[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Als je je afvraagt waarom er minder animo is voor trackdays op DF kan je dat ook gaan onderzoeken ipv er over speculeren?
Nu de trackday is verplaatst is het voor mij wel interessanter om te komen, heb tegen die tijd waarschijnlijk weer m'n rijbewijs terug. Komende maanden maar even wat geld opzij leggen voor dit soort dingen.
Nu de trackday is verplaatst is het voor mij wel interessanter om te komen, heb tegen die tijd waarschijnlijk weer m'n rijbewijs terug. Komende maanden maar even wat geld opzij leggen voor dit soort dingen.
- ProfZB
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 14:05
- Locatie: Maasland
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Heren,
ff iets anders...weet iemand hoe het zit met met inschrijvingsgeld nu Assen afgelast is?
gr,
ff iets anders...weet iemand hoe het zit met met inschrijvingsgeld nu Assen afgelast is?
gr,
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Das pech, geld weg
- ProfZB
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 14:05
- Locatie: Maasland
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Uh..oh...Ik hoop het niet
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Zie knipoog.
Ik denk dat je vanzelf een mailtje krijgt van Peter.
Ik denk dat je vanzelf een mailtje krijgt van Peter.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Denk een typisch voorbeeld, van hoe het niet op een DF dag hoort ( mijn idee), dus totaal niet in de geest van leven en laten leven.JP schreef:Wat is de ideale lijn als je een baan nog niet 100% kent.....
@ Tom; met de GTi destijds op Spa....in de Bus Stop. Net op het moment dat ik wil insturen naar rechts komt er ene in zijn racer al uitremmend even rechts tussendoor.....en dan ook nog boos zijn en toeteren. Ja.....ik had hem eerder moeten zien aankomen maar ook hij kan verwachten dat ik instuur (je mot wat in een chicane)
Voor mij meteen einde dag (geen schade maar de lol weg) en tevens einde trackdays.........
D'r zal altijd ruimte blijven voor interpretatie, maar denk juist dat de DF dagen daar een positiefe uitzondering op maken, maar je zult altijd mensen houden die daar wat minder mee omgaan, net als indertijd die X-bow op Zandvoort die een E30 torpedeerde in de audi s bocht, van mij mag je zulke mensen uit sluiten, als je dit duidelijk genoeg doet, zullen anderen dit belonen en waarderen.
Laat duidelijk wezen ik maak ook m'n fouten.
Tis denk ik wel belangrijk dat je als organisatie een beeld uit wilt stralen, dit ook moet ondersteunen met gedrag en reacties daarop.
Anderzijds zul je ook de organisatie in moeten lichten als er iets gebeurd wat niet in de geest van de dag is, want als men het niet weet, kan men er ook niks mee.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
dat is regelmatig iemand die bv in 'zijn' snelle rondje zit en rondjes timed neem ik aan...JP schreef:Wat is de ideale lijn als je een baan nog niet 100% kent.....
@ Tom; met de GTi destijds op Spa....in de Bus Stop. Net op het moment dat ik wil insturen naar rechts komt er ene in zijn racer al uitremmend even rechts tussendoor.....en dan ook nog boos zijn en toeteren. Ja.....ik had hem eerder moeten zien aankomen maar ook hij kan verwachten dat ik instuur (je mot wat in een chicane)
Voor mij meteen einde dag (geen schade maar de lol weg) en tevens einde trackdays.........
dan zijn ze wat eerder geneigd nog net daar tussendoor te schieten zonder in te houden op dat ingeschatte moment net voor dat gebeuren...
niet echt rekening houdende met dat die andere bestuurder die de snelle achterop komende bv niet op tijd heeft zien aankomen en of zijn/haar ideale lijn (voor die rijder) is van plan te maken en dus af gaat wijken (waarschijnlijk) van het snelle plan van die 'racer' zeg maar.
mede daarom willen ze ook niet dat je timed denk ik op de Ring...je neemt dan meer risico.
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Ik moet Ruben hier bij staan
Regels voor inhalen werkt tijdens diverse circuit dagen meer dan prima. Officieel is het niet in de bocht en enkel op rechte stuk aan de linker of rechter kant en zodra je weet dat men je gezien heeft.
Het resulteert dat men alsnog overal in kan halen zodra men ziet dat men elkaar gezien heeft. Gaat bijzonder vriendelijk en even goed snel.
