E36 M3 niet meer in de verkoop...Opgelost.

Dit is ons algemene autoforum.
///Joost

Re: E36 M3 in de verkoop?...Wat zou jij doen?

Bericht door ///Joost » 19 okt 2013, 00:01

frank de jonge schreef:Houden die ///M3 Joost.

Ben ook aanstaande vader en wij kunnen het ook makkelijk doen met een hot hatch!
Het regent aanstaande vaders op DF. :lol:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 19 okt 2013, 00:12

2x functioneel is nergens voor nodig!

1x functioneel + 1x fun ideaal.

Flink proefrijden in de A4. Mooooie auto, maar saaaaaj

Riceaux

Bericht door Riceaux » 19 okt 2013, 00:20

///Joost schreef:

Ben ook aanstaande vader en wij kunnen het ook makkelijk doen met een hot hatch!
Stelletje konijnen. :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 19 okt 2013, 00:27

Riceaux schreef:
///Joost schreef:

Stelletje konijnen. :tooth:
:lollerdelol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 okt 2013, 00:33

Jonge, die puddingbuks word iig goed gebruikt.

328Ti

Bericht door 328Ti » 19 okt 2013, 01:39

HarryC schreef: E36 brengt nu misschien nog iets op, over een paar jaar koop je een E46 voor minder dan 10K, dus wat is jou E36 dan nog waard, hoe mooi of goed hij dan ook moge zijn......
Omdat een e36 hardcore rijdt en vele e46 rijders weer terug verlangen naar de e36. Feit is dat ik er een aantal ken die weer de e46 hebben ingeruild voor een über e36.De e46 is te solide en mist in een bepaalde zin driving fun. Alles in perspectief natuurlijk..

@ Joost: ik herken de situatie zeer zeker. Afgezien er veel geld in de 328ti zit wil ik het karretje houden. Schorsen en onder zeil die handel. Enerzijds groeit je rendement qua investering omdat de e36 uiteindelijk ook een cultstatus gaat krijgen. Alleen een veilig duurzaam plekje is dan wel de uitdaging. Zeker als je een stadsmens bent.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 okt 2013, 07:56

Hou die Corsa dan en schors de M3 als je er zo wijs mee bent. De vrouw in de station, jij s'winters in de Corsa en zomers in de M3. Klaar ben je :wink:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 19 okt 2013, 08:16

Een M3 zoals jij hem hebt staan, zou ik niet zo snel verkopen. En ik kan het me goed voorstellen, omdat ik het zelfde proces heb doorgemaakt en nog steeds doormaak. Verkopen is niet het moeilijkste, maar iets terug kopen dat technisch net zo goed in elkaar steekt als jouw M3 ondertussen is wellicht lastig. Maar goed, het is niet altijd alleen maar een financiële kwestie. Soms wil, of moet je simpelweg iets anders gaan rijden. Ik blijf ook met een half oog naar een Touring kijken, ook omdat het leuk is :wink:

Hier redden we het overigens met de E36's met de kleine. Ze hebben wel beide vier portieren, dat is wel een extra gemakje. Anderzijds zie ik de parkeerplaatsbuurvrouw met een driedeurs 207 en met twee van die koters slepen. Het kan dus wel, maar vier/vijf deuren is wel handiger. Verder hebben wij de kinderspullen aangepast op de auto's, voor zover mogelijk. Een opgevouwen Bugaboo Cameleon bijvoorbeeld, met de wieltjes er af geklikt, past zomaar in de kofferbak :thumbup:

Mooi dit, in essentie gaat het toch nog over wielen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Vlokmans op 19 okt 2013, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 19 okt 2013, 09:13

Ik zat eigenlijk meer aan zoiets te denken: http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a4/10104694" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft iemand ervaringen met deze dealer of valt er iets bijzonders op aan deze auto wat ik over het hoofd zie? Ik heb weinig ervaring danwel verstand van Audi. Quattro is een leuke, handige en veilige gimmick. Het extra brandstofverbruik vind ik niet zo erg.
Ja, ik ben toevallig bij die auto wezen kijken.
Het is geen dealer, het is een handelaar. Alle auto's zitten zo'n beetje schades op, worden niet eens fatsoenlijk gewassen. Prijzen zijn daardoor scherp en omloopsnelheid die erg hoog is.

