BMW 1 series coupe (vanaf pag 6 verder)
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin ik heb CC op de 325i touring, en zelfs in die auto waar ik altijd lange afstanden mee rij gebruik ik het niet.Robin schreef:als je 't wel had , CC, had je d'r niet zo op gereageerd Rico, CC is 1 van de dingen die op langere afstand in dagelijks normaal verkeer een prima vinding is. Vreemd dat 't er niet opzit... Hoort er gewoon op. Het is potdomme niet een F40 of McLaren F1
Kijk als het er in zit sloop ik het er niet uit, maar ik koop het nooit als extra. 120d en 130i kocht ik ook zonder CC.
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Yep ! Die 100PK niet per-se (wat mij betreft) maar iets meer had gemogenRobin schreef:320Si is een dijk van een auto, misschien wel de best (in)sturende 'stock BMW' van het moment denk ik...Alleen mist ie bijv 100pk ofzo...en een sperdiff 8)
Weergaloze wegligging voor een stock/straat auto
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ik zal vast wel iets onbegrijpelijks zeggen voor de meesten hier maar ik vind helemaal niet dat de 320si 100 pk mist. Zeker niet voor het gebruik op de slingerende eifelwegen etc. Misschien kickt 99 procent hier op de versnelling van een 450 pk auto maar ik zie er de lol niet van in als de auto van bocht naar bocht tussen de 1200 en 3400 rpm blijft voor ik alweer moet afremmen. Ik dan heb ik liever dat ik regelmatig even de 7000 rpm mag horen icm met een wat lagere snelheid. Daarom zit ik ook echt niet te wachten op een 300 pk auto.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
Starred
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik gebruik het nog minder dan nooit......................Starred schreef:Mee eens, ik gebruik het ook echt nooitRico v Velzen schreef:
Robin ik heb CC op de 325i touring, en zelfs in die auto waar ik altijd lange afstanden mee rij gebruik ik het niet.
Kijk als het er in zit sloop ik het er niet uit, maar ik koop het nooit als extra. 120d en 130i kocht ik ook zonder CC.
Heeft niets met DF te maken, eerder met DS ( Driving Slaapverwekkend) in nederland een volstrekt overbodig iets..................................
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
LOL, 450pk is leuk, maar 't gaat om insturen/weggedrag EN voldoende grunt om uit te accelereren...en dat vergeten sommigen nog wel eens(dat laatste) en of 't nou uit 7900rpm (M3 E46) komt of uit 6200(335i) of 7000 met een klap vanaf 4000(Sti/s en EVO's) ALS er maar sufficient power is(sufficient, niet TEVEEL als in 800 ofzo LOL)
En dan is 170pk op 1300/1350kg gewoon insufficient. Wat voor verhaal je er ook bij wilt bedenken qua doortekken/schakelen/werken(doe je met de bovengenoemde auto's ook), je vervloekt na een 10 minuten die tamme k*tmotor met zo'n mooi onderstel... 8)
En dan is 170pk op 1300/1350kg gewoon insufficient. Wat voor verhaal je er ook bij wilt bedenken qua doortekken/schakelen/werken(doe je met de bovengenoemde auto's ook), je vervloekt na een 10 minuten die tamme k*tmotor met zo'n mooi onderstel... 8)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Als je 't nut op momenten maar ziet, want dat nut is er. Alertheid heb je een punt, maar dat moet je zowieso zijn, met of zonder CC aan.Het zit er bij mij op, dus soms gebruik ik 't, hangt van de situatie af. Ik heb m'n aircon ook 9 van de 10 gevallen aan(ja ook 's winters) want zonder dat beslaan de ruiten door de waarschijnlijke potdichtheid van het passagierscompartiment. Als ik wil doorknallen zet ik 'm wel uit, dát dan weer wel(pk verlies) Andere snufjes als boardcomputer staan bij mij op hoeveel km nog te gaan naar 't volgende tankstation, de rest zegt me niks. centraal slot(doh) is natuurlijk helemaal een openbaring(heb 't sinds 1998 pas.LOL) Heb een groene zonnewerende baan in m'n voorruit: Prachtig, en werkt echt prima(ben geen zonnebrildrager)
En zo kom je weer op dat overbodigheidsdraadje. Schuifdak, automaat, zoiets.
Een verwarmde vooruit zou ik dan weer wél willen.
8)
En zo kom je weer op dat overbodigheidsdraadje. Schuifdak, automaat, zoiets.
Een verwarmde vooruit zou ik dan weer wél willen.