Het scheelt dan ook dat er op die dagen officieel geen timing mag plaats vinden. Het gaat om de lol.
Een "gentlemens racers club" waarbij iedereen zonder schade naar huis wil.
Ja er word hard gereden door vele, sommige dermate hard dat ze niet zouden mistaan in de Nederlandse autosport ( bepaalde speedster.... ) maar wel duidelijk met regels en grenzen.
Maar dit is way offtopic en zal vast Peter niet helpen aan meer boekingen.
Het ging er om waarom ik niet op DF dagen kom en voor andere organisatie kies. Ieder is daar vrij in en het geeft Peter misschien duidelijkheid waarom er niet bijzonder veel lightweights rijden terwijl er daar genoeg van zijn. ( misschien )
Regels voor inhalen werkt tijdens diverse circuit dagen meer dan prima. Officieel is het niet in de bocht en enkel op rechte stuk aan de linker of rechter kant en zodra je weet dat men je gezien heeft.
Het resulteert dat men alsnog overal in kan halen zodra men ziet dat men elkaar gezien heeft. Gaat bijzonder vriendelijk en even goed snel.
Het scheelt dan ook dat er op die dagen officieel geen timing mag plaats vinden. Het gaat om de lol.
Een "gentlemens racers club" waarbij iedereen zonder schade naar huis wil.
Ja er word hard gereden door vele, sommige dermate hard dat ze niet zouden mistaan in de Nederlandse autosport ( bepaalde speedster.... ) maar wel duidelijk met regels en grenzen.
Maar dit is way offtopic en zal vast Peter niet helpen aan meer boekingen.
Het ging er om waarom ik niet op DF dagen kom en voor andere organisatie kies. Ieder is daar vrij in en het geeft Peter misschien duidelijkheid waarom er niet bijzonder veel lightweights rijden terwijl er daar genoeg van zijn. ( misschien )
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Degene die ingeschreven hebben op vandaag (11 maart) en dus niet hebben kunnen rijden door het weer, kunnen gratis rijden op 26 maart op Zandvoort.ProfZB schreef:Uh..oh...Ik hoop het niet
Hopen dat het dan niet sneeuw en vriest
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Ik rij in een straatauto, heb voldoende ervaring en ik rij m gewoon de hoek van de bocht in en knipper naar buiten zodat de snellere iets eerder in kan sturen en ik haak erachter aan, gaat het makkelijkste.
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
RVV,
De gehele regeltjes discussie/interessant onderwerp/etc. kunnen we van mij uit zicht laten.
Maar zoals Andre al aangeeft, er zijn genoeg race klassen waar het veld 50% is ingekrompen, dat zal DF/Peter ook merken op de Circuit dagen.
De auto stil laten staan of de auto verkopen is toch nog wel een groot verschil vermoed ik voor vele.
Men heeft het geld misschien niet nodig, maar ook niet het geld om de auto echt te gebruiken.
Het is en blijft toch een luxe hobby en de eerste die blijft stilstaan. Vaak net zoals motor rijden, minder vaak uiteten, trui aan ipv verwarming hoger, etc. etc.
De gehele regeltjes discussie/interessant onderwerp/etc. kunnen we van mij uit zicht laten.
Maar zoals Andre al aangeeft, er zijn genoeg race klassen waar het veld 50% is ingekrompen, dat zal DF/Peter ook merken op de Circuit dagen.
De auto stil laten staan of de auto verkopen is toch nog wel een groot verschil vermoed ik voor vele.
Men heeft het geld misschien niet nodig, maar ook niet het geld om de auto echt te gebruiken.
Het is en blijft toch een luxe hobby en de eerste die blijft stilstaan. Vaak net zoals motor rijden, minder vaak uiteten, trui aan ipv verwarming hoger, etc. etc.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Ik zit gewoon met mijn budget. Ik heb net een huis gekocht en moet veel meer prioriteiten stellen dan vroeger. Eén of twee trackdays moet lukken dit jaar. Drie avondsessies misschien ook wel. Dan vind ik het wel leuk om mijn lijstje met gereden circuit's wat uit te breiden. Op dit moment bestaat dat lijstje uit Zandvoort, de ring en TTT in Emmen. (ik noem dit omdat ik het helden verhaal vind en van mening ben dat ze zoveel mogelijk aandacht verdienen.) Dit jaar zou ik graag Assen, Zolder, spa, de Ring, of Bilster Berg doen. Zandvoort laat ik voor een hele dag schieten omdat ik daar al zo vaak gereden heb en een keer wat anders wil rijden.
