mmm die 2.5 340pk TFSI in de GT would be very nice...mooi geluid en lots of power....voor de GTO natuurlijk ook.De Nederlandse sportwagenfabrikant Donkervoort komt volgend jaar met een open versie van de D8 GT. Donkervoort doopt de sportwagen met de naam D8 GTO.
Nog geheim
De Donkervoort D8 GTO – waarin de letter ‘O’ staat voor ‘Open’ – krijgt niet hetzelfde motorenpalet als zijn dichte broer, waarvan de productie begon in mei 2008. Welke krachtbron dat wordt, blijft nog geheim. Kanshebbers zijn de 1.4 TSI, 2.0 TFSI en de 2.5 TFSI vijfcilinder uit de TT RS. In de dichte GT lepelt Donkervoort de 1,8 liter turbomotor met vermogens van 180 tot 270 pk. Laatstgenoemde geniet uiteraard de voorkeur.
Ziet er goed uit als ie er zo komt die GTO cabrio dus.
300 uren
Over prijzen is nog niets bekend. De autofabrikant uit Lelystad biedt momenteel de voordeligste D8 GT in Nederland aan voor zo’n 120.000 euro. Reken erop dat de GTO iets meer kost dan de coupé. Volgens Donkervoort-recept zal de GTO net als de GT en andere D8-modellen volledig naar klantenwens in zo’n 300 uur met de hand worden gebouwd.
Oplossing
Cabrio’s zijn over het algemeen minder stijf dan coupémodellen. Welke oplossing Donkervoort voor dit probleem heeft gevonden is nog niet bekend. Gezien het feit dat we hier te maken hebben met een sportwagenbouwer met de nodige ervaring op het gebied van carrosseriestijfheid en gewichtsbesparing, hoeven we ons daar geen zorgen over te maken.
bron>>
http://autovisieblog.nl/2010/12/13/donk ... et-d8-gto/" onclick="window.open(this.href);return false;