Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Tom
Berichten: 22383
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 01 jul 2007, 19:55

Aernoudt schreef:OK, RDW gewicht is dus 1460 (10 kilo meer dan de 130i) ?
Hmm mijn cruiseschip(e46 330i) weegt 1405kg RDW..
lekker varen.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 01 jul 2007, 20:38

Mijn 325ti had ook al een kentekengewicht van 1385 kg....

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 01 jul 2007, 20:41

Panda de Beer schreef:Mijn 325ti had ook al een kentekengewicht van 1385 kg....
Kortom: het zou allemaal best wel eens mee kunnen vallen

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 01 jul 2007, 20:57

Aernoudt schreef:
Panda de Beer schreef:Mijn 325ti had ook al een kentekengewicht van 1385 kg....
Kortom: het zou allemaal best wel eens mee kunnen vallen
T'ding is zwaar en (zwaar..) lelijk wat zou nu nog mee kunnen vallen? :P
Laatst gewijzigd door Niels op 01 jul 2007, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 jul 2007, 21:38

Mijn 130i is 1450 eu en 1350 rdw.

Wouter81
Berichten: 9480
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 01 jul 2007, 21:41

Waar zit het verschil in tussen dat EU gewicht en RDW gewicht?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 01 jul 2007, 22:04

Andre schreef:Mijn 130i is 1450 eu en 1350 rdw.
Dan lijkt 1560 voor de 135i mij toch wel sterk; zal dat niet 1460 zijn ?
110 kilo verschil lijkt mij wat vreemd..

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 01 jul 2007, 22:34

Deutsche grundlichkeit

Misschiengaan ze volgend jaar met de 1-coupe, cupraces houden?
Dan moet je die dingen niet te fragiel maken, want dat gaat niet lang mee met die heren daar....

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 jul 2007, 22:55

Inderdaad daar vliegen de bumpers ook over de hoofdtribune heen.

:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 jul 2007, 23:06

Ik geef hem zeker een kans, maar ik zet mijn M3 er niet zomaar voor aan de kant.

Eerst in sturen dan oordelen.

Maar ik ben het er mee eens dat 1560 kilo slecht 10 kilo minder dan een e46 M3 eigenlijk niet te verkopen is.

Een M3 is breder, flink stukje langer. Auto heeft meer bodyvolume en toch maar 10 kilo verschil.

Daarbij zitten in de M3 volledig electrische stoelen met geheugen en loeizware motoren, elke stoel weegt al iets van 40 kilo. De 1 coupe heeft gewoon handverstelbare stoelen die zeker 15 kilo per stuk minder wegen.

Gewichtsmanco van de stoelen gerekend en de M3 zou zelfs lichter zijn :shock:

Begrijp me niet verkeerd ik maak geen drama van die stoelen, anders had ik er wel recaro's van 6 kilo per stuk ingezet. Maar het geeft wel aan dat die 135i coupe op heel veel punten extra gewicht heeft meegekregen.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 jul 2007, 23:10

Ja rico ik snap er werkelijk geen reet van die 1560kg.

M3 stoelen zijn inderdaad 45kg per stuk. Er zit voor 90kg 2 voorstoelen in lol:)

130i stoel zal ongeveer 30 a 35kg per stuk zijn.

Maar inderdaad als je de auto s zou wegen zonder stoelen dan is de e46 m3 lichter dan 135i coupe:) Das toch echt om te lachen. Uhh huilen bedoel ik:)

Ik koop denk ik maar een audi TT dan maar roze homo shirt aan en nooit meer driften:)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 01 jul 2007, 23:12

Ik ben dus niet de enige die niet snapt waar die extra 100kg vandaan komen... :?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 01 jul 2007, 23:17

Hoeveel van de 663 leden van DF kunnen driften ?
Of willen driften?



Ik ben voor roze DF-shirtjes !!! Met een bijpassend petje met lederen klepje 8)

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 01 jul 2007, 23:19

Beter eerst ff wachten tot er een test komt (en wellicht ook even gewogen wordt ;) ). Auto nu al 'afschrijven' lijkt me wat voorbarig.

Mocht je inderdaad een TT gaan kopen, regelen wij dat heaumeau shirt wel voor je Andre :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 01 jul 2007, 23:21

Rebel schreef:Hoeveel van de 663 leden van DF kunnen driften ?
Of willen driften?



Ik ben voor roze DF-shirtjes !!! Met een bijpassend petje met lederen klepje 8)

Halve tot hele rotonde moet wel lukken (met de juiste auto), maar heb niet de behoefte om constant dwars te gaan.

