het is maar wat je verstaat onder een kitcar...voor mij is dat een seven achtige zonder enige vorm van civilisatie of high tech...Donkervoort ticks all the boxes for me.Snipe schreef:Een Donkervoort D8 GTO heeft ongeveer evenveel met een kitcar te maken als een nieuwe 911 GT3 RS met een Kever.Roy RS schreef:ergens onbegrijpelijk dat ze voor zo'n opgeleukte kitcars ZOVEEL geld vragen...maar nog onbegrijpelijker...ze krijgen het ook nog.
ik heb de nodige ervaring met Donkervoorts, dus ik weet aardig waar ik het over heb. Er zit geen high tech in, op geen enkel vlak en het blijft een in elkaar geknutseld autootje...vriend van me heeft al jaren meerdere D8'en gehad en werkelijk alles is daar stuk aan geweest, dan ga je met chassisnr naar Donkervoort zelf toe en vraag je naar een nieuwe versnellingsbak en krijg je doodleuk te horen dat ze aan de hand daarvan écht niet weten wat voor bak erin zit, "we hebben er vanalles in gelepeld, je zult langs moeten komen"...vervolgens een bak meegenomen, past ie niet...en van dattum tig keer...
ik kan hier een lijst neerpennen wat er allemaal voorgevallen is bij die auto's (3 verschillende), maar dat ga ik niet doen. Die beste man heeft nu een GTO gekocht en zelfs daarbij is het normaal dat er schakelaars kortsluiten enz enz.
Daarom noem ik het een opgeleukte kitcar...zeg maar omdat het gewoon zo is, maar dan niet door hobbybob thuis in elkaar geknutseld, maar door hobbybob in een bedrijf, wat inmiddels gelukkig steeds professioneler wordt.
neemt niet weg dat de GTO een megasprong vooruit is op de oude D8 en dat het mega coole apparaten zijn, die ik zelf elke keer weer overweeg. Ik wilde vooral aangeven dat de prijs kwaliteit eigenlijk om te janken is, maar dat het betaald wordt, waarde aardig houdt en het dus om die reden niet zoveel uitmaakt dat het "te" duur is.
Zakelijk gezien snap ik de prijsstelling ook, anders waren ze allang failliet geweest met zo'n lage productieaantallen...
Maar ben nou eerlijk, voor het geld van een GT3, of een willekeurige andere moderne auto van 2 ton+ een simpele seven met audiblok kopen, dat kun je onmogelijk prijs/ kwaliteit hetzelfde noemen...(nogmaals, ik zeg niet dat ik het niet zou kopen als ik het geld had)