LOLRico v Velzen schreef:Maar een grotere parketvloer past toch niet in de kamer ?
Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De Mov'it remmen gaan samen met een voorvelg terug naar de fabriek. Er komt een set die groter is, zodat de remklauw verder van het hart van de velg komt te staan. Het is jammer dat ik hierdoor een paar weken extra moet wachten maar er is mij duidelijk gemaakt dat het nodig is.
Iig thumbs up voor Dick en Mov'it.
De auto stond vandaag opgetuigd met alles erop behalve de uitlaten. Het resultaat wordt super.
Ik heb geïnformeerd voor prijzen van Recaro's Pole Position met leren bekleding, stiksels in Alpina kleuren, Alpina tekstlogo en stoelverwarming bij een leerbekleder maar heb helaas nog geen antwoord ontvangen. De stoelen moeten er gewoon in voor de finishing touch
.
De B10 3.2 Touring produceert een rammelend geluid dat van onder de auto komt als er op slecht wegdek en drempels wordt gereden. De wagen is op de brug geweest en het probleem is gediagnosticeerd als zijnde loszittende stabilisatorstangen. Voor hebben ze aan beide kanten speling en achter aan één kant. De stabilisators zullen vervangen worden M5-exemplaren die voor 3 millimeter en achter 2,5mm dikker zijn.
Tevens laat ik de koppeling en eventueel het vliegwiel vervangen (de motor maakt nu erg traag toeren). De koppeling is gaar aan het worden. De slag en aangrijpingspunt van het pedaal veranderd onder belasting en het koppelingspedaal heeft een nogal sticky en mushy gevoel. De koppeling zal er hoe dan ook aan gaan in de periode dat ik deze auto nog wens te rijden en dus kan ik hem maar beter meteen vervangen zodat ik zolang mogelijk plezier heb van een nieuwe. Ik ben nu alleen nog aan het uitzoeken wat de (aftermarket) mogelijkheden zijn bij een auto met een aangepaste US E36 M3 motor in een 528i met een koppeling waarvan het onderdeelnummer overeenkomt met dat van een 540i
.
Iig thumbs up voor Dick en Mov'it.
De auto stond vandaag opgetuigd met alles erop behalve de uitlaten. Het resultaat wordt super.
Ik heb geïnformeerd voor prijzen van Recaro's Pole Position met leren bekleding, stiksels in Alpina kleuren, Alpina tekstlogo en stoelverwarming bij een leerbekleder maar heb helaas nog geen antwoord ontvangen. De stoelen moeten er gewoon in voor de finishing touch
De B10 3.2 Touring produceert een rammelend geluid dat van onder de auto komt als er op slecht wegdek en drempels wordt gereden. De wagen is op de brug geweest en het probleem is gediagnosticeerd als zijnde loszittende stabilisatorstangen. Voor hebben ze aan beide kanten speling en achter aan één kant. De stabilisators zullen vervangen worden M5-exemplaren die voor 3 millimeter en achter 2,5mm dikker zijn.
Tevens laat ik de koppeling en eventueel het vliegwiel vervangen (de motor maakt nu erg traag toeren). De koppeling is gaar aan het worden. De slag en aangrijpingspunt van het pedaal veranderd onder belasting en het koppelingspedaal heeft een nogal sticky en mushy gevoel. De koppeling zal er hoe dan ook aan gaan in de periode dat ik deze auto nog wens te rijden en dus kan ik hem maar beter meteen vervangen zodat ik zolang mogelijk plezier heb van een nieuwe. Ik ben nu alleen nog aan het uitzoeken wat de (aftermarket) mogelijkheden zijn bij een auto met een aangepaste US E36 M3 motor in een 528i met een koppeling waarvan het onderdeelnummer overeenkomt met dat van een 540i
-
Christoph
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
[img:554:636]http://www.bmwtuningmag.com/wp-content/ ... -seats.jpg[/img]
Dit zijn de stoelen toch Femme? Erg mooi
Dit zijn de stoelen toch Femme? Erg mooi
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Precies mijn motto, als het toch vervangen moet worden kun je net zo goed meteen upgraden! 8)Femme schreef:De B10 3.2 Touring produceert een rammelend geluid dat van onder de auto komt als er op slecht wegdek en drempels wordt gereden. De wagen is op de brug geweest en het probleem is gediagnosticeerd als zijnde loszittende stabilisatorstangen. Voor hebben ze aan beide kanten speling en achter aan één kant. De stabilisators zullen vervangen worden M5-exemplaren die voor 3 millimeter en achter 2,5mm dikker zijn.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik heb de Recaro's besteld (gaat vier weken duren volgens de importeur) en ik heb zonet zelfs een mail gekregen van ESS over de compressor:
500pk in een auto met 1250kg DIN-gewicht zou wel helemaal de bom zijn
.
