Hartge S3-3.5 door Birds - Ultieme M3 killer

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 mei 2007, 14:16

Macboy betrouwbaar of niet dat zal de tijd moeten uitwijzen.

Feit is wel dat een 335i een 60K plus apparaat is waarvan je het garantieverhaal 100% op losse schroeven zet richting BMW.

Als Hartge zwart op wit de garantie van BMW overneemt word het een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 mei 2007, 14:22

Het valt of staat bij garantie! Als Rico zijn BMW dealer zou roepen, de garantie blijft bij een compressorkit, dan neem je zo'n optie serieus, nu is het geen optie, lijkt me. Los of je een compressor wenst of niet.

Bij de 335i is door de turbomotor helemaal eenvouding het vermogen op te schroeven. Door de eenvoud, is de verleiding ook groter, en ik kan daarin Robin ook volgen. Feit blijft dat het een verantwoorde stap is met garantie, en zonder een gok die met een beetje pech, flink in de papieren kan lopen.

335i met sper zou denk ik al een groot feest zijn.

Michel

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 02 mei 2007, 14:36

Maar Hartge is toch 100% betrouwbaar, in die zin dat als er iets naar de klote gaat dat zij dat op zich nemen? Kan me niet voorstellen dat het merk op een andere manier zo groot is geworden. Als tuning (wat een klein wereldje is) niet blijkt te werken en motoren ontploffen en de tuner niet bereid is om de boel te vergoeden, dan gaat dit snel van mond tot mond. Ik denk niet dat ze zich zoiets kunnen veroorloven.

Maar goed, ik weet het niet zeker :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 mei 2007, 14:49

Nu zijn ze in Engeland wat makkelijker met het geven van garantie: nl. 2 jaar op de motorconversie... (Schnitzer en Alpina worden in Engeland gewoon in de BMW garanties opgenomen).
Ik neem aan dat Henny van Doorn (Hartge Nederland) ook gewoon garantie geeft op de conversie hier in Nederland??

Wat betreft het opvoeren van het 335i blok. De motor is relatief laag getuned voor een 3L Turbo i.v.m. de komst van de M3 waarschijnlijk; dus er is nog genoeg ruimte tot vermogenswinst (std. worden motoren met een behoorlijk ruime veiligheidsmarge qua vermogen op de weg gezet), zonder dat dit tot problemen leidt.

De optie LSD van Hartge is zeker het overwegen waard, dit kan voor de auto überhaupt geen kwaad.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 mei 2007, 14:51

@Macboy,

Ik denk dat je je daarin schromelijk vergist, vraag maar eens aan Berend hoe tuners met naam de klant afpoeieren. Zelf de normale fabrieksgarantie laat bij veel merken te wensen over.

Michel

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mei 2007, 14:58

Eerlijk is eerlijk; ik zou me behoorlijk in de zak gescheten voelen, als die Robin met zijn bling bling getjoende bak, een veel duurdere top off the line M3 de oren wast....................................`t zou verboden moeten worden....................................... :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 mei 2007, 15:00

Ik niet, een getunde impreza GTT met 350pk wast ook een M3 de oren, doet me niks.

Een stock 335i sneller dan een e46 M3 idem dito. Anders kocht ik wel een 335i :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mei 2007, 15:03

Rico v Velzen schreef:Ik niet, een getunde impreza GTT met 350pk wast ook een M3 de oren, doet me niks.

