Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door frank de jonge » 11 okt 2013, 22:05

En nog meer foto's natuurlijk

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Ar » 12 okt 2013, 09:23

Niet speciaal op zoek.

Het geluid en de het uiterlijk vind ik toch wel erg mooi van een 930.
Het blijft een aparte ervaring om er in te rijden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 12 okt 2013, 10:14

net 50.000km gedraaid? dat zou weinig zijn :)

eneuh een 350km/u tellert? motor standaard of zit er een soort sport pakketje op oid, ik zag zo geen extra oliekoeler oid.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door ///Joost » 14 okt 2013, 11:41

Pffft...Blijft toch een jongensdroom hoor, zo'n 930. Echt ultiem!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Reind » 14 okt 2013, 12:22

Wel een jongsdroom inderdaad. Maar om mee te rijden is het echt niks. Turbogat, 0 wegligging, zuipen als een gek. Nee, niet aan mij besteed en ik kan het ook geen karakter noemen.

Ik heb de onze een paar maanden geleden verkocht in Duitsland. Wel goed geld voor kunnen beuren trouwens. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Xave30 » 14 okt 2013, 13:28

Heb je dat allemaal/deels in je verkoop advertentie vermeld Reind?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door frank de jonge » 14 okt 2013, 13:31

Of het nu lekker rijdt ofniet. Is per individu verschillend. Zo'n ouwe turbo is emotie. Gaaf!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Reind » 14 okt 2013, 13:33

Xave30 schreef:Heb je dat allemaal/deels in je verkoop advertentie vermeld Reind?
Wat? Turbogat, 0 wegligging en zuipen als een gek?? Dat is algemeen bekend.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door ///Joost » 14 okt 2013, 13:37

Reind schreef:Turbogat, 0 wegligging, zuipen als een gek. Nee, niet aan mij besteed en ik kan het ook geen karakter noemen.
Volgens mij is dat juist wel karakter! Een 930 koop je niet voor de wegligging en al helemaal niet voor het brandstofverbruik (welke sportwagen van de jaren 80 is wel zuinig???). Nee, je koopt hem JUIST om dat turbogat, om die herrie, om dat vereiste om constant bij de les te zijn achter het stuur. Sportwagen pur sang zeg ik!
Modern? Nee natuurlijk niet, maar dat weet je van tevoren.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Xave30 » 14 okt 2013, 13:38

:)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 14 okt 2013, 14:06

het lijkt mij dat je zo'n auto best kunt aanpassen wat bepaalde zaken betreft, je zou qua turbogat kunnen denken aan een moderne turbo of als je niet zo'n originaliteits persoon bent, een supercharger ombouw doen, moet er geloof ik wel een moderner injectie systeem e.d. op komen maar schijnt te doen te zijn.

onderstel kan je modern spul onder gooien qua rubbers e.d. en uitwegen e.d. en natuurlijk modern rubber en wat lager profiel banden e.d. en wellicht nog veel meer als je zou willen en je het geld hebt :D

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Reind » 14 okt 2013, 16:36

Het is mijn interpretatie natuurlijk. En IK miste emotie in die auto. Ik heb meerdere Porsches geredem en deze viel me gewoon tegen.

Vond ik er dan niks aan? Natuurlijk wel, die turbo boost en bijhorende geluid is geniaal, evenals het belachelijk slechte rijgedrag. Als de tank leeg was en je ging op een snelweg op/afrit op het gas, was het onderstuur ohne ende.

