Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 12 okt 2007, 17:27

Rico v Velzen schreef:Maar een grotere parketvloer past toch niet in de kamer ? :lol:
LOL :) Daarom hebben ze de muren nu ook maar gedaan ;)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 13 okt 2007, 00:41

Marc RS4 schreef:Femme, ik lees dat je wil gaan rollen met je Alpina,maar is ie dan al klaar?

BTW Ik heb Dick ervaren als heel behulpzaam.
Ik neem de andere mee. Het zou leuk zijn om met de B10 3.2 twee runs te kunnen doen op benzine en LPG.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 17 okt 2007, 18:31

De Mov'it remmen gaan samen met een voorvelg terug naar de fabriek. Er komt een set die groter is, zodat de remklauw verder van het hart van de velg komt te staan. Het is jammer dat ik hierdoor een paar weken extra moet wachten maar er is mij duidelijk gemaakt dat het nodig is.

Iig thumbs up voor Dick en Mov'it.

De auto stond vandaag opgetuigd met alles erop behalve de uitlaten. Het resultaat wordt super.

Ik heb geïnformeerd voor prijzen van Recaro's Pole Position met leren bekleding, stiksels in Alpina kleuren, Alpina tekstlogo en stoelverwarming bij een leerbekleder maar heb helaas nog geen antwoord ontvangen. De stoelen moeten er gewoon in voor de finishing touch :) .

De B10 3.2 Touring produceert een rammelend geluid dat van onder de auto komt als er op slecht wegdek en drempels wordt gereden. De wagen is op de brug geweest en het probleem is gediagnosticeerd als zijnde loszittende stabilisatorstangen. Voor hebben ze aan beide kanten speling en achter aan één kant. De stabilisators zullen vervangen worden M5-exemplaren die voor 3 millimeter en achter 2,5mm dikker zijn.

Tevens laat ik de koppeling en eventueel het vliegwiel vervangen (de motor maakt nu erg traag toeren). De koppeling is gaar aan het worden. De slag en aangrijpingspunt van het pedaal veranderd onder belasting en het koppelingspedaal heeft een nogal sticky en mushy gevoel. De koppeling zal er hoe dan ook aan gaan in de periode dat ik deze auto nog wens te rijden en dus kan ik hem maar beter meteen vervangen zodat ik zolang mogelijk plezier heb van een nieuwe. Ik ben nu alleen nog aan het uitzoeken wat de (aftermarket) mogelijkheden zijn bij een auto met een aangepaste US E36 M3 motor in een 528i met een koppeling waarvan het onderdeelnummer overeenkomt met dat van een 540i :lol: .

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 17 okt 2007, 18:35

Femme schreef: De auto stond vandaag opgetuigd met alles erop behalve de uitlaten. Het
Fotooooooo's :)

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 17 okt 2007, 18:53

[img:554:636]http://www.bmwtuningmag.com/wp-content/ ... -seats.jpg[/img]

Dit zijn de stoelen toch Femme? Erg mooi :shock:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 17 okt 2007, 19:17

Die bovenstaande zijn de carbonversies van MK Motorsport. Ik heb daar geïnformeerd naar de prijs maar helaas werd de carbonneneditie niet meer geleverd.

De normale Pole Position heeft dezelfde vorm alleen dan met een plastic schaal in matzwart.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 17 okt 2007, 19:45

hm jammer, carbon achterkant maakt het wel af opzich!

Tom
Berichten: 22307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 17 okt 2007, 19:52

Het is een roadster dus veel ervan zie je niet (ook al zou ik ook liever carbon hebben ;)).

Als ik zo zie hoe het gaat worden heeft Femme absoluut de gaafste/mooiste auto van DF :) ben benieuwd naar het resultaat.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 17 okt 2007, 20:10

Als hij nou gewoon die auto uit zijn avatar koopt... heeft hij gelijk de gaafste/mooiste en moet hij er niet zo veel werk in steken. :idea:

















:wink:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 17 okt 2007, 20:36

Oeh klinkt goed! :D Jammer van het carbon, dat is idd erg stoer :)

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 17 okt 2007, 22:10

Ik ben ook erg benieuwd, het was al een brute wagen, dat zal alleen maar indrukwekkender worden :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 okt 2007, 22:15

Levert Recaro zelf ze niet gewoon in carbon? Of een ander merk stoel evt?

En tsja als je dat carbon toch niet ziet. Gewoon zwart glasvezel scheelt maar 1 of 2 KG per stoel maar is wel 3 keer zo goedkoop :)

Wat je ook nog kan proberen is laten lamineren met carbon evt bij een gespecialiseerd bedrijf?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 17 okt 2007, 22:43

Volgens MK Motorsport werd de carbonversie exclusief door hun in samenwerking met Recaro gemaakt. Of Recaro ze zelf kan leveren weet ik niet. Recaro maakt stoelen ondere andere stoelen voor Ferrari's die van carbon zijn.

Koolstofvezel moet functioneel zijn. Ik ga geen stickers plakken.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 18 okt 2007, 11:12

Femme blijft goed bezig! Wat een heerlijk topic is dit, kan ik erg van genieten :)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 19 okt 2007, 20:05

Christoph schreef:Als hij nou gewoon die auto uit zijn avatar koopt... heeft hij gelijk de gaafste/mooiste en moet hij er niet zo veel werk in steken. :idea:

:wink:
My thought ;)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 19 okt 2007, 21:44

Femme schreef:De B10 3.2 Touring produceert een rammelend geluid dat van onder de auto komt als er op slecht wegdek en drempels wordt gereden. De wagen is op de brug geweest en het probleem is gediagnosticeerd als zijnde loszittende stabilisatorstangen. Voor hebben ze aan beide kanten speling en achter aan één kant. De stabilisators zullen vervangen worden M5-exemplaren die voor 3 millimeter en achter 2,5mm dikker zijn.
Precies mijn motto, als het toch vervangen moet worden kun je net zo goed meteen upgraden! 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 26 okt 2007, 00:20

nog nieuws ?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 okt 2007, 01:36

Ik heb de Recaro's besteld (gaat vier weken duren volgens de importeur) en ik heb zonet zelfs een mail gekregen van ESS over de compressor:
The TS will work with M52 based engines, the problem is that we need to develop a custom software and boost setup for this application as well as manufacture some custom hardware to fit the Alpina setup in regards to throttle body etc.

It is doable, but it will cost in the EUR 10-12K range installed at ESS for a custom spec TS2.

There will also be no guarantees as we have never worked with this Alpina modified engine and we do not know it's limits. I do however feel that 6-7PSI intercooled and around 400HP will not be a problem. Another option is to use custom made, lowered compression pistons and more boost if you are looking for close to 500HP.
De prijs kan hopelijk nog wat lager als de Engelsman die ook zijn Roadster S wil superchargen erin meegaat.

500pk in een auto met 1250kg DIN-gewicht zou wel helemaal de bom zijn :D .

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 okt 2007, 10:16

De TS3 conversie met 'lowered compression forged pistons and FI specific camshafts' gaat nog eens 9K meer kosten dus dat is nogal heftig. Er kan een korting van 10 procent overheen als de Engelsman meedoet.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 26 okt 2007, 11:48

Het wordt dus de TS2 begrijp ik? En dan komt hij, mits de Engelsman meedoen, op dik 400pk?
Of overweeg je toch om richting de 500 te gaan voor die 9k extra. Is wel een flink bedrag over het bestaande bedrag voor de conversie. Ook al is het dan natuurlijk wel een bom op wielen. Maar ik denk persoonlijk dat je met dik 400 ook leuk uit de voeten komt.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 26 okt 2007, 12:07

Die 500 pk zou pure waanzin zijn - en niet alleen qua prijs. Vergeet niet dat je met die compressor ook qua koppel wel een aardige sprong gaat maken dus de 'power delivery' wordt ook nog eens een stuk smeuïger. Ik denk dat je met 400-420 pk in die Roadster al de nodige sportwagens behoorlijk in het hemd kan zetten. Wat krijg je dan, 0-100 in 4 secs ofzo?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 26 okt 2007, 13:25

Ik zit ook niet echt te wachten op 500pk vermogen, volgens mij gaat dat gevaarlijk worden :) .

Met alle modificaties kan ik het leeggewicht waarschijnlijk op circa 1250kg krijgen, bijna 150kg minder dan een GT3 RS die ongeveer evenveel vermogen heeft als de Alpina met compressor.

En custom made lowered compression pistons klinkt wel leuk maar dan voel ik al weer aankomen dat de levertijd niet vier weken maar drie maanden wordt :) .

Het mooie van een compressor is inderdaad dat er over bijna het gehele toerenbereik een dikke 35 procent extra koppel bij komt dus hij wordt altijd sneller.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 29 okt 2007, 23:56

Datum ingepland, 28 januari langsbrengen in Aremark, Noorwegen :D .

Tom
Berichten: 22307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 30 okt 2007, 00:00

:shock: 8) :lol: :shock: Meer weet ik niet te zeggen :lol:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 30 okt 2007, 01:28

Dit gaat heel gaaf worden. Goed bezig gozer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cazzo46, JdvPolo, MarcelV, Martijn 327i en 10 gasten