De prijs kan hopelijk nog wat lager als de Engelsman die ook zijn Roadster S wil superchargen erin meegaat.The TS will work with M52 based engines, the problem is that we need to develop a custom software and boost setup for this application as well as manufacture some custom hardware to fit the Alpina setup in regards to throttle body etc.
It is doable, but it will cost in the EUR 10-12K range installed at ESS for a custom spec TS2.
There will also be no guarantees as we have never worked with this Alpina modified engine and we do not know it's limits. I do however feel that 6-7PSI intercooled and around 400HP will not be a problem. Another option is to use custom made, lowered compression pistons and more boost if you are looking for close to 500HP.
500pk in een auto met 1250kg DIN-gewicht zou wel helemaal de bom zijn
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Het wordt dus de TS2 begrijp ik? En dan komt hij, mits de Engelsman meedoen, op dik 400pk?
Of overweeg je toch om richting de 500 te gaan voor die 9k extra. Is wel een flink bedrag over het bestaande bedrag voor de conversie. Ook al is het dan natuurlijk wel een bom op wielen. Maar ik denk persoonlijk dat je met dik 400 ook leuk uit de voeten komt.
Of overweeg je toch om richting de 500 te gaan voor die 9k extra. Is wel een flink bedrag over het bestaande bedrag voor de conversie. Ook al is het dan natuurlijk wel een bom op wielen. Maar ik denk persoonlijk dat je met dik 400 ook leuk uit de voeten komt.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Die 500 pk zou pure waanzin zijn - en niet alleen qua prijs. Vergeet niet dat je met die compressor ook qua koppel wel een aardige sprong gaat maken dus de 'power delivery' wordt ook nog eens een stuk smeuïger. Ik denk dat je met 400-420 pk in die Roadster al de nodige sportwagens behoorlijk in het hemd kan zetten. Wat krijg je dan, 0-100 in 4 secs ofzo?
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik zit ook niet echt te wachten op 500pk vermogen, volgens mij gaat dat gevaarlijk worden
.
Met alle modificaties kan ik het leeggewicht waarschijnlijk op circa 1250kg krijgen, bijna 150kg minder dan een GT3 RS die ongeveer evenveel vermogen heeft als de Alpina met compressor.
En custom made lowered compression pistons klinkt wel leuk maar dan voel ik al weer aankomen dat de levertijd niet vier weken maar drie maanden wordt
.
Het mooie van een compressor is inderdaad dat er over bijna het gehele toerenbereik een dikke 35 procent extra koppel bij komt dus hij wordt altijd sneller.
Met alle modificaties kan ik het leeggewicht waarschijnlijk op circa 1250kg krijgen, bijna 150kg minder dan een GT3 RS die ongeveer evenveel vermogen heeft als de Alpina met compressor.
En custom made lowered compression pistons klinkt wel leuk maar dan voel ik al weer aankomen dat de levertijd niet vier weken maar drie maanden wordt
Het mooie van een compressor is inderdaad dat er over bijna het gehele toerenbereik een dikke 35 procent extra koppel bij komt dus hij wordt altijd sneller.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartb, bartje325i, beske, Bokkepoot, Crookie en 7 gasten
