Motorrijder boort zich in Hellredshoarmascreamer :(

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Peric

Re: Motorrijder boort zich in Hellredshoarmascreamer :(

Bericht door Peric » 27 mar 2010, 09:06

mijn advocaat mr Macboy van Zigeuner Advocaten te camper
:lol: :clap:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 mar 2010, 16:29

Vreselijk volk, verzekeraars.

Metchu

Bericht door Metchu » 07 apr 2010, 13:33

helaas, de verzekering blijft vasthouden aan het 50/50 verhaal. Ik heb inmiddels de lezing van de tegenpartij ontvangen. Daarin staat dat hij mij niet heeft zien knipperen (op de achterkant dus)!!! Maar daarboven staat wel dat ik tijdig mijn richting heb aangegeven. Er is dus een discrepantie in zijn verhaal op de achterkant!

Maar de bewijslast ligt dus nog steeds bij mij voor het knipperen. Als ik dat niet kan bewijzen is het nog steeds 50/50/
meteen even politie opgebeld met de vraag of ze een rapport hadden opgemaakt, wellicht kon ik daar iets uithalen. Helaas hadden ze geen rapport opgemaakt, omdat hij niet is meegenomen door de ambulance. Ik vertelde de telefoniste dat ik dat graag wilde weten of er misschien getuiges waren, ze zei wacht even ik kijk of ik ergens een notitie daarover heb. En jahoor, ze had een getuige gevonden! Ze heeft me doorverbonden met de mevrouw. Die blijkt ook op de brommer op het fietspad gereden te hebben en is examinator voor het CBR! Ze heeft mij niet zien knipperen (dus niet waargenomen omdat ze geen oog voor mij had en hoefde te hebben), maar bevestigde wel mijn verhaal dat hij roekeloos heeft gereden en ik geen kans had om hem te zien... dat hij de weg op spoot en mij voorbij wilde knallen. Ze zou aan haar collega vragen die bij haar was op het moment of hij mij misschien wel had zien knipperen... Aan de ene kant teleurstellende berichten dus, aan de andere kant toch hoop om dit ongeluk positief af te sluiten.

Laat het een les voor eenieder zijn mocht iemand een ongeluk krijgen, meteen getuiges inventariseren en het liefst door de politie! haha

Michel P

Bericht door Michel P » 07 apr 2010, 13:45

En die pipo mag dus 2 conflicterende verklaringen doe, en blijft dan geloofwaardig :twisted: beetje vreemd..... de maatschappij heeft hem dat toch in ingefluisterd.

Blijft zuur, de verklaring van zijn roekeloze gedrag wat ook is waargenomen door getuigen, zou zwaarder moeten wegen.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 07 apr 2010, 13:48

zonder Meester Macboy gesproken te hebben, heb ik even gedoken in de wetboeken... Overmacht of bewust roekeloos gedrag is een mogelijke optie...

het feit dat de getuiges cbr examinators zijn, lol, zal ook wel zwaar wegen :mrgreen:

het is dus nog niet afgesloten! pffffff maar er gebeuren dagelijks dit soort ongelukken... mensen worden gewoon dagelijks genaaid ... bizar...

Marco R.

Bericht door Marco R. » 07 apr 2010, 14:45

Blijft ronduit kut voor je dat ondanks tegenstrijdige verklaringen het zover moet komen.
Wat mij verbaasd is dat er op het schadeformulier dus is aangegeven dat je wel tijdig hebt geknippert, hij daarmee akkoord is gegaan (handtekening op het formulier) en hij er alsnog op terug kan komen. Komt er op neer dat wat je ook schrijft op het formulier, als je na afloop iets anders zegt wordt dat net zo goed geaccepteerd, hetgeen zou betekenen dat een schadeformulier en handtekening juridisch weinig waarde meer heeft...

Metchu

Bericht door Metchu » 07 apr 2010, 14:49

Aan de voorkant heb ik erop gezet, dat ik geknipperd heb. Dit heeft hij mede-ondertekend. Maar aan de achterkant heeft hij dus verklaard het niet gezien te hebben. daarboven bij de situatieschets op de vraag of er tijdig richtingverandering is aangegeven heeft hij ja geantwoord. Ondanks dit heeft zijn verkzekering inderdaad besloten op de 50/50 tour te gaan. Want de bewijslast dat ik geknipperd heb ligt bij mij. Maar er zijn nu meerdere uitwegen met de getuiges... Ik wacht het nog eventjes af ;) Vooralsnog ben ik trouwens ook nog niet aansprakelijk gesteld voor die andere 50%. Hij heeft mijn verzekering nog niet gecontacteerd!

Fabian

Bericht door Fabian » 07 apr 2010, 15:13

Michel P schreef:En die pipo mag dus 2 conflicterende verklaringen doe, en blijft dan geloofwaardig :twisted: beetje vreemd..... de maatschappij heeft hem dat toch in ingefluisterd.

Blijft zuur, de verklaring van zijn roekeloze gedrag wat ook is waargenomen door getuigen, zou zwaarder moeten wegen.