Begrijp me niet verkeerd, het is en blijft een gaaf ding maar ik heb ook een 911 S uit 1974 gereden en dat ding had imho meer karakter. En was bij hard rijden nog lastiger, maar wel leuker.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 14 okt 2013, 16:51

die krengen blijven wel aan de prijs, lijkt zelfs of ze weer wat gestegen zijn...

toevallig gister tijdens autobladen bladeren kwam ik nog een artikel tegen met een oude 911 turbo, verder niks bijzonders (een witte) dat artikel was uit 2007 dacht ik, toen vroegen ze voor dat ding 31 nog wat.

in 2012 kon je ze nog voor leuke prijzen kopen maar de laatste maanden zie ik alleen maar vanaf 34K voor een Turbo, al zul je in landen als bv Italie nog wel af en toe onder de 30K kunnen shoppen.

in okt 2012 stond daar nog een leuke 3.3 Turbo S voor slechts 22K te koop zie ik in mijn lijstje

edit: zie dat ik nu wel in het draadje van Ar zit te posten en wat te vervuilen...
zal eens kijken voor een 911 draadje oid.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Ar » 14 okt 2013, 20:06

GTRene schreef:net 50.000km gedraaid? dat zou weinig zijn :)

eneuh een 350km/u tellert? motor standaard of zit er een soort sport pakketje op oid, ik zag zo geen extra oliekoeler oid.
Import uit Amerika en er is een andere teller in gezet. De km stand klopt niet.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Ar » 14 okt 2013, 20:15

Wat betreft het rijden ben ik het met Reind wel eens. Het turbogat is lachen. Als je een "oude" goed sturende auto wilt neem je bijv. een NSX.

Ik vind ze erg mooi om te zien en het geluid is onvergelijkbaar met een andere auto. Een 930 is ideaal voor in de garage te laten staan en af en toe een stukje mee te rijden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 14 okt 2013, 20:50

ik was gisteren wat aan het bladeren en daar was ook een oude test uit EVO met wat auto's, ook een NSX dacht ik, afijn daar zijden ze van, goed sturende auto maar emotieloos :mrgreen:
iets in die geest en kwam dus niet hoog uit in die test van auto's waar wellicht ook een porsche in mee deed :D

zal eens ff kijken wanneer dat was als ik het terug kan vinden...

oh...dat stukje waar ik op doelde kwam niet van EVO maar een soort keuze uit aanschaf oude supercar of toch de Mazda 3MPS uit autovisie 20 december 2007...

dus of een nwe Mazda 3 MPS of toch een oude droom car :mrgreen:

keuze daarvan is

--911 Turbo
--Corvette ZR1
--Honda NSX
--Ferrari 308 GTS Quattrovalvole

einde bericht staat er, de NSX stond lang boven aan mijn lijstje, totdat ik in de 308 stapte...
de NSX is te geciviliseerd...emotieloos :ongeveer als:

maar uiteindelijk is het dus de Porsche 911 Turbo geworden :duck:

Noem de Porsche vulgair, noem hem overtrokken. Ik vind hem hemels en onomstreden, een droom die werkelijkheid wordt zoiets staat er lees ik :mrgreen:

zal eens kijken of ik dat artikel op het net kan vinden.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door ///Joost » 14 okt 2013, 22:22

GTRene schreef:ik was gisteren wat aan het bladeren en daar was ook een oude test uit EVO met wat auto's, ook een NSX dacht ik, afijn daar zijden ze van, goed sturende auto maar emotieloos :mrgreen:
iets in die geest en kwam dus niet hoog uit in die test van auto's waar wellicht ook een porsche in mee deed :D

zal eens ff kijken wanneer dat was als ik het terug kan vinden...

oh...dat stukje waar ik op doelde kwam niet van EVO maar een soort keuze uit aanschaf oude supercar of toch de Mazda 3MPS uit autovisie 20 december 2007...

dus of een nwe Mazda 3 MPS of toch een oude droom car :mrgreen:

keuze daarvan is

--911 Turbo
--Corvette ZR1
--Honda NSX
--Ferrari 308 GTS Quattrovalvole

einde bericht staat er, de NSX stond lang boven aan mijn lijstje, totdat ik in de 308 stapte...
de NSX is te geciviliseerd...emotieloos :ongeveer als:

maar uiteindelijk is het dus de Porsche 911 Turbo geworden :duck:

