[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Peter Tunissen

[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**

Bericht door Peter Tunissen » 16 jan 2013, 11:30

Afbeelding

Op maandag 11 maart organiseert Driving Fun voor de 6e keer een circuitdag op het TT circuit van Assen.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
12:00 - 13:00 - Inschrijven
13:00 - 17:00 - Open pitlane rijden

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €250 per auto.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
De eerste motorraces werden al in 1925 in de omgeving van Assen georganiseerd, maar het zou nog tot 1955 duren vooraleer er een permanent circuit kwam. Dit circuit is in de loop der jaren meerdere malen aangepast en ingekort. Het huidige parcours dateert van 2006.
Het circuit is vooral bekend van de vele motorraces die er georganiseerd worden en is ieder jaar het toneel van een MotoGP raceweekend.
Het ronderecord bij de tweewielers staat op naam van Valentino Rossi die in 2009 zijn Yamaha in een tijd van 1.36.025 op pole position zette. Het absolute ronderecord staat op naam van Sebastian Bourdais die in 2007 in zijn Newman-Haas Champ Car een tijd van 1.18.765 op de klokken zette.

Rondje Assen
Assen is vooral bekend als motorcircuit, waardoor de uitloopzones erg ruim zijn en het asfalt in topconditie verkeert en erg veel grip heeft. Na start-finish volgt de Haarbocht, een vrij simpele haakse rechterbocht. Belangrijk is om hier de complete breedte van het circuit inclusief de curbstones te gebruiken. De volgende bocht, Madijk, is eigenlijk nauwelijks een bocht. Gebruik de curbstones aan de binnenkant van het circuit helemaal. Wat volgt is de meest lastige combinatie van het circuit, de Ossebroeken en Strubbe. Deze rem je relatief laat aan en je kunt hier remmend de bocht insturen. Het gedeelte naar rechts heeft een dubbele apex. Dit houdt in dat je de bocht heel erg vroeg instuurt, binnen komt, de auto vervolgens weer naar buiten laat lopen en tegen het einde van de bocht weer naar binnen komt. Bij het uitkomen van de Ossenbroeken laat je de auto niet verder naar links lopen dan tot het midden van het circuit om de Strubbe nog goed in te kunnen sturen. Deze bocht knijpt enorm, dus laat insturen en lang wachten met gas geven is hier het devies. De exit-snelheid is wel enorm belangrijk, omdat er een lang recht stuk naar de Ruskenhoek volgt. Dit is weer een echte bocht. De curbstones aan de binnenkant kunnen zowel rechts als links meegenomen worden. Voor een goede rondetijd is het belangrijk om niet teveel snelheid eruit te remmen en de auto veel te laten rollen. De Stekkenwal die volgt is weer een redelijk simpele haakse bocht, waarin vooral tijd te winnen is door de curbstones in zijn geheel mee te nemen. Dit geldt eveneens voor de haakse linker bocht, de Bult, die daar weer op volgt. Meteen daarna komen twee rechter bochten, Mandeveen en Duikersloot. Als je de goede lijn te pakken hebt, kun je deze twee bochten met een vrijwel gelijkblijvende stuuruitslag nemen en ook voor deze bochten geldt weer dat je (op droog) de curbstones in zijn geheel mee dient te nemen. Volgas via de Meeuwenmeer (wederom de curbstones meenemen) en de Hoge Heide komen we vervolgens op de Ramshoek af, een bocht waar de mannen van de jongens gescheiden worden. Voor beginners is het aan te raden om voor deze bocht even te remmen om zo eerst hun lijn te perfectioneren. Indien dit goed gaat, kan er langzaam toegewerkt worden naar niet meer remmen, maar alleen maar even gas liften voor het insturen. Voor de echt ervaren rijders is het mogelijk om deze bocht volgas te nemen. De curbstones aan de buitenkant van het circuit kunnen meegenomen worden. Meteen na de Ramshoek moet er hard geremd worden voor de Geert Timmer bocht. Probeer de auto door het eerste gedeelte naar rechts veel te laten rollen en in het tweede gedeelte het stuur zo vroeg mogelijk weer recht te zetten en zo vroeg mogelijk weer gas te geven. Dit is een bocht waarbij je achteraf bijna steeds denkt: dat had harder gekund, Op het rechte stuk laat je de auto vervolgens rustig naar links lopen, op naar de volgende ronde op het TT circuit!

