Project Impreza Group-N

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 dec 2007, 13:50

@ G. Kolkman net zoals alle andere Franse auto's die moeten gemaakt worden :-)

Dat moet jij toch weten als Starlet / Toyota rijder.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 23 dec 2007, 13:53

Die heeft een rare streek, de koelvinnen blijven draaien, waarschijnlijk de thermokoppel, of iets met de CC.

Franse rommel. :P

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 23 dec 2007, 13:59

duifjes.com schreef:@ G. Kolkman net zoals alle andere Franse auto's die moeten gemaakt worden :-)

Dat moet jij toch weten als Starlet / Toyota rijder.


yeah yeah, maar het kón zijn dat het stiekem een 2.0 turbo was waar allerlei gein mee uitgehaald werd toch :lol: ?

Offtopic: zelf dit jaar anders wel mijn oude blok in de staalbak gemieterd :? , dus alles is relatief :P (was wel weer voor well under 200 quit onderweg trouwens :D ).

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 24 dec 2007, 21:55

Zo, de eerste dag zit erop. :-)

Vanochtend stonden Dick en Alex om 9 uur voor de deur.
Gelijk maar begonnen met het slopen van de GL, het laatste uur had geslagen voor hem...*snif*
We zijn al gelijk aardig opgeschoten, het dashbord zit nu al in de coupe. :-)

Foto's:

Dashbord uit de GL:

Afbeelding

Afbeelding


Dick bezig met z'n passie:

Afbeelding


Ehh....

Afbeelding


R.I.P. GL 24-12-2007 :cry:

Afbeelding


Dick in z'n sas:

Afbeelding


Alex ziet het nog niet helemaal:

Afbeelding


We konden de brackets die we met veel moeite voor de GL gemaakt hadden gebruiken voor de GN, helaas zat het dashbord niet helemaal recht in de GL dus er was toch wat slijpwerk vereist.

Afbeelding

Afbeelding


Er zit natuurlijk nog wat werk aan maar ik kon me niet inhouden en heb gelijk de midden console erin gezet, ook om te kijken of alles recht zit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag verder, hopelijk kunnen we weer lekker opschieten. :-)
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Bericht door SvB » 24 dec 2007, 22:13

Man, man,
Wat een werk, respect daarvoor !!
Ben heel benieuwd naar de vorderingen.

Keep us posted !!

Grtz,
S.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 24 dec 2007, 22:56

Nu al respect voor dit project Aram! Ga je 14 feb. redden? :lol:

Wat een werk zal er nog inzitten, erg leuk dat je het zo met (veel) foto's online bijhoudt zodat wij, meelevende forummers, er ook van mogen genieten.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 24 dec 2007, 23:14

Ik mag inderdaad ook graag zo'n fotoverslag lezen, mooi werk! 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 dec 2007, 23:47

Afbeelding

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 25 dec 2007, 00:43

Hej SJONNIE,

je moet er geen neon in doen hoor, alleen maar gewicht voor niets :P

Afbeelding


Succes nog verder, echt jammer dat de GL dan nu R.I.P.ped is... :( vond het altijd een geweldig gezicht met het gasdoppie :lol: 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 dec 2007, 00:59

SUPER project!! Veel succes :D

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 27 dec 2007, 19:45

Vandaag weer wat gedaan.

Maandag hadden we alvast voor de looks even de middenconsole erop gezet, en vandaag hebben we alles vast gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarna was de kachel unit aan de beurt, dit moet helemaal uitgemeten worden zodat hij goed aansluit op de kunstof buizen in het bovenste deel van het dashbord.
Anders krijg je valse lucht etc.

Afbeelding

Afbeelding

En weer in elkaar maar nu zo vast als een huis:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 27 dec 2007, 20:54

Gaaf project!
Kan het alleen maar aanmoedigen om zoveel mogelijk foto's te maken ;)
Super!

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 dec 2007, 21:10

VET,VET,VET,VET..........

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 28 dec 2007, 00:22

Ff kijken:

-stijve body
-13:1 stuurhuis :wink: :wink:
-'brede' motor
-dccd spec c bak
-goede remmen
-stel goede UHP banden
en een uitgedachte onderstel setup....

