DankjewelPowertje schreef:Je schrijft leuk! Heerlijk om zo je verhaal te kunnen lezen!
Mooie auto, maar dat wist je al!

Zal er dan ook gelijk mee verder gaan. Vandaag namelijk Deel 5. Zoals hierboven te lezen is, zijn vandaag de papieren binnen gekomen. Was gisteren en vanmorgen niet thuis, dus in eerste instantie leek het niet zo te zijn. Gelukkig dus wel.
Dat is alvast één pluspunt van vandaag. Daarom dus naar Van Sten gereden voor het ombouwen van de lampen en de APK-keuring. Bij het ombouwen van de lampen heb ik gelijk vóór de oranje knippers door witte laten vervangen.
In deze set zitten nog oranje lampjes, die moeten nog vervangen worden door Philips Silver Vision:
Ook die aan de zijkant moeten nog vervangen worden. Vervolgens zijn ook de koplampen zelf aangepast, dus dat is nu ook wel prettig om de kant van de weg iets beter te kunnen zien. Niet dat het extreem veel uitmaakt, maar toch.
Gelijk ook de kentekenplaten en de sticker laten maken, zoals andere Elise/Speedster rijders die ook hebben. Zitten nu wel gaatjes in van de originele kentekenplaathouder. Maar daar komen nog zilveren stickers overheen, zodat dat niet meer te zien is:
Peter is toen verder met de auto aan de slag gegaan, om alles te inspecteren. Hij heeft ook een proefrondje gereden, waarin het antwoord op de vraag van Dennis...
..beantwoord kan worden: Ja, hij gaat schuinDennis Cavallino schreef:En? Gaat 'ie schuin?

Peter heeft echt héél kritisch naar de auto gekeken. Daar zijn helaas toch wel wat dingen uitgekomen. Ook dingen die toch wel redelijk kostbaar zijn. Dat zijn dus de minpunten van vandaag:
- Speling op fuseekogels achter
Dit was ook APK afkeur gelijk, helaas.
- Lekkende radiateur
Geen afkeur, wel serieus iets wat vervangen moet worden - waarbij ook de clamshell er af moet en dat is 6 uur werk

- Iets speling op stuurhuis
Ook geen afkeur, moet binnenkort ook aangepakt worden.
- Dempers achter mogelijk niet 100% meer (origineel Koni nog)
Bekend punt ook, denk dat ik die door Bilsteins van S2 laat vervangen. Nog even goed over nadenken.
-Bandenspanning stond wat laag
Nou goed, dat is wel op te lossen natuurlijk

Al met al dus toch nog wel een beetje een tegenvaller. Volgens Peter viel het eigenlijk nog wel mee, gezien de staat waarin sommige Elise uit Engeland komen. Andere Elise die binnen stond had voor een kapitaal er in gestoken om die weer in orde te krijgen.
Ik ga morgen de dealer ook nog wel even bellen, want het verbaast mij dat de radiateur lekt. Op de checklist stond namelijk dat hij niet lekte. Met andere woorden, ze hebben niet geleverd conform wat er op de lijst stond. Hier moet nog wel wat uit te halen zijn, dus dat wordt interessant.
Al met al kreeg mijn Elise van Peter op een schaal van 1-10 nog wel een 8, dus dat is nog wel goed dan.
Vrijdagmorgen breng ik hem weer daarheen, om de fuseekogels en radiateur te laten vervangen. Dan kan ik hem einde vrijdag of anders zaterdagmorgen weer ophalen. Ik heb ook gelijk voor een aluminium high pressure radiateur gekozen, want dan maar gelijk goed. Die is bestand tegen hogere druk omdat die TIG-gelaste in/uitgangen heeft. Als je het doet moet je het ook goed doen. Ik wist dat het een kwetsbaar punt was en helaas ook bij de mijne. Shit happens