Donkervoort D8 GTO en RS (af pag 5)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

Re: Donkervoort D8 GTO

Bericht door Roy RS » 05 feb 2016, 09:32

Snipe schreef:
Roy RS schreef:ergens onbegrijpelijk dat ze voor zo'n opgeleukte kitcars ZOVEEL geld vragen...maar nog onbegrijpelijker...ze krijgen het ook nog.
Een Donkervoort D8 GTO heeft ongeveer evenveel met een kitcar te maken als een nieuwe 911 GT3 RS met een Kever.
het is maar wat je verstaat onder een kitcar...voor mij is dat een seven achtige zonder enige vorm van civilisatie of high tech...Donkervoort ticks all the boxes for me.

ik heb de nodige ervaring met Donkervoorts, dus ik weet aardig waar ik het over heb. Er zit geen high tech in, op geen enkel vlak en het blijft een in elkaar geknutseld autootje...vriend van me heeft al jaren meerdere D8'en gehad en werkelijk alles is daar stuk aan geweest, dan ga je met chassisnr naar Donkervoort zelf toe en vraag je naar een nieuwe versnellingsbak en krijg je doodleuk te horen dat ze aan de hand daarvan écht niet weten wat voor bak erin zit, "we hebben er vanalles in gelepeld, je zult langs moeten komen"...vervolgens een bak meegenomen, past ie niet...en van dattum tig keer...

ik kan hier een lijst neerpennen wat er allemaal voorgevallen is bij die auto's (3 verschillende), maar dat ga ik niet doen. Die beste man heeft nu een GTO gekocht en zelfs daarbij is het normaal dat er schakelaars kortsluiten enz enz.

Daarom noem ik het een opgeleukte kitcar...zeg maar omdat het gewoon zo is, maar dan niet door hobbybob thuis in elkaar geknutseld, maar door hobbybob in een bedrijf, wat inmiddels gelukkig steeds professioneler wordt.

neemt niet weg dat de GTO een megasprong vooruit is op de oude D8 en dat het mega coole apparaten zijn, die ik zelf elke keer weer overweeg. Ik wilde vooral aangeven dat de prijs kwaliteit eigenlijk om te janken is, maar dat het betaald wordt, waarde aardig houdt en het dus om die reden niet zoveel uitmaakt dat het "te" duur is.

Zakelijk gezien snap ik de prijsstelling ook, anders waren ze allang failliet geweest met zo'n lage productieaantallen...

Maar ben nou eerlijk, voor het geld van een GT3, of een willekeurige andere moderne auto van 2 ton+ een simpele seven met audiblok kopen, dat kun je onmogelijk prijs/ kwaliteit hetzelfde noemen...(nogmaals, ik zeg niet dat ik het niet zou kopen als ik het geld had)

Luco

Bericht door Luco » 05 feb 2016, 13:02

Voor mij is de definitei van een kitcar een auto die je ook als kit kunt kopen en zelf in elkaar kunt zetten, dat is bij donkervoort al een tijdje niet meer het geval.

Als snap ik ook de opmerkingen van Roy wel

Snipe

Bericht door Snipe » 05 feb 2016, 23:42

Ja, als je de kwaliteit van elektronica als criterium neemt kun je een Renault ook een kitcar noemen ;-)

Dat er geen hightech in zit, ben ik niet helemaal met je eens. Neem alleen al de Audi-motor, die Audi niet zou leveren als het een dom knutselkarretje was. Maar ook bijvoorbeeld de deuren van zo'n GTO, die in gewicht aardig vergelijkbaar zijn met een lege colafles en toch behoorlijk botsbestendig zijn.

Maar nu je het wat uitgebreider uitlegt is het wel duidelijker wat je bedoelt. Anyway, ik heb er het geld niet voor maar zou er evengoed wel een willen. Sensationeel om mee te rijden, vind ik.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 feb 2016, 08:09

Snipe schreef:Ja, als je de kwaliteit van elektronica als criterium neemt kun je een Renault ook een kitcar noemen ;-)

Dat er geen hightech in zit, ben ik niet helemaal met je eens. Neem alleen al de Audi-motor, die Audi niet zou leveren als het een dom knutselkarretje was. Maar ook bijvoorbeeld de deuren van zo'n GTO, die in gewicht aardig vergelijkbaar zijn met een lege colafles en toch behoorlijk botsbestendig zijn.