Dit jaar Spa is wel en droom. De ring lijkt me ook geniaal. Maar eens afwachten en wat centen sparen.
Ik denk ook niet dat het niet willen inschrijven het probleem is ik denk alleen dat er inmiddels teveel dagen zijn.
Dit jaar Spa is wel en droom. De ring lijkt me ook geniaal. Maar eens afwachten en wat centen sparen.
Ik denk ook niet dat het niet willen inschrijven het probleem is ik denk alleen dat er inmiddels teveel dagen zijn.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Dit is natuurlijk wel achterlijke pech ook. Wie verwacht er nou dat je begin maart een dikke winterweek hebt?
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
RVV schreef:Aan de andere kant. De raceklasses die onder de streep veel meer kosten voor de deelnemers. Die lopen inderdaad zwaar leeg. Juist trackdays moeten dan een interessant alternatief zijn. Maargoed wat ook tegen zit is gewoon het moment in het jaar. Plotsklaps weer hartje winter na bijna een volle lenteweek. Tja daar win je het nooit van. Ook een leermoment voor Peter.
Op het moment dat de raceklassen leeglopen wordt het op trackdays echt niet drukker, de meesten willen gewoon competitie rijden en op het moment dat men daarmeee stopt, stopt ook de sponsoring en vaak is de auto ook niet eens van hunzelf, op een aantal gekken na.
Dus denken dat stoppende racers vanwege de crisis ineens trackdays gaan rijden is jezelf rijk rekenen.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Merkwaardige gedachtengang inderdaad.
Als ik het aantal deelnemers zo zie is het voordelig geweest dat het feest is afgelast.......... hoop dat ik er ver naast zit.
Als ik het aantal deelnemers zo zie is het voordelig geweest dat het feest is afgelast.......... hoop dat ik er ver naast zit.
-
- Berichten: 11242
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Vanmiddag hele gesprekken gehad met Rico, Peter en Gert over trackdays.
Wat mij gigantisch verbaasde zijn de prijzen die Circuit's rekenen. Voor DF en daarmee vooral Peter neemt hier mee financiele risico's die niet meer van deze aardbol zijn. In principe zit hij alleen maar de circuits te spekken. Loopt zelf de risico s en is daarmee vaak ook nog eigen geld kwijt om alles draaiende te houden. In mijn ogen prijzen de Circuits zich hiermee compleet uit de markt. Waar ga je nu nog gekken vinden zoals Peter die dit nog doen. Bijv. Vijverberg Troffee zie je al niet meer op zandvoort rijden, vanwege de circuit huur prijzen.
Nogmaals Peter is Knettergek!!!! We zouden hem op handen moeten dragen. Ik weet zeker dat je niet veel anderen kunt vinden die dit zo doen. Er is in ieder geval geen haar op mijn hoofd die daar over nadenkt!
Je moet het zo bekijken ze rekenen zoveel dat de huurderskans om een paar euro te verdienen bijna nihil is. De risico dat er geld achteraan gaat is vele malen groter.
Wat mij gigantisch verbaasde zijn de prijzen die Circuit's rekenen. Voor DF en daarmee vooral Peter neemt hier mee financiele risico's die niet meer van deze aardbol zijn. In principe zit hij alleen maar de circuits te spekken. Loopt zelf de risico s en is daarmee vaak ook nog eigen geld kwijt om alles draaiende te houden. In mijn ogen prijzen de Circuits zich hiermee compleet uit de markt. Waar ga je nu nog gekken vinden zoals Peter die dit nog doen. Bijv. Vijverberg Troffee zie je al niet meer op zandvoort rijden, vanwege de circuit huur prijzen.
Nogmaals Peter is Knettergek!!!! We zouden hem op handen moeten dragen. Ik weet zeker dat je niet veel anderen kunt vinden die dit zo doen. Er is in ieder geval geen haar op mijn hoofd die daar over nadenkt!
Je moet het zo bekijken ze rekenen zoveel dat de huurderskans om een paar euro te verdienen bijna nihil is. De risico dat er geld achteraan gaat is vele malen groter.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Eens en dat laatste doen we alNogmaals Peter is Knettergek!!!! We zouden hem op handen moeten dragen.
