E36 M3 niet meer in de verkoop...Opgelost.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
///Joost

E36 M3 niet meer in de verkoop...Opgelost.

Bericht door ///Joost » 18 okt 2013, 16:19

Ik heb even een enorme kronkel in m'n hoofd...Wat nou als ik mijn M3 eens te koop zet...of toch niet? :stom:

Zoals jullie wellicht weten (of niet, maar nu dan wel...) komt er een kleine aan over een paar maanden. Ik ben al behoorlijk serieus aan het rondkijken naar een A4 Avant (vind ik gewoon erg mooie auto's, dus laat dat even voor wat het is) en ik ben het geheel allemaal wat aan het doorrekenen. Die station komt er sowieso. Laat dat even voorop staan.

Het punt is een beetje dat wij in een appartement wonen, dus slechts plek voor 2 auto's (vriendin rijdt een Corsa B uit 1998 die nog geen ton heeft gelopen en het elke dag perfect doet. Kost dus ook geen drol aan vaste lasten :) ). Het plan was vooralsnog om de Corsa in te ruilen, en een station ervoor terug te kopen. De M3 wil ik dan in een stalling zetten (a 35 eur/mnd + verzekering 30 eur/mnd), omdat ik het eeeeeeeeeeecht zonde vind om hem weg te doen. Ik heb er zo veel aan gedaan en het ding is technisch gewoon tiptop. Ik vraag me echter af hoeveel ik er mee ga rijden komend jaar, gezien het een coupe is.

Heeft er wel eens iemand in zo'n situatie gezeten? Of wellicht ziet iemand een oplossing die ik niet zie...Voor 3 auto's geld naar de staat en de verzekering dragen is me eigenlijk wat te gortig, zeker met het zicht op alle babyshizzle die ik nog moet aanschaffen. En dan hebben we het nog niet eens over de hogere vaste lasten met z'n drietjes. Echter...2 auto's voor handen is wel uitermate handig, alhoewel ik meest van de tijd op de fiets naar het werk ga. Liefst zie ik echter de baby niet in een Corsa vervoerd worden uit veiligheid.

Ik zit nu te denken om misschien toch de M3 in de belasting te laten. Voor die 3 tientjes per maand extra (MRB is 60 eur/mnd) kan ik of de Mrs 'm elke dag zo uitlaten als het moet. :df: Het zal de 2e auto worden dus veel km's extra gaan er ook niet op.

Brainstormsessie??? :hmmm:
Laatst gewijzigd door ///Joost op 30 okt 2013, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.

dvh

Re: E36 M3 in de verkoop?...Wat zou jij doen?

Bericht door dvh » 18 okt 2013, 16:23

Laat je nou niet gek maken door allerei kindergeneuzel.
(Gz overigens :) )

Als je het kan trekken. Gewoon houden en lekker met de Corsa naar de supermarkt. Die station heb je voor een kind amper nodig. Dat is allemaal aangepraat.

Ik zou zolang het financieel geen blok aan je been is de M3 absoluut houden.
Om bovengenoemde redenen.

Wegdoen kan altijd nog. Een goede terugkopen niet.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 18 okt 2013, 16:24

Ik zou hem houden. Zo nu en dan wat pappa-time is ook wel fijn, toch?

dvh

Bericht door dvh » 18 okt 2013, 16:27

Je merkt vanzelf wel of een coupe gaat irriteren met het kind in het zitje zetten.
Als het een irritatie word zal je de M3 ook makkelijker weg kunnen doen. Dan heb je een motivatie.
Nu alleen een vermoeden.

En de Corsa. Wieg kan op de passagierszit en boodschappen op de achterbank of bak. Idem bij de coupe.
Wij hebben een hond ( en kinderen) . Zonder hond zou ik ook geen station rijden.

Tristan

Bericht door Tristan » 18 okt 2013, 16:27

Ik ben ook aanstaande vader maar ik heb hiervoor geen station gekocht maar een 130i 5-drs. Groot zat voor met z'n drieen om op stap te gaan.

Dus lekker die M3 erbij houden voor af en toe die zomeravond rit die je alleen rijdt. Ik zal ook straks minder met de M3 gaan rijden, des te speciaal zijn die ritjes dat je 'm pakt.

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 okt 2013, 16:32

Leuke reacties! Misschien heb ik gewoon effe die bevestiging nodig. ;)

Financieel trek ik het wel, dus daar gaat het niet echt om. Ik vind het alleen jammer dat stallingskosten automatisch verzerking met zich meebrengt. Maar ja, dat is autorijden denk ik dan maar. Dan kan ik beter die stallingskosten in MRB steken en het ding gewoon voor de deur zetten! Nadeel is dat is dan buiten slaapt, maar de vorige winter is ie ook niet gestorven. :tooth:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 18 okt 2013, 16:33

Kan de Corsa niet buiten slapen dan? :?