Maar nu je het wat uitgebreider uitlegt is het wel duidelijker wat je bedoelt. Anyway, ik heb er het geld niet voor maar zou er evengoed wel een willen. Sensationeel om mee te rijden, vind ik.
En dan komen we op hét DF punt, na prima uitleg van Roy, dat poetsfilmpje en die D8 geparkeerd aan de gracht: Zou 'n Caterham R500/620 of hoe die dingen heten qua sensatie/puurheid en basis nou echt onderdoen voor de Donkervoorts?

En willen we hightech in 'n Lotus Seven derivaat? Dat willen gentlemen drivers 'dat koperspubliek' wel degelijk blijkbaar om die extreme prijs de vegoelijken lijkt mij.

Audi 5 cylinder is 'n juweel, maar nog steeds betrekkelijk htk natuurlijk.
V10 achterin mikken:)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 feb 2016, 11:52

Kort samengevat vind ik het veel geld voor n simpel chassis, dikke motor, wat leder poespas en heel veel DF.
Ik zou zeggen als n evensnelle Caterham 65 ex kost, dan mag n GTO best 100ex kosten, maar nu gaan ze richting de 200k ex (er zit maar 14-15k bpm op), die laatste 100k zie ik niet terug in materiaal, design of iets dergelijks....

Ik denk dat het de Caterham is voor de klasse die dat te karig vindt,maar er toch eigenlijk 1 wil qua rij eigenschappen :D

Los van de prijs vind ik de GTO één van de coolste apparaten die je kunt kopen, ik zou er nóg liever in rijden dan in een nieuwe GT3, ondanks dat ik die hoog heb zitten!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 feb 2016, 12:17

Voor snipe blijkbaar een mooi excuus om even met Amber in de telefoon te klimmen.
En gelijk heeft ie :crazy:

http://www.autoblog.nl/nieuws/hoe-gaat- ... oort-84176" onclick="window.open(this.href);return false;

25 stuks verkocht, waarvan 2 in Nederland.
Verrassend. :coffee:

Macboy

Bericht door Macboy » 07 feb 2016, 16:19

Zijn er maar 4 Lotussen verkocht in 2015 ?

Snipe

Bericht door Snipe » 07 feb 2016, 19:33

Merkwaardig genoeg zijn er wat verschillende cijfers in omloop. In het artikel op Autoblog staat een link naar een artikel waarin staat dat het er maar drie waren, mijn cijfers komen van de BOVAG en zeggen vier (namelijk drie Elises en een Exige).

allen

Bericht door allen » 07 feb 2016, 21:16

En hoeveel daarvan staat eigenlijk nog bij VdK?

GTRene

Donkervoort D8 GTO-RS

Bericht door GTRene » 06 dec 2016, 15:13

Donkervoort D8 GTO-RS wow gaaf ding, die details ook :kikker:
lekkere 5-pitter die weer verfijnd is.

http://www.donkervoort.com/en/cars/donk ... d8-gto-rs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The D8 GTO-RS was announced as a limited edition of 40 units in early 2016. Following the announcement a large number of the available cars were sold in no time – a huge compliment. Many of these buyers expressed interested in ‘special editions’ of this already exceptional series. Donkervoort – which naturally wants to meet every customer’s individual wishes – therefore decided to expand the RS series, ahead of schedule, with a Bare Naked Carbon Edition and a Race Edition.

The D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition will be limited to just 15 cars. All the carbon fibre elements of these special edition models will be left exposed so the unique, recognisable fibre structure of the material remains fully visible. Just ten of the D8 GTO-RS Race Edition will be built. This RS will be optimised for track driving, with features that include a (non-street-legal) sequential gearbox and the aforementioned lap time-enhancing track day features. Of the total series of 65 units, 42 have already been sold.
meer foto's>

http://www.donkervoort.com/en/cars/donk ... d8-gto-rs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Re: Donkervoort D8 GTO en RS (af pag 5)

Bericht door Macboy » 10 dec 2016, 11:28

Holy fuck :love:

GTRene

Re: Donkervoort D8 GTO en RS (af pag 5)

Bericht door GTRene » 10 dec 2016, 13:16

best een lekker kleurtje/combo ook vind ik.

Plaats reactie