8)
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Het is erg leuk om een auto hoog in de toeren te jagen. Ik vind echter dat een auto ook goed weg moet komen en met het vermogen van een 320Si kun je in situaties komen waarbij de wagen op hogere snelheden op steile hellingen of wanneer je in de verkeerde versnelling zit gewoon geen fut heeft. Gaspedaal naar de vloer en niet accelleren zuigt nogal. Ik heb het zelf vaak meegemaakt met de 2,0 liter 307 (weliswaar 30 pk minder) waar ik een paar jaar geleden nog in reed.allen schreef:Ik zal vast wel iets onbegrijpelijks zeggen voor de meesten hier maar ik vind helemaal niet dat de 320si 100 pk mist. Zeker niet voor het gebruik op de slingerende eifelwegen etc. Misschien kickt 99 procent hier op de versnelling van een 450 pk auto maar ik zie er de lol niet van in als de auto van bocht naar bocht tussen de 1200 en 3400 rpm blijft voor ik alweer moet afremmen. Ik dan heb ik liever dat ik regelmatig even de 7000 rpm mag horen icm met een wat lagere snelheid. Daarom zit ik ook echt niet te wachten op een 300 pk auto.
Een (relatief lichte) auto met 300 pk kan ik op bochtige binnenweggetjes in Nederland al vaak genoeg naar 7000 toeren jagen dus moet heuvelop ook wel lukken.
Wat betreft cc-gebruik: als ik op weg ben van a naar b ga ik niet continu knallen (ivm veiligheid, risico op inbeslagname van rijbewijs en het feit dat niet gewaardeerd wordt door andere weggebruikers en omstanders). Ik heb dan bepaalde ideeën bij de snelheid die ik op een weg wil rijden. Die snelheid is een stuk lager dan wat ik theorisch zou kunnen halen. Ik heb geen enkele behoefte om dan krampachtig mijn rechtervoet boven het gaspedaal te houden. Als er niemand in de weg rijdt gaat hij bij mij op de cruise control. Alert zijn moet je toch wel omdat je ook weer tijdig moet remmen (op de cc inrijden op een trage voorligger en op het laatste moment remmen vind ik nogal dom gedrag dat typisch is voor SUV- en Mercedes-rijders, ik kies ervoor om dat laatste stukje gratis te rijden en dan moet je dus de hele tijd opletten wanneer je van de cc moet). Het feit dat bij de E90 cruise control niet mogelijk is in combinatie met DTC is de reden dat ik die tc-modus nooit gebruik. Bij de Z4 kan het gelukkig wel.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
In al mijn auto's die ik heb gehad/heb met CC heb ik ervaren dat het wel lijkt alsof er een vertraging zit in de reactie van het rempedaal als de CC aanstaat.
Net of die een fractie van een seconde moet nadenken om te vertragen. Dit vind ik uitermate irritant. Dit komt omdat je de natuurlijke vertraging van massa mist op het moment dat je normaal gesproken het gaspedaal lift om te moeten remmen.
Overigens vind ik dat er best wat voorlichting mag komen over de werking van CC. Jaren terug stond een bericht in de krant, van een ouder echttpaar die hun splinternieuwe A3 achter in file boorde.. vrouw dood, voorliggers in de kreukels..
Auto stond op CC, die man wist niet zo snel op dat moment zijn CC uit te schakelen.. dat ie gewoon kon remmen wist ie niet, was hem ook nooit verteld
Airco heb ik overigens ook altijd aanstaan.
Allen snap ik wel, gebieden die hij beschrijft eifel ed, daar komt het niet op veel vermogen aan.
Net of die een fractie van een seconde moet nadenken om te vertragen. Dit vind ik uitermate irritant. Dit komt omdat je de natuurlijke vertraging van massa mist op het moment dat je normaal gesproken het gaspedaal lift om te moeten remmen.
Overigens vind ik dat er best wat voorlichting mag komen over de werking van CC. Jaren terug stond een bericht in de krant, van een ouder echttpaar die hun splinternieuwe A3 achter in file boorde.. vrouw dood, voorliggers in de kreukels..
Auto stond op CC, die man wist niet zo snel op dat moment zijn CC uit te schakelen.. dat ie gewoon kon remmen wist ie niet, was hem ook nooit verteld
Airco heb ik overigens ook altijd aanstaan.
Allen snap ik wel, gebieden die hij beschrijft eifel ed, daar komt het niet op veel vermogen aan.
- Opa
- Berichten: 6878
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
allen schreef:maar ik zie er de lol niet van in als de auto van bocht naar bocht tussen de 1200 en 3400 rpm blijft voor ik alweer moet afremmen.
Er zijn ook auto's[waaronder de mijneallen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
De meeste auto's met een 2 liter en een enkele turbo zijn onder de 2500 à 3000 toeren niet thuis, dus ook die moeten op toeren gereden worden.
Neemt trouwens niet weg dat ik liever een 2,5 liter motor erin zou willen, waardoor er vanaf 2000 toeren veel vermogen en koppel beschikbaar is.
Als je een beetje wilt spelen met een auto, dus bijv. driften, of gewoon ff 't kontje omgooien, dan gaat dat makkelijker met wat kracht onderin de toeren, vooral in korte bochten.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
+1Robin schreef:als je 't wel had , CC, had je d'r niet zo op gereageerd Rico, CC is 1 van de dingen die op langere afstand in dagelijks normaal verkeer een prima vinding is. Vreemd dat 't er niet opzit... Hoort er gewoon op. Het is potdomme niet een F40 of McLaren F1
Als je wilt doorknallen kan het gewoon uit...
