Robin ik heb CC op de 325i touring, en zelfs in die auto waar ik altijd lange afstanden mee rij gebruik ik het niet.Robin schreef:als je 't wel had , CC, had je d'r niet zo op gereageerd Rico, CC is 1 van de dingen die op langere afstand in dagelijks normaal verkeer een prima vinding is. Vreemd dat 't er niet opzit... Hoort er gewoon op. Het is potdomme niet een F40 of McLaren F1
Yep ! Die 100PK niet per-se (wat mij betreft) maar iets meer had gemogenRobin schreef:320Si is een dijk van een auto, misschien wel de best (in)sturende 'stock BMW' van het moment denk ik...Alleen mist ie bijv 100pk ofzo...en een sperdiff 8)
Ik gebruik het nog minder dan nooit......................Starred schreef:Mee eens, ik gebruik het ook echt nooitRico v Velzen schreef:
Robin ik heb CC op de 325i touring, en zelfs in die auto waar ik altijd lange afstanden mee rij gebruik ik het niet.
Kijk als het er in zit sloop ik het er niet uit, maar ik koop het nooit als extra. 120d en 130i kocht ik ook zonder CC.
Het is erg leuk om een auto hoog in de toeren te jagen. Ik vind echter dat een auto ook goed weg moet komen en met het vermogen van een 320Si kun je in situaties komen waarbij de wagen op hogere snelheden op steile hellingen of wanneer je in de verkeerde versnelling zit gewoon geen fut heeft. Gaspedaal naar de vloer en niet accelleren zuigt nogal. Ik heb het zelf vaak meegemaakt met de 2,0 liter 307 (weliswaar 30 pk minder) waar ik een paar jaar geleden nog in reed.allen schreef:Ik zal vast wel iets onbegrijpelijks zeggen voor de meesten hier maar ik vind helemaal niet dat de 320si 100 pk mist. Zeker niet voor het gebruik op de slingerende eifelwegen etc. Misschien kickt 99 procent hier op de versnelling van een 450 pk auto maar ik zie er de lol niet van in als de auto van bocht naar bocht tussen de 1200 en 3400 rpm blijft voor ik alweer moet afremmen. Ik dan heb ik liever dat ik regelmatig even de 7000 rpm mag horen icm met een wat lagere snelheid. Daarom zit ik ook echt niet te wachten op een 300 pk auto.
allen schreef:maar ik zie er de lol niet van in als de auto van bocht naar bocht tussen de 1200 en 3400 rpm blijft voor ik alweer moet afremmen.
Er zijn ook auto's[waaronder de mijneallen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
+1Robin schreef:als je 't wel had , CC, had je d'r niet zo op gereageerd Rico, CC is 1 van de dingen die op langere afstand in dagelijks normaal verkeer een prima vinding is. Vreemd dat 't er niet opzit... Hoort er gewoon op. Het is potdomme niet een F40 of McLaren F1
Ik lees hier nu al een tijdje mee, maar op deze post MOEST ik toch ff reageren. Ik ben het met deze opvatting helemaal eens! Het is helemaal niet zo van belang hoe veel pk's je hebt. De auto moet in balans zijn, het hele pakket moet kloppen. Ik heb een 106je rallye, ligt nu een ander blok in en ik mis de agressiviteit van het oude blokje, die moest je meer on cam houden opdat je goed vooruit kwam. Nu heb ik meer pk's maar geeft niet per definitie meer voldoening.allen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
+1allen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten