Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Erik K. » 22 jan 2010, 21:15

Andre schreef:atmosferische gas response zoals het hoort!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Ks781rIsObI" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kun je weinig tegen in brengen :mrgreen: :thumbup:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Joop » 22 jan 2010, 23:14

romo schreef:Hulde aan zo kunnen rijden c.q wagenbeheersing.....................
...ik doe het Dré niet na iig...

...mis eigenlijk nog het commentaar van Robin in het filmpje; wellicht in part 2 van "Ik bekijk het leven en de weg graag door de zijruiten van de CSL"...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 22 jan 2010, 23:22

Joop schreef:
romo schreef:Hulde aan zo kunnen rijden c.q wagenbeheersing.....................
...ik doe het Dré niet na iig...

...mis eigenlijk nog het commentaar van Robin in het filmpje; wellicht in part 2 van "Ik bekijk het leven en de weg graag door de zijruiten van de CSL"...

Ik ook niet..............................misschien kan ik nog een keer een cursus volgen daar.............

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Macboy » 25 jan 2010, 10:58

He Frank, heb je nog een bron voor Manhart ?

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M-bitious » 25 jan 2010, 11:40

Ikke niet snap? :oops:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Macboy » 25 jan 2010, 18:08

M-bitious schreef:Manhart is weer bezig met een nieuw project. De V8TT uit de X5M staat bij hem klaar om te worden ingebouwd in een 3-serie.
Dit bedoel ik !

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Petrolhead Tom » 25 jan 2010, 18:11

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Mag voor mij een eigen draadje hebben :D

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M-bitious » 25 jan 2010, 19:31

Ach so!
Ik ga binnenkort de nieuwste software bij hem halen. Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken en wat vragen stellen.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Andre » 25 jan 2010, 20:36

Hier een prachtige duitse qoute. En die man heeft 300 procent gelijk.

fahren heisst für mich nicht erst wieder aufs Gas zu gehen wenns Auto wieder gerade ist ... ( so , wie es viele Turbokollegen handhaben , oder handhaben müssen )

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2010, 20:40

Andre schreef:Hier een prachtige duitse qoute. En die man heeft 300 procent gelijk.

fahren heisst für mich nicht erst wieder aufs Gas zu gehen wenns Auto wieder gerade ist ... ( so , wie es viele Turbokollegen handhaben , oder handhaben müssen )
Mijn Duits is niet zo goed :bag:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Downforce Hans » 25 jan 2010, 20:50

Er staat dat je met zo`n bmw v8 beter geen gas kan geven, en zoals cruyff zou zeggen "dat is logisch" :mrgreen:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door raymondw » 26 jan 2010, 10:22

De S85B50 in alle opzichten een monument van een motor is die moeilijk te overtreffen valt; ondanks dat deze in tegenstelling tot de S14, S38 en M88 geen 'race-pedigree' heeft. En daar is het bij de Motorsport Gmbh wel bij begonnen. Jochen Neerpasch, Martin Braungart en Paul Rosche hebben in de jaren 70 de basis gelegd voor een succesverhaal in o.a de ETC, ALMS, Pro-Car. Schittende auto's en motoren zijn hieruit voortgekomen, zoals de E9 3.5-CSL met M49 motor, de E26 M1 met de M88. Zowel van de M49 als de M88 bestaat een turbo variant tot 950pk voor groep V toepassingen, nog voordat Fritz Indra van Alpina naar Audi is vertokken. Paul Rosche was in de jaren zeventig al bezig met de M12/M13 motor voor formule 1 en formule 2 toepassingen met vermogens tot 1500pk (@5bar druk) terwijl Audi bleef spelen bij ruim 600pk voor groep B rally toepassingen. Evenals Audi in de ralley groep B is ook BMW zeer succesvol geweest met de M12 en hebben daarmee de wereldtitel bij de constructeurs en rijders in de F1 weten te bemachtigen.

In die tijd hadden de race-motoren grote overeenkomsten met de productiemotoren. Tegenwoordig is jammer genoeg niet meer het geval; dat komt vooral doordat de ontwikkel-capaciteiten veel groter zijn geworden en voor elke toepassing een aparte oplossing gevonden kan worden; Dit is niet perse slechter, maar de charme is weg. In de tegenwoordige tijdgeest zouden mensen als Paul Rosche geen kans meer krijgen. En hij heeft ontegenzeggelijk veel bereikt; daar waar andere ingenieurs het woord 'onmogelijk' in de mond namen, zocht en vond hij een oplossing. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de S14B25 waarvan ieder ander zei dat die niet gemaakt kon worden.

Zo hoor ik nu ook dat downsizing met turbo's noodzakelijk is om de tegenwoordige 'emmisie-blah-blah' te halen. Ik geloof daar geen sikkepit van. Er zijn altijd meer wegen die naar Rome leidden, maar decision makers kiezen nou eenmaal de snelste weg en zijn bereid bestaande kernwaarden overboord te gooien. Maar ja, de F10 M5 zal wel goed rijden en goed gaan en de autopers zal wel weer superlatieven in de mond nemen hoe groot de vooruitgang (blah blah) wel niet is. Maar ja, het heeft niets te maken met de geest van waar het bij de M gmbh ooit mee begonnen is. In die tijd waren de M3 en de M5 concurentieloos; tegenwoordig zit elke premium fabrikant wel in het segment waar het met de E30 M3 en de E28 M5 ooit begonnen is. Jammer dat er met de V8TT elke link met de autosport overboord wordt gegooid. Ik vindt dat eigenlijk prima, want dat betekend dat ik nog twee auto's heb die fysiek en kwa karakter uit de pionierstijd van de Motorsport gmbh komen en daarmee ontegenzeggelijk zijn verbonden met de successen die BMW in de autosport heeft behaald.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door GTRene » 24 mar 2010, 22:43

deze foto/info al bekend?

Afbeelding

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... n-scooped/
• 4.4-litre V8 bi-turbo
• 578bhp, 530lb ft
• 155mph limited top speed
• 0-62mph 4.4sec
• Unlimited top speed 188mph
That direct-injection 4.4 lump is the same engine you'll find under the hood of the X5 M and X6 M, but further tweaked by M Division to liberate more power. Forced induction makes it the first M saloon to be turbocharged.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Knot » 24 mar 2010, 22:46

Ze doen er elk model wel een flinke schep vermogen op zeg :shock:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Xave30 » 24 mar 2010, 22:48

Knot schreef:Ze doen er elk model wel een flinke schep vermogen op zeg :shock:
8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door GTRene » 24 mar 2010, 22:51

onderaan van de pagina als je die link aanklikt heb je een paar pagina's digitale uitvoering van dat blad...staat van de M5 ook iets van te lezen...en de M3 en de mooie porsche.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door steve smith » 24 mar 2010, 22:52

Tja. BMW heeft wat atmosferische hoogstandjes op z'n naam staan. Zal ze zeker missen!

Maar als de V12 dubbelfluit een teken aan de wand is voor de kwaliteit van de V8 dubbelfluit in de M5 ben ik toch wel heel benieuwd! Die V12 is nl. niet bedoeld om sportief te zijn maar is me toch een partijtje geweld(ig)! Als ze er dan echt voor gaan zitten zal er op dit vlak ook wel iets uitkomen wat van het allerhoogste niveau is....

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 22:53

Mijn vraag betreffende deze beeldschone, snelle, maar zeer prijzige en massale boot is deze:

Wat wordt de tankinhoud?
Want met 70 liter ben je dus na 300/350 hooguit 400km karren weer toe aan wat litertjes.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door steve smith » 24 mar 2010, 22:54

Robin schreef:Mijn vraag betreffende deze beeldschone, snelle, maar zeer prijzige en massale boot is deze:

Wat wordt de tankinhoud?
Want met 70 liter ben je dus na 300/350 hooguit 400km karren weer toe aan wat litertjes.
Dat is idd ook ongeveer de actieradius van de V12s :mrgreen:

(met 82L)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door GTRene » 24 mar 2010, 22:58

hij schijnt 30% zuiniger te zijn dan de outgoing M5 V10 en sneller en lichter en minder weerstand Cw
afijn heb het blad link gecopyd aanklikken en bladeren en als je de tekst groot wil ff aanklikken.

http://issuu.com/sjharrison13/docs/carmagjan2010/4

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M-bitious » 24 mar 2010, 23:09

Reken maar dat M er een pracht van een blok van maakt. In de basis bestaat hij al, dus de heren hebben ruim de tijd ons te verbazen. Ik hoop trouwens dat het carbondak doorgaat.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Fernando » 24 mar 2010, 23:14

Hey Frank bij de nieuwe M5 wordt het voor jou wel eenvoudiger om er een sloot extra pk's bij te krijgen... :mrgreen:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 24 mar 2010, 23:16

GTRene schreef:hij schijnt 30% zuiniger te zijn dan de outgoing M5 V10 en sneller en lichter en minder weerstand Cw
afijn heb het blad link gecopyd aanklikken en bladeren en als je de tekst groot wil ff aanklikken.

http://issuu.com/sjharrison13/docs/carmagjan2010/4
Nou dat 30% zuiniger is dus van 1 op 4 naar 1 op 5 en in de praktijk weer 1 op 4. Want 578 pk en Turbo läuft, Turbo säuft.

Dus heeft BMW na internet in de auto alweer 'n primeur.:
(code 40-45)De mitnehmbare Tank auf Rädern auch geschickt für Holländer im Urlaub.
Met styling 1914 67" wielen achter in FeinholzHazelnuss.
(alleen icm met trekhaak)

Afbeelding

Komt in Stahlhelmgrau en Albinoweiss. Andere kleuren tegen meerprijs.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door GTRene » 24 mar 2010, 23:24

is dat niet een sleepbare mafketel? :roflol:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 01 apr 2010, 17:16

Prima rendering van upcoming F10 M5:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Gus, Ti-Tourist (Erik) en 42 gasten