Wordt zeker weten een DF auto :D

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 28 dec 2007, 21:52

Zo, vandaag nieuwe zaagjes gekocht, dat ging beter. :D

Er moeten dus een aantal gaten in het schutbord gezaagd worden.
De eerste is het gat voor de airco aansluiting, daarna die voor de kachel en als laatste moeten er ook nog 2 gaten gemaakt worden voor de kabels die naar de motor lopen.
De MY05 WRX heeft een andere set-up dan de coupe, ik kan dus niet de originele gaten gebruiken.
Dit had ik ook al met de GL dus ik wist wat er komen ging, en dat is dus ook de reden dat ik eerst met het dashbord begonnen ben, dan is dit als eerste achter de rug. 8)

Nu lijkt het simpel om wat gaten in je schutbord te hakken...en dat is het ook.
Maar het schutbord is niet mooi vlak, er zitten namelijk allemaal vouwen in geperst.
Wat ten eerste voor de stijfheid is en resonantie tegengaat, omdat koud vervormd metaal enorm sterk is.
Maar de airco terminal moet mooi vlak tegen het schutbord aan zodat er geen lekkage kan ontstaan.

En dat is nogal wat geklooi, ik had de kachelunit, waar de airco inzit, al vaste plek gegeven omdat deze aan moet sluiten op het bovenste dashbord gedeelte die op zijn beurt weer aan een bepaalde plek vastzit i.v.m. het voorraam etc.

Kortom die airco terminal had een vaste plek waar het schutbord dus omheen moet worden aangepast.
Dat betekend dus gaten zagen en het plaatmetaal wat om het gat zit plat maken zodat alles netjes aansluit.

Mooi gaatje gezaagd:

Afbeelding

Natuurlijk zit het niet in een keer goed dus ik moest eerst het schutbord een paar keer op de gok ergens heen hameren, maar door die vouwen in het metaal was dat niet makkelijk.

Door het persen van vouwen in het metaal word het ook wat uitgerekt, dus als je het weer plat wil slaan heb je dus materiaal over, en dat moet ergens heen.
Wat je dus krijgt is dat je als je aan 1 kant slaat dat het ernaast weer terug komt. :?

Dit heb ik opgelost door op de grotere vouwen en in de scherpen hoeken een zaagsnede te maken, dit haalt de spanning uit het materiaal.

Helaas was het eerste gat wat ik gezaagd had door het vervormen dus niet goed en besloot ik het wat groter te maken:

Afbeelding

Later besloot ik net als op de GL een grote plaat te maken om alles af te dekken en daar ook een van de gaten voor de kabeldoorvoer bij te trekken.

Dus moest ik een groter oppervlak vrij plat maken, dus werd het gat nog groter:

Afbeelding

Toen dat klaar was zat er al een groot gat in de dag. :-)=

Daarna gingen we een mal maken voor over het gat, daar komt wat verpakkingsmateriaal handig van pas. 8)


Afbeelding


En als laatste ben ik begonnen met het zagen van het gat voor de kachel aanvoer:

Afbeelding

Om goed uit te komen met de kachelaanvoer had ik een rubbertje nodig die nog op de kachel van de GL zat (voor het bouwen heb ik een extra kachel unit).
Dus moesten we weer wat gaan slopen aan de GL.
Tijdens het lozen van de koelvloeistof hebben we het andere voorscherm eraf gesloopt zodat de kabelboom vrij kwam te liggen die we voor de volgende stap na het gaten zagen in het schutbord nodig hebben.

Morgen meer!
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 28 dec 2007, 22:25

Petje af hoor!

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6785
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 28 dec 2007, 22:39

Zo te zien houdt Aram z'n petje op. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Bericht door Maus » 28 dec 2007, 22:47

Die doet 't wel af als tie klaar is. ;)

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 29 dec 2007, 21:11

Vandaag de laatste hele dag hobbyen aan de auto voorlopig, volgende week weer werken. :?

Nu het gat voor de airco goed zat konden we door met de kachelaansluiting.
Gister alvast een benodigd onderdeel van de GL afgesloopt, dus we konden voort.
Gisteren na het aftekenen een gat gezaagd en vandaag doorgegaan.
Het gat moest nog wat groter gemaakt worden en hij zat eigenlijk gelijk goed! :D :D

Afbeelding


Maar het gat moest nog groter voor het rubber:

Afbeelding

Afbeelding


Beetje nabewerken:

Afbeelding


Daarna nog wat aanpassingen gedaan voor de kabeldoorvoer gaten.
Degene bij de airco wat omhoog verplaatst en de andere wat groter gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding


Even wat achtergrond info, dit hebben nu een stuk of 30x gedaan.
De kachel inbouwen:

Leeg!