Michel
Klopt, schandalig. Collega van me exact hetzelfde.

Hij rijdt door groen, scooter door rood. Knalt opzij in zijn auto. Stapt uit om te vragen hoe het met hem is, alle getuigen rijden door. Man spreekt geen Nederlands, politie erbij, politie vult schadeformulier in voor hem.

Maand later bericht dat zijn schade vergoed wordt want er had zich een getuige bij hem gemeld ( :bag: ) die gezien had dat juist de scooter door groen reed.

Daar ga je dan.....je moet dus gewoon een vriendje ofzo laten getuigen, alles blijkt te kunnen!

RVV

Bericht door RVV » 07 apr 2010, 15:34

Laat het een les voor eenieder zijn mocht iemand een ongeluk krijgen, meteen getuiges inventariseren en het liefst door de politie! haha
Getuige verklaringen kunnen ook uiterst onbetrouwbaar zijn en de kans dat ze tegen je worden gebruikt is erg groot.

Voorbeeld.. 4 mensen zien dat een auto op een andere auto knalt. 4 mensen verklaren iets anders. Snelheden inschatten ook zo iets. Veel getuigen proberen een snelheid in te schatten op basis van een remweg en knal. Zo kan het gebeuren dat de ene getuige zegt; hij reed wel 80 km/h.. en de andere zegt hij reed 50 km/h..

Jaren terug werd ik van van de weg geramd. Reed 130 ofzo... auto over de kop, dader door gereden.. 3 getuige verklaringen die totaal niet met de werkelijkheid strookte. 1 getuige beweerde dat ik remde..(geen rem aangeraakt) andere getuige zei dat ik van schrik de weg afreed... en er was ook nog een getuige die dacht dat ik niet oplette.

Uiteindelijk sprak het technische bewijs al deze getuigen tegen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 apr 2010, 15:37

Fabian schreef:
Michel P schreef:En die pipo mag dus 2 conflicterende verklaringen doe, en blijft dan geloofwaardig :twisted: beetje vreemd..... de maatschappij heeft hem dat toch in ingefluisterd.

Michel
Klopt, schandalig. Collega van me exact hetzelfde.

Hij rijdt door groen, scooter door rood. Knalt opzij in zijn auto. Stapt uit om te vragen hoe het met hem is, alle getuigen rijden door. Man spreekt geen Nederlands, politie erbij, politie vult schadeformulier in voor hem.

Maand later bericht dat zijn schade vergoed wordt want er had zich een getuige bij hem gemeld ( :bag: ) die gezien had dat juist de scooter door groen reed.

Daar ga je dan.....je moet dus gewoon een vriendje ofzo laten getuigen, alles blijkt te kunnen!
Jammer dat Metchu geen vrienden heeft :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 07 apr 2010, 15:45

hahahaha Meester Macboy gesproken... en we spraken met elkaar in een taal die we beiden goed verstaan... nee niet Turks of Macedonisch :mrgreen: Pokertaal :mrgreen: :mrgreen:

Metchu: dit is echt net poker man, het ene moment ben je shortstacked en het andere moment ben je weer chipleader
Macboy: Nou, ik zie het meer als een 2 outer hitten op de river
Metchu: Maar het is geen bad beat, want ik stond voor de flop voor. Zoiets als AA vs KK en dan dat de tegenstander z'n K hit op de flop, maar dat er op de river toch een A komt
Macboy: Perfect verwoord :mrgreen:

Ja we weten het, we zijn pokernerds :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

maw, getuigenverklaring op papier krijgen en we hebben weer een zaak. Zonder het knipperverhaal!

Macboy

Bericht door Macboy » 07 apr 2010, 15:54

lol @ pokerverloop :)

Even voor de andere posters/lezers: de brommer heeft niet zijn verhaal achteraf aangepast, maar meteen op het formulier op de achterkant zijn opmerking geplaatst dat hij geen knipperlicht heeft gezien. Hij komt dus NIET ergens op terug. Dat hij op de voorkant zijn handtekening heeft geplaatst, geldt natuurlijk voor zijn eigen opmerkingen en hoeft niet per se overal voor te gelden: daar heb je immers de opmerkingen voor !

In zoverre heeft Metchu ons helaas eenzijdig bericht, hetgeen het standpunt van de verzekeraar 50/50 veel redelijker maakt.

De reactie van Michel over de getuige klopt ook niet, want pas sinds vandaag weet Metchu dat er een getuige is geweest en de verzekeraar weet hier helemaal nog niets van.

Dus we kunnen op basis van de huidige stand van zaken concluderen dat het voorstel van de verzekeraar om 50/50 uit te keren helemaal niet zo onredelijk is.

We wachten nu af wat de getuige kan verklaren. Als dit inderdaad (a) roekeloos rijgedrag is en (b) dat Metchu zijn knipperlicht aanhad, dan is het een gewonnen zaak.

Als het alleen (a) is, zonder (b) dan zal het denk ik iets van richting 70/30 moeten gaan worden.