Een stock 335i sneller dan een e46 M3 idem dito. Anders kocht ik wel een 335i :lol:
Was grappig bedoeld, je kan er toch niets tegen doen, wil ik niet, erom druk maken al helemaal niet.............................. :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 mei 2007, 20:45

Hartge Duitsland geeft andere cijfers, kijk ook even naar de 335D........................`t is niet normaal meer :shock:


http://www.hartge.de/html/e92coupeger.html

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 mei 2007, 17:49


Robin
Berichten: 54934
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 mei 2007, 22:20

ik heb vanavond ff in Andre's 130i M gereden met Drexler diff, intrax onderstel en Advan semislicks. Buiten de trekkracht/pks die bij de 335i meer zijn, is de betrokkenheid en de feeling van die kar top, wat een grip, en wat lekker met dat diff, koude banden het klaverblad op ving ik 't overstuur toch geinig op. Heerlijke kar. Een E46 M3 bood dat voor geen meter, echt niet..
Ik moet een lsd en een intrax onderstel, dat je de Advans hoort is punt 2.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 mei 2007, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 22225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 22 mei 2007, 22:22

Ik wil meer filmpjes zien.

:)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 22 mei 2007, 22:39

Op germancarzone staat een review met filmpjes, alleen ik kan er nog niet bij.

Misschien iemand die wel met een inlognaam/password erbij kan?

http://www.germancarzone.com/3-series/1 ... eview.html

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 22 mei 2007, 22:55

hehe

Tom zal waarschijnlijk filmpjes uit Groningen bedoelen.

8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 22 mei 2007, 22:58

Sander Spoolder schreef:hehe

Tom zal waarschijnlijk filmpjes uit Groningen bedoelen.

8)
Daarvan zou ik er ook wel meer willen zien... 8)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12990
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 22 mei 2007, 23:20

Filmpjes? Ik zou d'r bij willen zijn! 8)

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 23 mei 2007, 00:39

Ja hij ging weer lekker. Schokdempers stonden nog op soft voor comfort.

Reiger maakt trouwens de beste schokbrekers. Wat ik onder de evo had was echt magnefiek. Moton is ook niet te versmaden. Toen ik de einser had was er weinig voor te krijgen en henk kon het maken vandaar intrax. Maar nu kan je overal wel setjes voor een einser krijgen.

130i is gewoon als basis een leuke vermakelijke rij machine. Met een paar verbeteringen maak je er echt een hele leuke rijders auto van waar je je niet in verveeld. En Bmw moet wel met een hele knappe M1 komen wil ie mij meer driving fun geven voor de bucks.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 23 mei 2007, 09:16

Doe mij maar een EVO RS als rijders auto. Lijkt me een stuk leuker dan een 130i ;-)

En een M3 voor het comfort/gezin.

Mark.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 23 mei 2007, 10:39

Klopt mark jij hebt de voor elke hoedanigheid een auto. Das natuurlijk het mooiste.

evo om te raggen
m3 voor comfort gezin en een klein driftje:)
cabrio voor zomers lekker te boulevard cruisen.
peugeot voor dagelijks.
En nog een motor / scooter.

Mijn doel is om mijn driving fun zoveel mogelijk in 1 auto te hebben. Das een soort sport van me:) met me dre edition zit ik gewoon heel goed. Ik wil absoluut geen 4 auto s op me erf. 2 is max.

Robin
Berichten: 54934
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 mei 2007, 13:30

De 130i zoals Dre 'm heeft is gewoon uber Mark, daar kan qua betrokkenheid en rijbeleving + dagelijks bruikbaar weinig tegenop, of het moet op sneeuw/gravel zijn, en een Elise/Exige heeft de power niet, plus is niet bruikbaar. WEL missen we 50/100pk in de 130i, maar dan heb je met Dre's specs ook de lekkerste kar dagelijks bruikbaar, this side of a GT3.

En ik ben veel met de EVO meegeweest, prima.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 23 mei 2007, 13:34

robin kijk 1 serie draadje nieuwe foto s

dat wordt jou nieuwe auto 135i coupe met een fokking sper.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 23 mei 2007, 22:09

Robin schreef:...WEL missen we 50/100pk in de 130i, maar dan heb je met Dre's specs ook de lekkerste kar dagelijks bruikbaar...
Het onderstel van de standaard 130i met sportonderstel lijkt idd nog meer aan te kunnen. 50 tot 100 PK meer moet echt een rappe bak opleveren. 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten