Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
daNpy

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door daNpy » 04 okt 2013, 13:10

Van de week naar 2Guns geweest, ook een vermakelijke film :thumbup:

Vanavond naar Rush :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 okt 2013, 09:51

Gisteren naar Rush geweest.

Als race- en autogek weten we vaak al teveel tov dit soort films. Allemaal mooi gemaakt qua effecten, maar als filmliefhebber ben je natuurlijk qua effecten de laatste jaren enorm verwend en dan is dit '70s spektakel met mooie dames, auto's en reclame uitingen(dat was wel skitterend) in mijn ogen wat te normaal.

Verhaal leuk(en min of meer bekend als je er wat in zit)

Een 7.(voor dit genre dan he!)

Heuer is zo ongeveer de hoofdsponsor geweest van regisseur Ron Howard heb ik 't idee:)

daNpy

Bericht door daNpy » 05 okt 2013, 09:58

http://www.youtube.com/watch?v=c19DqS127Ac" onclick="window.open(this.href);return false;

daNpy

Bericht door daNpy » 05 okt 2013, 10:02

Robin schreef:Gisteren naar Rush geweest.

Als race- en autogek weten we vaak al teveel tov dit soort films. Allemaal mooi gemaakt qua effecten, maar als filmliefhebber ben je natuurlijk qua effecten de laatste jaren enorm verwend en dan is dit '70s spektakel met mooie dames, auto's en reclame uitingen(dat was wel skitterend) in mijn ogen wat te normaal.
Eindelijk gewoon een film die gaat waarover die moet gaan zonder bizar veel special effects geneuzel om volle zalen te trekken.
Oke, je kan het eea zien aan wat er gemaakt is en de blote tieten zijn natuurlijk niet verkeerd :P maar het is echt een prachtige film. Veel respect voor hoe ze de oude circuits in beeld hebben kunnen brengen (velen bestaan niet meer in dezelfde vorm!) en de aandacht voor techniek. Dat laatste had van mij nog wel wat meer gemogen :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2013, 10:59

daNpy, mee eens wat betreft prachtige beelden oude Ring en andere ouwe circuits. Ook Lauda's crash was dat computeranimatie van 'n echte auto of in 't geheel? En hij leek aardig op de echte crash. Dat zijn inderdaad top gemaakte effecten.

Maar 'wij als autogek' hadden graag wat meer technisch gedoe gezien en echt rijderswerk vanuit 'n letterlijk ander oogpunt. Tuurlijk het schakelen en ontkoppelen en gasgeven, maar dat is bij Fast en Furious net zo. Echt stuurwerk amper gezien.

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2013, 11:20

Nu zat er in de zaal merendeel jeugd rond de 18-20, veel meiden die op Hemsworth vallen had ik wel in de gaten, en 't verhaal moet ook 'n breed/breder publiek aanspreken snap ik.

Eigenlijk vond ik Niki er nog meer/beter uitgelicht dan Hunt en sec gezien ook 'n veel beter rijder(understatement van de eeuw), maar nogmaals 'wij als autogek', dan moet je wél 40 plus zijn minimaal om Rush nog meer te 'voelen'. De auto's waren 100x moeilijker en 'echter', de rijders waren helden, allemaal. Nu niet. Geen enkele held in de F1, behalve om z'n bijna belachelijke karakter 'n Kimi:)

Wie van de 30ers laat staan 20ers(ook autogek) zegt Lauda wat, laat staan Hunt, Lord Hesketh, Harvey Postlethwaite, allemaal voor mij als autogek bekende namen, Enzo kwam erin voor, maar dat weet 'n 20er/30er amper dat hij dat moet voorstellen. Regazzoni was medespeler. Wie?

Het ging over Jody Scheckter(ook wereldkampioen geweest) En Carlos Reutemann, Jacques Laffite, John Watson. Ertl, Siffert en nog wat dooien.... :bag: :( , Moss, Jochen Mass....

Die namen zeggen mij genoeg. Nog steeds. Maar 'het publiek'?

Kweenie? :hmmm:

Een huidige voetbalfan weet amper wie Pele is laat staan Socrates, Platini of Van Basten bij wijze van.

Nu even terug naar mijn realiteit:) Olivia Wilde is voor 'n niet brunette/latina wel zo ongeveer 't lekkerst wat er rondhuppelt.Op. De .Wereld. MAAR ze mist wel tetten. :roll: :wink:

Peric

Bericht door Peric » 05 okt 2013, 12:19

Daarentegen wél een heel mooie kop en een erg knap onderstel.. :)

Robin

Bericht door Robin » 05 okt 2013, 12:47

Sherlock Holmes in da house!:)

Afbeelding

daNpy

Bericht door daNpy » 05 okt 2013, 13:23

Robin schreef:daNpy, mee eens wat betreft prachtige beelden oude Ring en andere ouwe circuits. Ook Lauda's crash was dat computeranimatie van 'n echte auto of in 't geheel? En hij leek aardig op de echte crash. Dat zijn inderdaad top gemaakte effecten.
Het beeld ging daar wat snel. Net alsof
1) het geanimeerd was en net te snel afgespeeld
2) het oude beelden zijn met een andere framerate.

Maar in de documantaire die ik hierboven postte, zitten wel beelden van het ongeval. En voor mijn gevoel (ik kan de film zelf niet terugkijken) zijn het dezelfde beelden :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 okt 2013, 15:04

Als we het dan toch over hotties hebben, The Inevitable Defeat of Mister and Pete is geproduceerd door een hottie en in de cast zitten er nog 3.

http://www.imdb.com/title/tt2113075/" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 okt 2013, 18:11

Macboy schreef:"Now you see me" vond ik echt een kinderfilm. Typisch iets dat ik leuk had gevonden toen ik 16 was.

Wat ik wel helemaal geweldig vond gisteravond was The Heat met Sandra Bullock. Volle zaal mensen helpt op de lachspieren natuurlijk (geen grap, lachen is aanstekelijk) maar heb zelden zo hard moeten lachen om een film als The Heat gisteravond.

Verhoorkamer scene is instant classic en de kat aan het einde tranen in mijn ogen :)

Als je deze trailer niet grappig vindt, hoef je de film ook niet te zien en zal je het hoogstens een 6 geven. Als je deze trailer wél grappig vindt: go see the movie want die is nog veel en veel leuker (anders dan bij Ted want daar bevatte de trailer al de leukste grappen en viel de film heel iets tegen).

Ik ben een koning in het overdrijven ik weet het maar kan het niet anders dan een 10 / 10 geven !

Muziek is ook erg goed :thumbup:

Net ook The Heat gekeken, erg leuk!

Is het jullie trouwens opgevallen dat Captain Woods (Thomas F. Wilson) de legendarische 'Biff Tannen' van Back to the Future is?? :mrgreen:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 06 okt 2013, 00:53

Robin schreef: Wie van de 30ers laat staan 20ers(ook autogek) zegt Lauda wat, laat staan Hunt, Lord Hesketh, Harvey Postlethwaite, allemaal voor mij als autogek bekende namen, Enzo kwam erin voor, maar dat weet 'n 20er/30er amper dat hij dat moet voorstellen. Regazzoni was medespeler. Wie?

Het ging over Jody Scheckter(ook wereldkampioen geweest) En Carlos Reutemann, Jacques Laffite, John Watson. Ertl, Siffert en nog wat dooien.... :bag: :( , Moss, Jochen Mass....

Die namen zeggen mij genoeg. Nog steeds. Maar 'het publiek'?

Kweenie? :hmmm:
20er, en eigenlijk zeggen ze mij allemaal niets. Nou heb ik me nooit echt geïnteresseerd in de F1.
Net als dat Senna mij vrij weinig zegt, net te jong om dat meegemaakt te hebben. Nou heb ik pas een docu gezien over Senna en dat vond ik dan wel weer interessant. Waarschijnlijk ga ik Rush dus ook wel leuk vinden.

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2013, 12:33

Eergisteren naar Runner Runner geweest, weinig echte explosieve actie, wel 'n geinig origineel scenario die net wat abrupt afloopt.

Later denk je er nog wel over na:Online gokken/poker wat voor geld erin omgaat en smerige spelletjes.

Komt'n Maserati in voor. En TE weinig mooie Costa Ricaanse dames, ook al is Gemma Arterton 'n leuke dame. Ze mocht wel wat méér laten zien:)

RJK

Bericht door RJK » 25 okt 2013, 23:18

Afgelopen maandag naar Rush geweest, ik vond 'm er goed. Maarre, iemand anders ook opgevallen dat in de stukjes waarbij ze de binnenkant v/d cilinder (openen v/d kleppen) laten zien dat er geen bougie te zien is? Je ziet wel het draadgat zitten waar ie in moet :lol:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 26 okt 2013, 01:01

Ach, er kloppen wel meer dingen niet. Op het moment dat ze de longen van Lauda leegzogen, stond de buis haaks op z'n keel. Het logo van de raceoverall's komt uit 2011 geloof ik. Het vliegtuig van Lauda is te nieuw etc etc.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 okt 2013, 09:09

Gisteren naar Gravity geweest. Zou hem zelf niet uitgekozen hebben, maar twee kameraden kwamen met het voorstel.

Van een film met George Clooney en Sandra Bullock verwacht je toch iets meer. Ik was er al klaar mee toen ik Clooney in het begin alleen maar rondjes zag zweven met z'n jetpack en Bullock heel geconcentreerd zogenaamd iets heel belangrijs aan het repareren was.

Enig pluspunt was dan Bullock zelf, hoewel ze 20 jaar ouder is dan ik ziet ze er nog steeds goed uit. Verder prachtige beelden van de aarde. En aangezien het een 3D film was, was het puin dat soms op je af kwam wel indrukwekkend.

Toch kom ik niet verder dan een mager 6'je

Macboy

Bericht door Macboy » 28 okt 2013, 12:13

Gisteren ook naar Gravity geweest. Absoluut briljante, indringende film met sublieme effecten. Film moet je absoluut op groot scherm zien. Zat zelf op rij 3 in Antwerpen zaal 12 dus echt midden in de film.

Als je een film 90 minuten kan laten boeien zonder een cast (eigenlijk is alleen Sandra Bullock in beeld) en zonder dat er gesprekken zijn dan is voor mij de missie al meer dan geslaagd. Het is zo moeilijk om een film te maken waarbij er zo weinig dialoog is. Vond het resultaat zeer verrassend ! Voor iedereen die van space thema houdt zal het denk ik sowieso geen tegenvaller kunnen zijn.

Voor mij diep diep respect voor de makers van deze film.

Grote aanrader in de bios en niet achterin de zaal !

9 / 10

dvh

Bericht door dvh » 03 nov 2013, 20:24

Titty Twister, from dust till dawn...
Nostalgie.....
* snif *

Robin

Bericht door Robin » 06 nov 2013, 14:30

Thor, the Dark World 3D.

Leuk. Een 8.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 nov 2013, 15:06

Robin schreef:Thor, the Dark World 3D.

Leuk. Een 8.
+1.

Vorige week ook Bad Grandpa gezien; paar stukjes kapot gelachen, maar toch mixed feeling. Teveel proberen te laten lijken op een speelfilm? Geef hem een 6'je.

Deze week denk ik nog even naar 2Guns voordat die ook weer de bios uit is. En misschien nog naar Escape Plan en Gravity, mits ze op beetje interessante tijden draaien..

daNpy

Bericht door daNpy » 16 nov 2013, 00:35

Thor is idd wel leuk. Volg de avengers serie verder niet zo maargoed :lol:

Zojuist The Counselor gezien.
Beetje een vage film, iig het einde, en wordt halverwege ook langdradig.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 nov 2013, 01:15

Gisteren eindelijk Rush gezien; topper! Mooie film.

En net terug van Gravity. Aiaiaiii.. SCHITTERENDE beelden. Echt 90% van de film met een wow-blik op m'n gezicht gekeken. Hele ervaring. Super gedaan. 9/10.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 16 nov 2013, 17:38

Die Bad Grandpa, wat een rukfilm zeg. Tuurlijk er zaten wat leuke momenten in, maar allemaal erg flauwe humor waar je dubbel om ligt als je 12 bent. Grappig genoeg zat de halve zaal ook vol met 12-jarigen. :roll:

Metchu

Bericht door Metchu » 16 nov 2013, 19:19

ik zit in dubio. Wilde vanavond graag naar the counselor, maar na negatieve reviews en cijfers enzo twijfel ik om daarvoor in de plaats naar the escape plan te gaan van Arni en Sly... Denk dat die laatste me meer gaat vermaken in de bios. What to do?

daNpy

Bericht door daNpy » 16 nov 2013, 20:31

Escape plan!

Plaats reactie