Noem de Porsche vulgair, noem hem overtrokken. Ik vind hem hemels en onomstreden, een droom die werkelijkheid wordt zoiets staat er lees ik :mrgreen:

zal eens kijken of ik dat artikel op het net kan vinden.
Zeg Rene, werk jij wel eens?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 14 okt 2013, 23:42

was gisternacht om 01u ;-)
blader altijd door vele oude autoblad delen voor ik slapen ga, dan wordt het wat monotoom in mijn hoofd en dan wordt ik zo moe dat ik aardig kan slapen :mrgreen:

en nee ik werk nooit...zit al jaren in de WAO vandaar dat ik de deur ook bijna niet meer uitkom omdat het de laatste jaren en over de jaren wat minder wordt, magoed wordt ook ouder dus en...en ;-)

vandaar veel tijd maar niet zo 'leuk' als je denkt, maar het beste er maar van maken al lukt/gaat dat ook al jaren niet meer vanwege dat.

magoed das een ander verhaal, laten we het maar bij auto's houden :bag:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3796
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Paskal » 15 okt 2013, 09:26

GTRene schreef:het lijkt mij dat je zo'n auto best kunt aanpassen wat bepaalde zaken betreft, je zou qua turbogat kunnen denken aan een moderne turbo of als je niet zo'n originaliteits persoon bent, een supercharger ombouw doen, moet er geloof ik wel een moderner injectie systeem e.d. op komen maar schijnt te doen te zijn.
Mijn 930 was dus voorzien van zo'n supercharger-ombouw. In mijn geval is er qua basis een compleet ander blok (uit een 964) in gekomen en daar is die supercharger inclusief op maat gemaakte intercooler opgekomen wat resulteerde in zeer prettig rijdende auto qua vermogensafgifte met zo'n 450 pk en 540 Nm :df: .

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 15 okt 2013, 11:23

wow :clap:

gaaf zeg, en 450pk incl die dikke nm waarden das wel lekker :df:

hoe om-schrijf je het verschil van voor de ombouw qua rijgedrag en na de ombouw incl extra power, zo te lezen en wat ik verwachte een veel egalere? (juiste woord kom ik ff niet op) vermogensafgifte maar hoe nog meer...van Jackal & Hyde achtig naar de Hulk achtig? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3796
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Paskal » 15 okt 2013, 11:40

Toen ik hem kocht was de de kompressorombouw al gedaan, maar daarvoor was hij in bezit van een familielid waarbij ik ook toen een aantal malen achter het stuur heb gezeten. Het is eigenlijk zoals zo vaak gezegd wordt: turbo is spectaculairder want die komt echt als een rotklap inzetten, maar de kompressor is veel fijner om te rijden doordat over de hele linie op een vrijwel gelijkmatige manier het koppel wordt afgegeven. Het lijkt wat dat betreft een beetje op een diesel; wel een zeer rappe met een erg gaaf geluid :). MIjn voorkeur ging uit (ook als hobby-auto) naar de kompressorvariant.

Hij is overigens inmiddels in bezit van een vriend van me die hem om heeft laten bouwen naar circuittool waarbij o.a. de torsie-as achter is vervangen door normale veerpoten & dempers.

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 15 okt 2013, 13:32

aan de ene kant wat 'zonde' maar wel uber cool nu :df:

heb de afbeeldingen ook even hier neer gezet om Ar's draadje niet te veel te verlekkeren ;-)

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 86#p995486" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door Ar » 17 okt 2013, 09:15

Dat duurde niet lang. De auto is ongezien verkocht via een relatie, die vroeg of ik de bruine 930 nog had.
De koper stuurde iemand om de auto op te halen. Niks: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ng#p916908" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 17 okt 2013, 09:34

:shock: dat ging snel :D

nah...op naar de volgende :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Bericht door GTRene » 05 jun 2015, 19:03

prijzen zijn knap gestegen van vele semi/klassieke porsches, ze blijven wel mooi, zo ook deze Turbo met RUF velgen.

alleen de stoelen mogen eruit voor wat sportiefs :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer>>

http://www.thegallerybrummen.nl/en_EN/a ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie en 4 gasten