Belangrijk op Assen
* Voor het neerzetten van een goede ronde is het op Assen belangrijk om op veel plaatsen de curbstones te gebruiken. In de regen kunnen deze echter spekglad worden. Aan de binnenkant van het circuit kunnen ze dan soms wel nog gebruikt worden, maar aan de buitenkant is dit ten zeerste af te raden. Hou dus rekening met wisselende weersomstandigheden en pas je lijnen hier op aan!

* Assen is ontworpen als motorcircuit, waardoor de uitloopzones enorm groot zijn. Deze zijn echter ook veelal van gras. De te bereiken snelheden liggen op sommige plaatsen hoog en met name in de regen kan het gras spekglad zijn en een auto nauwelijks afremmen, waardoor het toch nog mogelijk is om schade te rijden. Waak dus voor een vals gevoel van onschendbaarheid, met name in de regen.

* Op Assen geldt een strenge geluidslimiet van 97dB. Wie hier te vaak of te ver overheen gaat, kan een zwarte vlag krijgen en door het circuit uitgesloten worden van verdere deelname aan het dagprogramma.

Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i
2. Traffic Control - Ferrari 360 Modena
3. Erminio - Seat Leon FR TDI
4. ProfZB - BMW E36 M3
5. Frank van Gasteren - BMW E30 325i
6. Jos Burggraaf - BMW M3
7. Jaap de Visser - Mazda MX-5
8. Bas Nederlof - BMW 325i
9. Yven - Subaru Impreza WRX
10. Sander Roest - Porsche 944 Cup
11. Dick van Rij - Mazda MX-5
12. Kiro - Nissan Skyline GTR
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Erminio

Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Erminio » 11 feb 2013, 14:10

Deelnemers
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Gert.

Bericht door Gert. » 27 feb 2013, 17:39

ahum, we hebben nog wat plekken over.... :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2013, 18:31

voor nu ziet 11 maart er behoorlijk goed uit, lekker weertje en iets van 8 graden oid.
dus daar zal het dan niet aan liggen.

ik ga men best doen (mezelf motiveren) om er bij te zijn :df:

Erminio

Bericht door Erminio » 28 feb 2013, 22:03

Deelnemers
4. ProfZB - BMW E36 M3
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Max V

Bericht door Max V » 28 feb 2013, 23:46

Als het niet op een maandag, maar in het weekend was geweest, dan was ik wel even langsgekomen.

Het is toch wel leuk om weer eens zo'n dag mee te maken, ik heb immers niet voor niets die website gebouwd! :mrgreen:

Erminio

Bericht door Erminio » 04 mar 2013, 12:31

Max V schreef:Als het niet op een maandag, maar in het weekend was geweest, dan was ik wel even langsgekomen.

Het is toch wel leuk om weer eens zo'n dag mee te maken, ik heb immers niet voor niets die website gebouwd! :mrgreen:
Ik vind het wel fijn op een Maandag, dan is het hoop ik wat rustiger, omdat ik nog nooit gereden heb op Assen :df:

ErikS

Bericht door ErikS » 04 mar 2013, 13:02

Is er dit jaar nog de mogelijkheid tot huren van een 325?

Gr Erik

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 mar 2013, 13:37

ErikS schreef:Is er dit jaar nog de mogelijkheid tot huren van een 325?

Gr Erik
Dat kan gewoon op elke dag hoor.
Binnenkort is dat ook netjes ingepast op de DFTrackdays site, maar stuur me nu maar even een PB'tje als je wil, dan gaan we dat regelen! :df:

ErikS

Bericht door ErikS » 04 mar 2013, 15:16

Nou, volgende week lukt helaas niet meer, maar binnenkort wil ik CPZ of assen wel een keer meepakken ja..

Half dagje + huur.... Maar normaal stond het er altijd bij wat het kost, nu niet... Vandaar dat ik het me even afvroeg!

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 mar 2013, 15:27

Vanaf eind maart, begin april staat het er standaard bij bij iedere circuitdag op www.dftrackdays.com :df:

Erminio

Bericht door Erminio » 05 mar 2013, 12:53

Ben wel benieuwd wat het huren van zo'n 325 kost op een DFtrackday dag ?
Mijn broer heeft ook wel interesse.

Peter

Bericht door Peter » 05 mar 2013, 17:02

Hoeveel inschrijvingen zijn er totaal beschikbaar voor deze maandag?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 05 mar 2013, 17:23

Peter schreef:Hoeveel inschrijvingen zijn er totaal beschikbaar voor deze maandag?
Meer dan we gevuld krijgen waarschijnlijk; hoezo? ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 06 mar 2013, 12:05

ErikS schreef:Nou, volgende week lukt helaas niet meer, maar binnenkort wil ik CPZ of assen wel een keer meepakken ja..