-
- Berichten: 9093
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Idd, topper die Peter. Vanuit mijn motorraceverleden veel betrokken bij CRT Holland, de grootste organisator op Assen. Weet wat het kost, is niet normaal.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Nog even terug te komen op inhalen op de baan.
Als je weet dat je een langzame auto hebt, dan moet extra in de spiegels kijken vooral vlak voor de bocht.
Bijna als in het verkeer.
Zelf heb ik geen last van de langzame rijders, vindt dat zij goed opletten.
Graag zou ik voor iedereen een rijdersbriefing hebben.
Met thema's als inhalen, afdekken van accupolen, geen losse spullen in de auto en kofferbak, nakijken van remmen, er liggen voor niemand geen bloemen bij de finish, enz.
Persoonlijk vind ik dat het circuit per auto huur behoord te vragen.
Dat heb ik in het verleden zelf meegemaakt, maar dat wil men niet meer.
Erg jammer, dan kon je voor 1 of 2 uurtjes het circuit afhuren.
Er reden dan maar een paar auto´s.
P.s.
Peter donderdags mag ik van mij baas niet weg.http://www.driving-fun.com/forum/postin ... =4&t=27389#
Dat is de drukste dag van de week.
Als je weet dat je een langzame auto hebt, dan moet extra in de spiegels kijken vooral vlak voor de bocht.
Bijna als in het verkeer.
Zelf heb ik geen last van de langzame rijders, vindt dat zij goed opletten.
Graag zou ik voor iedereen een rijdersbriefing hebben.
Met thema's als inhalen, afdekken van accupolen, geen losse spullen in de auto en kofferbak, nakijken van remmen, er liggen voor niemand geen bloemen bij de finish, enz.
Persoonlijk vind ik dat het circuit per auto huur behoord te vragen.
Dat heb ik in het verleden zelf meegemaakt, maar dat wil men niet meer.
Erg jammer, dan kon je voor 1 of 2 uurtjes het circuit afhuren.
Er reden dan maar een paar auto´s.
P.s.
Peter donderdags mag ik van mij baas niet weg.http://www.driving-fun.com/forum/postin ... =4&t=27389#
Dat is de drukste dag van de week.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Denk dat DF zich vergist in wat er komt kijken bij het organiseren van een succesvolle trackday. Het is geen kwestie van circuitje boeken, plaatsen op een forum en dan verwachten dat het volloopt. De enkele organisatoren die het concept succesvol neerzetten (2 in mijn ogen) hebben door de jaren heen een stabiel netwerk opgebouwd. De dagen zijn zeer professioneel, geen politiek eromheen-gewoon rijden en men gunt het hun. Het succes van een trackday is helemaal niet afhankelijk van een forum, nog sterker; Het forum van de een van deze organisatoren is erg rustig op het moment terwijl de circuitdagen vol zijn....
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Ik denk dat jij je vergist in de organisatie van DF.Eric-328 schreef:Denk dat DF zich vergist in wat er komt kijken bij het organiseren van een succesvolle trackday.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Je bedoelt Andy.Gert. schreef:Ik denk dat jij je vergist in de organisatie van DF.
- Gert.
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 22:19
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Hier stond een filmpje van een onervaren circuitrijder die dag voor onze trackday de fout in ging.
De kans dat zoiets op maandag zou gebeuren was zeker aanwezig en daarom op het laatste moment geen DF Trackday.
De kans dat zoiets op maandag zou gebeuren was zeker aanwezig en daarom op het laatste moment geen DF Trackday.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Vind het trouwens niet netjes dat je als DF het verbied om fotos en filmpjes van crashes op DF dagen te plaatsen, maar dan zelf wel een crash op het forum zet die bij andere trackdays gebeuren.
Verder ook een slecht voorbeeld, heeft meer met de sneeuw te maken dan met het inhalen.
Verder ook een slecht voorbeeld, heeft meer met de sneeuw te maken dan met het inhalen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Die 944 mag ook wel eens sneller tegensturen zeg... we zijn met circuitrijden bezig hoor, zijn geen filmpje aan het kijken. Als ik zo reageer als ik een klaverbladdrift in zet dan eindigt het ook in het ziekenhuis ja.
Het is juist spectaculair om van je lijn af te gaan, is weer eens wat anders dan je standaard rondjes tuffen.
Het is juist spectaculair om van je lijn af te gaan, is weer eens wat anders dan je standaard rondjes tuffen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast