Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Jij hebt toch ook de standaard sportstoelen ?
Je hebt de gewone stoel, dan de standaard sportstoel. Dan die kuipen. Discussie hier gaat niet over jouw stoel maar de kuipen die daar nog boven staan. Die zien er geweldig uit maar zitten kennelijk niet helemaal top. Als meer mensen dat roepen is het toch wel op zijn minst raar ? Heb nog nooit iemand horen zeuren over stoelen.
Je hebt de gewone stoel, dan de standaard sportstoel. Dan die kuipen. Discussie hier gaat niet over jouw stoel maar de kuipen die daar nog boven staan. Die zien er geweldig uit maar zitten kennelijk niet helemaal top. Als meer mensen dat roepen is het toch wel op zijn minst raar ? Heb nog nooit iemand horen zeuren over stoelen.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: 2012 Porsche Cayman 981
+1000Sperdy schreef:Ik heb inderdaad opklapbare racekuipen Alcantara. Die stoelen vind ik in een woord: geweldig. Tot nu toe de enige auto zonder rugpijn op lange ritten. Absoluut top. Circuit: top. Die stoelen grijpen je vast, heel goed. Die Spyder stoelen vind ik dus perfect.
Perfecte stoelen voor mijn rug.
- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Tja, meer mensen rijden Toyota Corolla, meer mensen stemmen PvdA, meer mensen zijn nogal religieus, meer mensen liepen eens achter een rare Oostenrijker aan.Macboy schreef: Als meer mensen dat roepen is het toch wel op zijn minst raar ? .
En nu weer een product van 'n iets minder rare Oostenrijker:)
De norm wordt bepaald door de menigte/het publiek , maar zegt niks over goed/beter. Vaak juist omgekeerd:)
Nu weet ik nul van die Porsche stoelen, maar wel hoe de denkwijze van de meute vaak is:)
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Ik vind het mooi dat je uit verschillende stoelen kunt kiezen, kom daar maar eens om bij een M3 of zo.
-
- Berichten: 22380
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Weet ik.Macboy schreef:Jij hebt toch ook de standaard sportstoelen ?
Je hebt de gewone stoel, dan de standaard sportstoel. Dan die kuipen. Discussie hier gaat niet over jouw stoel maar de kuipen die daar nog boven staan. Die zien er geweldig uit maar zitten kennelijk niet helemaal top. Als meer mensen dat roepen is het toch wel op zijn minst raar ? Heb nog nooit iemand horen zeuren over stoelen.
Gaat mij erom dat het raar is om na een proefrit van een half uurtje als een soort waarheid te verkondigen dat die stoelen een onzinoptie zijn omdat jullie er niet goed in zaten.. vind een stoel (en ergonomie) erg persoonlijk. Zolang we niet over een houten kruk praten: waar jij goed in zit, zit een ander slecht in en vice versa.
- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Klopt. Van de 4(?) zitten er 3 blijkbaar kut , dus da's mooi kiezen.Snipe schreef:Ik vind het mooi dat je uit verschillende stoelen kunt kiezen, kom daar maar eens om bij een M3 of zo.

- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Tom schreef:Weet ik.Macboy schreef:Jij hebt toch ook de standaard sportstoelen ?
Je hebt de gewone stoel, dan de standaard sportstoel. Dan die kuipen. Discussie hier gaat niet over jouw stoel maar de kuipen die daar nog boven staan. Die zien er geweldig uit maar zitten kennelijk niet helemaal top. Als meer mensen dat roepen is het toch wel op zijn minst raar ? Heb nog nooit iemand horen zeuren over stoelen.
Gaat mij erom dat het raar is om na een proefrit van een half uurtje als een soort waarheid te verkondigen dat die stoelen een onzinoptie zijn omdat jullie er niet goed in zaten.. vind een stoel (en ergonomie) erg persoonlijk. Zolang we niet over een houten kruk praten: waar jij goed in zit, zit een ander slecht in en vice versa.
Ik sprak na de rit de verkoper er op aan, slechte ergonomie/zithouding, onvoldoenbde lumbaal support. Hij gaf het direct toe, er wordt meer over geklaagd naar zijn zeggen.
Stoelen zijn uiteraard zeer persoonlijk, maar er zijn ook algemene geldende(bio-mechanische-ergonomische) regels, zijnde een voldoende lang zitvlak als ook voldoende lumbaal support, beide ontbreken naar mijn proffesionele mening.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Stoelen zijn inderdaad persoonlijk, eensch..
Dit zit in de Spyder:

Dit zit in de Spyder:
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Topstoelen, zitten mij als gegoten.. Wellicht op een lange rit (meer dan 2 uur?) wat minder, maar dat zal met alle échte kuipen zo zijn. Sportstoelen is voor een ander publiek en een ander doel, iedere stoel zijn doel. Standaard stoel overslaan, sportstoelen zijn top voor dagelijks gebruik en de kuipen zijn geweldig voor de hardcore rijder icm. handbak imho.
- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
De sportstoel er in voor daily driving........klaar
- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
http://www.germancarforum.com/community ... ide.49813/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook wat opmerkingen onder over de lange bak verhoudingen
Ook wat opmerkingen onder over de lange bak verhoudingen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
mooi uitgebreid.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Aha, wordt daar dus ook genoemd. Gaat wel over de 2.7. Maar toch. Ik rij volgende week 911 350 pk handbak! Ben zeer benieuwdromo schreef:...
Ook wat opmerkingen onder over de lange bak verhoudingen

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
EVO car of the year 2013.. And the winner is:
O ja: Porsche Cayman S manual "gearing is to long !!"
http://youtu.be/FtZKV8087aE

O ja: Porsche Cayman S manual "gearing is to long !!"
http://youtu.be/FtZKV8087aE
- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
In dat gezelschap had ik de handbak Cayman zeer hoog, maar het mocht niet baten:)
GT3, prima winnaar, standaard991 vinden ze geen echte sportscar maar 'n GT.
Toen ik de beide delen zag vond ik de GT3 al 't mooist van allemaal klinken(naast de F12)
Waarom is de Mini GP wel 'n leuke kar(qua motorblokje 4 pitter) en de Alfa 4C niet(blokje, sound en blijkbaar besturing)?
Misschien omdat EVO en Mini uit de UK komen en de 4C een Lotus rivaal is?
Tja.
R8 V10 Plus zou Jethro verkiezen boven 'n MP 4 12 C en 'n 458. Dat neem ik dan maar voor kennisgeving aan:)
Mijn winnaars zijn de F12, GT3 en de SLS.
Eerlijk gezegd de F12 dus. Tja.
GT3, prima winnaar, standaard991 vinden ze geen echte sportscar maar 'n GT.
Toen ik de beide delen zag vond ik de GT3 al 't mooist van allemaal klinken(naast de F12)
Waarom is de Mini GP wel 'n leuke kar(qua motorblokje 4 pitter) en de Alfa 4C niet(blokje, sound en blijkbaar besturing)?
Misschien omdat EVO en Mini uit de UK komen en de 4C een Lotus rivaal is?
Tja.
R8 V10 Plus zou Jethro verkiezen boven 'n MP 4 12 C en 'n 458. Dat neem ik dan maar voor kennisgeving aan:)
Mijn winnaars zijn de F12, GT3 en de SLS.
Eerlijk gezegd de F12 dus. Tja.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
de alfa 4c komt er idd niet zo goed weg
die SLS Black is nice maar die GT3 is ook uber zeg, wat een geluid e.d. vanaf 9min krijg je bijna kippevel van

die SLS Black is nice maar die GT3 is ook uber zeg, wat een geluid e.d. vanaf 9min krijg je bijna kippevel van

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
F12 is über, maar ik vind die sound 'te composed', hoe vaker ik 'm hoor. Liever 458 of deze GT3
- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Motortrend.com;
Well, its fabulous performance made a good argument. The Cayman is simply a sublime driving machine. The S model's PDK transmission is as good as gear-swapping gets, and both are crazy-great handlers. In fact, a few of us prefer it over the vaunted 911. "I like its more compact dimensions," said Floyd. "It's hard to explain, but I feel more in tune with it for some reason." Yet no car is above Lago's critical eye: "I don't want any more power from the S. I want shorter gearing and more tire. It isn't power deficient; the gearing just seems too long." Whatever. Our engineering expert, Theodore, did note a curious issue: "The Cayman exhibited wind boom with the windows down that I've never experienced on a coupe -- it's normally the rear window on a sedan." If the Cayman's marginal percentage of genuine newness was a problem, a bigger one was its eye-watering price. Our attention subsequently gravitated to the $53,550 base Cayman, though Loh noted, "If you don't check most of the option boxes, you'll face an array of pitiful blank buttons on the dash. A silent reminder of your cheapness." This really weak value proposition ultimately ousted the Cayman.
Read more: http://www.motortrend.com/oftheyear/car ... z2jzaLSYAp" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Is jullie dat niet opgevallen Robert. Klopt precies, power genoeg maar op de een of andere manier zijn de verhoudingen niet goed/te lang. Staat tegenover dat ik 'm daarom niet zou laten staan. Ding is voor de rest veeeeeeel te goed, en aan die bakverhoudingen wen je wel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 2012 Porsche Cayman 981
andere eindoverbrenging er in...of meer vermogen er in om dat wat op te heffen? 

- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Dat denk ik niet, althans niet bij mij. Voor mij eigenlijk dé reden om de handbak E90 M3 'weg te doen'.Sperdy schreef:Is jullie dat niet opgevallen Robert. Klopt precies, power genoeg maar op de een of andere manier zijn de verhoudingen niet goed/te lang. Staat tegenover dat ik 'm daarom niet zou laten staan. Ding is voor de rest veeeeeeel te goed, en aan die bakverhoudingen wen je wel.
En nu loopt m'n 3 óók tot 182kmh en m'n 4 tot 237kmh dus da's lang, maar dat merk je niet:)
- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Sperdy schreef:Is jullie dat niet opgevallen Robert. Klopt precies, power genoeg maar op de een of andere manier zijn de verhoudingen niet goed/te lang. Staat tegenover dat ik 'm daarom niet zou laten staan. Ding is voor de rest veeeeeeel te goed, en aan die bakverhoudingen wen je wel.
Ik heb, helaas, onvoldoende "speeltijd" gekregen om daar iets zinnigs over te zeggen, alleen van verzet 7 was mij direct duidelijk dat het een super overdrive was.
Mij is onduidelijk of men nu de verhouding van de handbak bedoelt of de PDK, volgens mijn tabel een pagina terug zijn de eerste 6 verzetten PDK duidelijk korter dan de handbak.
Ik wil er best nog een keer mee sturen, maar eerst een M4 proberen straks.
- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Robin schreef:Dat denk ik niet, althans niet bij mij. Voor mij eigenlijk dé reden om de handbak E90 M3 'weg te doen'.Sperdy schreef:Is jullie dat niet opgevallen Robert. Klopt precies, power genoeg maar op de een of andere manier zijn de verhoudingen niet goed/te lang. Staat tegenover dat ik 'm daarom niet zou laten staan. Ding is voor de rest veeeeeeel te goed, en aan die bakverhoudingen wen je wel.
En nu loopt m'n 3 óók tot 182kmh en m'n 4 tot 237kmh dus da's lang, maar dat merk je niet:)
Ik reken het mij zelf zwaar aan dat ik niet het geduld heb opgebracht om toentertijd met een M3 met M-DCT te gaan proefrijden, was direct duidelijk geworden om NIET voor de handbak te gaan, idd veel te lang.
Zoals ik het zie;
Een hoog toerig monster ala S65 heeft een sportbak nodig, met korte verzetten, zoals een race-weg- motor, met een klein toerenval tussen die verzetten. Dat haalt het beste uit het blok, dat geeft de beste race beleving, zo heurt `t en niet anders, de DCT was en is daardoor de betere keus.
Bij een dikke turbo maakt het niets uit, da ding sleurt toch wel onderuit
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 2012 Porsche Cayman 981
ha robert, ik bedoel het volgende: (laat ik het eens lekker rommelig en onoverzichtelijk opschrijven
)
Jij hebt de PDK gereden, ik ook. Ik vond gearing te lang. Dus zal de handbak nog een groter probleem opleveren, met een nog langere gearing.
Ok, beetje mijn gedachten hierover.
De Cayman S (325pk, 3.4L) loopt door tot 7800 rpm(!) met max, koppel 370nm. Waarschijnlijk zijn die +400revs extra nodig - tov. bijv. mijn 320pk/370nm/3.4L max revs 7400(!)rpm - om die laatste 5 pk er uit te persen. In alle versnellingen loopt de Caymans S nu door tot 7800 rpm, en op een of andere manier voelt dat 'te lang'. Koppel is identiek aan de vorige versie, alleen 5 pk meer. Dus volet de auto gewoonweg minder krachtig. Ik denk dus dat de schuldige, de te lange bandbreedte (revs) is geworden voor deze 3.4L tuning.
Het rare is wel dat ik gisteren gereden heb in de pdk 991/911 3.4L met 350pk/390Nm. Deze loopt door tot max. 7400 revs, (zoals mijn Spyder). Die 3.4 voelde veeeeeeel beter dan de 3.4L/325pk in de Cayman S. Deze 3.4 hadden ze in de Cayman S moeten gooien zeg, wat een winner was dat geweest zeg.
De 350pk is wel goed! Geen moment last van te lange bakverhoudingen of wat dan ook.
Zoiets denk ik dus, misschien sla ik volledig de plank mis. Enfin, da's dan fijn voor die plank

Jij hebt de PDK gereden, ik ook. Ik vond gearing te lang. Dus zal de handbak nog een groter probleem opleveren, met een nog langere gearing.
Ok, beetje mijn gedachten hierover.
De Cayman S (325pk, 3.4L) loopt door tot 7800 rpm(!) met max, koppel 370nm. Waarschijnlijk zijn die +400revs extra nodig - tov. bijv. mijn 320pk/370nm/3.4L max revs 7400(!)rpm - om die laatste 5 pk er uit te persen. In alle versnellingen loopt de Caymans S nu door tot 7800 rpm, en op een of andere manier voelt dat 'te lang'. Koppel is identiek aan de vorige versie, alleen 5 pk meer. Dus volet de auto gewoonweg minder krachtig. Ik denk dus dat de schuldige, de te lange bandbreedte (revs) is geworden voor deze 3.4L tuning.
Het rare is wel dat ik gisteren gereden heb in de pdk 991/911 3.4L met 350pk/390Nm. Deze loopt door tot max. 7400 revs, (zoals mijn Spyder). Die 3.4 voelde veeeeeeel beter dan de 3.4L/325pk in de Cayman S. Deze 3.4 hadden ze in de Cayman S moeten gooien zeg, wat een winner was dat geweest zeg.

Zoiets denk ik dus, misschien sla ik volledig de plank mis. Enfin, da's dan fijn voor die plank

- romo
- Berichten: 27098
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 2012 Porsche Cayman 981
Zijn dat 2 verschillende blokken (Cayman S en Carrera) of zelfde blok met andere mapping?