Dan zit je in het goede topic!Robin schreef:'n steigerend paardje ofzo op 't motorblok staan:)
of bedoelde je dat niet?

Dan zit je in het goede topic!Robin schreef:'n steigerend paardje ofzo op 't motorblok staan:)
ASW schreef:Hardcore is moeilijk te definiëren? Eens.
Zoals jullie wellicht weten heb ik een 964 RS Cup (replica) volledig naar eigen smaak laten opbouwen. Waar ik dacht dat mijn eerdere Lotus of 996 GT3 hardcore waren, besef ik me nu dat het altijd nog weer 'harder' kan. Ik ben dan ook blij met gemaakte keuzes (is ook weleens anders geweest). Temeer omdat ik nu na twee maanden sturen in de 550d het gevoel heb dat ik mag genieten van het 'beste' uit twee werelden.
Als Porsche en BMW rijder stel ik dat Porsche in de basis meer sportauto is dan een snelle BMW. Mij is afgelopen weekend nog gezegd dat een 1M een ultieme compromis auto is en dat durf na een klein stukje sturen ik wel te onderschrijven. Mijn verwachtingen waren hoog, mede om de lofzang over de 1M op dit rijders-forum. De auto heeft mij niet gepakt helaas.
Een Cayman en 911 zijn uitstekend dagelijks inzetbaar mits het vervoer zich beperkt tot 2 volwassenen. Zeker voor een verzameling petrolheads als wij op dit forum (even generaliseren). Zoek je meer compromis dan ben je uitstekend af met de M of M sport lijn van BMW. Zoek je meer hardcore dan heeft Porsche nog een GT3 of eerder gebouwde RS modellen en (niet te vergeten) de Cayman R.
Mijn 2 centen..
Daar had IK dan weer te hoge verwachtingen van na 'n middagje met dat ding.romo schreef:Diepe buiging overigens voor de M550D, man man, niet normaal meer.........
Ik vond het een geweldige dag met een hoop driving fun! De 1M is een geweldige auto die er fantastisch uitziet, begrijp me niet verkeerd. Ik ben je ook dankbaar dat ik even heb mogen sturen en ook je nieuwe aanbod is niet te versmaden. Mijn verwachtingen waren erg hoog en zijn helaas niet ingelost zover.romo schreef:
De omstandigheden en banden waren niet best, de 1e indruk ook niet![]()
Kortom, we gaan nog een keer, vers rubber, niet door de blubber, 20 graden plus.............en dan nog eens je mening![]()
Komt goed, echt....
Diepe buiging overigens voor de M550D, man man, niet normaal meer.........
Ik heb precies hetzelfde gehad na een middagje sturen. Weinig verschil met mijn nog geen 2 jaar oude 535d was mijn conclusie waarbij ik als rwd-fan ook aanhikte tegen awd. Na ik besloten had voorlopig even door te rijden zei mijn dealer 'neem nou eens een weekje mee'. En toen gebeurde het! In alle omstandigheden koppel, grip, iets verfijnder en een lekker nepgeluidje. En dan het vooruitzicht om als één van de eersten het zogenaamde 2014 model samen te stellen; ik was om.Robin schreef:Daar had IK dan weer te hoge verwachtingen van na 'n middagje met dat ding.romo schreef:Diepe buiging overigens voor de M550D, man man, niet normaal meer.........
Ben jij d'r ff ingetuind. Goeie verkopertASW schreef:...Na ik besloten had voorlopig even door te rijden zei mijn dealer 'neem nou eens een weekje mee'. En toen gebeurde het! In alle omstandigheden koppel, grip, iets verfijnder en een lekker nepgeluidje...
Rømø, als 'men' een week nodig heeft om aan een auto te wennen, klopt er iets niet. Als je een kwartiertje stuurt in een Cayman, is dat echt voldoende om direct te voelen dat dat een griezelig goede auto is. Bak een tikkie te lang en sturen niet meer zo super mooi door el. bekrachtiging. Ok. Beetje klinisch ook wel. Voor mij had de auto een beetje GT-gevoel, maar goed, ik rijd ook Boxster Spyderromo schreef:Nou, je kreeg het ding een week mee, daar heb ik enigszins andere ervaringen bij een niet nader te noemen Porker dealer....................![]()
![]()
Daar het hebben ze het dan wel weer begrepen, ech wel.........
a)Een M135i is serieus trager dan 'n 1MMacboy schreef:Robin: met een M550d een M135i voorblijven op de Macboy route zegt toch wel iets ...
Naast elkaar gehad dan?Tja, mijn 1M is dus echt wel sneller dan de M550d Ilija. De ene 1M is de andere niet(?)
Mijn test was dat vanaf een bepaald stuk weggedeelte tot een bepaald stuk/afslag ik met de 1M accellererend op snelheid xxx uitkwam en met die M550d op snelheid xxx, waarbij die laatste de snelheid 10kmh lager lag dan bij de eerste.ErikS schreef:Naast elkaar gehad dan?Tja, mijn 1M is dus echt wel sneller dan de M550d Ilija. De ene 1M is de andere niet(?)
Een 1M voelt in ieder geval veel sneller aan door beleving, die de M550D mist tov zo'n kleine opgepompte einser.
Mijn cabrio voelt veel sneller dan mijn A4. Het dak ruist, het blok schreeuwt het uit.. De A4 gaat gemoedelijk, vermogen over de 4 wielen... Voelt veeeeeeel slomer aan. Maar dat is ie niet.
Robin schreef:Mijn test was dat vanaf een bepaald stuk weggedeelte tot een bepaald stuk/afslag ik met de 1M accellererend op snelheid xxx uitkwam en met die M550d op snelheid xxx, waarbij die laatste de snelheid 10kmh lager lag dan bij de eerste.ErikS schreef:Naast elkaar gehad dan?Tja, mijn 1M is dus echt wel sneller dan de M550d Ilija. De ene 1M is de andere niet(?)
Een 1M voelt in ieder geval veel sneller aan door beleving, die de M550D mist tov zo'n kleine opgepompte einser.
Mijn cabrio voelt veel sneller dan mijn A4. Het dak ruist, het blok schreeuwt het uit.. De A4 gaat gemoedelijk, vermogen over de 4 wielen... Voelt veeeeeeel slomer aan. Maar dat is ie niet.
Verder snap ik je punt hoor.
Ik reed 'n F11(station dus) die doet 0-160 in 12 sec. 1M 10,5. 200 in net geen 20. 1M in 17 of beter zelfs.
Vandaar. Gewoon.
Mee eens hoor.Macboy schreef:Robin de Cayman is een rasechte sportwagen. De 1M een compromis.
Dat lijkt me inmiddels meer dan helder.
dvh schreef:Wat is dan de meerwaarde van een rasechte sportwagen in een geval als deze?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
het verschil tussen net wel sex of net geen sex?dvh schreef:Wat is dan de meerwaarde van een rasechte sportwagen in een geval als deze?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten