Daar kun je weinig tegen in brengenAndre schreef:atmosferische gas response zoals het hoort!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=Ks781rIsObI" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe BMW M5 (F10)
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
...ik doe het Dré niet na iig...romo schreef:Hulde aan zo kunnen rijden c.q wagenbeheersing.....................
...mis eigenlijk nog het commentaar van Robin in het filmpje; wellicht in part 2 van "Ik bekijk het leven en de weg graag door de zijruiten van de CSL"...
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Joop schreef:...ik doe het Dré niet na iig...romo schreef:Hulde aan zo kunnen rijden c.q wagenbeheersing.....................
...mis eigenlijk nog het commentaar van Robin in het filmpje; wellicht in part 2 van "Ik bekijk het leven en de weg graag door de zijruiten van de CSL"...
Ik ook niet..............................misschien kan ik nog een keer een cursus volgen daar.............
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
He Frank, heb je nog een bron voor Manhart ?
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ikke niet snap? 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Dit bedoel ik !M-bitious schreef:Manhart is weer bezig met een nieuw project. De V8TT uit de X5M staat bij hem klaar om te worden ingebouwd in een 3-serie.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Mag voor mij een eigen draadje hebben 
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ach so!
Ik ga binnenkort de nieuwste software bij hem halen. Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken en wat vragen stellen.
Ik ga binnenkort de nieuwste software bij hem halen. Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken en wat vragen stellen.
-
Andre
- Berichten: 11461
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Hier een prachtige duitse qoute. En die man heeft 300 procent gelijk.
fahren heisst für mich nicht erst wieder aufs Gas zu gehen wenns Auto wieder gerade ist ... ( so , wie es viele Turbokollegen handhaben , oder handhaben müssen )
fahren heisst für mich nicht erst wieder aufs Gas zu gehen wenns Auto wieder gerade ist ... ( so , wie es viele Turbokollegen handhaben , oder handhaben müssen )
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Mijn Duits is niet zo goedAndre schreef:Hier een prachtige duitse qoute. En die man heeft 300 procent gelijk.
fahren heisst für mich nicht erst wieder aufs Gas zu gehen wenns Auto wieder gerade ist ... ( so , wie es viele Turbokollegen handhaben , oder handhaben müssen )
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Er staat dat je met zo`n bmw v8 beter geen gas kan geven, en zoals cruyff zou zeggen "dat is logisch" 
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
De S85B50 in alle opzichten een monument van een motor is die moeilijk te overtreffen valt; ondanks dat deze in tegenstelling tot de S14, S38 en M88 geen 'race-pedigree' heeft. En daar is het bij de Motorsport Gmbh wel bij begonnen. Jochen Neerpasch, Martin Braungart en Paul Rosche hebben in de jaren 70 de basis gelegd voor een succesverhaal in o.a de ETC, ALMS, Pro-Car. Schittende auto's en motoren zijn hieruit voortgekomen, zoals de E9 3.5-CSL met M49 motor, de E26 M1 met de M88. Zowel van de M49 als de M88 bestaat een turbo variant tot 950pk voor groep V toepassingen, nog voordat Fritz Indra van Alpina naar Audi is vertokken. Paul Rosche was in de jaren zeventig al bezig met de M12/M13 motor voor formule 1 en formule 2 toepassingen met vermogens tot 1500pk (@5bar druk) terwijl Audi bleef spelen bij ruim 600pk voor groep B rally toepassingen. Evenals Audi in de ralley groep B is ook BMW zeer succesvol geweest met de M12 en hebben daarmee de wereldtitel bij de constructeurs en rijders in de F1 weten te bemachtigen.
In die tijd hadden de race-motoren grote overeenkomsten met de productiemotoren. Tegenwoordig is jammer genoeg niet meer het geval; dat komt vooral doordat de ontwikkel-capaciteiten veel groter zijn geworden en voor elke toepassing een aparte oplossing gevonden kan worden; Dit is niet perse slechter, maar de charme is weg. In de tegenwoordige tijdgeest zouden mensen als Paul Rosche geen kans meer krijgen. En hij heeft ontegenzeggelijk veel bereikt; daar waar andere ingenieurs het woord 'onmogelijk' in de mond namen, zocht en vond hij een oplossing. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de S14B25 waarvan ieder ander zei dat die niet gemaakt kon worden.
Zo hoor ik nu ook dat downsizing met turbo's noodzakelijk is om de tegenwoordige 'emmisie-blah-blah' te halen. Ik geloof daar geen sikkepit van. Er zijn altijd meer wegen die naar Rome leidden, maar decision makers kiezen nou eenmaal de snelste weg en zijn bereid bestaande kernwaarden overboord te gooien. Maar ja, de F10 M5 zal wel goed rijden en goed gaan en de autopers zal wel weer superlatieven in de mond nemen hoe groot de vooruitgang (blah blah) wel niet is. Maar ja, het heeft niets te maken met de geest van waar het bij de M gmbh ooit mee begonnen is. In die tijd waren de M3 en de M5 concurentieloos; tegenwoordig zit elke premium fabrikant wel in het segment waar het met de E30 M3 en de E28 M5 ooit begonnen is. Jammer dat er met de V8TT elke link met de autosport overboord wordt gegooid. Ik vindt dat eigenlijk prima, want dat betekend dat ik nog twee auto's heb die fysiek en kwa karakter uit de pionierstijd van de Motorsport gmbh komen en daarmee ontegenzeggelijk zijn verbonden met de successen die BMW in de autosport heeft behaald.
In die tijd hadden de race-motoren grote overeenkomsten met de productiemotoren. Tegenwoordig is jammer genoeg niet meer het geval; dat komt vooral doordat de ontwikkel-capaciteiten veel groter zijn geworden en voor elke toepassing een aparte oplossing gevonden kan worden; Dit is niet perse slechter, maar de charme is weg. In de tegenwoordige tijdgeest zouden mensen als Paul Rosche geen kans meer krijgen. En hij heeft ontegenzeggelijk veel bereikt; daar waar andere ingenieurs het woord 'onmogelijk' in de mond namen, zocht en vond hij een oplossing. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de S14B25 waarvan ieder ander zei dat die niet gemaakt kon worden.
Zo hoor ik nu ook dat downsizing met turbo's noodzakelijk is om de tegenwoordige 'emmisie-blah-blah' te halen. Ik geloof daar geen sikkepit van. Er zijn altijd meer wegen die naar Rome leidden, maar decision makers kiezen nou eenmaal de snelste weg en zijn bereid bestaande kernwaarden overboord te gooien. Maar ja, de F10 M5 zal wel goed rijden en goed gaan en de autopers zal wel weer superlatieven in de mond nemen hoe groot de vooruitgang (blah blah) wel niet is. Maar ja, het heeft niets te maken met de geest van waar het bij de M gmbh ooit mee begonnen is. In die tijd waren de M3 en de M5 concurentieloos; tegenwoordig zit elke premium fabrikant wel in het segment waar het met de E30 M3 en de E28 M5 ooit begonnen is. Jammer dat er met de V8TT elke link met de autosport overboord wordt gegooid. Ik vindt dat eigenlijk prima, want dat betekend dat ik nog twee auto's heb die fysiek en kwa karakter uit de pionierstijd van de Motorsport gmbh komen en daarmee ontegenzeggelijk zijn verbonden met de successen die BMW in de autosport heeft behaald.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
deze foto/info al bekend?

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... n-scooped/

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... n-scooped/
• 4.4-litre V8 bi-turbo
• 578bhp, 530lb ft
• 155mph limited top speed
• 0-62mph 4.4sec
• Unlimited top speed 188mph
That direct-injection 4.4 lump is the same engine you'll find under the hood of the X5 M and X6 M, but further tweaked by M Division to liberate more power. Forced induction makes it the first M saloon to be turbocharged.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ze doen er elk model wel een flinke schep vermogen op zeg 
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
8)Knot schreef:Ze doen er elk model wel een flinke schep vermogen op zeg
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
onderaan van de pagina als je die link aanklikt heb je een paar pagina's digitale uitvoering van dat blad...staat van de M5 ook iets van te lezen...en de M3 en de mooie porsche.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Tja. BMW heeft wat atmosferische hoogstandjes op z'n naam staan. Zal ze zeker missen!
Maar als de V12 dubbelfluit een teken aan de wand is voor de kwaliteit van de V8 dubbelfluit in de M5 ben ik toch wel heel benieuwd! Die V12 is nl. niet bedoeld om sportief te zijn maar is me toch een partijtje geweld(ig)! Als ze er dan echt voor gaan zitten zal er op dit vlak ook wel iets uitkomen wat van het allerhoogste niveau is....
Maar als de V12 dubbelfluit een teken aan de wand is voor de kwaliteit van de V8 dubbelfluit in de M5 ben ik toch wel heel benieuwd! Die V12 is nl. niet bedoeld om sportief te zijn maar is me toch een partijtje geweld(ig)! Als ze er dan echt voor gaan zitten zal er op dit vlak ook wel iets uitkomen wat van het allerhoogste niveau is....
-
Robin
- Berichten: 56427
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Mijn vraag betreffende deze beeldschone, snelle, maar zeer prijzige en massale boot is deze:
Wat wordt de tankinhoud?
Want met 70 liter ben je dus na 300/350 hooguit 400km karren weer toe aan wat litertjes.
Wat wordt de tankinhoud?
Want met 70 liter ben je dus na 300/350 hooguit 400km karren weer toe aan wat litertjes.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Dat is idd ook ongeveer de actieradius van de V12sRobin schreef:Mijn vraag betreffende deze beeldschone, snelle, maar zeer prijzige en massale boot is deze:
Wat wordt de tankinhoud?
Want met 70 liter ben je dus na 300/350 hooguit 400km karren weer toe aan wat litertjes.
(met 82L)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
hij schijnt 30% zuiniger te zijn dan de outgoing M5 V10 en sneller en lichter en minder weerstand Cw
afijn heb het blad link gecopyd aanklikken en bladeren en als je de tekst groot wil ff aanklikken.
http://issuu.com/sjharrison13/docs/carmagjan2010/4
afijn heb het blad link gecopyd aanklikken en bladeren en als je de tekst groot wil ff aanklikken.
http://issuu.com/sjharrison13/docs/carmagjan2010/4
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Reken maar dat M er een pracht van een blok van maakt. In de basis bestaat hij al, dus de heren hebben ruim de tijd ons te verbazen. Ik hoop trouwens dat het carbondak doorgaat.
- Fernando
- Berichten: 5159
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Hey Frank bij de nieuwe M5 wordt het voor jou wel eenvoudiger om er een sloot extra pk's bij te krijgen... 
-
Robin
- Berichten: 56427
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Nou dat 30% zuiniger is dus van 1 op 4 naar 1 op 5 en in de praktijk weer 1 op 4. Want 578 pk en Turbo läuft, Turbo säuft.GTRene schreef:hij schijnt 30% zuiniger te zijn dan de outgoing M5 V10 en sneller en lichter en minder weerstand Cw
afijn heb het blad link gecopyd aanklikken en bladeren en als je de tekst groot wil ff aanklikken.
http://issuu.com/sjharrison13/docs/carmagjan2010/4
Dus heeft BMW na internet in de auto alweer 'n primeur.:
(code 40-45)De mitnehmbare Tank auf Rädern auch geschickt für Holländer im Urlaub.
Met styling 1914 67" wielen achter in FeinholzHazelnuss.
(alleen icm met trekhaak)
Komt in Stahlhelmgrau en Albinoweiss. Andere kleuren tegen meerprijs.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
is dat niet een sleepbare mafketel? 
-
Robin
- Berichten: 56427
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Prima rendering van upcoming F10 M5:




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
