamere S2000 rijder. Technisch gezien een mooi atmosferisch juweeltje. 8)
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Het gaat allemaal om beleving en voor een aantal mensen staat dat los van het vermogen en voor een aantal mensen is het weer een eis. Nu ik een koppelbeest van een motor heb kan ik zeggen dat ik veel meer fun heb gehad op lichtere motoren vanwege minder gewicht en het feit dat je zo'n ding nog eens lekker in toeren kan jagen zonder met verschrikkelijk hoge snelheid alles en iedereen voorbij te janken. Het is gewoon fun om tussen twee bochten de toerenbegrenzer eens aan te tikken i.p.v. krap aan de 9000RPM te halen. Dat is wat Allen bedoeld en ik begrijp hem volkomen. Als je nu geen sportieve wagen meer op de markt kan brengen omdat je bang bent om door diesels zoekgereden te worden dan kun je meteen wel ophouden. Ik hoef niet de snelste van de weg te zijn als ik maar fun heb in een auto die ik daarvoor heb aangeschaft
En CC is een super uitvinding. Ik wil geen auto meer zonder :!: Mensen die niet begrijpen dat je gewoon kunt remmen met CC moeten geen auto meer rijden
En CC is een super uitvinding. Ik wil geen auto meer zonder :!: Mensen die niet begrijpen dat je gewoon kunt remmen met CC moeten geen auto meer rijden
- Teunis
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32
- Locatie: Nijmegen/Boxtel
En daarom zou ik liever een atmosferische 2.4 tii hebben... Of als het dan echt niet anders kan, hebben ze bij BMW ook nog wel een mooie 3.2 ergens liggenallen schreef:
Mijn keuze? Ik ben graag de langzamere S2000 rijder. Technisch gezien een mooi atmosferisch juweeltje. 8)
-
Tom
- Berichten: 22488
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Eens met Peter dat vermogen leuk is (kan nooit genoeg zijn
) maar op de openbare weg is een auto met wat minder vermogen soms ook wel lekker hoor.
In m'n BMW op een 80km weg geef je even gas en voor je het weer staat er 180 op de teller. Op zulke wegen kan het nog wel maar veel harder moet het niet gaan. Vervolgens haal je maar je poot van het gas omdat het >200 op zulke wegen te lijp is. Met m'n Alfa heb ik daar nou nooit last van... dat je zo'n moment hebt van 'en nu is het genoeg'.. tot de bocht komt kun je wel gasgeven zegmaar..
In m'n BMW op een 80km weg geef je even gas en voor je het weer staat er 180 op de teller. Op zulke wegen kan het nog wel maar veel harder moet het niet gaan. Vervolgens haal je maar je poot van het gas omdat het >200 op zulke wegen te lijp is. Met m'n Alfa heb ik daar nou nooit last van... dat je zo'n moment hebt van 'en nu is het genoeg'.. tot de bocht komt kun je wel gasgeven zegmaar..
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Je moet gewoon een combinatie van die 2 hebben zeg maar.
Je kan een mooi agiel wagentje hebben, maar als je op het gas trapt bij uitaccelereren en er gebeurd niks dan is de lol er voor mij ook gewoon heel snel af. Stel dat je op CPZ met 150 het rechte stuk op komt en bij de tarzan rij je nog maar 170 dat zet ook geen zoden aan de dijk.
M3 of een andere RWD met sper heeft dat voor mij helemaal. Oke M3 is doodsaai in standaard vorm maar zoals die van mij nu doet dat precies, vol op het gas en dat hou je net, geen onderstuur maar wel altijd het gevoel dat je niet veel gekker moet doen voor je door de achterkant ingehaald word. Dat is ook de reden dat ik die auto nog steeds leuk vind, acceleratievermogen alleen ben ik wel op uitgekeken.
Tii met 170 PK zou ik dus niet op zitten wachten. 240 PK klinkt wel redelijk op een beetje normaal gewicht. Lijkt niet veel maar 70 PK erbij is behoorlijk voor zo'n auto.
Het zit hem ook in de combinatie van de huidige ondersteltechniek bijvoorbeeld. E30 325i was vroeger interressant om te rijden door zijn 'speelse' achteras, maar met een 1 serie hoef je gewoon niet aan te komen met 170 PK denk ik.
Ik hoef geen 1 serie met 600 PK waar je niks aan hebt, maar ook geen 1 serie met 170 PK.
Je kan een mooi agiel wagentje hebben, maar als je op het gas trapt bij uitaccelereren en er gebeurd niks dan is de lol er voor mij ook gewoon heel snel af. Stel dat je op CPZ met 150 het rechte stuk op komt en bij de tarzan rij je nog maar 170 dat zet ook geen zoden aan de dijk.
M3 of een andere RWD met sper heeft dat voor mij helemaal. Oke M3 is doodsaai in standaard vorm maar zoals die van mij nu doet dat precies, vol op het gas en dat hou je net, geen onderstuur maar wel altijd het gevoel dat je niet veel gekker moet doen voor je door de achterkant ingehaald word. Dat is ook de reden dat ik die auto nog steeds leuk vind, acceleratievermogen alleen ben ik wel op uitgekeken.
Tii met 170 PK zou ik dus niet op zitten wachten. 240 PK klinkt wel redelijk op een beetje normaal gewicht. Lijkt niet veel maar 70 PK erbij is behoorlijk voor zo'n auto.
Het zit hem ook in de combinatie van de huidige ondersteltechniek bijvoorbeeld. E30 325i was vroeger interressant om te rijden door zijn 'speelse' achteras, maar met een 1 serie hoef je gewoon niet aan te komen met 170 PK denk ik.
Ik hoef geen 1 serie met 600 PK waar je niks aan hebt, maar ook geen 1 serie met 170 PK.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Hulde, fantastische post. Denk ook daarom dat een 240pk 1-serie absoluut meer dan voldoende is voor voldoende plezier.allen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
Heb geen 320si mogen rijden (hoewel ik denk dat ie gewoon 200pk had moeten hebben) maar BMW weet goede motoren te bouwen. Zelfs de E46 316i en de 318i zijn fantastische motoren geweest altijd, laat staan de 170pk 320si.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
Kom net deze tegen, best fraai 8)


meer hierover >
http://www.modbargains.com/product.aspx ... 82_E88_RS4" onclick="window.open(this.href);return false;
We carry VMR VB3 CSL style wheels with a fitment of 18x8.5 +40 front 18x9.5 +45 rear, if you are interestedin 18"s.
Rcommended tire sizes are 225/40/18 front 255/35/18 rear.
Here are a couple pictures in 19", same fitment:
meer hierover >
http://www.modbargains.com/product.aspx ... 82_E88_RS4" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
Zo, dit plaatje zet me toch aan het denken:


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
1 coupe is en blijft porno 
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
voorproefje, komen nog betere versies van.. met daarbij een leuke test
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=275515" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorproefje opvolger...........................hatch, nou ja denk er zelf maar een kont aan dan..............
Voorproefje opvolger...........................hatch, nou ja denk er zelf maar een kont aan dan..............
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
hmromo schreef:http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=275515
Voorproefje opvolger...........................hatch, nou ja denk er zelf maar een kont aan dan..............
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
Is zeker stoer. Dit is nu al gaaf. De 1-serie had 3 jaar nodig om gaaf te vinden 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kadett en 15 gasten