Half dagje + huur.... Maar normaal stond het er altijd bij wat het kost, nu niet... Vandaar dat ik het me even afvroeg!
Zelfde plan als wat ik in m'n hoofd heb. Kunnen dan ook samen een hele dag auto huren? Kan je je rijtijd wat meer verspreiden?

@Peter: Zou je mij eventueel even een pb'tje kunnen doen met de prijzen voor 2 uurtjes rijden incl. huurauto voor komende maandag. Ik sta nu nog op de planning @ werk maar ga proberen vrij te krijgen.

Yven

Bericht door Yven » 07 mar 2013, 13:03

Als alles mee zit ben ik er ook bij.

Yven - Subaru WRX (my04)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 mar 2013, 10:07

Nog maar twee daagjes!
Het gaat helemaal volle bak worden zo te zien (ahum...), dus als je altijd al eens een middag de beschikking hebt willen hebben over een privé circuit, dan is dit je kans!!! :df:

Erminio

Bericht door Erminio » 09 mar 2013, 10:13

Het weer zit volgens de laatste berichten ook aardig mee :forum: .., iig droog op maandag en hopen dat er niet teveel sneeuw valt vandaag en morgen :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mar 2013, 11:43

Riceaux schreef:
ErikS schreef:Nou, volgende week lukt helaas niet meer, maar binnenkort wil ik CPZ of assen wel een keer meepakken ja..

Zelfde plan als wat ik in m'n hoofd heb. Kunnen dan ook samen een hele dag auto huren? Kan je je rijtijd wat meer verspreiden?

Prima! Mag dat gewoon, tweede rijder?

Andre

Bericht door Andre » 09 mar 2013, 11:47

Ik ben er ook bij.

Hoop op sneeuw op de baan. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 mar 2013, 12:04

hij wel :mrgreen:

kan je het meeste van de baan aan elkaar driften, one big powerslide :df:

daNpy

Bericht door daNpy » 09 mar 2013, 12:35

ErikS schreef: Prima! Mag dat gewoon, tweede rijder?
Volgens mij wel hoor. Dan is een auto huren goedkoper als met je eigen tracktool rijden iig :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 mar 2013, 13:04

We zijn bezig met een opzet dat je een huurauto per uur kunt huren, inclusief alles (dus auto, transport, technische ondersteuning, benzine waarschijnlijk ook en inschrijfgeld).
Als iemand dat voor Assen al wil kun je me het beste zo snel mogelijk even bellen op 06-50212847, dan kan ik misschien nog iets regelen. Voor Zandvoort gaat het sowieso wel lukken!

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 10 mar 2013, 18:40

Ligt het aan mij of leven de circuitdagen totaal niet meer bij de vaste forumbezoekers?
Morgen hebben we weer een mega gave middag op Assen, er rijden superauto's als een Skyline GTR en een 1M weer volle pollen over het circuit en er wordt hier met geen woord over gesproken.
Ik lees tenminste nauwelijks enthousiaste reacties hierover, niemand vindt dit gaaf genoeg om te komen kijken, laat staan dat er mensen komen rijden.
Inschrijvingen komen sowieso uitsluitend nog uit een opgebouwd netwerk en via facebook en samenwerkingen, maar vanaf het forum hier vrij wel niet meer.

De frontpage is al verdwenen en ik vraag me soms serieus af wat het nut van het forum is als er meer op elkaar gefit wordt, dan dat mensen gave ervaringen met elkaar willen beleven...
Dit forum is niet begonnen om een tweede groene forum te worden en op het moment dat het wel die kant op gaat, kan net zo goed de stekker eruit.

Dit is geen dreigement, maar ik hoop dat iedereen zijn steentje bij gaat dragen om hier weer een positieve, enthousiaste en levendige community van te maken. :df:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 mar 2013, 18:49

Begrijp de frustratie Peter. Is ook erg jammer dat niet iedereen ervoor kiest om met deze mooie dagen te gaan rijden. De sfeer is altijd top geweest! Toch denk ik ook dat de vrije tijd besteding en de keuze hiervoor qua financiële middelen niet voor iedereen hetzelfde zal liggen als in het verleden. Noem het crisis of bewustwording, ik weet het niet.

Bij mij liggen de prioriteiten op dit moment ergens anders en staat zelfs de E36 al een half jaar in de stalling. Had liever ook gereden, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen... Later dit jaar wellicht nog een dag meepakken.

Keep up the good work!

Plaats reactie