2000USA

Bericht door 2000USA » 18 okt 2013, 16:34

Knuppel in het hoenderhok: Nu verkopen, maar alleen als je er een relatief goede prijs voor kan krijgen (dus liefhebber vinden, niet inruilen. E36's worden nu wel serieus wat ouder, en hebben m.i. nog niet de cultstatus bereikt van een E30. Minder tijd om te gaan rijden is inderdaad iets wat je gaat gebeuren, en dan wordt het ineens wel een blok aan je been. Want vaste lasten, stalling, zonde eigenlijk, etc.

Aan de andere kant, hoe lekker een grotere auto/ruimte ook is, je hebt het niet echt nodig. Het eerste jaar heb ik mij prima met een Punto Evo gered, geen centje pijn. Zeker in de maxicosi-tijd geen probleem, moet met de Corsa ook prima lukken.

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 okt 2013, 16:35

matthyssie schreef:Kan de Corsa niet buiten slapen dan? :?
Al onze auto's slapen buiten. Maar het plan is nu zo'n beetje dat de Corsa eruit gaat en er een A4 en M3 staan straks. :D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 okt 2013, 16:35

Ik ben ook aanstaande vader en rij nu toevallig een touring omdat ik deze tegen kwam en helemaal naar mijn zin is qua uitvoering maar de volgende auto kan net zo goed weer een sedan worden ;-)

touring is echt niet perse nodig als je eenmaal een kind hebt ;-)

kortom zoals ook hierboven al aangegeven M3 lekker houden en aanzien hoe het gaat maar niet op voorhand al verkopen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 okt 2013, 16:40

dvh schreef:
- Laat je nou niet gek maken door allerei kindergeneuzel.
- Die station heb je voor een kind amper nodig. Dat is allemaal aangepraat.
Juist.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 18 okt 2013, 16:41

M3 gewoon binnen stallen, uit de verzekering en wegenbelasting halen.
Doe ik ook in de winter, scheelt €100,- p/mnd!

Net afgelopen week weer geregeld, tot zeker half april 2014 staat de bolide warm binnen.

S-J

Bericht door S-J » 18 okt 2013, 16:42

Nog niks doen, als de Corsa te klein wordt die inruilen voor een Jazz. Alle ruimte die je nodig hebt zonder de extra kosten en die M3 blijft..

Riceaux

Bericht door Riceaux » 18 okt 2013, 16:43

Baby niet in de Corsa vanuit veiligheid maar de Corsa is wel veilig genoeg voor je vriendin?

Gewoon beide auto's houden die je nu hebt. Wordt het echt vervelend met de baby dan opzoek gaan naar wat anders. ;)

En gefeliciteerd! :thumbup:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 okt 2013, 16:57

waarom zou je uberhaupt iets veranderen? Je hebt een goede corsa waar met gemak 2 kinderstoelen in kunnen voor 90% van de ritten en dan ga je lekker met de M3 op pad als je écht die extra ruimte nodig hebt...

WIj hebben 2 2-persoons auto's en een Ford Ka en de keren dat de kleintjes van de familie bij ons zijn, gaat dat prima...en dat zijn er zelfs 2!
Ik stem voor A4 laten voor wat het is en lekker zo laten

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 18 okt 2013, 17:50

Ha, herkenbaar. Heb in dezelfde situatie gezeten. GF reed de E36 323ti en ik in een kermit de kikker Lupo.

Lupo wordt niet gebruikt voor baby-transport. Onveilig vervoersmiddel in meerdere opzichten. De compact is technisch prima, praktisch minder. Een 3drs auto is niet handig. In de regen een maxi-cosi op de achterbank proberen te krijgen is leuk. Not! Laadruimte is normaalgesproken prima, echter met kinderwagens nemen tegenwoordig grote vormen aan. Zeker in de begin periode. Onze kinderwagen (Joolz) kreeg ik niet in de kofferruimte (onderstel + wieg). Het onderstel ging achterin met de wielen gedemonteerd en de wieg ging op de passagiersstoel voorin.

Uit praktisch oogpunt besloten om een ruimere wagen te kiezen. Dat is een E46 330iT geworden. Ik wilde een C5 Break (praktisch!) maar dat was geen optie, aldus GF. De auto is ook aangeschaft met het oog op de toekomst (gezinsuitbreiding), waarbij meer baby-spul moet worden vervoerd. Denk aan kinderwagen + buggy + randzooi. Het is praktischer om dat achterin te schuiven dan 10-15 minuten bezig te zijn met passen en meten.

Anyway, in jullie situatie zou ik de Corsa vervangen voor een ruimere auto. Jouw M3 is nagenoeg perfect, althans dat is mijn indruk, en past prima in jouw gebruik (incidenteel ww-verkeer, back-up voor de fiets).

Succes!

Ps. Hebben jullie al een kinderwagen? Zo ja, neem die mee naar de auto's op de shortlist en ga passen. Een hatchback (1-Serie, Golf V) vonden wij destijds geen optie.

