BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 19 nov 2007, 17:09

@Peter: Jij slaat de spijker op z'n kop. Want ik vind het leuk dat jij waarschijnlijk buiten de ring ook met 240 doorknalt op landwegen buiten de ring om, dat valt bij mij onder het kopje onverantwoord snel. 99 procent van mijn tijd bevind ik me buiten het circuit en ook niet op de ring. Daar pas ik de auto graag op aan. :wink:

Mijn keuze? Ik ben graag de langzamere S2000 rijder. Technisch gezien een mooi atmosferisch juweeltje. 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 19 nov 2007, 17:14

Het gaat allemaal om beleving en voor een aantal mensen staat dat los van het vermogen en voor een aantal mensen is het weer een eis. Nu ik een koppelbeest van een motor heb kan ik zeggen dat ik veel meer fun heb gehad op lichtere motoren vanwege minder gewicht en het feit dat je zo'n ding nog eens lekker in toeren kan jagen zonder met verschrikkelijk hoge snelheid alles en iedereen voorbij te janken. Het is gewoon fun om tussen twee bochten de toerenbegrenzer eens aan te tikken i.p.v. krap aan de 9000RPM te halen. Dat is wat Allen bedoeld en ik begrijp hem volkomen. Als je nu geen sportieve wagen meer op de markt kan brengen omdat je bang bent om door diesels zoekgereden te worden dan kun je meteen wel ophouden. Ik hoef niet de snelste van de weg te zijn als ik maar fun heb in een auto die ik daarvoor heb aangeschaft :wink:

En CC is een super uitvinding. Ik wil geen auto meer zonder :!: Mensen die niet begrijpen dat je gewoon kunt remmen met CC moeten geen auto meer rijden :wink:

Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32
Locatie: Nijmegen/Boxtel

Bericht door Teunis » 19 nov 2007, 17:33

allen schreef:
Mijn keuze? Ik ben graag de langzamere S2000 rijder. Technisch gezien een mooi atmosferisch juweeltje. 8)
En daarom zou ik liever een atmosferische 2.4 tii hebben... Of als het dan echt niet anders kan, hebben ze bij BMW ook nog wel een mooie 3.2 ergens liggen ;) Dan moet t helemaal een heerlijk ding worden!

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 nov 2007, 18:00

Eens met Peter dat vermogen leuk is (kan nooit genoeg zijn ;)) maar op de openbare weg is een auto met wat minder vermogen soms ook wel lekker hoor.
In m'n BMW op een 80km weg geef je even gas en voor je het weer staat er 180 op de teller. Op zulke wegen kan het nog wel maar veel harder moet het niet gaan. Vervolgens haal je maar je poot van het gas omdat het >200 op zulke wegen te lijp is. Met m'n Alfa heb ik daar nou nooit last van... dat je zo'n moment hebt van 'en nu is het genoeg'.. tot de bocht komt kun je wel gasgeven zegmaar.. :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 nov 2007, 18:40

Je moet gewoon een combinatie van die 2 hebben zeg maar.

Je kan een mooi agiel wagentje hebben, maar als je op het gas trapt bij uitaccelereren en er gebeurd niks dan is de lol er voor mij ook gewoon heel snel af. Stel dat je op CPZ met 150 het rechte stuk op komt en bij de tarzan rij je nog maar 170 dat zet ook geen zoden aan de dijk.

M3 of een andere RWD met sper heeft dat voor mij helemaal. Oke M3 is doodsaai in standaard vorm maar zoals die van mij nu doet dat precies, vol op het gas en dat hou je net, geen onderstuur maar wel altijd het gevoel dat je niet veel gekker moet doen voor je door de achterkant ingehaald word. Dat is ook de reden dat ik die auto nog steeds leuk vind, acceleratievermogen alleen ben ik wel op uitgekeken.

Tii met 170 PK zou ik dus niet op zitten wachten. 240 PK klinkt wel redelijk op een beetje normaal gewicht. Lijkt niet veel maar 70 PK erbij is behoorlijk voor zo'n auto.

Het zit hem ook in de combinatie van de huidige ondersteltechniek bijvoorbeeld. E30 325i was vroeger interressant om te rijden door zijn 'speelse' achteras, maar met een 1 serie hoef je gewoon niet aan te komen met 170 PK denk ik.

Ik hoef geen 1 serie met 600 PK waar je niks aan hebt, maar ook geen 1 serie met 170 PK.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 19 nov 2007, 19:26

met een klap vanaf 4000(Sti/s en EVO's)
De mijne (EVO V) begint toch echt bij 2500 rpm al bulten koppel op te bouwen;vermogen is tot zo'n 7000 rpm beschikbaar.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 nov 2007, 23:21

allen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.

Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
Hulde, fantastische post. Denk ook daarom dat een 240pk 1-serie absoluut meer dan voldoende is voor voldoende plezier.

Heb geen 320si mogen rijden (hoewel ik denk dat ie gewoon 200pk had moeten hebben) maar BMW weet goede motoren te bouwen. Zelfs de E46 316i en de 318i zijn fantastische motoren geweest altijd, laat staan de 170pk 320si.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 20 nov 2007, 23:24

Ondanks hun gebrek aan power zijn zowel de 118i en de 120i echt gaaf en leuk om mee te rijden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Bericht door GTRene » 24 jun 2009, 11:51

Kom net deze tegen, best fraai 8)
We carry VMR VB3 CSL style wheels with a fitment of 18x8.5 +40 front 18x9.5 +45 rear, if you are interestedin 18"s.

Rcommended tire sizes are 225/40/18 front 255/35/18 rear.

Here are a couple pictures in 19", same fitment:
Afbeelding

Afbeelding

meer hierover >

http://www.modbargains.com/product.aspx ... 82_E88_RS4" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Bericht door Tristan » 24 jun 2009, 11:56

Zo, dit plaatje zet me toch aan het denken:

Afbeelding

:love:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Bericht door Macboy » 24 jun 2009, 13:00

1 coupe is en blijft porno :)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Bericht door Sperdy » 24 jun 2009, 14:36

Afbeelding
voorproefje, komen nog betere versies van.. met daarbij een leuke test :) ..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Bericht door romo » 24 jun 2009, 15:10

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=275515" onclick="window.open(this.href);return false;


Voorproefje opvolger...........................hatch, nou ja denk er zelf maar een kont aan dan.............. :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Bericht door GTRene » 24 jun 2009, 15:42

romo schreef:http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=275515


Voorproefje opvolger...........................hatch, nou ja denk er zelf maar een kont aan dan.............. :mrgreen:
hm :hmmm: sommige lijnen mooi, maar sommige lijnen voor lijken wel wat SUV echter kan in het eggie misschien wel stoer lijken?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)

Bericht door Macboy » 24 jun 2009, 16:54

Is zeker stoer. Dit is nu al gaaf. De 1-serie had 3 jaar nodig om gaaf te vinden :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten