En een mooie auto:

Mwah, ligt er aan waar je voor gaat. Zelf met een 70-200 op safari geweest in Kenia en Tanzania, dan kun je gewoon heel leuk foto's maken. Wellicht niet zulke close-ups zoals jij post, maar dat ligt er maar net aan hoe dichtbij de dieren zijn.
Als je eenmaal een dSLR of MILC bent gewend dan word je niet echt blij van die lelijke JPEG's van telefoons dus ik zou daar nog eens effe goed over nadenken!
IMHO begint "TELE" pas bij 300 mm. en is alles eronder meer voor indoor gebruik als je bijvoorbeeld candid foto's wilt maken van mensen op een feestjeDestijds was geloof ik de 70-300 VR de lens die je moest hebben. Is dit nog steeds zo? Hoor graag de suggesties!
Mijn 70-200 heeft twee doelen :
Een 70-200 op Body #1 en een 100-400 op Body #2 werkt inderdaad heel erg fijn!vester86 schreef: ↑31 dec 2022, 14:37 ik had op safari een aantal jaar geleden mijn nikon 70-300 bij me en achteraf gezien echt balen dat ik niet een 500/600 gehuurd had. je zit vaak zo ver weg dat je die extra mm’s goed kan gebruiken. zeker als je het (kan) combineren met een 2e body met bijvoorbeeld zo’n 70-300 of vergelijkbaar dan kun je echt (snel) alle kanten op.
Heb een sigma 24-70 2.4, sony 85mm 1.8 en een samyang 35mm 1.8, die laatste gebruik ik echt heel weinig. De sony heel veel, relatief handzaam en mooie foto's.. een 105mm sigma trekt me heel erg, maar best wat knaken.. en een sony 70-200 ook wel haha..
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Ferdi, WillemBoer en 8 gasten