Afbeelding

Linker kachelhelft, deze moet eerst tussen de kooi en het schutbord gefreubeld worden en daarna helemaal doorgeschoven worden naar rechts, anders past het kachel element er niet in.:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dan het kachel element eerst met de twee buisjes door het gat voeren en dan de linker kachel helft eroverheen schuiven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dan de rechterkachelhelft tegen linkerkant proberen te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De airco unit kanerin, niet het piepschuimpie vergeten!
Dan links en rechts de afscherm delen erop en de kachel kan vast geschroefd worden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Et viola!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 29 dec 2007, 21:12

De stuurkolom moet pas gemaakt worden, de bevestigings punten komen niet overeen, dus om te kijken of alles recht komt te staan moet er een stoel in.

Bij de GL zijn Leo en ik een dag bezig geweest om het onderstel vd stoel passend en lager te maken.
Bij de GN zitten er kokers ingelast en warempel, het paste gelijk! :shock:
Ik kon de zijdragers van de stoel direct op de kokers monteren wat dus weer een frame en verbreders overbodig maakte. :-)=

Afbeelding

Afbeelding


Daarna het dashboard ingebouwd zodat de stuurkolom gepast kon worden:

Afbeelding


De stoel moest natuurlijk nog even gepast worden:

Afbeelding

Afbeelding


Het stuur zit precies goed!
Volgende keer gaan we de beugels pas maken:

Afbeelding


Helaas is het gat in het schutbord veel te groot, dat word dus weer plaatwerk verbouwen:

Afbeelding


Ook hebben we nogeven snel wat pedalen uit de GL geschoeft en in de GN gemonteerd:

Afbeelding


Dat was het voor dit jaar, helaas volgende week werken, dus dan gaat het weer wat langzamer. :?

Maar we hebben in 4 dagen een mooi begin gemaakt. :-)=
Alex bedankt voor de hulp zover!!
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 29 dec 2007, 21:20

respect hoor, ziet er goed uit [img:25:18]http://www.extreme-machines.nl/forum/im ... m_tmbs.gif[/img]

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 29 dec 2007, 22:50

Mooie vorderingen, heb je ook een streefdatum? Werkt vaak positief aan de duur van zo'n project :lol:

Gebruikersavatar
Desmond Prins
Berichten: 362
Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
Locatie: Vaassen

Bericht door Desmond Prins » 29 dec 2007, 22:52

Nee hoor die streefdatum stel je telkens bij is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 29 dec 2007, 23:23

Desmond Prins schreef:Nee hoor die streefdatum stel je telkens bij is mijn ervaring.
Streefdatum is een nutteloos idee bij auto's als je er wat aan gaat doen wat niet standaard is ;) Je kunt je beter richten op de dingen die nog geregeld moeten worden en zorgen dat die zo snel mogelijk gedaan worden. En dan opeens is hij bijna klaar, zodat je ermee kunt rijden. En dan kun je weer van voren af aan beginnen om alles wat dan nog niet perfect is te gaan 'finetunen' of verbeteren ;)

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 06 jan 2008, 00:07

Vandaag en Donderdag weer wat gedaan.

Donderdag:

De stuurkolom past zowel in het schutbord als op de bevestigings punten niet, dus dat moet worden aangepakt.
De bevestigings beugel van de dashboard stang afgeslepen zodat ik die kon gebruiken in het chassis.

Afbeelding

Alex kwam 's avonds nog even langs en toen hebben we een laatse bevestigingsbeugel voor de kachel gemaakt:

Afbeelding

Vandaag:

Ik moest een stuk uit het schutbord van de GL zagen, maar daarvoor moest eerst de rembekrachtiger eruit.
Dus eerst remolie aftappen en de hoofrdrem cilinder eruit, daarna het benodige deel eruit zagen:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna met een borstel de randen schoongemaakt waar later afdekplaten opkomen:

Afbeelding


Daarna een poging tot lassen gedaan, de plaat waar de stuurkolom heb ik alleen gehecht omdat ik eerst wil kijken of hij daar goed zit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het stuur zit erin!!
Naja bijna dan, de montage punten moeten nog vastgelast worden, maar dat komt binnenkort:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 17:37, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rogerb, vester86 en 2 gasten