Van het weekend de nokkenassen binnen gekregen, beetje geschrokken van de staat van de M54 nokkenas maar schijnt goed te komen.
Gisteren gewerkt aan het verwijderen van de laatste delen aan de kop en de boel ingeladen. Zonnetje schijnt, dus lekker met de Inka op pad.
Daar de boel doorgenomen en het bericht dat de M54 nokkenas nog wel te redden valt.
Hij voelde wel wat veel speling op de klepgeleiders dus hij reinigt eerst alles goed en gaat dan meten en dan hoor ik vervolgens wat het zoal kost. Carter pan ook direct mee, dus de vaatwasser blijft hier van verschoond. Met een paar belangrijke delen nu bij dit bedrijf, vandaag verder met het prepareren van andere onderdelen, wat vooral neerkomt op schoonmaken. Nu niet het leukste werk om te doen, maar zorgt weel voor een betere basis en straks zo veel fijner om mee te werken:
naar: [de onderste drie cilinders moeten nog.
Oliepomp
Ik heb een klein ultrasoon reiniger maar met wat passen en meten kunnen de meeste onderdelen er wel in of ze gaan in twee keer.
Reinigt in ieder geval ook de binnenkant.
Kwam ook een rubberen ring tegen, bruin op de zwarte eindkap van de veer.
Leuk zo'n set, maar of die er in zit staat er niet bij en ook niet welke het dan is...

Waar ik over zit te dubben, is de distrubutie kap, bij het reinigen zie ik haarscheuren in het alu. Niet fraai, weet niet of het gekomen is in mijn poging de zware bout los te krijgen of het er al in zat. De deksel krijgt niet bijzondere krachten te verduren en ik vermoed dat losse deksels niet voor het oprapen liggen. Dus even aanzien dit.