Je word er gewoon serieus niet blij van om rond te lopen buiten, een X5 met een kapotte luchtvering, d'r word werkelijk waar niks aan gedaan.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 okt 2013, 11:12

Auto ziet er op zich wel netjes uit zoals ook de binnenkant.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 okt 2013, 11:31

Al oogt dit type A4 wel nog altijd goed, voor 8K en het gewicht wat zo'n quattro heeft kun je ook een 330Ti kopen/rijden. Zou toch eerst maar eens in beide rijden (want de 330i is echt een fijnere :lol: ). Destijds kocht ik een E46 omdat dit type A4 net buiten budget viel maar ik heb er nooit spijt van gehad, sterker nog ik heb daarna gewoon weer een E46 gekocht.

ErikS

Bericht door ErikS » 19 okt 2013, 11:43

frank de jonge schreef:Auto ziet er op zich wel netjes uit zoals ook de binnenkant.
Deze auto ziet er niet slecht uit nee, maar door de rest van de auto's die daar staan ga je toch scheef kijken naar de manier van auto's aanbieden.... Kan je beter nog een pareltje scoren bij een particulier.

Bombadil

Bericht door Bombadil » 19 okt 2013, 12:27

Tuurlijk, dit is DF dus niemand zal je adviseren een M3 om te ruilen voor een eco-schudder.

Mijn E85 sneuvelde ook wegens niet meer passend. En ondanks dat die in mijn hart gesloten was, is het wel de beste keuze geweest. Een keuze die ik anders een jaartje later alsnog had moeten maken..

Desalnietemin gaat het leven vooruit en je prioriteiten veranderen. Dan kan het zijn dat een bepaalde auto niet meer past omdat je een huis koopt, meer moet reizen, zakelijke uitstraling etc. Hoe geweldig een auto ook is. Aan een geweldige accutol heb je weinig als je een zaag nodig hebt om maar een parallel te trekken. Ook een nieuwe gezinssamenstelling betekent verandering. Het krijgen van kinderen is niet iets van korte duur; in 2035 ben je misschien empy-nester tot die tijd is de boel anders. Je hebt andere vervoerseisen en financieel ook andere prioriteiten de komende 20 jaar (kids zijn Duur). Dat is net ff anders dan 20 weken, die zingen we allemaal wel uit.

Ik denk dat je reëel moet blijven; hoe vaak ga je de M3 nog gebruiken, wat gaat ie dan kosten? Een M3 is geweldig maar niet altijd even praktisch en zeker niet goedkoop. Ook niet bij weinig rijden. En als "auto voor de vrouw", gaat zij er dan mee door de sneeuw de kleine naar de crèche brengen? Wil je dat in een E36 of slaap je toch beter als dat in een 5 ster Euroncap gebeurd? En hoe staat de M3 er dan bij na twee winters? En een praktische vraag; past de kinderwagen wel achterin, ook met boodschappen erbij?

En een auto jarenlang stallen en hopen dat deze dan en geen geld kost en meer waard wordt, ik zie het hier mensen alweer adviseren.. Tsja, als ik een glazen bol had was ik al lang miljonair maar op de bank krijg je ten minste nog een (klein beetje) rente..

Enfin, Corsa vervangen door iets beters praktischers&veiligers klinkt sowieso wel goed. De vraag is alleen of je dan een sticker erop gaat plakken "My other car is a BMW M3" die dan vervolgens stof staat te happen..

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 okt 2013, 13:57

Of een hok die allround is ;-)

Jim V.

Bericht door Jim V. » 19 okt 2013, 14:11

Joost..

ik heb hetzelfde hierzo..
ik ben 2 maanden geleden vader geworden van een zoon :blink:
ikzelf rijd een e36 m3 uit 93.. zelfde as jou maar dan geel :blink:
staat altijd lekker in de garage.
men vriendin rijd een opel corsa d uit 2006.. ik heb er ook naar gekeken voor een station maar besloten om de corsa voorlopig te houden en als het echt niet gaat met de kleine en alle poespas in de auto dan nog eens te kijken, maar tot nu toe gaat alles prima, alleen ligt er 1 gedeelte van de achterbank plat voor de kinderwagen van de kleine spruit.
Dus er kan verder niemand meerijden met ons dan wij 3tjes voorlopig..
is dat wel nodig pakken we de m3 omdat daar de kinderwagen en alles wat je nodig hebt (voor zelfs een weekend weg) gewoon in de kofferbak past.
ikzelf ga altijd met de scooter naar het werk omdat dat gewoon simpelweg voordeliger is.. de m3 word bijna niet gebruikt. (veelal mooi weer).
en mochten we het straks niet meer op kunnen brengen voor 2 auto's gaat de m3 mooi geschorst worden, die gaat er echt niet uit! is de vrouw het ook mee eens :blink:

de m3 is simpelweg teveel df om eruit te doen :blink: :df:
succes met je besluit.. maar wat je ook besluit... die m3 zou ik houde haha

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 okt 2013, 16:04

Niels schreef:Al oogt dit type A4 wel nog altijd goed, voor 8K en het gewicht wat zo'n quattro heeft kun je ook een 330Ti kopen/rijden. Zou toch eerst maar eens in beide rijden (want de 330i is echt een fijnere :lol: ). Destijds kocht ik een E46 omdat dit type A4 net buiten budget viel maar ik heb er nooit spijt van gehad, sterker nog ik heb daarna gewoon weer een E46 gekocht.
Volledig mee eens. Een 6-bak is wel een must imho.

allen

Bericht door allen » 19 okt 2013, 18:20

indobesar schreef:Ik wilde een C5 Break (praktisch!) maar dat was geen optie, aldus GF.
In jouw specifieke geval vind ik dat alles behalve raar... :mrgreen:

Ik zou alles laten zoals het is of de Corsa omruilen voor iets dat net een slagje groter is.
De extra lasten van een kind zijn zeker in ieder geval in de eerste 2 jaar verwaarloosbaar. M'n hobbies kosten meer geld. Iedereen doet altijd zo panisch over de kosten voor ze een kind krijgen.
Voor mijn gevoel hadden ze dan sowieso nooit aan kinderen moeten beginnen.

Jim V.

Bericht door Jim V. » 20 okt 2013, 11:45

allen schreef:
indobesar schreef:Ik wilde een C5 Break (praktisch!) maar dat was geen optie, aldus GF.
In jouw specifieke geval vind ik dat alles behalve raar... :mrgreen:

Ik zou alles laten zoals het is of de Corsa omruilen voor iets dat net een slagje groter is.
De extra lasten van een kind zijn zeker in ieder geval in de eerste 2 jaar verwaarloosbaar. M'n hobbies kosten meer geld. Iedereen doet altijd zo panisch over de kosten voor ze een kind krijgen.
Voor mijn gevoel hadden ze dan sowieso nooit aan kinderen moeten beginnen.

Of jij verdiend meer dan genoeg als alleenverdiener.. of jij hebt een 'oma' die doordeweeks oppast want bij ons valt een half inkome weg en dan moet de kleine ook nog. 2 dagen opvang... en dies niet goedkoop

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 okt 2013, 16:40

Wel eens met Jimv

Panisch doen over kosten is het niet maar realistisch kijken wel

Ook in ons geval de vrouw des huizes gaat minder werken dus minder inkomen samen met oppas kosten voor de dagen die ze wel blijft werken en luiers/voeding kost dat zo'n 900EUR per maand...

Of dat veel geld is zal iedereen voor zichzelf moeten bepalen maar verwaarloosbaar vind ik het niet :-)

dvh

Bericht door dvh » 20 okt 2013, 17:01

Dus Martijn. Binnenkort rij ook jij in een Up! ?
:-)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 okt 2013, 17:05

M5 touringwagon: functioneel en fun in 1 auto...
Als je e46 bent gewend, is terug naar een e36 naar mijn mening ook echt een flinke stap terug... ook in fun.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 okt 2013, 18:40

Hi Joost, je kan een Touing bekijken, sta twee plekken naast jouw 3.0. ;)

Btw, kinderen spelen bij je auto. Kun je een oogje in het zeil houden? ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 okt 2013, 19:37

dvh schreef:Dus Martijn. Binnenkort rij ook jij in een Up! ?
:-)
We hebben al 2 jaar een aygo he :-P haha

325i blijft nog wel maar inderdaad zodra hij financieel in de weg zit gaat ie de deur uit...

Of inzet van de auto's omdraaien nu is het 10k km per jaar met de aygo door mijn vrouw en 25k km door mij met de 325i

Als ik dat om zou draaien scheelt al wat brandstofkosten natuurlijk :lol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 okt 2013, 20:58

indobesar schreef:Hi Joost, je kan een Touing bekijken, sta twee plekken naast jouw 3.0. ;)

Haha...mooie wagen! :) :thumbup:

Tim N

Bericht door Tim N » 20 okt 2013, 21:40

///Joost schreef:
indobesar schreef:Hi Joost, je kan een Touing bekijken, sta twee plekken naast jouw 3.0. ;)

Haha...mooie wagen he die rooie! :) :thumbup:

Plaats reactie