Hartge S3-3.5 door Birds - Ultieme M3 killer
- RVV
- Michel P
Het valt of staat bij garantie! Als Rico zijn BMW dealer zou roepen, de garantie blijft bij een compressorkit, dan neem je zo'n optie serieus, nu is het geen optie, lijkt me. Los of je een compressor wenst of niet.
Bij de 335i is door de turbomotor helemaal eenvouding het vermogen op te schroeven. Door de eenvoud, is de verleiding ook groter, en ik kan daarin Robin ook volgen. Feit blijft dat het een verantwoorde stap is met garantie, en zonder een gok die met een beetje pech, flink in de papieren kan lopen.
335i met sper zou denk ik al een groot feest zijn.
Michel
Bij de 335i is door de turbomotor helemaal eenvouding het vermogen op te schroeven. Door de eenvoud, is de verleiding ook groter, en ik kan daarin Robin ook volgen. Feit blijft dat het een verantwoorde stap is met garantie, en zonder een gok die met een beetje pech, flink in de papieren kan lopen.
335i met sper zou denk ik al een groot feest zijn.
Michel
- Macboy
Maar Hartge is toch 100% betrouwbaar, in die zin dat als er iets naar de klote gaat dat zij dat op zich nemen? Kan me niet voorstellen dat het merk op een andere manier zo groot is geworden. Als tuning (wat een klein wereldje is) niet blijkt te werken en motoren ontploffen en de tuner niet bereid is om de boel te vergoeden, dan gaat dit snel van mond tot mond. Ik denk niet dat ze zich zoiets kunnen veroorloven.
Maar goed, ik weet het niet zeker
Maar goed, ik weet het niet zeker

- Joop
Nu zijn ze in Engeland wat makkelijker met het geven van garantie: nl. 2 jaar op de motorconversie... (Schnitzer en Alpina worden in Engeland gewoon in de BMW garanties opgenomen).
Ik neem aan dat Henny van Doorn (Hartge Nederland) ook gewoon garantie geeft op de conversie hier in Nederland??
Wat betreft het opvoeren van het 335i blok. De motor is relatief laag getuned voor een 3L Turbo i.v.m. de komst van de M3 waarschijnlijk; dus er is nog genoeg ruimte tot vermogenswinst (std. worden motoren met een behoorlijk ruime veiligheidsmarge qua vermogen op de weg gezet), zonder dat dit tot problemen leidt.
De optie LSD van Hartge is zeker het overwegen waard, dit kan voor de auto überhaupt geen kwaad.
Ik neem aan dat Henny van Doorn (Hartge Nederland) ook gewoon garantie geeft op de conversie hier in Nederland??
Wat betreft het opvoeren van het 335i blok. De motor is relatief laag getuned voor een 3L Turbo i.v.m. de komst van de M3 waarschijnlijk; dus er is nog genoeg ruimte tot vermogenswinst (std. worden motoren met een behoorlijk ruime veiligheidsmarge qua vermogen op de weg gezet), zonder dat dit tot problemen leidt.
De optie LSD van Hartge is zeker het overwegen waard, dit kan voor de auto überhaupt geen kwaad.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Was grappig bedoeld, je kan er toch niets tegen doen, wil ik niet, erom druk maken al helemaal niet..............................Rico v Velzen schreef:Ik niet, een getunde impreza GTT met 350pk wast ook een M3 de oren, doet me niks.
Een stock 335i sneller dan een e46 M3 idem dito. Anders kocht ik wel een 335i

- romo
Hartge Duitsland geeft andere cijfers, kijk ook even naar de 335D........................`t is niet normaal meer
http://www.hartge.de/html/e92coupeger.html

http://www.hartge.de/html/e92coupeger.html
- RVV
-
- Auto: Fun Damn Mentally
ik heb vanavond ff in Andre's 130i M gereden met Drexler diff, intrax onderstel en Advan semislicks. Buiten de trekkracht/pks die bij de 335i meer zijn, is de betrokkenheid en de feeling van die kar top, wat een grip, en wat lekker met dat diff, koude banden het klaverblad op ving ik 't overstuur toch geinig op. Heerlijke kar. Een E46 M3 bood dat voor geen meter, echt niet..
Ik moet een lsd en een intrax onderstel, dat je de Advans hoort is punt 2.
Ik moet een lsd en een intrax onderstel, dat je de Advans hoort is punt 2.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 mei 2007, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
Op germancarzone staat een review met filmpjes, alleen ik kan er nog niet bij.
Misschien iemand die wel met een inlognaam/password erbij kan?
http://www.germancarzone.com/3-series/1 ... eview.html
Misschien iemand die wel met een inlognaam/password erbij kan?
http://www.germancarzone.com/3-series/1 ... eview.html
- MartijnGizmo
-
Ja hij ging weer lekker. Schokdempers stonden nog op soft voor comfort.
Reiger maakt trouwens de beste schokbrekers. Wat ik onder de evo had was echt magnefiek. Moton is ook niet te versmaden. Toen ik de einser had was er weinig voor te krijgen en henk kon het maken vandaar intrax. Maar nu kan je overal wel setjes voor een einser krijgen.
130i is gewoon als basis een leuke vermakelijke rij machine. Met een paar verbeteringen maak je er echt een hele leuke rijders auto van waar je je niet in verveeld. En Bmw moet wel met een hele knappe M1 komen wil ie mij meer driving fun geven voor de bucks.
Reiger maakt trouwens de beste schokbrekers. Wat ik onder de evo had was echt magnefiek. Moton is ook niet te versmaden. Toen ik de einser had was er weinig voor te krijgen en henk kon het maken vandaar intrax. Maar nu kan je overal wel setjes voor een einser krijgen.
130i is gewoon als basis een leuke vermakelijke rij machine. Met een paar verbeteringen maak je er echt een hele leuke rijders auto van waar je je niet in verveeld. En Bmw moet wel met een hele knappe M1 komen wil ie mij meer driving fun geven voor de bucks.
-
Klopt mark jij hebt de voor elke hoedanigheid een auto. Das natuurlijk het mooiste.
evo om te raggen
m3 voor comfort gezin en een klein driftje:)
cabrio voor zomers lekker te boulevard cruisen.
peugeot voor dagelijks.
En nog een motor / scooter.
Mijn doel is om mijn driving fun zoveel mogelijk in 1 auto te hebben. Das een soort sport van me:) met me dre edition zit ik gewoon heel goed. Ik wil absoluut geen 4 auto s op me erf. 2 is max.
evo om te raggen
m3 voor comfort gezin en een klein driftje:)
cabrio voor zomers lekker te boulevard cruisen.
peugeot voor dagelijks.
En nog een motor / scooter.
Mijn doel is om mijn driving fun zoveel mogelijk in 1 auto te hebben. Das een soort sport van me:) met me dre edition zit ik gewoon heel goed. Ik wil absoluut geen 4 auto s op me erf. 2 is max.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De 130i zoals Dre 'm heeft is gewoon uber Mark, daar kan qua betrokkenheid en rijbeleving + dagelijks bruikbaar weinig tegenop, of het moet op sneeuw/gravel zijn, en een Elise/Exige heeft de power niet, plus is niet bruikbaar. WEL missen we 50/100pk in de 130i, maar dan heb je met Dre's specs ook de lekkerste kar dagelijks bruikbaar, this side of a GT3.
En ik ben veel met de EVO meegeweest, prima.
En ik ben veel met de EVO meegeweest, prima.
- Joop