HarryC

Bericht door HarryC » 18 okt 2013, 18:59

M3 inruilen voor een S4 of RS4 station...beste van 2 werelden en altijd voldoende ruimte.
Ik ben het ermee eens dat je niet perse een station nodig hebt met 1 kleine, zeker het eerste jaar niet maar het is wel verdomd makkelijk!!!!
E36 brengt nu misschien nog iets op, over een paar jaar koop je een E46 voor minder dan 10K, dus wat is jou E36 dan nog waard, hoe mooi of goed hij dan ook moge zijn......

ErikS

Bericht door ErikS » 18 okt 2013, 20:28

Tja, ik ga gewoon met de (grote) tent op vakantie, en vertik het om een kar of dak koffer te monteren.

De Up kan de vrouw prima mee op stap met de kleine, grote deuren kom je aardig makkelijk achterin, en op vakantie naar een hotel zou ook nog prima lukken. Ik heb gewoon een hekel aan passen en meten, en daarom ga ik ook lekker voor een station naast de Up.

Nu heeft jouw coupé net ff wat meer ruimte dan mijn cabrio, dan zou ik toch weer sneller twijfelen.....

Voor mij zou het A4 + M3 worden.... Ik heb het idee dat de E36 nooit zo veel waard gaat worden, dus lekker mee rijden en de vrouw met de A4 ipv de corsa.

Ik heb tijdelijk nog even het gekke idee gehad om de Up! weg te doen voor een 15jr oude E39 of alpina oid en dan bijtellen over dagwaarde. Maar dan nog zou ik te weinig gebruik maken van het cabrio dak.
E39 zakelijk + M3 coupe zou voor mij ook een optie zijn.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 18 okt 2013, 20:48

Ik denk dat ik in jouw situatie de M3 er wel uit zou dan, maar dan niet zomaar een 13 in een dozijn burgerbak zou aanschaffen. Een station is niks mis mee, maar dan wel iets leuk!

(R)S4 of (R)S6, Volvo V70R, Passat R36 (als dat te vinden is), E91 325/330/335?. Iets praktisch maar wat wel leuk te rijden blijft. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik denk dat er een hoop leuk spul te koop is!

Zoals meerdere mensen hierboven al aanhaalde, een station heb je wellicht niet nodig met een kleine. Maar ik vind ze gewoon ontzettend tof! :D

RS4 B5 Avant :crazy:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 okt 2013, 20:58

Wat Ion Lee zegt. Corsa vervangen.

Richard430

Bericht door Richard430 » 18 okt 2013, 22:03

Inderdaad, corsa een trap geven. Je hebt een schitterende M3. Gegarandeerd dat je spijt krijgt..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 okt 2013, 23:06

///Joost schreef:Heeft er wel eens iemand in zo'n situatie gezeten?
:mrgreen:

Hoe dierbaar is de M3?

Keuze 1: M3 verkopen, 330Ti weer kopen. Fijnere auto, compenseert aardig qua power.
Keuze 2: M3 houden en daarnaast een A4 avant voor weinig. Zoiets http://link.marktplaats.nl/728698707" onclick="window.open(this.href);return false; (kun je imho nog altijd prima voor de dag komen en is qua kwaliteit beter dan de nieuwere)

En in tegenstelling tot wat Harry zegt, als ze tot een jaar/anderhalf zijn zeker dan sleep je de meeste zooi mee :wink:

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 okt 2013, 23:20

Thanks voor het meedenken allemaal!

Ik zit toch ook wel serieus erover te denken om sowieso de Corsa eruit te doen en een Avant terug te nemen, samen met de M3. Zij in de Avant...lekker veel ruimte, want dat is gewoon makkelijk. Met het oog op de toekomst is het ook wel handig en zouden we wel enkele jaren vooruit kunnen.

Ik zat eigenlijk meer aan zoiets te denken: http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a4/10104694

Heeft iemand ervaringen met deze dealer of valt er iets bijzonders op aan deze auto wat ik over het hoofd zie? Ik heb weinig ervaring danwel verstand van Audi. Quattro is een leuke, handige en veilige gimmick. Het extra brandstofverbruik vind ik niet zo erg.

Ik ga veel op de fiets en dan heb ik de M3 voor erbij. Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen om 'm weg te doen. Ooit hoop ik 'm nog eens bij een spuiter te kunnen droppen voor een complete herstel + respray.

Stiekem denk ik dat ik er wel uit ben. Volgens mij heeft iedereen dat wel eens...dat je denk van had ik maar iets mooiers, iets nieuwers, iets moderners. Maar dan sta je weer met beide voeten op de grond en luister je toch naar je hart. :love:

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 okt 2013, 23:41

All's well that ends well!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 okt 2013, 23:58

Houden die ///M3 Joost.

Ben ook aanstaande vader en wij kunnen het ook makkelijk doen met een hot hatch!

Plaats reactie