Op nat is de grip prima alleen de communicatie in grensbereik niet zo, vind ik zelf ook niet fijn rijden op snelheid.
Maargoed, vanavond eens anderhalf uur lekker gestuurd. Het eerste half uurtje heeft het DTC lampje nog hide & seek gespeeld maar nu weet ik wel waar ie zit
Vind het ideaal dat je linkerbeen klem kunt zetten tegen de deur, voelt niet vervelend, dichtbij, alsof het ervoor gemaakt is. Sportstoelen mis is niet direct, hooguit bij de schouders iets meer steun dat dat je helpt met die andere stoelen. De pedalen zitten lekker dicht op elkaar, rem/gas kan je prima bedienen met de rechtervoet, is over nagedacht. Boven de 4500 toeren geeft de motor je nog wel een extra zet mee en het mooiste is dat ie daar vanaf 2000 toeren al met een goeie aanloop naartoe gaat. Met name in 2 en 3 schreeuwt ie het uit naar de 7000, heb netjes geschakeld, geen begrenzer gezien, geen idee of dat meteen 7000 of pas 7200 is. Het oppakken in 3 is prachtig als je in 2 naar 7000 hebt doorgehaald, beetje racy geluidje zelfs voor een non-M. Bedenk me nu pas dat ik de sportknop niet eens gebruikt heb.. schandalig eigenlijk maar ik vond het best genoeg gaan zo al...
De balans van de auto is dik voor mekaar, asfalt is hier niet altijd even glad, op de gladde stukken is de eibach pro-kit verlaging fijn, op wat meer oneffenheden had je beter de M sport veren kunnen hebben met 15 a 20mm meer veerweg. De winterbanden zijn niet ideaal natuurlijk om de grens op te zoeken maar ik heb het idee dat de auto die 225/255 setup wel kan hebben. Heb de DTC niet uitgezet maar het voelt alsof de achterkant zich aanbiedt om om te gaan op commando, de achteras kan dus wel meer grip hebben. Onderstuur heb ik geen moment last van gehad dus denk dat je met 225 rondom een speelse auto hebt en wil je echt voor grip/snelheid gaan dan mag je achter best die 255 brede bandjes hebben. Kan zijn dat het op zomerbanden net wat anders reageert maar wilde de DTC er niet af gooien voor die Vredestein Wintrac Extreme's.... die waren anders misschien meteen al Extreme verkloot
Denk wel dat dit een heerlijke auto is als trackday basis, zo met die M dempers en Eibach verenset, alleen remslangen, remvloeistof en remblokken aanpakken, eventueel drexler erop en je kunt knap strak rondsturen, voelt allemaal vele malen communicatiever aan dan de E36 met Eibach pro-street-s onderstel.
Lastig dus, 225/45/17 zomerrubber kopen op deze wielen of toch voor die 225/255 setup gaan, ben ik nog niet helemaal uit. Misschien eens een coupe rijden die op die 18inch set staat, dat zou het mooiste zijn.
Audio is prima, al dacht ik eerst dat er meer in zou zitten, valt niet tegen maar is ook weer niet fantastisch. Had van de speakers achter de stoelen meer verwacht.
Je ziet wel erg weinig trouwens in de binnenspiegel, een Q5 laat puur de grille zien, meer ook echt niet.
Toch jammer dat Rico er een M stuur zonder audiobediening in gezet heeft, ik zelf zou het wel veel gebruiken, volume omhoog en als er dan een paar leuke bochtjes aan komen weer volume omlaag, ik skip vaak nummers etc, maargoed, het benne zo.