Een vraag voor de techneuten: kan je een BMW E36 boordcomputer uitlezen op een bewuste dag X in het verleden om te zien of de knipperlichten wel of niet aan zijn geweest op tijdstip X ?

Metchu

Bericht door Metchu » 07 apr 2010, 15:56

kortom, alles komt nu een beetje bijelkaar...

Maar Ilija, er is dus weldegelijk een discrepantie aan de achterkant betreffende het knipperen. ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 07 apr 2010, 16:02

Oh ja, vergeten :)

Nou ja, heb het ook niet met eigen ogen gezien. Maar nuanceren moet altijd :)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 apr 2010, 16:57

Volgens mij stond ik destijds achter jou en zag ik duidelijk je knipperlicht aan staan............ :wink:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 07 apr 2010, 17:10

Er zijn toch wel meer getuigen? Ik bedoel, een bmw rijder die richting aan geeft, dat valt op.

Knot

Bericht door Knot » 07 apr 2010, 17:51

BC uitlezen wordt lastig, maar het verhaal is wel apart zo idd. Altijd zorgen dat je jou versie voorop hebt staan en daarvoor tekent.

Zo vaak dat ik 2 totaal verschillende verhalen ingevuld heb op een schadeformulier.

Mrton

Bericht door Mrton » 07 apr 2010, 18:14

Fabian schreef:Daar ga je dan.....je moet dus gewoon een vriendje ofzo laten getuigen, alles blijkt te kunnen!
Ik heb Metchu nog nooit gezien of gesproken maar dit aangrijpende verhaal, de rare afwikkeling en mijn gevoel voor rechtvaardigheid maken samen met 250 euro op mijn bankrekening dat hij een vriend en getuige heeft.

Metchu

Bericht door Metchu » 07 apr 2010, 18:34

LOL @ Hanzzz en Mrton :mrgreen:

Maar bedankt :mrgreen: :mrgreen:

@robert, leuke grap... maar er zijn inderdaad meer getuigen geweest... bijvoorbeeld 2 auto's die wachtten totdat ik had afgeslagen... Tjah... had ik de gegevens van die mensen maar, dan was het makkelijk geweest. Ik ben allang blij dat de politietelefoniste mevrouw zo vriendelijk en meedenkend was dat ze me deze getuige heeft doorgespeeld...

Macboy

Bericht door Macboy » 07 apr 2010, 20:55

Uiteraard lossen we dit op een eerlijke manier op.

Los van de eerlijkheid komt het je geloofwaardigheid al helemaal niet ten goede opeens met een getuige aan te komen zetten als joker :)

Foel Haus Jokuhs ;)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 07 apr 2010, 21:51

Metchu schreef: @robert, leuke grap... maar er zijn inderdaad meer getuigen geweest... bijvoorbeeld 2 auto's die wachtten totdat ik had afgeslagen... Tjah... had ik de gegevens van die mensen maar, dan was het makkelijk geweest. Ik ben allang blij dat de politietelefoniste mevrouw zo vriendelijk en meedenkend was dat ze me deze getuige heeft doorgespeeld...
Dat is wel zuur. Wel nuttig om te weten als ik zelf in de flank gepakt word, even gegevens van omstanders verzamelen, just in case. Op zo'n moment denk je normaalgesproken toch aan andere dingen. (en het was niet echt een grap, als een rode 'm3' richting aangeeft zou het mij opvallen)

Metchu

Bericht door Metchu » 12 apr 2010, 17:35

even terugkomend op de getuiges. Vandaag nam de 2e getuige contact met mij op. Ook een examinator voor het cbr. Deze zei dat hij mij duidelijk zag voorsorteren en het duidelijk was dat ik van plan was om af te slaan (ondanks dat hij me knipperlicht niet zag). Roekeloos rijgedrag van de tegenpartij viel hem ook op en hij gooide het gas vol open! Bovendien vertelde hij mij, dat hij niet eens de weg op mocht daar! Hij had op het fietspad moeten blijven tot NA de kruising. Er schijnt daar een bordje te staan voor de brommerts... Nou als ik dat eerder had geweten :shock: . Ze gaan hun verhaal samen op papier zetten en dan confronteer ik de tegenpartij ermee... Einde verhaal voor orion direct denk ik zo 8) LOL hoe groot is ook de kans dat het 2 cbr brommer-examinatoren betreft... Wordt vervolgd dus waarschijnlijk

Robertdj

Bericht door Robertdj » 12 apr 2010, 17:40

Gevalletje geluk bij een ongeluk? :clap:

Knot

Bericht door Knot » 12 apr 2010, 17:54

Lijkt het alsnog goed uit te pakken voor je. Hoop het beste!

Metchu

Bericht door Metchu » 12 apr 2010, 18:15

Metchu schreef:De route

Afbeelding

Als je deze post ook ziet van mij op de beginpagina met de foto's... kijk eens dat bord rechtsbovenin :mrgreen: .... hmmmm wat zou dat betekenen?

ik hou vooralsnog een slag om de arm totdat ik ook echt schuldvrij ben... want wat ik nu wel geleerd heb, is dat nooit echt iets lijkt wat het is ...

Plaats reactie