OT: wat voor kleur roze zit je aan te denken Rebel: hoop wel lekker fel roze... :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 02 jul 2007, 03:27

wel balen hoor dat gewicht...wel een beetje veel voor een 1 serie.

dat terwijl ze bewezen hebben ook lichte funcars te kunnen maken maar gewoon niet maken, ja 2 stuks ofzo van de just 4/2

[img:1000:750]http://www.bmwinfo.com/0206.jpg[/img]
[img:1000:750]http://www.bmwinfo.com/0208.jpg[/img]
[img:1000:750]http://www.bmwinfo.com/0210.jpg[/img]
[img:1000:750]http://www.bmwinfo.com/0070.jpg[/img]

en dat al in 1995...woog geloof ik rond de 500kg heerlijk :lol: mak dat tegenwoordig 12 jaar later met carbon en een dakje ala Donkervoort D8 GT maar dan iets meer bmw en je hebt iets leuks in je keuze qua bmw, kwam ook nog een mooie Z13 uit 1993 bmw electra car? tegen, ook nooit op de markt gezet, echt zonde en nog een leuk model ook :shock:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 jul 2007, 08:17

Wat zitten jullie nu te zeuren over die paar rotte kilo's.. Met dagelijks gebruik merk je daar geen bal van misschien op het circuit.. maar daar is deze auto toch niet voor gemaakt het blijft een boulevardcruiser (bij wijze van)
Auto's worden inderdaad steeds zwaarder maar daar laat je deze 1 coupe toch niet voor staan!? En daar is de consument ook debet aan want die willen toch steeds meer luxe en comfort!? Het is een geweldig mooi apperaat om te zien en zal ook best rijden.. dus zit niet zo te zeiken over die paar kilo's!! En anders sloop je het hele interieur eruit en maak er een racer van! Scheelt ook 100 kilo :wink: (of ga zelf op dieet)

k33z
Berichten: 2897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 02 jul 2007, 08:47

Hans GP1630 schreef:Wat zitten jullie nu te zeuren over die paar rotte kilo's.. Met dagelijks gebruik merk je daar geen bal van misschien op het circuit.. maar daar is deze auto toch niet voor gemaakt het blijft een boulevardcruiser (bij wijze van)
Auto's worden inderdaad steeds zwaarder maar daar laat je deze 1 coupe toch niet voor staan!? En daar is de consument ook debet aan want die willen toch steeds meer luxe en comfort!? Het is een geweldig mooi apperaat om te zien en zal ook best rijden.. dus zit niet zo te zeiken over die paar kilo's!! En anders sloop je het hele interieur eruit en maak er een racer van! Scheelt ook 100 kilo :wink: (of ga zelf op dieet)
Amen!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 jul 2007, 08:54

:mrgreen:

ja sorry hoor, dit hele draadje is 49 pagina's lang en de laaste 5 gaan al over het gewicht.. dat hele ding wordt weer de grond ingeboort terwijl er nog niemand uberhaupt een meter mee heeft gereden!

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 02 jul 2007, 08:57

Hans GP1630 schreef:...
ja sorry hoor, dit hele draadje is 49 pagina's lang en de laaste 5 gaan al over het gewicht.. dat hele ding wordt weer de grond ingeboort terwijl er nog niemand uberhaupt een meter mee heeft gereden!
Exact !

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 jul 2007, 09:18

Ik begrijp de comotie omtrent het gewicht juist heel er goed. BMW heeft daar zelf uitspraken over gedaan. Het staat ook in schril contrast met de verdere technische inovatie, en de milieukaart die men thans speelt. Het is in mijn ogen dan ook een gemiste kans om de weg van minder gewicht en daardoor de noodzaak van minder vermogen niet in te slaan. Stel je een voor een coupe van 1250kg met de 3l atmo motor aan boord. Denk dat het totale plaatje beter is.

Derhalve petje af voor het voortvarend gebruik van aluminium bij Audi! Gewicht van een auto heeft heel veel invloed op de rijd dinamiek. Dat merk je al bij de eerste bocht die je op behoorlijk snelheid probeert te nemen.

Michel

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 02 jul 2007, 09:21

Lol erg eigenlijk inderdaad.

k33z
Berichten: 2897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 02 jul 2007, 09:23

Je wil met jou opmerking toch niet zeggen dat Audi op dit moment een sportievere weg is ingeslagen dan BMW heh Michel? Jij durft hier tussen alle fappers ;)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 jul 2007, 09:24

Stond dit filmpje er al tussen?
http://www.youtube.com/watch?v=4IWpSMwsKzE
gweldige bak!
En idd Michel het blijft een zware bak.. beter met 230 pk en 1200 kilo dan 306pk en 1500 kilo.. maarre.. hij wordt alweer afgeschoten voordat die rijd! :?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jul 2007, 09:33

Ja alles slikken voor zoete koek. Ik blijf altijd kritisch. Aan de auto het model ligt het niet. Maar als we ons niet meer mogen afvragen waarom er maar 40 kilo verschil tov de 335i coupe is? Die notabene een stuk groter is? En hans rij jij niet in een extra lichte mini? Dan zou het gewichts verhaal op zijn minst jou in negatieve zin opvallen. Ik ben geen kilo zeur maar 110 kilo meer dan een 130i die ook al flink zwaarder is dan een 120d daar kan ik niet vrolijk van worden. Het oorspronkelijke lichtvoetige karakter van de 1 serie komt daarmee letterlijk en figuurlijk zwaar onder druk te staan.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bob Gervais, mark123 en 6 gasten