Motorsteunen Drift BMW E30

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Drift Duif

Motorsteunen Drift BMW E30

Bericht door Drift Duif » 03 okt 2013, 21:41

Beste Techneuten,

Op mijn drift E30 heb ik (om het kantelen van de motor te voorkomen waardoor de fan door de radiateur ging) TEFLON motorsteunen gemonteerd.
Nu is het een aantal dagen driften goed gegaan, maar afgelopen keer zijn de twee uitlaatpijpen bij het spruitstuk gescheurd. Dit is provisorisch gelast (van onder af, zonder iets te demonteren, maar wel afdoende voor zover), maar de monteur die dit laste zei dat dat komt door die keiharde motorsteunen. En dat kan ik me ook wel voorstellen. Hij zei ook dat er een tussen-oplossing is: steunen die harder zijn dan standaard steunen, maar niet zo hard als Teflon. Hij noemde ook een merk, maar die ben ik vergeten.

Weet iemand wat?

Alvast weer bedankt voor jullie reacties,

Groet,

Hans

Walter

Re: Motorsteunen Drift BMW E30

Bericht door Walter » 03 okt 2013, 21:51

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 okt 2013, 23:19

vibra-technics

ik heb hier ook een stel liggen :D
moet er nog onder maar nu nog niet, als ik ze eronder zet dan vervang ik ook meteen de versnellingsbak rubbers, welke ik ook al thuis heb.

je hebt ze in fast-road M en competition MX uitvoering

Afbeelding

zie bv hier E30 voorbeeld>

http://www.vibra-technics.co.uk/bmw/e30" onclick="window.open(this.href);return false;

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 04 okt 2013, 12:48

Is het wel zeker dat de motorsteunen de oorzaak zijn? Ik heb op mijn 325i drifthok ook Teflon motorsteunen en er al aardig wat driftdagen mee gereden zonder dat mijn uitlaatspruitstuk gescheurd is. Misschien zit er teveel speling in de rest van de ophanging van de uitlaat? Ik kan me voorstellen dat wanneer de achterdemper voldoende ruimte heeft om heen-en-weer te slingeren met driften dit door kan werken naar de voorkant toe.

Twan81

Bericht door Twan81 » 11 okt 2013, 19:20

Dat van die speling is een veel logischer verhaal.

Ik drift nu al 3 jaar met massieve aluminum motorsteunen en nergens last van.

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 14 okt 2013, 19:08

Wat ik wel is gedaan heb is de draad einden van de motorsteun rubbers af slijpen en een gat boren.
Dan de motorsteun en motorsteun rubber vast gezet met een bout van goede kwaliteit, dan trilt die minder en gaat je motor niet door je radiateur als een rubber schuurt.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 okt 2013, 18:11

Jan-Willem schreef:Wat ik wel is gedaan heb is de draad einden van de motorsteun rubbers af slijpen en een gat boren.
Dan de motorsteun en motorsteun rubber vast gezet met een bout van goede kwaliteit, dan trilt die minder en gaat je motor niet door je radiateur als een rubber schuurt.
Misschien moet je nog maar eens opzoeken wat nou het idee achter een motorsteun is....

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 15 okt 2013, 19:29

steve smith schreef:
Jan-Willem schreef:Wat ik wel is gedaan heb is de draad einden van de motorsteun rubbers af slijpen en een gat boren.
Misschien moet je nog maar eens opzoeken wat nou het idee achter een motorsteun is....
Misschien moet jij een antwoord is onderbouwen, hier heeft niemand wat aan.

Tuurlijk gaat het meer trillen dan origineel maar nog altijd minder dan met harde steunen.
Je trekt het rubber gewoon klem tussen je motorsteun en subframe, goede borgmoer eronder zodat die niet los kan trillen.
Bij circuit en vooral drift gebruik gaan die motorsteun rubbers erg snel scheuren, ik heb met de genoemde methode nooit problemen gehad buiten iets extra trilling om.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 okt 2013, 19:46

Jan-Willem schreef:
steve smith schreef:
Misschien moet jij een antwoord is onderbouwen, hier heeft niemand wat aan.

Tuurlijk gaat het meer trillen dan origineel maar nog altijd minder dan met harde steunen.
Je trekt het rubber gewoon klem tussen je motorsteun en subframe, goede borgmoer eronder zodat die niet los kan trillen.
Bij circuit en vooral drift gebruik gaan die motorsteun rubbers erg snel scheuren, ik heb met de genoemde methode nooit problemen gehad buiten iets extra trilling om.
Heb te vaak de aluminium drager tussen steun en blok door zien scheuren bij lui die reden met een starre verbinding. Zo'n setje steunen zoals Rene post kost niet de wereld en vormen een deugdelijke oplossing waarbij trillingen wel een plek hebben om te verdwijnen. Een starre verbinding gaat dat nooit oplossen. Steviger motorsteunen zijn al jaren te koop voor deze toepassing dus een "bodge" als een bout er doorheen of een stalen blok lijkt me onzinnig. Ook voor de steunen van de versnellingsbak zijn al heel lang versterkte oplossingen verkrijgbaar.

Onderbouwing genoeg?

Luco

Bericht door Luco » 15 okt 2013, 20:28

Ik rij al jaren met massieve motorsteunen, nooit geen last van scheuren of lostrillen van onderdelen, wel moet je zorgen dat de uitlaat los van het spruitstuk wel wat speling kan hebben.
Op de openbare weg is weer een ander verhaal, maar circuit/drifthok kan prima met massieve steunen.

Plaats reactie