Heb het zelf ook in 9 van 10 gevallen uit staan. Moet ik een stuk over de NL'se snelweg dan gaat bij mij de CC er wel op, op de zakelijke ritten (CC op 140/150).
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Teunis
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32
- Locatie: Nijmegen/Boxtel
Ik lees hier nu al een tijdje mee, maar op deze post MOEST ik toch ff reageren. Ik ben het met deze opvatting helemaal eens! Het is helemaal niet zo van belang hoe veel pk's je hebt. De auto moet in balans zijn, het hele pakket moet kloppen. Ik heb een 106je rallye, ligt nu een ander blok in en ik mis de agressiviteit van het oude blokje, die moest je meer on cam houden opdat je goed vooruit kwam. Nu heb ik meer pk's maar geeft niet per definitie meer voldoening.allen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
En kom niet met dat ik geen pk's gewend ben, heb het genoegen gehad met een E60 M5 te mogen spelen. Heerlijke auto, maar het mist pure beleving... Een uur oude s3 rijden, stap daarna in mn rallye, meer beleving, JIJ stuurt de auto, niet alle electronica. Het is puurder.
Dit is toch het driving-fun forum? Toch niet het hoe hard kan ik tussen de bochten-forum? Het idee dat JIJ de auto zo een hoek om krijgt, geeft mij driving fun, niet de brute pk's die de bochten aan elkaar rijgen.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
+1allen schreef:@Opa: Met een 300 pk auto knal je je pedaal 2,5 seconden naar de bodem en rijdt je bijv. 150 op de slingerende bergpassen. Wellicht heeft je auto zoveel koppel dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te schakelen ook. Gewoon de bak in 4, af en toe een bliep op het gas en weer op de rem. Met minder vermogen (en een gebrek aan koppel onderin) moet de auto veel harder werken. Moet je blijven schakelen om de gang er in te houden en als je een fout maakt bij een haarspeldbocht omhoog verlies je erg veel snelheid. Proberen om de snelheid er zoveel mogelijk in te houden. Dat vind ik leuk. Daarom hoop ik ook het liefst dat de 1 straks zou komen met een atmosferisch blok ipv een 2 of zelfs 3,5 liter turbo waar waarschijnlijk weer direct een bak koppel en vermogen beschikbaar is.
Maar zoals eerder gezegd: 99 procent zal nooit begrijpen dat je om die reden lol kunt hebben. Daarvoor zal altijd gelden dat meer per definitie beter is.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Daar was ik het een jaar of een paar jaar geleden helemaal mee eens geweest, maar meer vermogen zorgt er ook voor dat meer bochten een uitdaging worden en alle bochten een grotere uitdaging worden.
Is heel simpel, als je op de Ring rijdt met een 106 rallye (wel eens in meegereden, volgens mij niet zelf mee gereden op de Ring maar dat weet ik niet meer zeker) kom je met 170 of zo op Schwedenkreuz af en dan is dat een flauwe bocht, net geen recht stuk, doe hetzelfde met een auto met 200pk meer, dan kom je daar met 240 of zo op af en dan wordt het ineens serieus remmen; is 100% uitdaging.
Dat ligt aan de bocht, niet aan het vermogen, maar het komt wel door het vermogen (proost, ik neem er nog eentje!
).
En om weer even on topic te komen, zo gaat een 240pk tii die je vol door de toeren moet janken om op te schieten hem toch ook niet worden, zeker niet voor 50k, neem dan maar een Impreza STi.
Rij maar eens achter elkaar in een S2000 met 240pk en een Impreza met 240pk en je snapt wat ik bedoel, Impreza is gewoon veel sneller ondanks dat de S2000 op papier de puurdere auto is.
Is heel simpel, als je op de Ring rijdt met een 106 rallye (wel eens in meegereden, volgens mij niet zelf mee gereden op de Ring maar dat weet ik niet meer zeker) kom je met 170 of zo op Schwedenkreuz af en dan is dat een flauwe bocht, net geen recht stuk, doe hetzelfde met een auto met 200pk meer, dan kom je daar met 240 of zo op af en dan wordt het ineens serieus remmen; is 100% uitdaging.
Dat ligt aan de bocht, niet aan het vermogen, maar het komt wel door het vermogen (proost, ik neem er nog eentje!
En om weer even on topic te komen, zo gaat een 240pk tii die je vol door de toeren moet janken om op te schieten hem toch ook niet worden, zeker niet voor 50k, neem dan maar een Impreza STi.
Rij maar eens achter elkaar in een S2000 met 240pk en een Impreza met 240pk en je snapt wat ik bedoel, Impreza is gewoon veel sneller ondanks dat de S2000 op papier de puurdere auto is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, Kasteel en 14 gasten
